Olej s Ford normou

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
Návštěvník

Re: Olej s Ford normou

Příspěvek od Návštěvník »

cumil píše:... Je předepsána např. norma ACEA A1/B1, nouzově A3/B3.
Nikoli, Ford předepisuje přímo svou normu, nouzově jinou svou normu. V případě benzínových EcoBoostů jde vždy o oleje se sníženou HTHS viskozitou (volně interpretováno A5/B5), ta předepsaná norma Ford WSS-M2C 948-B znamená viskozitu 5W-20, nouzová varianta Ford WSS-M2C 948-C pak SAE 5W-30 (pokud si dobře vybavuji z paměti).
cumil píše:Jen na okraj, pro ty, kteří nenalijí do motoru nic slabšího než SAE x60, tady http://www.eshop-rychle.cz/bezo/eshop/2 ... o-5W-20-1Lje inspirace.
A touto hrůzou se jako máme inspirovat? Byl jsem rád, že jsem se jí po 6 tis. km (nový motor) zbavil a lituji, že jsem to neudělal mnohem dříve. :evil:
Uživatelský avatar
Durex
Příspěvky: 3946
Registrován: stř říj 20, 2010 9:17
Bydliště: Třebechovice p/O
Kontaktovat uživatele:

Re: Olej s Ford normou

Příspěvek od Durex »

Ale já nechytám za slovo. Ale jak se na tu teplotu dostaneš? Provozem. A víš,po kolika km? Někdo ten olej ani nepřohřeje na provozní teplotu,takže provozuje auto se schváleným olejem,který má ale podstatně vyšší viskozitu,než někdo,kdo to drtí po dálnici s olejem jiným třeba 10w40,ale ten bude mít provozní viskozitu nižší ...
Suzuki GSX 1300R Hayabusa, Suzuki GSXR 750W, Honda CBR 400RR, Honda CBR 600F3, KTM EXC 300 2T, Honda VFR 750,Suzuki Inazuma 750, Kawasaki ZX7R -2x, Kawasaki GPZ 900, Suzuki GSXR 750 K1,Suzuki SV 650, Fiat Ducato 2.3 JTD

Moto-Emergency motoservis
Uživatelský avatar
Durex
Příspěvky: 3946
Registrován: stř říj 20, 2010 9:17
Bydliště: Třebechovice p/O
Kontaktovat uživatele:

Re: Olej s Ford normou

Příspěvek od Durex »

cumil píše:
jdeš takto vědecky,t
Stačí číst tyhle stránky a vím, že viskozita "za studena" nikoho nezajímá. Důležitá je za provozní teploty a ta je vždy u srovnatelných olejů se stejným SAE stejná. Nechytat za slovo, přečíst si Černého články.
Tyhle stránky mám víc než přečtené :lol: A není pravda,že by oleje stejné viskozity dle SAE měly stejnou kin. viskozitu. Jsou tam rozdíly a někdy hodně diametrální ...
Suzuki GSX 1300R Hayabusa, Suzuki GSXR 750W, Honda CBR 400RR, Honda CBR 600F3, KTM EXC 300 2T, Honda VFR 750,Suzuki Inazuma 750, Kawasaki ZX7R -2x, Kawasaki GPZ 900, Suzuki GSXR 750 K1,Suzuki SV 650, Fiat Ducato 2.3 JTD

Moto-Emergency motoservis
Návštěvník

Re: Olej s Ford normou

Příspěvek od Návštěvník »

cumil píše:... viskozita ... Důležitá je za provozní teploty a ta je vždy u srovnatelných olejů se stejným SAE stejná...
Právě že není (stačí se podívat do technických listů), nemluvě o "neznámém" průběhu viskozitní křivky (v TL se uvádí viskozita při 100 st. C, jenže jeden motor může mít provozní teplotu oleje 80, jiný třeba 120 st. C), a to už vůbec nemluvím o HTHS viskozitě, která je v případě provozování motoru pod zatížením kritickým parametrem.
cumil

