Olej s Ford normou

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
Roman001
Příspěvky: 2
Registrován: stř pro 15, 2021 19:01

Re: Olej s Ford normou

Příspěvek od Roman001 »

zdravím všechny, měl bych dotaz- koupil jsem zánovní Ford turneo conecct(rv. 05/2020) s motorem 1,5 ecoblue, 88kw, najeto 15 tkm. Přepsaná norma oleje je WSS-M2C952-A1. Na trhu se, dle mých informací dají sehnat 2 oleje s touto specifikací. Bud original napln, co se snad dává pri garančce a to castrol magnatec professional diesel 0-w20, nebo olej Total quartz ineo xtra dynamics 0-20. Ani u jednoho oleje jsem nikde nezjistil HTHS hodnotu, viskozitní index je u totalu vcelku vysoký- 211(sporovnáním s ostatníma 0w-20), u castrolu hodnotu nauvádějí..
Napsaná výměna oleje je až po 30 tkm-nebo 2 roky(dle servisky, která je bohužel v madarštině.. :shock: )...už ted byl olej černý jak bota, udělal jsem výměnu oleje s olejem 0-w20, ujel 1000 km a olej šel ven a dal jsem tam ten total. který odpovída specifikaci. Dotaz zní, zdali tady ta řídká voda(olej) bude v pohodě. Auto najede za rok tak 25 tkm. Jaký intrval výměny oleje zvolit? Určite nechci 30 tkm, spíš maximálně 15 tkm a i to je možna moc??...olej jsem odsál a povedlo se krásných 5,5 litru, což je udávaná celá nápln....i s filtrem, to je jasné..dík za případné postřehy..
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27400
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Olej s Ford normou

Příspěvek od Pitris »

Roman001 píše:Napsaná výměna oleje je až po 30 tkm-nebo 2 roky....
Hodně velká prasárna :(

HTHS olejů 0w20 je 2,6 - 2,9 mPa.s. Většinou někde u 2,7.... To že si ten motor olejem "propláchl" je dobře, a pokud chceš, dá se na zimu na 10 tkm jezdit ten "fordolej" 0w20, a v létě na 15 tkm 0w30 (s ACEA A5).
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Roman001
Příspěvky: 2
Registrován: stř pro 15, 2021 19:01

Re: Olej s Ford normou

Příspěvek od Roman001 »

dík za odpověd, tak nějak to vidím i já, s tím 0w-30...
Armin
Příspěvky: 2
Registrován: pát srp 06, 2021 10:39

Re: Olej s Ford normou

Příspěvek od Armin »

Ahoj, hledám olej pro moje mondeo mk4 1.8tdci 92kw.
Jezdím převážně kratší trasy. Ročně cca 20k. Olej měním po 10k.
Auto má najeto 300k ale teď jsem v autě měnil písty protože selhaly rozvody cca 100 000 po výměně(interval 200). Rozvodový řemen je v oleji. Auto bez DPF.

Jsem rozhodlý pro 5w40. Na ford normě netrvám ta v 5w40 snad ani není. Slyšel jsem že oleje pro mokré rozvody by měli být jinak aditivované ? je to vůbec pravda případně pod čím tuhle normu hledat ?
Uživatelský avatar
rousini
Příspěvky: 1888
Registrován: čtv lis 29, 2012 11:24
Bydliště: ... cestička jako mlat.

Re: Olej s Ford normou

Příspěvek od rousini »

Možná lepší přímo na ford fórum... Litrový Ecoboosty měly problém s rozvody, resp. řemen vyžadoval spešl oil, jinak nevydržel.
Jde o to, jestli před 100kkm byly dělány oba řemeny nebo to někdo odflákl a ten v oleji měl na hrbu 300...
5W-40 je naprosto cajk, otázkou zůstává zda-li řemen vyžaduje speciální normu nebo je tato norma stejná i pro jiné motory se suchým rozvoďákem???
Mondeo combi 2.0TDCi 103kW "vraník" Mondeo combi 2.2TDCi 129kW "indián"
Valvoline All Climate 5W-40
Shiver 900 Shell Advance Ultra 4T 15W-50,
Versys 650 Motul 5100 5W-40
cimik
Příspěvky: 111
Registrován: ned čer 21, 2009 11:56
Bydliště: jihovýchod moravy

