Olej s Ford normou

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
Uživatelský avatar
tonny
Příspěvky: 2259
Registrován: pon úno 29, 2016 13:40
Bydliště: Břeclav

Re: Olej s Ford normou

Příspěvek od tonny »

Nemá náhodou vnitřní spodní část rozvodů do 8. 10. 2007 řetězem a novější řemenem v oleji? Vnější vrchní viditelná část je vždy suchý řemen. Motor měl rozebraný tak by to měl vědět.
Pozdě jsem zareagoval, máš to opraveno.
Ford Explorer V6 4.0 lpg 1998, Shell HU 5W-30 SL ATF MaxLife
Toyota Corolla Verso 1,8 2006 Ravenol SSL 0W-40 Castrol Syntrans 75W-90
Toyota SiennaV6 3,5 2007 Rowe RS 0W-40 ATF MaxLife
Ford Maverick 2,3i 2004 MaxLife 5W-40
Uživatelský avatar
jerome
Příspěvky: 5779
Registrován: ned bře 13, 2011 12:37

Re: Olej s Ford normou

Příspěvek od jerome »

Presne tak. V októbri už bol miesto reťaze dole remeň. Málo mechanikov o tom vie a preto sa stane to čo Arminovi :cry: :roll:
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
joe.hunter
Příspěvky: 2
Registrován: úte kvě 24, 2022 19:25

Re: Olej s Ford normou

Příspěvek od joe.hunter »

Omlouvám se, ale už se v těch normách ztrácím.. Mám benzínový Focus II 1.6 16V, 74kW, r. 2007, přes 190.000 km. Dávám mu předepsaný řídký olej Ford Formula F 5w-30 a v průběhu roku nemizí vůbec, nicméně auto delší dobu stálo a pak začlo v motoru najednou (skokově) něco cvakat. Hlavně když je studený a při zátěži (akcelerace, kopec). Bez jeho otevření nikdo nedokáže s jistotou říct, čím to je, ale prý asi kalíšky (hydroštely nemá). Radí mi, že hustší olej by mohl pomoct. Chci to zkusit a rád bych zůstal u oleje od Forda (z důvodu výsledků v nezávislých testech a jeho ceny), ale hustší Ford Formula S/SD 5W-40 má odlišnou specifikaci. Lze prosím tedy použít jiný hustší olej od Fordu (Motorcraft) nebo musím sehnat úplně jiný olej? :oops:
Mirec 29
Příspěvky: 1099
Registrován: čtv črc 11, 2019 17:43

Re: Olej s Ford normou

Příspěvek od Mirec 29 »

Ako sám píšeš oleji sa nestráca a predpokladám že to "cvakanie" predtým nebolo...objavilo sa po tej dlhšej odstávke.... robí to aj za studena kedy je olej podstatne vyskoznejší a aj pri prevádzkovej teplote kedy je naopak "riedky" ...osobne by som to hneď na olej nehádzal jelikož ti to robí aj pri studenom motore kedy je olej "hustý". Hľadal by som problém inde...
Toyota Corolla XI gen. 1.6 valvematic - Shell HU Prof. AF 5w30/ Ravenol MTF-3
Brodys
Příspěvky: 152
Registrován: čtv dub 14, 2022 22:26

Re: Olej s Ford normou

Příspěvek od Brodys »

