Oleje do novodobých Hond a vše kolem

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27404
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Oleje do novodobých Hond a vše kolem

Příspěvek od Pitris »

Libor píše:Možná by stálo tohle vlákno přejmenovat na "Oleje do novodobých Hond a vše kolem".
Staniž se....:) Ale ty nadpisy opraveny jen na poslední straně. V dalších 555-ti příspěvcích se mi to teda opravovat nechce :twisted: A myslím že to ani nevadí :)
Libor píše:Ano, máme i nějaké Hondy, u nás práci konkrétně i Accorda Tourer po FL a ať nejsem úplně off topic, tak v dílnách nám do toho chlapi, díky Bohu, dávají Shell 5W40 A3
Tak to teda zírám :shock: A i na ten oil :wink:
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
Libor
Příspěvky: 1625
Registrován: stř srp 24, 2016 19:21
Bydliště: Bohumín

Re: Oleje do novodobých Hond a vše kolem

Příspěvek od Libor »

Pitris:
Perfektní :wink:
Ne, je to podle mě fuk, důležitý je název vlákna, ať není matoucí a koresponduje s obsahem. Teď to není, až na pár stránek, balast, který s názvem vlákna, nemá vůbec nic společného 8)

Co se týče údržby, tak u nás se obecně držíme u všech aut (vyjma dvou aut z operativního leasingu), výměn motorových olejů co 15.000 km/1 rok, takže i ten Accord dostává péči. Horší je to s korozí. Auto má necelých deset let, ale spodky předních blatníků v místech, kde se napojují na prahy, jsou už orezlé. Před Vánocemi jsem ho měl doma, tak jsem mu dopřál pořádnou očistu a narazil na to. Dej si na to pozor i Ty. V plastových nadkolích se totiž drží marast a vlhkost a to tu korozi silně urychluje. Nikdo asi pravidelně ty "kapsy" neproplachoval a dopadlo to tak, jak dopadlo :|
Ale to budeš určitě vědět, protože tohle trápilo třeba i Octávie a určitě i jiná auta.
DOHC VTEC TURBO 243kW HGO 0W20
SOHC 16V 66kW MAX LIFE 5W40
DOHC PARALLEL-TWIN 52 kW MOTUL 300V 10W40
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27404
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Oleje do novodobých Hond a vše kolem

Příspěvek od Pitris »

Libor píše:....spodky předních blatníků v místech, kde se napojují na prahy, jsou už orezlé....Dej si na to pozor i Ty....
Děkuji za tip. Zatím OK, budu to hlídat :wink:
Ale je to provozní autí, žádná uloženka :) takže bohužel i pár ťukanců z parkoviště je/bude; a to ho občas vezmu i do lesa :)
Ročně dám tak 13 - 15 tkm.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
jarson1
Příspěvky: 2059
Registrován: pon zář 01, 2014 8:39
Bydliště: RV ( SK)

Re: Oleje do novodobých Hond a vše kolem

Příspěvek od jarson1 »

Tak ked ste tak krásne premenovali toto vlákno, dám sem dokument , ktorý de facto je priamou odpovedou na tento nový názov vlákna ( nebude sa vam niektorým páčiť, myslím...):
https://8g.hondaclub.cz/files/J_Jetter_Honda_042109.pdf
Toyota Carina E 1.6 Xli LB 1992 Japan
Obrázek
Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey
Obrázek
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27404
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Oleje do novodobých Hond a vše kolem

Příspěvek od Pitris »

No dík :( :P
Já (a asi i Libor) ale zůstaneme u normální HTHS :) :twisted:
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
Libor
Příspěvky: 1625
Registrován: stř srp 24, 2016 19:21
Bydliště: Bohumín

Re: Oleje do novodobých Hond a vše kolem

Příspěvek od Libor »

Pokud se podívám na rok vydání toho dokumentu a který rok máme nyní, tak mám za to, že se ta úplná aplikace do praxe úplně nezdařila a "povede" až tento/příští rok (soudím tak, protože Hondí hybridy "mohou" jen 0W20 ACEA C5 a jiné motory, vyjma CTR, zde Honda nabízet nebude).
Proč to píšu. Mám před sebou návod k obsluze Civiku r. v. 2019 a pročítám sekci údržba-->doporučený motorový olej.
Modely pro Evropu a Ukrajinu:
-originální motorový olej Honda 2.0,
-komerčně dostupný olej ACEC2/C3, SAE 0W30, 5W30, 10W30.
Kromě modelů pro Evropu a Ukrajinu:
a) s filtrem pevných částic:
-komerčně dostupný olej ACEC2/C3, SAE 0W30, 5W30, 10W30,
b) bez filtru pevných částic:
-originální motorový olej a teď pozor (!) SAE 0W20, 0W30, 5W40, 10W30. Vůbec nevím, že by Honda ještě měla v OEM olejích, navíc v dnešní době, takové viskosity,
-komerčně olej API SM, nebo vyšší pro úsporu paliva, ACEA A5/B5, SAE 0W20, 0W30, 5W30, 10W30.
DOHC VTEC TURBO 243kW HGO 0W20
SOHC 16V 66kW MAX LIFE 5W40
DOHC PARALLEL-TWIN 52 kW MOTUL 300V 10W40
Uživatelský avatar
Libor
Příspěvky: 1625
Registrován: stř srp 24, 2016 19:21
Bydliště: Bohumín

