Oleje do novodobých Hond a vše kolem

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
Uživatelský avatar
Libor
Příspěvky: 1625
Registrován: stř srp 24, 2016 19:21
Bydliště: Bohumín

Re: Oleje do novodobých Hond a vše kolem

Příspěvek od Libor »

Pitris:
Koukám, koukám :mrgreen:
Víš, ony to byly docela snadné počty. V době, kdy jsem uvažoval nad výměnou HR-V a zavrhl hybridního Jazze, se pohybovaly reálné (nikoli katalogové ceny) Civiku 5D Sport plus, kolem 630.000 Kč, Sport pak lehce pod 600.000 Kč. Sedan v Eleganci se "motal" kolem hranice 600.000 Kč a Executice 650.000 Kč. Když jsem pak srovnal výbavu obou modelů a čtyřech výbavových stupňů, líbil se mi logicky 5D Sport plus. Sedan je elegantnější, o tom nepochybuji. Navíc i trochu pohodlnější, protože má mírně "balónovější" pneu. Nicméně, sedanu v Eleganci, oproti Sport plus, schází třeba bezklíčkový vstup/start, adaptivní podvozek, hlídání mrtvého úhlu, zatmavovací zpětné zrcátko, bezdrátové nabíjení MT, zatmavená zadní okna, střešní okno a výkonnější audio systém... Vím, bez některých prvků by se dalo žít, nepopírám.
No a když pak došlo "na lámání" chleba a dealer vytáhl skladový vůz (5D Sport plus) s cenou, která "podlezla" sedan v Eleganci, nebylo co řešit.
Dnes se ceny skladového Civiku 5D, ve stejné výbavě, pohybují od 685.000 Kč, a to je sakra rozdíl. Narovinu, na to bych neměl. HR-V jsem prodal dobře a za cenu, kterou jsem chtětl, ale i tak, ten doplatek navíc, skoro 100.000 Kč, by doma neprošel. Říkám si, koupeno za 5 sekund 12 :mrgreen:
Na domluvě stojí svět :wink:
DOHC VTEC TURBO 243kW HGO 0W20
SOHC 16V 66kW MAX LIFE 5W40
DOHC PARALLEL-TWIN 52 kW MOTUL 300V 10W40
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27400
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Oleje do novodobých Hond a vše kolem

Příspěvek od Pitris »

Chápu, o peníze a klid v rodině jde vždy až v první řadě :P

Ale chlape, asi mám o čem přemýšlet :shock: :)
Že bych pak dal přednost více praktičnosti 5D před výhodami sedanu? Tak se mi o něj pěkně starej, at je jako novej....:) Ale u Tebe nemám strach :wink:
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
tonny
Příspěvky: 2258
Registrován: pon úno 29, 2016 13:40
Bydliště: Břeclav

Re: Oleje do novodobých Hond a vše kolem

Příspěvek od tonny »

Jarku, já myslel, že červenýho budeš mít tak 10 let, jestli bude co kupovat. Ale po Liborovi se auto vyplatí, stačilo mi, co udělal s novým HR-V. :wink:
Ford Explorer V6 4.0 lpg 1998, Shell HU 5W-30 SL ATF MaxLife
Toyota Corolla Verso 1,8 2006 Ravenol SSL 0W-40 Castrol Syntrans 75W-90
Toyota SiennaV6 3,5 2007 Rowe RS 0W-40 ATF MaxLife
Ford Maverick 2,3i 2004 MaxLife 5W-40
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27400
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Oleje do novodobých Hond a vše kolem

Příspěvek od Pitris »

Však ano. Libor si ho chce nechat dlouho, a
Pitris píše: POTOM někdy (řikám si Accord 2.4 byl k 50-ti nám, tak Civic 1.5T bude k 60-ti nám :P).
Teď fakt ne. Accord je moc fajn svezení :wink: a chci si ho plusminus těch 10 let nechat.... Potom někdy. Ale dobrý - celý RVHP jelo na pětiletky, a já plánuju už na deset :P
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
Libor
Příspěvky: 1625
Registrován: stř srp 24, 2016 19:21
Bydliště: Bohumín

