Olej s Ford normou

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27480
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Olej s Ford normou

Příspěvek od Pitris »

....olej Ford Formula S/SD 5w40....případně ve starších vozech Ford, které vykazují zvýšenou spotřebu lehkoběžného oleje Ford Formula F 5W-30.
Jasně :P Primárně olej pro motory TDI-PD, které se od VW dostaly (bohužel) i do Fordů.

A když si zastánci "řídkých fordolejů 913" s A1/B1 domilují motor, je jim i 5w40-ka dobrá :P
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
tomula
Příspěvky: 42
Registrován: sob říj 03, 2015 8:16

Re: Olej s Ford normou

Příspěvek od tomula »

No..ono je s podivem jaké bláboly lezou z techniků ve Fordu. Moje ST je ještě rok v záruce takže na garančky ve Fordu jsem odkázaný bohužel. Samozřejmě po týdnu jde ta jejich sračka od Castrolu 5W-20 do hajzlu a jde tam plnotučný 0W-40, jako do RS.
Loni jsem se ptal v Carentu v Brně mechanika Šťastného proč Ford lije do benzínového sporťáku olej A1 5W-20. Odpověď byla že tento olej lépe protéká turbem a chladí víc než 30tka kterou doporučovali dřív..:D
O rok později ve Fordu v UH zase mechanik tvrdil že tento olej - Magnatec 5W-20 je mimořádný výrobek který s přehledem strčí do kapsy všechny ostatní oleje z celého světa..
Ano, na Ford foru je bohužel v oblibě co napíše výrobce protože všichni opravdu věří jak to s jejich motory automobilka myslí dobře a na zdejším foru jsou jen amatéři se starýma autama, kteří neuznávají nic nového a moderního.
Dokonce známý, který má ST s volváckým pětiválcem tam lije Fordí 5W-30 A1, protože mu to přece ve foru řekli, jak dlouho to tento motor bude trpět to nevím..:-/
Uživatelský avatar
tonny
Příspěvky: 2268
Registrován: pon úno 29, 2016 13:40
Bydliště: Břeclav

Re: Olej s Ford normou

Příspěvek od tonny »

Dnes spíše A5, A1 je zastaralý. Každopádně dnes už neplatí "Mechanici od Fordu". Když jsem byl na obědě u Ford servisu v Brně, tak se jim tam smáli, že už v půl jedenáctý jsou ovlivněni pár lahváči. Upřímně, dnes neseženete dobrýho mechanika a když tak, za chvíli ho to přestane bavit (jakmile prozře).

Už jsem to tu psal dříve, a na Ford fóru nedaj na doporučení výrobce dopustit. První musíte používat Ford Formula 5W-30 A5 a až to začne papkat olej, dávat tam Ford Formula 5W-40: "Vhodné pro použití ve vozidle se vstřikováním TDI - PD (čerpadlo tryska), případně ve starších vozech Ford, které vykazují zvýšenou spotřebu lehkoběžného oleje Ford Formula F 5W-30". Zdroj https://dufy.cz/motorovy-olej-ford-form ... d-5w-40-5l. Nezapomínejte, že dnes jsou auta ještě větší spotřební materiál, životnost se plánuje na 150tkm, pak si kupte nové. To je ten dnešní eco-business.
Ford Explorer V6 4.0 lpg 1998, Shell HU 5W-30 SL ATF MaxLife
Toyota Corolla Verso 1,8 2006 Ravenol SSL 0W-40 Castrol Syntrans 75W-90
Toyota SiennaV6 3,5 2007 Rowe RS 0W-40 ATF MaxLife
Ford Maverick 2,3i 2004 MaxLife 5W-40
Pavel S.
Příspěvky: 23
Registrován: ned kvě 12, 2019 19:13

Re: Olej s Ford normou

Příspěvek od Pavel S. »

Jsem tu nový, a všem díky za Vaše příspěvky a čas. Projel jsem všech 61 stránek a velmi poučné.

Minulý týden jsem koupil v Německu FORD Mondeo, motor 2.2, DPF, 147kW, najeto 150.000, rok 2014.
Zjistil jsem, že olej měnili v servisu FORD každých 20 tisíc, naposled na podzim při 140 tisících.

Takže teď ho vyměním, a uvažuji o MILLERS EE Longlife 5W40, ACEA C3.