Re: Oleje do novodobých Hond a vše kolem

Příspěvek od Libor »

Kluci z polského Honda fóra nechali zrealizovat analýzu motorového oleje SAE 0W20, použitého v Civiku (pochopil jsem, že po 9.000 ujetých km).
Výsledek nevypadá zrovna lichotivě :shock:
Obrázky (screeny) z fóra zde:

https://ibb.co/s5bjJxv
https://ibb.co/NmT9cd8
DOHC VTEC TURBO 243kW HGO 0W20
SOHC 16V 66kW MAX LIFE 5W40
DOHC PARALLEL-TWIN 52 kW MOTUL 300V 10W40
jarson1
Příspěvky: 2059
Registrován: pon zář 01, 2014 8:39
Bydliště: RV ( SK)

Re: Oleje do novodobých Hond a vše kolem

Příspěvek od jarson1 »

No v tom výsledku je hlavne to, že obsahuje priveľa paliva.
O čom ale ak to dobre chápem z priloženého komentára dotyčný majitel auta vedel.
Takže znehodotenie oleja v tomto prípade spadá skor na vrub technického stavu konkretneho motora.
Navrhuju kontrolu vstrekovacov a palivových vedení. Odporuca sa okamžitá výmena včitane filtra, pokial tak už nebolo urobené.
O vode, ktorej zistene množstvo nie je ale problem , sa píše len tolko, že to može byt sposobené odberom zo studeneho motora. Považuje sa za zanedbatelné.
Dalej sa tam píše ,že je pomerne nízka zásaditost, teda alkalická rezerva, podla IR spektra oxidácia na nízkej urovni. Navrhuje sa prehodnotit výmenný interval.
Uvadza sa problem s palivom ako kritický z pohladu opotrebenia a este odporučanie pre dalšie doplnenie analýzy - žiadaju doplnit udaje o velkosti olejovej náplne a dodat dalšiu vzorku odobbratu v polovici výmenného intervalu.

Teda o oleji ako takom to hovorí akurat to, že po 9tkm ma dost co sa týka alkalickej rezervy.
Za to ostatné može technický stav motora.
Obávam sa ale , že takto vysoký obsah paliva by spolahlivo znehodnotil každý olej. Takže zovšeobecnit tento rozbor na hodnotenie vlastností/kvality tohoto konkretneho by nebolo asi velmi korektné.
Toyota Carina E 1.6 Xli LB 1992 Japan
Obrázek
Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey
Obrázek
Uživatelský avatar
Libor
Příspěvky: 1625
Registrován: stř srp 24, 2016 19:21
Bydliště: Bohumín

Re: Oleje do novodobých Hond a vše kolem

Příspěvek od Libor »

Nedoplnil jsem data, moje chyba. Jedná se o Civic 10G s turbomotorem, žádná ojetina s technickými vadami. Benzín v oleji se zde dá tolerovat, když by jezdil často krátké trasy, ale v takové míře už to je moc. Mě "rozsekala" i ta nízká alkalická rezerva. Ano, při takovém množství paliva se změní vlastnosti oleje, ale i tak....
Ten post směřuje především k tomu, že není mj. dobré s přímovstřiky najíždět na jednu náplň s krátkými trasami víc, než 10.000 km.
DOHC VTEC TURBO 243kW HGO 0W20
SOHC 16V 66kW MAX LIFE 5W40
DOHC PARALLEL-TWIN 52 kW MOTUL 300V 10W40
jarson1
Příspěvky: 2059
Registrován: pon zář 01, 2014 8:39
Bydliště: RV ( SK)

Re: Oleje do novodobých Hond a vše kolem

Příspěvek od jarson1 »

Niekedy je dobré nepovedat viac než je nutné. Aspon je report objektívnejší.
Teraz ale ked už to vieme, je o to zarazajucejšie , že už takto mlady motor má problém s riedením oleja palivom :shock: ...to by som necakal.
Toyota Carina E 1.6 Xli LB 1992 Japan
Obrázek
Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey
Obrázek
bio
Příspěvky: 934
Registrován: čtv bře 06, 2008 22:15

Re: Oleje do novodobých Hond a vše kolem

Příspěvek od bio »

Jestli jsem se dobře koukal, nenašel jsem tam bod vzplanutí oleje, a nevíme jak je auto provozováno - město/ dálnice / mix. Kolik je najeto celkem a od výměny?
jarson1
Příspěvky: 2059
Registrován: pon zář 01, 2014 8:39
Bydliště: RV ( SK)