Re: Oleje do novodobých Hond a vše kolem

Příspěvek od Libor »

Pitris:
Honda to udělala s 10G vcelku chytře. Extravagantní hatchback a umírněnější sedan, čili je výběr. Škoda, že "nezbylo" na Tourera, mohl by to být pro cílovou skupinu slušný stěhovák.
Ano, občas potřebuji převézt "něco" objemnějšího, tam hraje, alespoň pro mé potřeby, hatchback prim. Na podzim jsem převážel z Datartu televizi (rozměr krabice cca 1400 x 840 x 150 mm) a po sklopení zadních sedaček, mi tam krásně "zaplula". Do sedanu bych ji asi nenarval (úzký vstup). Ony i ty pytle se stavebním materiálem se v 5D docela dobře převážejí (samozřejmě vložené do dalších igelitovým pytlů) :) No, je to něco, za něco.
Však uvidíš. Máš na občasné přemýšlení řadu let, takže žádné šití horkou jehlou se konat nebude :wink: Accorda máš nádherného, takže ten Ti bude dělat radost ještě řadu let.
Rozkaz :) Neboj, auto po koupi dostalo kompletní antikorózní ochranu podvozku, dveří a veškerých dutin a zákoutí. Tady jsem si vyhrál stejně, jak s HR-V. Lak pravidelně ošetřován a umýván pouze ručně. I ten "rock a pop" tam hraje líp, protože jsem hifi maniak a vyměnil v autě tovární repro za kvalitnější Hertz. Nadstandardní olejový servis je samozřejmostí, takže už mám doma připravené 2 litry MTF-3 do almary. Po 10.000 km (teď mám 8.000 km) půjde z auta ven...
Bože, když to teď po sobě čtu, je to jak inzerát na auto po důchodci :mrgreen:

tonny:
Díky, pane :wink: Po autě se jen zaprášilo a kolega je spokojený. Zahřálo mě u srdce, když ho jel havarijně pojistit a pojišťovačka nechtěla věřit, že je to "ojetina". Holt, oplatí se auto udržovat.
DOHC VTEC TURBO 243kW HGO 0W20
SOHC 16V 66kW MAX LIFE 5W40
DOHC PARALLEL-TWIN 52 kW MOTUL 300V 10W40
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27400
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Oleje do novodobých Hond a vše kolem

Příspěvek od Pitris »

Libore když to teď čtu já, tak rovnou napíšu že pokud to budeš někdy kolem roku 2030 chtít prodat, tak BERU :wink:

Jinak Accord se u mě taky špatně nemá....:) Dutiny i spodek udělány po koupi taky, olej v motoru před a po zimě, oprava laku zrobena taktéž. A ten motor si o otáčky říká takže jak ho prohřeji, tak často vyháním pavouky :P :twisted: Benzin N98 (většinou EO) + Wynn's.
Zatím bylo potřeba udělat jen zadní brzdy - vyměněny třmeny, a samozřejmě proběhly výměny oleje Ravenol MTF-2 v převodovce, origo chlad. kapaliny, svíček Denso Iridium, filtrů, a brzdové kapaliny (i ve spojce) :wink:
Na sedadla - jsou polokůže, koupeny potahy (taky polokůže - dle mě to nej), aby vydržely. Snad to POTOM ještě udělá službu dalšímu.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
Libor
Příspěvky: 1625
Registrován: stř srp 24, 2016 19:21
Bydliště: Bohumín

Re: Oleje do novodobých Hond a vše kolem

Příspěvek od Libor »

Pitris:
Slíbit mohu, pokud si ho nechám tak dlouho, není problém :wink: Kdo ví ale, co se za tu dobu vůbec všechno stane :|

