Olej s Ford normou
Moderátor: Colommbo
Re: Olej s Ford normou
Tak malá rekapitulace po ujetých 6000km s Ravenol VSI SAE 5W-40 A3/B4. Oproti A5 olejům nulová spotřeba oleje - u A5 cca. 0,3 - 0,4l/10tkm. Hlučnost motoru slyšitelně nižší, zejména pak při vyšších otáčkách (dálniční provoz cca. 4-5 tis. ot), ale i při bežném popojíždění po městě. Při studených startech při teplotách kolem nuly a méně je hlučnost podle mě stejná jako při A5 oleji. Spotřeba paliva po okreskách vyšší o cca. 0,3l/100km, při dálničním provozu kolem 110-120km/h vyšší cca. o 0,1l/1000km, ale při vyšších otáčkách kolem 130-160km/h naopak cca. o 0,2l nižší. Naopak při městském provozu je spotřeba jak jsem již psal je spotřeba paliva paradoxně o něco nižší, tak jsem naopak čekal nejvyšší skok. Nevím, nechápu.
Mé měření je samozřejmě pouze orientační. Měřil jsem opakovaně na stejných trasách, za stejného provozu a +- i stejné teploty. Mírně vyšší spotřeba paliva je mi úplně fuk, důležitá je pro mě kondice motoru, jelikož nyní mám najeto 190tkm, rocně ujedu cca. 30tkm a ještě tak 4-5 roků si auto plánuji ponechat.
Ještě bych se zeptal, olej měním cca. každé 3 nebo 4 měsíce, což odpovídá nájezdu zhruba 10tkm. Na daný nájezd 10tkm mám ujeto cca. 7500km po dálkách (dálnice a okresky) a 2500km po pojížďkách po městě, zejména dojíždění do práce, tedy 2x10km/den. Je interval výměny 10tkm OK, nebo ho mám ještě pro jistotu zkrátit?
Mé měření je samozřejmě pouze orientační. Měřil jsem opakovaně na stejných trasách, za stejného provozu a +- i stejné teploty. Mírně vyšší spotřeba paliva je mi úplně fuk, důležitá je pro mě kondice motoru, jelikož nyní mám najeto 190tkm, rocně ujedu cca. 30tkm a ještě tak 4-5 roků si auto plánuji ponechat.
Ještě bych se zeptal, olej měním cca. každé 3 nebo 4 měsíce, což odpovídá nájezdu zhruba 10tkm. Na daný nájezd 10tkm mám ujeto cca. 7500km po dálkách (dálnice a okresky) a 2500km po pojížďkách po městě, zejména dojíždění do práce, tedy 2x10km/den. Je interval výměny 10tkm OK, nebo ho mám ještě pro jistotu zkrátit?
Re: Olej s Ford normou
10 tkm je při těchto jízdních podmínkách v pohoděDirtyKing píše:....Je interval výměny 10tkm OK, nebo ho mám ještě pro jistotu zkrátit?
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Olej s Ford normou
Super, díky. V reálu stejně nikdy těch 10tkm nepřesáhnu, většinou měním už někde kolem 9tkm. Ale tak jen pro jistotu . Akorát mě štve, že jsem nepřešel rovnou na A3 a dlouhou dobu jsem setrvával na A5. Bohužel jsem věřil předpisu výrobce a pak i tomu, co se třeba píše na Ford fórech, že motor je konstrukčně odlišný a lze tam použít jen A5 atd .... Až následně jsem si všechny informace co tu kolují ověřil na mnoha olejářských fórech (Ruské, Neměcké, Britské ...) a i zahraničních Ford fórech, tak pak už nebylo o čem
Re: Olej s Ford normou
Bohužel je smutné že člověk výrobci v tom, že to co předepíše pro motor je nejlepší, věřit nemůže
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Olej s Ford normou
To je pravda. Bohužel díky těmto olejům asi mohlo dojít k tomu, že se dala sehnat ještě "stará dobrá atmosféra". Věřím, že toto je jedna z věcí, díky které mohl výrobce motor dostat ven skrze emise. Bohužel vhodnost pro motor je už druhá věc.
Re: Olej s Ford normou
V čem je odlišný? Že má jiné honování válců, aby vůbec mohl pracovat s oleji/na oleje se sníženou HTHS viskozitou? Ano, má jiné honování. To ovšem není konstrukční odlišnost!DirtyKing píše:...se třeba píše na Ford fórech, že motor je konstrukčně odlišný a lze tam použít jen A5 atd...
Re: Olej s Ford normou
No to jsem právě taky zjistil, že je to tak jak píšeš. Jenže to jsem předtím nevěděl.
