Olej s Ford normou

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
Uživatelský avatar
pepoh
Příspěvky: 2652
Registrován: sob črc 29, 2017 10:06

Re: Olej s Ford normou

Příspěvek od pepoh »

o6566960 píše:Chapu! :)

Jestli to 5w30 A3 trochu zrat nevim, asi musim zkusit.
A pak teda 5w40 a3 a pokud snad nejak zle bude, vratim tam A5 (ten 1-1,5l za rok moc neni :D).
Ted budu studovat jake A3 oleje 5w30 nebo 40 jsou nejlepsi ale stejnak jsem laik tak se ptam - doporucite pripadne konkretni olej koupitelny u nas? Jak koukam do tabulky tak jsou tam i oleje s HTHS 4 a podobne, to bude asi velky skok oproti aktualnimu A5, takze se drzet neceho drazsiho a s HTHS 3,5 na zacatek?

Ale znovu se budu trochu ptat - ctu ze hustejsi oleje nemusi dobre mazat napr. hydrostely. Je nejaky duvod se pri vyse uvedene situci obavat nebo ten rozdil viskosit neni tak velky?
https://www.acea.be/uploads/news_docume ... s_2016.pdf
najlepsie bude ked si to v klidu precitas, pouvazujes pri ktorom parametri je male alebo vyssi cislo zadouci.
LPGObrázek Obrázek X-CESS :| Obrázek VST 8)
MOBIL SUPER 3000 X1 8) Eurol Engine Oil Treat 8) LQ-Molygen :wink: TOTAL INEO 0W30 :x
bio
Příspěvky: 934
Registrován: čtv bře 06, 2008 22:15

Re: Olej s Ford normou

Příspěvek od bio »

Neřeš viskozitu oleje v lahvi, ale oleje v motoru, ten má úplně jinou viskozitu během provozu - příklad olej SAE 5W40 se provozem změní třeba na SAE 5W30 nebo SAE 15W40.
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27405
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Olej s Ford normou

Příspěvek od Pitris »

Ano, kinematická viskozita se provozem mění, ale záleží na při výrobě použitém základovém oleji. Ovšem nízkoteplotní vlastnosti snad ?? zůstavají stejné - tedy pokud se výměnný interval nenatáááhne privela :x

o6566960 píše:....ale moc nechapu proc si oleje A5 cucne a A3 je spotreba mensi nebo zadna? To ze ""lepe"" maze A3 chapu, ale proste ve valci je ten olej stiran pistem tak ci tak, bez ohledu na acea...
DirtyKing to napsal hezky - myška/potkan :P A vlastně dobře :wink: Olej se sníženou HTHS viskozitou - což je hodnota dynamické viskozity měřené při vysoké teplotě (150°C) a velkém smykovém spádu (10^6 s-1). Zjednodušeně: Olej v motoru je teplotně hodně namáhán na první pístní drážce a tam jsou jeho úbytky vzniklé průnikem do spalovacího prostoru. Pokud je "řídký" (se sníženou HTHS viskozitou) A5, mizí rychleji. A tím víc čím je vůle větší. A naopak - olej s normální (nesníženou) HTHS viskozitou ty vůle lépe dotěsní, a oleje se nespálí takové množství. Jak se sníženou, tak i s normální HTHS viskozitou oleje mažou, ale ty A3 - s normální - jsou teplotně odolnější, vydrží vyšší teplotu/zátěž, a nabídnou silnější olejový film.
o6566960 píše:Jinak po tom ravenolu koukam taky, spotrebu oleje mam cca stejnou jako ty (teda dvojnasobnou, ale pokud pocitam s tim ze mam 2x vyssi obsah motoru tak stejnou). Jeste koukam na millers oil - ale neni ta dvojnasobna cena jen marketing?
Ravenol má velmi dobré oleje. Millers taky, ale určitě ne dvojnásobně. Ale je třeba taky dívat se na to, na co je olej určen - jestli pro závody, nebo pro běžnou jízdu.
Ale s tou spotřebou oleje to nemyslíš vážně, že ne :?: :P Jako že když litrový motor bude mít spotřebu oleje půl litru na tisíc km, tak třílitr když litr a půl, tak že to bude totéž, a pořád gut :?: Neééé :P
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
PavelM
Příspěvky: 4
Registrován: stř kvě 03, 2017 22:17

Re: Olej s Ford normou

Příspěvek od PavelM »

Dobrý den,
s benzínem 1.6 jezdím skoro denně kolem komína 2,3,4km ve městě(90%) takže se olej neohřeje. Je mi jasné že motor dostává extrémní záhul koor teď v zimě . Který olej bude asi nejvíc pomáhat motoru aby 12 leté auto ještě chvilku sloužilo? (nájezd 190t km) Olej to zatím nijak moc nežere. Díky za info.
Uživatelský avatar
lefort
Příspěvky: 2517
Registrován: pon srp 26, 2013 17:46
Bydliště: Hořovice

Re: Olej s Ford normou

Příspěvek od lefort »

V tomhle případě bych se nebál používat Fordem předepsaný olej 5W30 se specifikací 913B/C/D. Kdyby ti opravdu šlo o motor, použil bych Millers EE Eco 5w30 a občas auto zahřál trochu delší jízdou, aby se odpařil benzín a olej se trochu vzpamatoval. Jako levnější alternativu doporučím Fordem sice neschválený, ale velmi dobře použitelný olej 0w40, např. Yacco VX. Ten bude lepší i v případě delších tras a když by motor začal olej trochu brát.
Toyota GR Yaris - Ravenol DFE 0W20, MTF1, MTF3, DGL
Toyota GR 86 - Ravenol DXG 5W30, Red Line 75W85
Toyota RAV4 2.5 Hybrid - Ravenol EFE 0W16
Uživatelský avatar
rousini
Příspěvky: 1888
Registrován: čtv lis 29, 2012 11:24
Bydliště: ... cestička jako mlat.