joe.hunter píše:Omlouvám se, ale už se v těch normách ztrácím.. Mám benzínový Focus II 1.6 16V, 74kW, r. 2007, přes 190.000 km. Dávám mu předepsaný řídký olej Ford Formula F 5w-30 a v průběhu roku nemizí vůbec, nicméně auto delší dobu stálo a pak začlo v motoru najednou (skokově) něco cvakat. Hlavně když je studený a při zátěži (akcelerace, kopec). Bez jeho otevření nikdo nedokáže s jistotou říct, čím to je, ale prý asi kalíšky (hydroštely nemá). Radí mi, že hustší olej by mohl pomoct. Chci to zkusit a rád bych zůstal u oleje od Forda (z důvodu výsledků v nezávislých testech a jeho ceny), ale hustší Ford Formula S/SD 5W-40 má odlišnou specifikaci. Lze prosím tedy použít jiný hustší olej od Fordu (Motorcraft) nebo musím sehnat úplně jiný olej? :oops:
Tenhle motor jsem měl, pokud se olej neztrácí, nechal bych 5w30 s Fordi normou, ale zkusil bych lepšího výrobce a taky si dát pozor,kde to kupuješ, rádi ho přebalují a pančují, na netu jsou i fotodokumentace nepovedených obalů.
Já bych do současného oleje přidal BG EPR 109, olej řádně zahřál, vypustil a nalil něco pořádného s normou.
Cvakání, pokud jsi si jistý, že je to motor (kladky, klima apod.) tenhle motor za studena dělá, je prostě od výroby hlasitější. Při tvém nájezdu je pak vhodné zkontrolovat ventilové vůle (interval je 150 tkm) a kde je třeba vyměnit podložky (hrníčky), jsou místo hydroštelů. Další neduh je u motorů s kódem SDHA, klepou při padání otáček a dělá to pístní čep, který se přidřel výrobní vadou, popřípadě nekvalitním olejem Projev: vytočit a pustit plyn, začne to klepat, na netu je i video. Dobrý je, že to nemusíš řešit, oprava je drahá, ale jsou případy, kdy s tím lidé najezdili i dalších 50 tkm. A rovnou bych si vyměnil svíčky, originály, stojí jedna stovku, když pohledáš a motor to ocení. Nicméně zcela určitě klepání nevyřešíš hustším olejem, znovu opakuji, že když se olej neztrácí, máš motor ve fajn kondici, tak ho při těch skoro 200 tkm obdaruj zvýšenou péčí jak jsem psal. Pokud jsi z Jižních Čech, rád pomohu, něco jsem s tím najezdil ;-)
Toyota Auris hybrid 1.8 (2017).
Začátek Millers Oils EE 5w30, pak Ravenol SSO 0w30 a teď delší dobu Ravenol DFE 0w20.
joe.hunter
Příspěvky: 2
Registrován: úte kvě 24, 2022 19:25

Re: Olej s Ford normou

Příspěvek od joe.hunter »

Klepání při padání otáček se mě zřejmě netýká.. Cvaká to vyloženě jen při zátěži (akcelerace, kopec), kdy víc šlápnu na plyn. Po sešlápnutí plynu na neutrál to slyšet není. Výplach EPR109 ani nové svíčky nepomohly a klima mi už dávno nefunguje :lol: A rozvody jsou celkem zánovní, takže podezírám ty kalíšky, ale nikomu se do toho nechce nebo vyhrožujou vysokou cenou, opětovnou demontáží rozvodů apod., takže kdybyste náhodou věděli o někom šikovným a ochotným na Karlovarsku, tak budu rád za tip. V nejhorším bych přijel i do těch jižních Čech. Hlavně kdyby to někdo už vyřešil :oops: Zatím mi to cvakání slouží aspoň k úspoře benzínu, protože mě nutí na to tolik nešlapat :lol:
Brodys
Příspěvky: 152
Registrován: čtv dub 14, 2022 22:26

Re: Olej s Ford normou

Příspěvek od Brodys »

joe.hunter píše:Klepání při padání otáček se mě zřejmě netýká.. Cvaká to vyloženě jen při zátěži (akcelerace, kopec), kdy víc šlápnu na plyn. Po sešlápnutí plynu na neutrál to slyšet není. Výplach EPR109 ani nové svíčky nepomohly a klima mi už dávno nefunguje :lol: A rozvody jsou celkem zánovní, takže podezírám ty kalíšky, ale nikomu se do toho nechce nebo vyhrožujou vysokou cenou, opětovnou demontáží rozvodů apod., takže kdybyste náhodou věděli o někom šikovným a ochotným na Karlovarsku, tak budu rád za tip. V nejhorším bych přijel i do těch jižních Čech. Hlavně kdyby to někdo už vyřešil :oops: Zatím mi to cvakání slouží aspoň k úspoře benzínu, protože mě nutí na to tolik nešlapat :lol:
Změřit ventilové vůle je pro ně těžké? Já nejsem mechanik, ale když nejsem to chtěl udělat,nebyl problém. Zkus fb skupinu Focus, určitě ti dají tip, kde tyhle úkony dělají.
Toyota Auris hybrid 1.8 (2017).
Začátek Millers Oils EE 5w30, pak Ravenol SSO 0w30 a teď delší dobu Ravenol DFE 0w20.
Uživatelský avatar
pepoh
Příspěvky: 2652
Registrován: sob črc 29, 2017 10:06