Re: Olej s Ford normou

Příspěvek od cumil »

Durex píše:Ale jak se na tu teplotu dostaneš?
A oni to u Fordů nevědí? Provoz aut je přece tak mnohotvárný, že nemá cenu se tím vůbec zabývat. Já jen nechápu, proč bych měl do motoru lít něco nedoporučeného, za jakýmsi matným účelem zlepšení čehosi. Natož když ten doporučený olej bývá nejlevnější. A proč se zbavovat výhod, které přináší? Pokud je úspora paliva, je to jen dobře, drahý je to jak čert. A měřil to (OBJEKTIVNĚ) !! z vás asi nikdo. Tak tomu prostě věřím, že to tak je. A věřím, že když použiju Fordí normu, že neudělám chybu. Proč bych měl věřit někomu, kdo si MYSLÍ že je to jinak, protože přečet hodně webových stránek, než firmě, která dělá auta po celým světě?
cumil

Re: Olej s Ford normou

Příspěvek od cumil »

A není pravda,že by oleje stejné viskozity dle SAE měly stejnou kin. viskozitu. Jsou tam rozdíly a někdy hodně diametrální
Pak Černý kecá, smažte jeho články a zrušte poradnu. Nechte jen plkárnu.
cumil

Re: Olej s Ford normou

Příspěvek od cumil »

jenže jeden motor může mít provozní teplotu oleje 80, jiný třeba 120 st. C
No a co? To přece výrobce motoru ví a tak podle toho předepsal olej. Nějaký jouda z diskuse ovšem ví prd, tak tam šoupne něce lepšího. Aby se motor měl dobře. A ještě to vydává za kdovíjaký moudro.
Návštěvník

Re: Olej s Ford normou

Příspěvek od Návštěvník »

cumil píše:Natož když ten doporučený olej bývá nejlevnější.
Bývá? Může, ale rozhodně nemusí.
cumil píše:A proč se zbavovat výhod, které přináší? Pokud je úspora paliva, je to jen dobře, drahý je to jak čert. A měřil to (OBJEKTIVNĚ) !! z vás asi nikdo.
O jaké výhody že to vlastně má jít? :shock: :o A pokud jde o úsporu paliva, je mi vcelku jedno, že třeba nejsem objektivní, důležité pro mne je, že mi šla spotřeba dolů (poněvadž jsem schopen jezdit na menší otáčky, aniž by motor protestoval). :D
cumil píše:Tak tomu prostě věřím, že to tak je. A věřím, že když použiju Fordí normu, že neudělám chybu. Proč bych měl věřit někomu, kdo si MYSLÍ že je to jinak, protože přečet hodně webových stránek
Každý něčemu věříme/nevěříme, já věřím pouze tomu, o čem se sám přesvědčím. A tady to platí - prakticky jsem se o tom přesvědčil. :lol:
cumil píše:než firmě, která dělá auta po celým světě?
Proč nevěřit? Inu pro "záruční inženýrství", tj. instalaci kurvítka, kterým je v daném případě právě ten předepsaný olej... :twisted:
Návštěvník

Re: Olej s Ford normou

Příspěvek od Návštěvník »

Čumil je buď kolektivně zmanipulovaný "ideální zákazník" (technicky nevzdělaný, neinformovaný, bez praktických zkušeností a zejména postrádající srovnání), nebo provokatér, případně agent podplacený Fordem za to, že přesvědčí zákazníky značky o zbytečnosti eliminace kurvítka. :P
Uživatelský avatar
Durex
Příspěvky: 3946
Registrován: stř říj 20, 2010 9:17
Bydliště: Třebechovice p/O
Kontaktovat uživatele:

Re: Olej s Ford normou

Příspěvek od Durex »

