Olej s Ford normou

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
Ital
Příspěvky: 196
Registrován: stř dub 03, 2019 15:27

Re: Olej s Ford normou

Příspěvek od Ital »

A navíc ty oleje jsou vesměs pořád stejné, což plyne z hromady specifikací na jedné piksle. Proč by také zrovna Ford nebo někdo jiný potřeboval speciální olej?
Ital
Příspěvky: 196
Registrován: stř dub 03, 2019 15:27

Re: Olej s Ford normou

Příspěvek od Ital »

rousini píše:Občas by se to chtělo podívat na název vlákna... :twisted:
Nezapomeň, že všechno souvisí se vším.
rosso
Příspěvky: 512
Registrován: čtv zář 27, 2018 21:48

Re: Olej s Ford normou

Příspěvek od rosso »

Nějaký konkrétní tip na olej (nejlépe A3) do 1,6EB (110kW) rok 2013.
Nechce se mi tam dávat origo 5W20/30 A5. Díky
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27404
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Olej s Ford normou

Příspěvek od Pitris »

5w40 a třeba....
Ravenol VSI
Ravenol VST
Yacco VX 1000 LL
Yacco Lube FR
Elf Evolution 900 NF
Shell Helix Ultra
Eni i-sint
Valvoline SynPower
Motul 8100 X-CESS
Sunoco Synturo Gold
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
abc
Příspěvky: 1069
Registrován: pon led 01, 2018 18:13
Bydliště: Brno

Re: Olej s Ford normou

Příspěvek od abc »

Yacco Galaxie 5w30 :idea: :?:
Corolla 1,6 2017
Aygo 2022
Mazda 2 1,3 2011
rosso
Příspěvky: 512
Registrován: čtv zář 27, 2018 21:48

Re: Olej s Ford normou

Příspěvek od rosso »

Díky, to mi stačí ;)
DirtyKing
Příspěvky: 44
Registrován: pon pro 24, 2018 9:27

Re: Olej s Ford normou

Příspěvek od DirtyKing »

Ahoj, tak si dovolím ještě jeden poznatek. Kamarád u stejného auta jako já (Focus 2 1.6 74kW) používal předepsaný A5/B5, kdy mu to cca. 0,5l na 1000km spálilo. Doporučil jsem mu přechod na olej A3/B4. Tím se snížila spotřeba oleje zhruba na 0,1 dcl na 1000km. Ale! Lambda sonda za katem už neukazovala zrovna nejlepší hodnoty, bylo vidět, že kat se blíží ke konci své životnosti. Po přechodu na A3/B4 olej a ujetí zhruba 5000km s VIFem aditivovaným palivem za normálního zatížení jako předtím se hodnota lambda za katem hrozně zlepšila a vypadá to, že kat zase funguje normálně. Zřejmě nižším spalováním oleje a trošku i tím VIFem? No každopádně jak je vidět, tak u staršího motoru je spíše EKO použití oleje s normální HTHS viskozitou než oleje se sníženou A5/B5 :-). Já jen lituji toho, že jsem na A3 olej nepřešel dříve.
Uživatelský avatar
jojto
Příspěvky: 79
Registrován: čtv úno 08, 2018 11:23
Bydliště: V ťahači, v návese, na ponku, v jame alebo v sklade.

Re: Olej s Ford normou

Příspěvek od jojto »

Ahoj. Zmenou viskozity (specifikacie) oleja, urcite nezachranis, neozivis KAT a ani lambdu. Jedine co si mohol dosiahnut je zlepsenie (kvalitu) spalovania vplyvom viskoznejsieho oleja."Utesnenie" cez piestne kruzky, tym padom menej zbytkoveho kysliku do vyfuku. Hodnota zadnej lambdy je linearny priebeh. Pokial je spomalena od olej. usadenim, nehra to rolu, pretoze jej cinnost je iba strazit funkciu KATu a pokial pendluje, KAT je v haji a mozes liat cokolvek. Ver mi, skusal som parkrat oxicat, vifujem furt a zad. lambda stale od 0,1 po 0,7V (po oxicate v intervaloch linearne 30sek. potom 30sek. 0,2-0,6V a dokola). Cez emisnu som nepresiel (vysoke CO pri zvysenych ot.). Prechod z A5/B5 na A3/A4 chvalim, davam na totoznom vozidle.

