Ano, kinematická viskozita se provozem mění, ale záleží na při výrobě použitém základovém oleji. Ovšem nízkoteplotní vlastnosti snad ?? zůstavají stejné - tedy pokud se výměnný interval nenatáááhne privela
o6566960 píše:....ale moc nechapu proc si oleje A5 cucne a A3 je spotreba mensi nebo zadna? To ze ""lepe"" maze A3 chapu, ale proste ve valci je ten olej stiran pistem tak ci tak, bez ohledu na acea...
DirtyKing to napsal hezky - myška/potkan
A vlastně dobře
Olej se sníženou HTHS viskozitou - což je hodnota dynamické viskozity měřené při vysoké teplotě
(150°C) a velkém smykovém spádu
(10^6 s-1). Zjednodušeně: Olej v motoru je teplotně hodně namáhán na první pístní drážce a tam jsou jeho úbytky vzniklé průnikem do spalovacího prostoru. Pokud je "řídký"
(se sníženou HTHS viskozitou) A5, mizí rychleji. A tím víc čím je vůle větší. A naopak - olej s normální
(nesníženou) HTHS viskozitou ty vůle lépe dotěsní, a oleje se nespálí takové množství. Jak se sníženou, tak i s normální HTHS viskozitou oleje mažou, ale ty A3 - s normální - jsou teplotně odolnější, vydrží vyšší teplotu/zátěž, a nabídnou silnější olejový film.
o6566960 píše:Jinak po tom ravenolu koukam taky, spotrebu oleje mam cca stejnou jako ty (teda dvojnasobnou, ale pokud pocitam s tim ze mam 2x vyssi obsah motoru tak stejnou). Jeste koukam na millers oil - ale neni ta dvojnasobna cena jen marketing?
Ravenol má velmi dobré oleje. Millers taky, ale určitě ne dvojnásobně. Ale je třeba taky dívat se na to, na co je olej určen - jestli pro závody, nebo pro běžnou jízdu.
Ale s tou spotřebou oleje to nemyslíš vážně, že ne
Jako že když litrový motor bude mít spotřebu oleje půl litru na tisíc km, tak třílitr když litr a půl, tak že to bude totéž, a pořád gut
Neééé