Jenže mě napadlo tam dát 10W40 ACEA C3 (čím menší rozsah, tím kvalitnější olej). Jenže takový olej se asi nevyrábí. Ptám se proč?

To že je ten olej hustší, tak při studeném startu, budu opatrný a nebudu tolik vytáčet motor. A když se oleje ohřeje, tak pak již problém není. Jediné co mě napadá, tak že při studeném startu, zejména na mrazu, bude trvat déle, než olej doteče do všech kanálků a prostorů. Ale to podle mě nemůže být tak velký časový rozdíl, aby kvůli tomu byl více poškozován motor, a aby se tento rozsah nevyráběl.

Řeším to z toho důvodu, že když v létě jezdím na jih, tak na to šlápnu, a ten motor se pěkně ohřeje (hlavně na německých dálnicích). A při tomto režimu už potřebuji, aby to olej vydržel, a to už řidič nemůže ovlivnit stylem jízdy. Na rozdíl od studeného motoru, kde to řidič může ovlivnit a motor šetřit.

Tak proto si myslím, že horní hranice 40 je potřeba dodržet, ale ten spodek místo 5 může být klidně 1O. (Pro ACEA Ax se 10W40 vyrábí, ale pro ACEA Cx jsem takový olej nenašel, zvláštní)

Jaký na to máte názor?
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27480
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Olej s Ford normou

Příspěvek od Pitris »

Začnu od konce :) Oleje pro osobní auta s normou C3 nejsou se zimní viskozitní třídou 10w. Jen 5w a 0w/xy.
Osobně si myslím, že při výměnách po 12-ti tkm ty letní dálnice u nafty dá i olej 5w40 (pro Tebe s C3 - a MO EE je gut oil), ale jestli by si chtěl Millers oils, tak mají v nabídce (snad jako jediní) s C3 i olej SAE 5w50 https://www.millersoils.cz/xf-longlife-5w50
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Pavel S.
Příspěvky: 23
Registrován: ned kvě 12, 2019 19:13

Re: Olej s Ford normou

Příspěvek od Pavel S. »

Dík za odpověď.

Někde jsem tady četl, že rozsah viskozity se dělá přidáváním různých aditiv (prvků, sloučenin, apod) což je zase pro kvalitu a čistotu oleje nežádoucí.

A vzhledem k tomu že mám fitlr pevných částic, a přes zimu jezdím také krátké trasy (jen 10km), tak chci ten olej co nejčistší, tak asi zůstanu u těch 5W40.
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27480
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Olej s Ford normou

Příspěvek od Pitris »

Ano, čím větší rozpětí zimního a letního čísla, tím je potřeba víc modifikátorů viskozity a olej je náchylnější na střihovou ne-stabilitu. To se ale projevuje až ke konci intervalu a při převážně dlouhých jízdách to dle stavu motoru může být někde právě za těmi 12-ti tkm. Do té doby 5w50 bude v pohodě, ale jak říkám - turbodiesel umaže i v létě xw/40.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
DirtyKing
Příspěvky: 44
Registrován: pon pro 24, 2018 9:27

Re: Olej s Ford normou

Příspěvek od DirtyKing »

Tak jsem u svého Focuse měnil znovu olej. Měl jsem tam na doporučení zde Ravenol VSI 5W-40 A3/B4. Musím říct, že po těch ujetých cca. 8000km už bylo znát, že ten motor má zase o něco větší hluk, než byl předtím. Po 9500km jsem tedy vyměnil za nový VSI 5W-40 A3/B4 a opět je tam znát o něco nižší hlučnost motoru. Tím se jen potvrzuje průběh viskozitní křivky. Jinak za těch 9500km na A3/B4 (z původního A5/B5) mohu dodat, že skutečně tam k drobnému nárustu spotřeby došlo, ale rozdíl je patrný především při krátkých jízdách po městě s nezahřátým motorem, tam to klidně dělá i mezi 0,5l-1l/100km. Na dálkách (okresky) už to vychází jen zanedbatelně více, zhruba někde na hranici měřící nejistoty. No a u dálnice už je stejná spotřeba jako u A5/B5 a nopak při větším zatížení kdy jsou otáčky mezi 4000-5000 RPM je to dokonce o něco méně. Pro mě poučka, že když budou venku větší teploty a budu plánovat jízdy s větším zatížením motoru, tak budu měnit do 8000km, když budou nižší teploty nebo nebudu mít před sebou nějakou delší cestu s větším zatížením motoru, tak budu měnit po 10000km. Motor má nyní najeto čerstvě 200tkm a zatím bez spotřeby oleje. Resp. do těch +-8000km se neztratilo vůbec nic a někde za hranicí 8000km docházelo k zanedbatelnému úbytku zhruba někde okolo 0,1l/1000km.
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27480
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Olej s Ford normou