Re: Olej s Ford normou

Příspěvek od cimik »

Ahoj, jestli máš opravdu řemen v oleji tak neriskuj a používej oleje pro EB..
Já si se specifikacemi moc hlavu nelámu ale doma máme jeden litr EB, má najeto skoro 200 bez jediného problému. Olej dostává každých max 12 tisíc. Pro dobrý pocit mu dávám dle mého kvalitu: https://www.millersoils.cz/xf-premium-eco-5w20
nebo https://ravenol.cz/produkty/ravenol-sfe-5w-20:44/
K tomu pravidelně VIF nebo MO Power Ecomax.
Mazda 3 e-Skyactiv 186, r. 2024
Petro Canada Supreme Synthetic 0w-20

Fiat Punto 1,2 44kw, r. 2004
Liquy Moly Molygen New Generation 10w-40
josfiala
Příspěvky: 3
Registrován: pon úno 14, 2022 18:17

WSS-M2C934B

Příspěvek od josfiala »

Ahoj potřebuji poradit s výběrem oleje s normou Ford WSS-M2C934B . Tato specifikace je 5W30 /low SAPS,ACEA A1/B1 a A5/B5 a také C1 /.
našel jsem tyto oleje, které to splňují:
Ravenol FLJ 5w30,Castrol EDGE Titanium FST Profesional C1 5w30,YACCO LUBE J 5w30.
Motor je Ford 3.0 TDV6 (155 kW) DPF v Land Rover Discovery 4.
Raději bych použil olej 5w40, ale nenašel jsem žádný, který by splňoval tuto normu . Tak nevím z čeho slevit, jestli trvat na C1, kde jsou lepší hodnoty než C2 /C3 nebo kterou cestou se dát.
Prosím o radu.
Díky Josef
Land Rover L319 Discovery 4, 3.0 TDV6 (155 kW) DPF r.v. 2015
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27400
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Olej s Ford normou

Příspěvek od Pitris »

5w40 v té normě nenajdeš, protože není. Pokud je to olej se sníženou HTHS tak je (v Evropě) max 30. Jen se zeptám proč má C1 lepší parametry než C2/C3? Jaké? :shock: Pokud teda nevidíš ekozeleně....
A pokud tomu nebudeš šlapat na krk nebo pálit po dálnici přes 160, tak se daji ty co si uvedl (Ravenol FLJ 5w30, Castrol Edge Titanium FST Profesional C1 5w30, YACCO LUBE J 5w30), ale měnil bych po max. 15-ti, ale při krátkých jizdách už do 10-ti tkm.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
josfiala
Příspěvky: 3
Registrován: pon úno 14, 2022 18:17

Re: Olej s Ford normou

Příspěvek od josfiala »

C1 má oproti C2 a C3 nižší obsah sulfátového popelu, síry a fosforu , což prý tato norma (FORD) vyžaduje.
Zde tedy by mělo platit, že C1 je lepší než C2 atd.
Zcela se v tom neorienzuji, proto jsem vznesl tento dotaz. Nechtěl bych motoru uškodit, všude čtu že 5w40 je pro naše podmínky lepší než 5w30 a některří majitelé těchto motorů používají 5w40 bez ohledu na normy C1,A1/B1 a A5/B5.
Někdo používá Valvoline SynPower MST C3 5W-40 / ACEA: C3, A3/B4, ale to je právě mimo tu normu Ford WSS-M2C934B. Tak nevím čemu dát přednost.
Land Rover L319 Discovery 4, 3.0 TDV6 (155 kW) DPF r.v. 2015
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27400
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Olej s Ford normou

Příspěvek od Pitris »

Ano, z pohledu ekologa je C1 lepší. A při ne dlouhých jízdách se ta 5w30 C1 s normou Fordu (s těmi intervaly výměn do 10-ti tkm) dá. Kdyby převládaly dlouhé (a/nebo rychlé dálniční) jizdy, tahání karavanu / přivěsu, bylo by vhodnější použít 5w30 či 5w40, ale (ekvivalent co do množství saps k C1 je) C4. Tzn. normální/nesnížená HTHS, a mid saps.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Armin
Příspěvky: 2
Registrován: pát srp 06, 2021 10:39

Re: Olej s Ford normou

Příspěvek od Armin »

Z5 k mému dotazu: nemáma EB takže 5w20 není pro mne. EB ale také používá rozvodák v oleji.