Taky mi to tak přijde :lol: Řídí se heslem: Co je psáno,to je dáno. Jenže jak víme,tak papír a web snese všechno :lol: Na jedné straně nás napadá,že doporučujeme něco,co nemáme něčím podloženo (což není pravda a na A1/B1 jsem jednu výměnu jezdil a těch pilin,co bylo v oleji vidět sem pak s olejem 5w40 nikdy neviděl) a na straně druhé jen on sám věří někomu a sám pro to nemá žádný důkaz. Aneb: A veříte v boha?Ne nejsou žádné důkazy nikdo ho nikdy neviděl!Tož vašu píču sem taky neviděl a věřim,že ju máte...:D
Suzuki GSX 1300R Hayabusa, Suzuki GSXR 750W, Honda CBR 400RR, Honda CBR 600F3, KTM EXC 300 2T, Honda VFR 750,Suzuki Inazuma 750, Kawasaki ZX7R -2x, Kawasaki GPZ 900, Suzuki GSXR 750 K1,Suzuki SV 650, Fiat Ducato 2.3 JTD

Moto-Emergency motoservis
Návštěvník

Re: Olej s Ford normou

Příspěvek od Návštěvník »

Durex píše:... na A1/B1 jsem jednu výměnu jezdil a těch pilin,co bylo v oleji vidět sem pak s olejem 5w40 nikdy neviděl ...
Ze zánovního motoru po 6 tis. km vyběhlo tolik pilin a špon, jako nevyšlo ani z převodovky mého starého vozu po cca 90 tis. km při výměně ve 300 tis. km. Pravda, může to být záběhem, nikoli jen olejem (zde fakt nejsem objektivní, prostě to nevím, ani nemám jak zjistit).
Uživatelský avatar
Durex
Příspěvky: 3946
Registrován: stř říj 20, 2010 9:17
Bydliště: Třebechovice p/O
Kontaktovat uživatele:

Re: Olej s Ford normou

Příspěvek od Durex »

Něco záběh,ale i olej. Viděl bych to 50/50. Já ve 200 000 km sem ho tam dal na 14 dní,za kterých sem najel 6000 km ve 4 lidech do Estonska a zpět v teplotách přes 30 st .... Ten 14-denní test úplně stačil na objektivní názor. A ten motor co v těch teplotách vydával za zvuky ...
Suzuki GSX 1300R Hayabusa, Suzuki GSXR 750W, Honda CBR 400RR, Honda CBR 600F3, KTM EXC 300 2T, Honda VFR 750,Suzuki Inazuma 750, Kawasaki ZX7R -2x, Kawasaki GPZ 900, Suzuki GSXR 750 K1,Suzuki SV 650, Fiat Ducato 2.3 JTD

Moto-Emergency motoservis
cumil

Re: Olej s Ford normou

Příspěvek od cumil »

Ale ale, pánové, evidentně vám docházejí argumenty. Nejsem ani to, ani ono. Jen si dokážu vybírat, čemu a komu věřím, zejména na webu, ostatně jako vy. To že jste měl v oleji piliny svědčí o opravdu špatném technickém stavu stroje. Piliny v oleji (z motoru!) jsem ani u Felicie 1,6 neměl nikdy a lil jsem tam, co mi přišlo pod ruku. Takže jste tomu motůrku asi dal nějak nepěkně zabrat. Až budete mít chvilku, přečtěte si toto: http://www.oleje.cz/clanek/517. Na mně to dělá dojem, že olej 5W30 má vyšší viskozitu než 5W40 už po nějakých 4 tis. km. Mimoto, líbí se vám jak je ta křivka viskozity oleje 5W30 stabilní? Mně taky. Takže závěr pro mně zní: i když komusi se z motoru po lehkoběžném oleji prášilo (kdoví co tam nalil), já s tím nemám problém a zatím na něj najeto v klidu nějakých 22 tis. za tři roky. Jestli je to málo, omlouvám se víc jsem toho nestih a před tím Forda neměl. Zajímalo by mně, proč vám ta Fordí specifikace tak zalézá?
Uživatelský avatar
Durex
Příspěvky: 3946
Registrován: stř říj 20, 2010 9:17
Bydliště: Třebechovice p/O
Kontaktovat uživatele:

Re: Olej s Ford normou

Příspěvek od Durex »

:D A jak mi vysvětlíš,že po dalších 100 000 km s olejem 5w40 A3/B3 byl stav jinej. Nemusím dolévat olej. Piliny v normě. Taky to slovo piliny - představ si částečky,který na ruce necítíš,ale v oleji a na magnetu jsou vidět. Jelikož je motor z kovu (ocel a hliník) tak logicky dochází k otěru a ten je pak v oleji... Ano,viskozita je u 5w30 stabilní. Ale to s A1/B1 vůbec nesouvisí. Já třeba měním olej po 6-7 000 km,takže mě propad křivky nevadí. Pak se dostanu stejně na hodnotu 5w30 ... :lol: A k té důvěře výrobci ohledně jeho dat. Taky slepě věříš výrobcům tu spotřebu,co udávají,ale kterou v provozu nikdy nedosáhneš?
Suzuki GSX 1300R Hayabusa, Suzuki GSXR 750W, Honda CBR 400RR, Honda CBR 600F3, KTM EXC 300 2T, Honda VFR 750,Suzuki Inazuma 750, Kawasaki ZX7R -2x, Kawasaki GPZ 900, Suzuki GSXR 750 K1,Suzuki SV 650, Fiat Ducato 2.3 JTD

Moto-Emergency motoservis
Návštěvník

Re: Olej s Ford normou

Příspěvek od Návštěvník »

cumil píše:Ale ale, pánové, evidentně vám docházejí argumenty. Nejsem ani to, ani ono. Jen si dokážu vybírat, čemu a komu věřím, zejména na webu, ostatně jako vy.
No a je to venku: čistý teoretik!
cumil píše:To že jste měl v oleji piliny svědčí o opravdu špatném technickém stavu stroje.
Po pouhých 6 tis. km? Že bych to reklamoval? Ale co vlastně? Vždyť s tím agregátem jsem spokojen, zvláště pak po výměně oleje.
cumil píše:Piliny v oleji (z motoru!) jsem ani u Felicie 1,6 neměl nikdy a lil jsem tam, co mi přišlo pod ruku.
Jenže šlo s největší pravděpodobností vždy o "normální" oleje.
cumil píše:Takže jste tomu motůrku asi dal nějak nepěkně zabrat.
Auto, které nevydrží mé zacházení, si nezaslouží, abych ho řídil. Jenže aby vydrželo, musí dostat, co si vyžaduje. :idea:
cumil píše:Až budete mít chvilku, přečtěte si toto: http://www.oleje.cz/clanek/517. Na mně to dělá dojem, že olej 5W30 má vyšší viskozitu než 5W40 už po nějakých 4 tis. km. Mimoto, líbí se vám jak je ta křivka viskozity oleje 5W30 stabilní? Mně taky.
Četl jsem už dávno tomu, ovšem chápu to poněkud odlišně.
cumil píše:Takže závěr pro mně zní: i když komusi se z motoru po lehkoběžném oleji prášilo (kdoví co tam nalil)
Ale to by mělo být v mém případě adresováno výrobci. Kdo ví, co tam nalil... :mrgreen:
cumil píše:já s tím nemám problém a zatím na něj najeto v klidu nějakých 22 tis. za tři roky. Jestli je to málo, omlouvám se víc jsem toho nestih a před tím Forda neměl.
To znamená tři výměny oleje během třech let a pouhých 22 tis. km. Pak nevím, co tu řešíme! :shock:
cumil píše:Zajímalo by mně, proč vám ta Fordí specifikace tak zalézá?
Protože prokazatelně kurví zatěžované motory.
Odpovědět