Příspěvek od Pitris »

Dík za zpětnou vazbu :wink:
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Shi
Příspěvky: 1333
Registrován: úte úno 19, 2008 23:31

Re: Olej s Ford normou

Příspěvek od Shi »

Pavel S. píše:Jenže mě napadlo tam dát 10W40 ACEA C3 (čím menší rozsah, tím kvalitnější olej). Jenže takový olej se asi nevyrábí. Ptám se proč?
Protože kdo má C3, ten má DPF a tedy auto z doby, kdy už všichni přechází na oleje 0w-20. Tedy po 10w40 C3 není poptávka. Podobně už skoro nejde najít 5w-30 s ACEA A3 a současně s moderním aditivačním balíčkem API SN - kde není poptávka, není produkt.
Ital
Příspěvky: 196
Registrován: stř dub 03, 2019 15:27

Re: Olej s Ford normou

Příspěvek od Ital »

Oleje 5W-40, označované zhusta jako "plně syntetické" jsou technologií výroby obecně kvalitnější než 10W-40. Je to jeden z důvodů proč jsou dražší. Uvažovat tak, že 10W-40 bude lepší, neboť má menší viskozitní rozsah, je tak trochu srovnávání jablek s hruškami. To si tam rovnou může dát 15W-40, protože asi bude ještě lepší. Pokud motor 10W-40 nevyžaduje, není důvod ji tam dávat. Spotřeba oleje 0,1l/1000 km není zanedbatelná. Napadá mě, že motor VW 1,4 16V, který teď mohu trochu sledovat, by při dosavadním vývoji spotřeby oleje při 200000 km měl spotřebu právě 0,1l/1000 km. A o něm bych neřekl, že má spotřebu oleje zanedbatelnou. Prostě trochu olej papá, ale ne zas moc.
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Olej s Ford normou

Příspěvek od Jerry3 »

Řekl bych, že jsi na omylu. Anebo jinak: pokud z nějakého důvodu nutně nemusím použít 5W-40 a zároveň mohu použít 10W-40, určitě raději použiji 10W-40. Ale vyberu si, resp. nenaliju do motoru hned tu první 10W-40, na kterou narazím.
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27480
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Olej s Ford normou

Příspěvek od Pitris »

Ital píše:Oleje 5W-40, označované zhusta jako "plně syntetické" jsou technologií výroby obecně kvalitnější než 10W-40. Je to jeden z důvodů proč jsou dražší. Uvažovat tak, že 10W-40 bude lepší, neboť má menší viskozitní rozsah, je tak trochu srovnávání jablek s hruškami....
Nereaguji na tebe ale na nepravdu:
10w40 mohou být lepší než 5w40 právě z důvodu třeba střihové stability. Záleží na při výrobě použitém základovém oleji. A i proto jsou i některé 10w40-ky opravdu plně syntetické, mohou být i s estery, a 5w40 hydrokrak bude mít do její kvality (či výkonosti) hodně daleko....
Ale stejně tak se dá najít i velmi kvalitní olej 5w40.
A pokud zůstaneme u běžných olejů, tak 5w40 není lepší (či kvalitnější) jak 10w40, je jen za mraziva při startu čerpatelnější.
Ovšem bez konkrétního oleje se bavíme pouze v obecné rovině, neboť do kvality a výkonosti promlouvá spousta věcí (např. HTHS, TBN, TAN, Noack, saps, a hlavnė základový olej).
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Ital
Příspěvky: 196
Registrován: stř dub 03, 2019 15:27

Re: Olej s Ford normou

Příspěvek od Ital »

Ale jo, tak ať si tam Pavel dá plně syntetickou 10W-40. Dobrá rada nad zlato.
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27480
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Olej s Ford normou

Příspěvek od Pitris »

Pitris píše:Oleje pro osobní auta s normou C3 nejsou se zimní viskozitní třídou 10w. Jen 5w a 0w/xy.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Odpovědět