Re: Oleje do novodobých Hond a vše kolem

Příspěvek od jarson1 »

mas pravdu. Casto je práve u týchto "OEM "olejov v TL ( ak vobec sa k nim dopracujes) príliš málo informácíí. Mohli by zrejme ale byt zistené práve týmto rozborom. Preco nie su v rozbore uvedené ale samozrejme neviem.
Sposob prevádzky ale zadavatel rozboru aspon trochu naznacil - píše , že jazdí dlhé trasy aj 350km naraz. Takže cisté mestské prískoky to asi nebudu. Najazdené by mala mat tato vzorka 9tkm. To sa tam uvádza ( nie v rozbore, ale v komentári zadavatela/ majitela toho auta).
Toyota Carina E 1.6 Xli LB 1992 Japan
Obrázek
Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey
Obrázek
Uživatelský avatar
Libor
Příspěvky: 1625
Registrován: stř srp 24, 2016 19:21
Bydliště: Bohumín

Re: Oleje do novodobých Hond a vše kolem

Příspěvek od Libor »

Chtělo by to, pro konečný verdikt, znát ještě víc dat. Ano, zejména o skladbě tras. Byly to opravdu jen dlouhé trasy? Ono, co si budeme vykládat, pokud jezdí jen "kolem komína" a ručička na ukazateli teploty chladící kapaliny, se sotva odlepí ze spodní hranice, nebude to prospívat žádnému agregátu. Ale předpokládám, že by neměl důvod psát nesmysly.
Jezdím v naprosté většině trasy do 11 km (cesty do práce a zpět), občas nějaký výlet, nebo jízda bez cíle (jen tak pro radost). Ale takový jev, který postihuje onoho poláka, u sebe neznám. Měrku oleje kontroluji cca 1x měsíčně, nicméně nad rysku jsem se zatím nedostal, necítím v oleji zápach po palivu.
22.02. jsem byl s autem na 1. garančce, nechal jsem si odlít starý olej do nádoby (0W30) s tím, že bych si nechal ze zvědavosti udělat rozbor. Ale asi se na to vykašlu, je to teď logisticky docela složité. Motorový olej jsem měnil ve 4.000 km, teď bylo na ODOmetru 8.280 km, takže s takovým intervalem výměn se snad nemusím o motor obávat :D

To, že u sebe nepozoruji problémy, však neznamá, že nejsou. V naší komunitě (Civic 10G) jsou dva majitelé, kterým se agregáty rozsypaly. Po "rozebrání" motorů v autorizovaném servisu zjistili, že došlo k devastaci rozvodů. V prvním případě po 70.000 km a u toho udruhého po 150.000 km. Obojí tříletá auta. Dlužno dodat, že se jedná o motory P10, čili tříválce 1.0T. Detailnější report mám jen z toho prvního, kdy na rozvodovém řemenu snad scházely nějaké "zuby". Nabízí se příčina, která souvisí s tímto postem. Řemen je zde totiž mazán tzv. "olejovou mlhou", čili pokud se vlivem častých krátkých tras olej výrazně nařeďoval palivem, mohl být vůči řemenu "agresivní" a způsobit jeho destrukci. Vycházím tak z toho proto, že podobný problém postihoval i tříválce PureTech a PSA musela řemen i servisní intervaly přepracovat. Alespoň tak to popisoval Filip z Motoringu.
Zda došlo k nějaké technické inovaci i u Hondy, netuším. Netuším ani, zda destrukci způsobil i jiný faktor, ale nabízí se to. Oba popisované motory byly vyměněny na záruku. No, tohle bych doma mít asi nechtěl.
DOHC VTEC TURBO 243kW HGO 0W20
SOHC 16V 66kW MAX LIFE 5W40
DOHC PARALLEL-TWIN 52 kW MOTUL 300V 10W40
Uživatelský avatar
jerome
Příspěvky: 5779
Registrován: ned bře 13, 2011 12:37

Re: Oleje do novodobých Hond a vše kolem

Příspěvek od jerome »

Neni sa čomu diviť :idea: Kto jazdí benzínom krátke trasy,tak bude mať rozbor oleja viacmenej podobný či tam bude mať 0W20,5W40 alebo 10W50 a je jedno aj to či bude auto fungláč alebo 20 ročné. Rozdiel je tam akurát ten,že z tej 0W20 už bude len 0W5 kdežto z 10W50 taká fajnová 5W30 :mrgreen:
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
bio
Příspěvky: 934
Registrován: čtv bře 06, 2008 22:15

Re: Oleje do novodobých Hond a vše kolem

Příspěvek od bio »

No změna viskozity nebude ten zásadní problém, problém bych spíše hledal v nižším bodu vzplanutí, pak je olej " spotřebován" ve válci a vyletí výfukem...... Další věcí je trend, tzn. jaký je vývoj v čase. Usuzovat na základě jednoho rozboru není optimální.
Odpovědět