Re: Olej s Ford normou

Příspěvek od rousini »

PavelM:
Toto nejsou podmínky vhodné pro motor a jak bylo zmíněno výše, chtělo by to jednou za 2 týdny splánovat cestu na trochu delší jízdu. Teď v zimě tak 15 km na prohřátí, 10 km podle provozu to prohnat (prohnat se to dá i na III. Jde o otáčky a zátěž.
Mnohem důležitější než olej, protože tady se toho nedá moc vymyslet, bude styl jízdy se studeným motorem a především krátký interval výměny, protože olej bude rychle degradovat.
Tip: Klidně levný olej 5W-30(osobně raději 40), ACEA A3, s vyšší alkalickou rezervou (fórum nějaký doporučí) a pravidelně vypouštět...
Mondeo combi 2.0TDCi 103kW "vraník" Mondeo combi 2.2TDCi 129kW "indián"
Valvoline All Climate 5W-40
Shiver 900 Shell Advance Ultra 4T 15W-50,
Versys 650 Motul 5100 5W-40
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27405
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Olej s Ford normou

Příspěvek od Pitris »

Jak psáno. Tady lze i "fordolej" (čili ACEA A1 nebo A5) se SAE 5w30, ale lze dobře i 5w40 A3. Tam má tu vysokou alkalickou rezervu - TBN (a nižší cenu a dost dobrou kvalitu) třebas Sunoco Synturo Gold....
A vyhni se olejům ACEA Cx. Ty pro DPF.
Ale teď v zimě měnit po 5-ti tkm; mimo zimu lze do 10-ti tkm.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
abc
Příspěvky: 1069
Registrován: pon led 01, 2018 18:13
Bydliště: Brno

Re: Olej s Ford normou

Příspěvek od abc »

Shell Helix Ultra 5w30 (5w40) A3 a to samé Valvoline SynPower 5w30 (5w40) A3, nejsou drahé a jsou gut. :)
Anebo Ravenol HCL 5w30. :idea:
Corolla 1,6 2017
Aygo 2022
Mazda 2 1,3 2011
Uživatelský avatar
jerome
Příspěvky: 5779
Registrován: ned bře 13, 2011 12:37

Re: Olej s Ford normou

Příspěvek od jerome »

PavelM píše:Dobrý den, s benzínem 1.6 jezdím skoro denně kolem komína 2,3,4km ve městě(90%) takže se olej neohřeje. Který olej ...
Dobrý deň. Žiaľ, na takúto prevádzku auta, ešte žiadna olejárska firma nejaký špéci olej nenamiešala. Tu pomôže jedine skrátenie intervalu výmeny oleja na cca 5.000km Výber oleja podľa vlastného uváženia a ceny. Príklad 5W40 sa dá zohnať za pár € :wink:
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Uživatelský avatar
pepoh
Příspěvky: 2652
Registrován: sob črc 29, 2017 10:06

Re: Olej s Ford normou

Příspěvek od pepoh »

otazku oleja sme poriesili, ale co na to motor pri takych jazdach?
motor by potreboval taliansky servis, vypalit tie nazbierane brikety..
LPGObrázek Obrázek X-CESS :| Obrázek VST 8)
MOBIL SUPER 3000 X1 8) Eurol Engine Oil Treat 8) LQ-Molygen :wink: TOTAL INEO 0W30 :x
abc
Příspěvky: 1069
Registrován: pon led 01, 2018 18:13
Bydliště: Brno

Re: Olej s Ford normou

Příspěvek od abc »

Italskou údržbu by potřebovalo nejmíň 90 % aut. :wink:
Corolla 1,6 2017
Aygo 2022
Mazda 2 1,3 2011
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Olej s Ford normou

Příspěvek od Jerry3 »

Většina dnešních řidičů neumí zacházet s motorem/převodovkou. Ono to sice platilo už i dřív, jenom bylo méně motorů na to citlivých.
Uživatelský avatar
pepoh
Příspěvky: 2652
Registrován: sob črc 29, 2017 10:06

Re: Olej s Ford normou

Příspěvek od pepoh »

..brikety na sacich ventiloch a lignit na vyfukovych... LSPI jak svin :wink:
potom zavolame kominika
Uživatelský avatar
rousini
Příspěvky: 1888
Registrován: čtv lis 29, 2012 11:24
Bydliště: ... cestička jako mlat.

Re: Olej s Ford normou

Příspěvek od rousini »

kde se dá koupit věštecká koule? :mrgreen:
Mondeo combi 2.0TDCi 103kW "vraník" Mondeo combi 2.2TDCi 129kW "indián"
Valvoline All Climate 5W-40
Shiver 900 Shell Advance Ultra 4T 15W-50,
Versys 650 Motul 5100 5W-40
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27405
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Olej s Ford normou

Příspěvek od Pitris »

pepoh píše:..brikety na sacich ventiloch a lignit na vyfukovych... LSPI jak svin :wink:
potom zavolame kominika
Pokud je auto provozováno pouze na tří-čtyř kilometrových pojížďkách, tak jediná prevence proti LSPI je brát kvalitní aditivované palivo a měnit olej po 5-ti tkm. Jestli se do jízd (aspoň občas) 'přimontuje' delší výlet, kdy se motor a olej dostatečně prohřeje (aspoň 20-30km) - velmi vhodno - tak je třeba to párkrát vytočit k červenýmu a trošku to prohnat. Ale HLAVNĚ NEPODTÁČET a nejezdit pod 2 t.ot. :!: :!:
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Odpovědět