Slušný servis, pane. Jj, Ty jsi byl vždy taky pěkně pečlivý, vím. Víš, co auto potřebuje. Máš auto, kterých tu moc není, tak by byla škoda, aby strádalo. Se sedadly hodlám taky něco udělat, opět asi budou potahy zn. MAD, jsou moc hezké a trvanlivé.
Do Civiku jsem nasypal vloni taky docela dost. Krom zmiňovaného, další sadu kol (18" na léto), dvě sady pneu (Good Year F1 A5, Dunlop Winter Sport 5), Acuity silentbloky řazení u převodovky, kompletní tlumení, ambientní osvětlení, velurové koberce a další drobné věci. 70 papírů ani nevíš jak :mrgreen: Zvažuji ještě kratší kulisu z TypeR tak uvidím, kolik za ni budou chtít.
DOHC VTEC TURBO 243kW HGO 0W20
SOHC 16V 66kW MAX LIFE 5W40
DOHC PARALLEL-TWIN 52 kW MOTUL 300V 10W40
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27400
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Oleje do novodobých Hond a vše kolem

Příspěvek od Pitris »

Jo, ty MAD potahy mám taky. Jsou docela dobrý :wink:
Co jde o kola, tak jsem kupoval na disky co byly na autě 235/45-18 Vredesteiny Satin, a na zimu mě Petr nechal origo Honda disky s rok jetými pneu 225/45-17 Yokohama 905 Winter z jeho Accordu, kterej šel z domu na letních. Já mu za to koupil obutí na Kiu....:)
A když jsem to počítal, tak se to taky docela vyšplhalo. Za autí jsem dal 315, ale ve finále když spočtu pojištění, náplně, potahy, kola, aku, nástřik spodku a další "drobnosti", bylo to skoro 400 Palackých :shock: :) No, je půjčka :(
Ale máš pravdu. V této generaci dvačtverek sedanů s manuálem moc není, a s výbavou Type-S jich je ještě míň.
A těch 70 jsem dostal za toho minulého. Asi by to šlo i za víc, ale koupil to hned kamoš v práci pro syna :) Ono to tehdy - loni v březnu - celé byla taková "hurá akce", bo nikdo skrz Covid nevěděl co kdy vlastně jak (ne)bude, tak se to vzalo trochu fofrem.

Edit: Já moc zastáncem velkych kol nejsem - na tom minulým Accordu jsem měl letní "jen" 16-ky, a na zimu i 15-ky, ale tady je v techničáku jediný rozměr (ten 235/45-18; a na STK tak musím na letních). A ty 17-ky je minimum, bo přední kotouče mají ⌀ 320 mm a 16-ky disky se kvůli brzdám už nevejdou....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
Libor
Příspěvky: 1625
Registrován: stř srp 24, 2016 19:21
Bydliště: Bohumín

Re: Oleje do novodobých Hond a vše kolem

Příspěvek od Libor »

Pitris:
Jsou fajn. Měl jsem je v HR-V necelé 4 roky a nenatahovaly se, nepovolovaly, jak u autopotahů bývá. Jen budu muset pořádně promyslet kombinaci barev a materiálů, ať se to bude hodit jak barvě auta, tak k interiéru.
Hm, dobrý obchod. Rozměry máš dost podobné, jak já (u mě 235/40 R18 letní, 235/45 R17 zimní). Jsem rád, že mi nehráblo v kebuli a nekupoval jsem na léto 19", na 35% profilu :roll: Teď je to akorát, čekal jsem to tvrdší. Hlavně to chce kola s nižším ET, bo ta sériová 50, to je jak tramvaj. Nevím proč to u Hond tak mají. Teď mám ET40 a mnohem hezčí. Jo a dle TP mohu i 16".
Ty GY jsou nejlepší pneu, které jsem kdy měl, drží velmi dobře i na vodě, jen se mi zdají malinko hlučnější. I ty zimní Dunlopky jsou tišší. A to by měly mít oboje 70dB, nechápu. Ani s jedněmi jsem neměl předchozí zkušenost, ty Tvé taky neznám osobně.
No jo, auto je jak další dítě, chceš ho mít čisté, hezky oblečené, v dobré kondici a ať Ti nedélá ostudu, za každou cenu :D Takže to chce jisté vstupní i průběžné výdaje..
Jsem zvědavý na toho Tvého krasavce, až ho uvidím osobně. Na cestě jsem viděl 2.4 Type S jen jednou v životě. V práci máme "jen" 2.0 Tourer, ale jezdím s ním rád (kolegové radši trojkové Koktávky) :roll:
DOHC VTEC TURBO 243kW HGO 0W20
SOHC 16V 66kW MAX LIFE 5W40
DOHC PARALLEL-TWIN 52 kW MOTUL 300V 10W40
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27400
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Oleje do novodobých Hond a vše kolem