Re: Olej s Ford normou
Když jsem koupil Forda, projížděl fóra, tak bylo tvrzeno, že mají i menší vůle v ložiscích a menší kanálky. Nikdo nechtěl připustit, že motory jsou uzpůsobeny aby zvládli i tu A1/B1, B5/A5. Také nikdo nechápal, že výrobci jsou tlačeni limity emisí, proto je předepisují a v servisech dávají. Že je v návodu možno použít i 5W-40 nebo 10W-40, což nejsou A1/B1, B5/A5, toho si už nikdo nevšímá a slepě papouškuje otřepané: "Výrobce nejlíp ví, co do motoru dát". Tomuto fóru pak nikdo nevěří.Jerry3 píše: V čem je odlišný? Že má jiné honování válců, aby vůbec mohl pracovat s oleji/na oleje se sníženou HTHS viskozitou? Ano, má jiné honování. To ovšem není konstrukční odlišnost!
Ford Explorer V6 4.0 lpg 1998, Shell HU 5W-30 SL ATF MaxLife
Toyota Corolla Verso 1,8 2006 Ravenol SSL 0W-40 Castrol Syntrans 75W-90
Toyota SiennaV6 3,5 2007 Rowe RS 0W-40 ATF MaxLife
Ford Maverick 2,3i 2004 MaxLife 5W-40
Toyota Corolla Verso 1,8 2006 Ravenol SSL 0W-40 Castrol Syntrans 75W-90
Toyota SiennaV6 3,5 2007 Rowe RS 0W-40 ATF MaxLife
Ford Maverick 2,3i 2004 MaxLife 5W-40
Re: Olej s Ford normou
Přesně tak. A já jsem to měl stejně. Ono po tom co se tam pak člověk dočte se nikdo nemůže divit, že neznalý člověk tomu nevěří. Také jsem nevěřil. Ale jak jsem psal, pročetl jsem i řadu dalších zahraničních olejářských fór a to mě utvrdilo v tom, že to co se píše tady je pravda a že A5/B5 pro ten motor není to pravé.
Re: Olej s Ford normou
Já na fordím foru bojují proti tomu oleji již 15 let, a při výměně názorů dostal i několikrát týdenní ban.
BMW R 1100 RT - Brumla
BMW R 1200 RT - Bělouš
Valvoline All-Climate 20W-50
BMW R 1200 RT - Bělouš
Valvoline All-Climate 20W-50
Re: Olej s Ford normou
Sisyfos
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Olej s Ford normou
asi potrebuju padnut na hubu...ser na nichHombre píše:Já na fordím foru bojují proti tomu oleji již 15 let, a při výměně názorů dostal i několikrát týdenní ban.
LPG X-CESS VST
MOBIL SUPER 3000 X1 Eurol Engine Oil Treat LQ-Molygen TOTAL INEO 0W30
MOBIL SUPER 3000 X1 Eurol Engine Oil Treat LQ-Molygen TOTAL INEO 0W30
Re: Olej s Ford normou
Přeci nepřijdu o zábavu. Některým již dochází, že A1/B1 nebyl olej pro dobro motoru.
BMW R 1100 RT - Brumla
BMW R 1200 RT - Bělouš
Valvoline All-Climate 20W-50
BMW R 1200 RT - Bělouš
Valvoline All-Climate 20W-50
Re: Olej s Ford normou
Argumentuje se tím, že najeto přes 150tkm a pořád v pohodě, olej nežere. A kdyby náhodou trochu začalo, mají na to spešl oil https://dufy.cz/motorovy-olej-ford-form ... d-5w-40-5l, kde je přímo psáno, vhodné případně ve starších vozech Ford, které vykazují zvýšenou spotřebu lehkoběžného oleje Ford Formula F 5W-30.
Ford Explorer V6 4.0 lpg 1998, Shell HU 5W-30 SL ATF MaxLife
Toyota Corolla Verso 1,8 2006 Ravenol SSL 0W-40 Castrol Syntrans 75W-90
Toyota SiennaV6 3,5 2007 Rowe RS 0W-40 ATF MaxLife
Ford Maverick 2,3i 2004 MaxLife 5W-40
Toyota Corolla Verso 1,8 2006 Ravenol SSL 0W-40 Castrol Syntrans 75W-90
Toyota SiennaV6 3,5 2007 Rowe RS 0W-40 ATF MaxLife
Ford Maverick 2,3i 2004 MaxLife 5W-40
Re: Olej s Ford normou
To se nepřiznají, jak jim to olej začne cucat, okamžitě jde kára z baráku. Nebo přejdou na A3 a ticho po pěšině.
BMW R 1100 RT - Brumla
BMW R 1200 RT - Bělouš
Valvoline All-Climate 20W-50
BMW R 1200 RT - Bělouš
Valvoline All-Climate 20W-50