V podstatě s 5w40 se mi dle parametrů libí Shell 5w40 HX8 a3/b4 s hths 4 případně pokud budu chtít dodržet ford normy tak asi Valvoline - SYNPOWER FE 5W-30 ale už a5/b5.

Osobně bych ram raději nalil 5w40 ale moja otázka se především vztahuje k tomu rozvodáku.
Btw rozvod byl zřejmě vyměněny při 200 tak jak měl za origo ford. Kontroloval jsem to dle záznmů z STK a datumu výroby rozvodů.
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27400
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Olej s Ford normou

Příspěvek od Pitris »

Co vím tak s drolením řemene byl problém ze začatku výroby, kdy byl použit špatný materiál. Ten pak změnili a už by to mělo být gut. A jestli budou převažovat ty kratší jízdy dá se 5w40, ale klidně můžeš i ten 5w30 A5/B5.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
josfiala
Příspěvky: 3
Registrován: pon úno 14, 2022 18:17

Re: Olej s Ford normou

Příspěvek od josfiala »

Pitris píše:Ano, z pohledu ekologa je C1 lepší. A při ne dlouhých jízdách se ta 5w30 C1 s normou Fordu (s těmi intervaly výměn do 10-ti tkm) dá. Kdyby převládaly dlouhé (a/nebo rychlé dálniční) jizdy, tahání karavanu / přivěsu, bylo by vhodnější použít 5w30 či 5w40, ale (ekvivalent co do množství saps k C1 je) C4. Tzn. normální/nesnížená HTHS, a mid saps.
Díky za reakci, raději bych samozřejmě 5w40, tahám karavan. Moh by jsi mi tedy nějaký olej doporučit? Děkuji.
Land Rover L319 Discovery 4, 3.0 TDV6 (155 kW) DPF r.v. 2015
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27400
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Olej s Ford normou

Příspěvek od Pitris »

Nevím jestli je 5w40 C4 (možná ne, a s C4 jsou 5w30), anebo 5w40 s C3. A třeba Ravenol, Yacco, Q8, Shell, Valvoline....

Ono pokud se budeme bavit o nesnížené HTHS, je téměř jedno jestli 5w30 nebo 5w40
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
lefort
Příspěvky: 2517
Registrován: pon srp 26, 2013 17:46
Bydliště: Hořovice

Re: Olej s Ford normou

Příspěvek od lefort »

Armin píše:Ahoj, hledám olej pro moje mondeo mk4 1.8tdci 92kw.
Jezdím převážně kratší trasy. Ročně cca 20k. Olej měním po 10k.
Auto má najeto 300k ale teď jsem v autě měnil písty protože selhaly rozvody cca 100 000 po výměně(interval 200). Rozvodový řemen je v oleji. Auto bez DPF.

Jsem rozhodlý pro 5w40. Na ford normě netrvám ta v 5w40 snad ani není. Slyšel jsem že oleje pro mokré rozvody by měli být jinak aditivované ? je to vůbec pravda případně pod čím tuhle normu hledat ?
1.8 TDCi je motor kostrukčně vycházející ze starého MKII Mondea 1,8 TDDi a určitě nemá rozvodový řemen v oleji :roll:
Edit: nedalo mi to a trochu jsem hledal, některé verze 1,8 tdci v Mondeu fakt měly jeden ze dvou řemenů v oleji. Tím by se vysvětlovalo proč prasknul - došlo nejspíš k výměně jen toho "suchého".
Toyota GR Yaris - Ravenol DFE 0W20, MTF1, MTF3, DGL
Toyota GR 86 - Ravenol DXG 5W30, Red Line 75W85
Toyota RAV4 2.5 Hybrid - Ravenol EFE 0W16
Odpovědět