Příspěvek od Pitris »

Vy máte v práci Hondu? :shock:
Co jsem se teď díval na ty Tvoje letní GY, tak mají dost podobný vzorek jako ty moje Vredesteiny. A na zimu jsem měl ty Dunlopy v hledáčku taky (a i Fuldy Kristall Control HP2), ale když to pak dopadlo s Petrovým autem a s gumama tak, jak to dopadlo, tak mám ty jeho Yokohamy. Dají se....
Jinak podle alukatalogů tam snad můžu dát i 20-ky :( Fuj :evil: :)
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9846
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: Oleje do novodobých Hond a vše kolem

Příspěvek od Colommbo »

Pěkně jste (si) to tu rozjeli, chlapci, jen co je pravda... Chápu vaše zaujetí pro značku, nicméně být to na jistém oplím Fóru, kteréžto mám tu čest už téměř devět let (spolu)moderovat, odkázal bych vás dávno do patřičných mezí, tedy do SZ... :?
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27400
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Oleje do novodobých Hond a vše kolem

Příspěvek od Pitris »

Však jsme v hondím vlákně, a kdo (Hondu) nechce, nemusí to vlákno otvirat :idea:

Jinak pane jestli máš chuť, čas, trpělivost a náladu, můžu Ti tu administraci tady předat. Já tu chuť, čas, trpělivost a náladu po 10-ti letech někdy už (marně) hledám :roll: A "plat"?
5-ti litrový kanystr oleje dle vlastního výběru. Za rok :)
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9846
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: Oleje do novodobých Hond a vše kolem

Příspěvek od Colommbo »

Máš pravdu, kamaráde, nastavení sledování tohoto tématu radši ukončím, nic mi to nepřínáší. A možná jsem na některý věci v některých chvílích moc citlivej a tohle je zrovna jedna z nich... Mír v duších!
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27400
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Oleje do novodobých Hond a vše kolem

Příspěvek od Pitris »

No ale my máme bezdušovky :)
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
Libor
Příspěvky: 1625
Registrován: stř srp 24, 2016 19:21
Bydliště: Bohumín

Re: Oleje do novodobých Hond a vše kolem

Příspěvek od Libor »

Možná by stálo tohle vlákno přejmenovat na "Oleje do novodobých Hond a vše kolem". Krom Hond, se tu totiž řeší i oleje z Kauflandu, které do motoru řady L15B a K20C4 vůbec nepatří :mrgreen:
Myslel jsem, že mi to půjde přejmenovat, když jsem téma založil, ale na to "nedosáhnu", protože mám druhou registraci.
Chápu Colommbovo rozhořčení, chce si k MB Coupé pořídit i Accorda Coupé a my tu s Jarkem řešíme Civic a Accord sedan :D
Dost žertů :wink:

Pitris:
Ano, máme i nějaké Hondy, u nás práci konkrétně i Accorda Tourer po FL a ať nejsem úplně off topic, tak v dílnách nám do toho chlapi, díky Bohu, dávají Shell 5W40 A3.
Jinak, k lubrikaci převodovek. Mám známého, který pracuje v Auto Kelly (ten s Type R 10G) a dá se přes ně sehnat OEM lubrikace, dokonce i MTF-3. Od něj jsem koupil ty dva litry, které budu dávat do almary na jaře. A cena na slevu vůbec nebolí (1.050 Kč).
DOHC VTEC TURBO 243kW HGO 0W20
SOHC 16V 66kW MAX LIFE 5W40
DOHC PARALLEL-TWIN 52 kW MOTUL 300V 10W40
Odpovědět