Mimo misu: Dnes som riesil trochu pretiahnuty interval vymeny oleja. O 40.000km (na naplni najazdene 55.000km, olej neviem). Ze nebolo kedy. Je to Caddy Life 1.9 TDI 55kW r. 2009. Hydrostely permanentne hrkocu :cry:
Ford Focus II Turnier 1.6i 2010 SHDA - Ford Formula 5w-30 A5/B5 --> Shell Helix Ultra 5w-30 A3/B4, na zimu Shell Helix Ultra 0W-40 A3/B4. Aktuálne celoročne Shell Helix Ultra 5W-40 (výmena po 8000 km).
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27404
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Olej s Ford normou

Příspěvek od Pitris »

Normální olej A3/B4 lambdu neopraví, ale lepším spalováním a utěsněním motoru lambda "sbírá" lepší hodnoty.... Asi ano. A k tomu VW v "jejich" vlákně.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
DirtyKing
Příspěvky: 44
Registrován: pon pro 24, 2018 9:27

Re: Olej s Ford normou

Příspěvek od DirtyKing »

Nemyslel jsem tím, že by se změnou oleje "opravila" lambda. Myslel jsem, že tím, že motor spalovat méně oleje, se stihl kat trošičku pročistit a tím se zlepšila jeho funkce.
rosso
Příspěvky: 512
Registrován: čtv zář 27, 2018 21:48

Re: Olej s Ford normou

Příspěvek od rosso »

rosso píše:Nějaký konkrétní tip na olej (nejlépe A3) do 1,6EB (110kW) rok 2013.
Nechce se mi tam dávat origo 5W20/30 A5. Díky
Ještě jeden dotaz mimo olej. Svíčky Denso Iridium ITV20TT mohou být? Všude jsou zde chváleny, případně NGK, nebo koupit originál Motorcraft?
Uživatelský avatar
lefort
Příspěvky: 2517
Registrován: pon srp 26, 2013 17:46
Bydliště: Hořovice

Re: Olej s Ford normou

Příspěvek od lefort »

Svíčky origo, ekvivalent Denso neexistuje.
Toyota GR Yaris - Ravenol DFE 0W20, MTF1, MTF3, DGL
Toyota GR 86 - Ravenol DXG 5W30, Red Line 75W85
Toyota RAV4 2.5 Hybrid - Ravenol EFE 0W16
rosso
Příspěvky: 512
Registrován: čtv zář 27, 2018 21:48

Re: Olej s Ford normou

Příspěvek od rosso »

Trošku mne mate tento vyhledávač Denso: http://www.globaldenso.com/cgi-bin/glob ... ion=search
A stejné svíčky jsou k nalezení i v eshopech.
Takže otázka zní, opravdu není Denso pro 1.6EB?
Uživatelský avatar
lefort
Příspěvky: 2517
Registrován: pon srp 26, 2013 17:46
Bydliště: Hořovice

Re: Olej s Ford normou

Příspěvek od lefort »

Ford si pro EB nechává vyvíjet iridiové svíčky u NGK, onehdá jsme to s Jerrym řešili. Máme oba taky 1.6 EB.
Toyota GR Yaris - Ravenol DFE 0W20, MTF1, MTF3, DGL
Toyota GR 86 - Ravenol DXG 5W30, Red Line 75W85
Toyota RAV4 2.5 Hybrid - Ravenol EFE 0W16
rosso
Příspěvky: 512
Registrován: čtv zář 27, 2018 21:48

Re: Olej s Ford normou

Příspěvek od rosso »

Díky za info. Jen si říkám, proč tedy přímo Denso vyhledávač nabízí ITV20 jako alternativu pro 1.6EB :shock:
Pokud jde o NGK, tak toto mi nabízí například Cardo: NGK ILZTR6A8G
Odpovědět