Re: Olej s Ford normou

Příspěvek od pepoh »

joe.hunter píše: Cvaká to vyloženě jen při zátěži (akcelerace, kopec), kdy víc šlápnu na plyn.
samozapal?
Naposledy upravil(a) pepoh dne čtv čer 02, 2022 16:40, celkem upraveno 1 x.
LPGObrázek Obrázek X-CESS :| Obrázek VST 8)
MOBIL SUPER 3000 X1 8) Eurol Engine Oil Treat 8) LQ-Molygen :wink: TOTAL INEO 0W30 :x
Mirec 29
Příspěvky: 1099
Registrován: čtv črc 11, 2019 17:43

Re: Olej s Ford normou

Příspěvek od Mirec 29 »

v starom spoľahlivom atmosférickom motore ? sotva...
Toyota Corolla XI gen. 1.6 valvematic - Shell HU Prof. AF 5w30/ Ravenol MTF-3
hynek
Příspěvky: 8
Registrován: stř zář 02, 2020 9:52

Re: Olej s Ford normou

Příspěvek od hynek »

Zdravím,

Chtěl bych se zeptat zda je velký problém když mi servis do benzinoveho focusu mk3 1,6 ti-vct použil olej C2 namísto A5? (5W30)

Díky za názory.
jarson1
Příspěvky: 2059
Registrován: pon zář 01, 2014 8:39
Bydliště: RV ( SK)

Re: Olej s Ford normou

Příspěvek od jarson1 »

Posud sam :
https://online.lubrizol.com/relperftool/pc.html
Neviem co hovori predpis vyrobcu pre tvoj motor, ale v principe nejake tie rozdiely medzi normamy pre pochopenie uvidis na tom prolozenom linku. Je to ale len orientacne.
Toyota Carina E 1.6 Xli LB 1992 Japan
Obrázek
Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey
Obrázek
Mirec 29
Příspěvky: 1099
Registrován: čtv črc 11, 2019 17:43

Re: Olej s Ford normou

Příspěvek od Mirec 29 »

Pri vhodnom intervale žiadny problém...
Možno keby si bol trošku konkrétnejší.... čo bolo predtým a čo je teraz a ako často olej meniš napr....
Toyota Corolla XI gen. 1.6 valvematic - Shell HU Prof. AF 5w30/ Ravenol MTF-3
hynek
Příspěvky: 8
Registrován: stř zář 02, 2020 9:52

Re: Olej s Ford normou

Příspěvek od hynek »

Interval výměny jeden rok, což je u mě tak 10k km. Předtím tam byla ford formula 5w30 A5.
Mirec 29
Příspěvky: 1099
Registrován: čtv črc 11, 2019 17:43

Re: Olej s Ford normou

Příspěvek od Mirec 29 »

Origo Ford oleja by som sa nebál...rovnako akéhokoľvek oleja s normou 913 D sú to silné oleje... nebál by som sa však ani C2 ale osobne by som ho tam nenechal dlhšie ako 7.5 tkm :wink: ale to ja tam nenechávam ani oleje A5 :D
Toyota Corolla XI gen. 1.6 valvematic - Shell HU Prof. AF 5w30/ Ravenol MTF-3
pjotr
Příspěvky: 51
Registrován: sob úno 05, 2022 17:29

Re: Olej s Ford normou

Příspěvek od pjotr »

mohl bych poprosit někoho kdo na rozdíl od mne to má v hlavě v pořádku o zasazení informace o zkrácení intervalu do kontextu.

Oleje Cx se od Ax liší asi hlavně ve sníženém obsahu sulfátového popela což je protioděrová přísada. Může to mít vliv při dlouhodobém použití na prodření hrníček zdvihátka ventilů pokud na to nejsou uzpůsobena.

Prosím jak tomu pomůže zkrácený interval výměny oleje ? To jako že Cx olej má nějaké (poloviční) protioděrové přísady, které se časem spotřebují, ale Ax olej jich má víc (2x tolik) a tedy vypotřebování sulfátového popela trvá déle ? Jsem si myslel že sulfátový popel s časem neubývá.
Odpovědět