Olej s Ford normou
Moderátor: Colommbo
Re: Olej s Ford normou
Presne. Stanovením používania tejto špecifikácie dosť utrpela značka Ford, čo sa týka životnosti a spoľahlivosti inak normálnych motorov
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Re: Olej s Ford normou
O olejích pro Fordy jsem pročetl celé tohle vlákno. Takže mám jasno, co do auta patří. Měl bych spíš otázku jaký smysl v těhle olejích mají Low/Mid/Full-Saps přísady. Samozřejmě, jedná se mi o Ecoboostový motor....
Ford Focus MK2 - 1.6 Tdci / ACEA A3
Ford Focus MK3 - 1.6 EB / ACEA A3
Ford Focus MK3 - 1.6 EB / ACEA A3
Re: Olej s Ford normou
Takže nemáš vôbec jasno ,keďže nevieš čo sú SAPS prísady do oleja.Sú to "dobré" prísady ,ktoré chránia motor a koľko ich tam je určujú tie skratky.
Re: Olej s Ford normou
vysvetloval to tu napriklad Pitris, ide o prisady ktore chrania motor ale musia sa znizovat kvoli ekologii cize ak nemas taky motor ze tam musia byt LowSaps tak sa tymto olejom vyhybajjaký smysl v těhle olejích mají Low/Mid/Full-Saps přísady.
Ak som to pochopil spravne tak oni robia alkalicku rezervu cize neutralizuju v oleji kyselinu z nespalenych casti paliva pri studenom starte, ked sa vycerpaju tak ti kyselina zacne rozozierat motor
a motor rezavi, ale hlavne koroduje (ako hovoril porucik Tronik)
Tieto auta mam na krku:
Daewoo Matiz 0,8 l 37kW rok 2001
Seat Inca SDI 47kW AEY
PSA Berlingo 1,4 l 55kW KFW
PSA Xara Picasso 1,6l 80kW NFU
Touran diesel 2006
Rexton SsangYong 2010
uzitocne info: post27317.html#p27317
Daewoo Matiz 0,8 l 37kW rok 2001
Seat Inca SDI 47kW AEY
PSA Berlingo 1,4 l 55kW KFW
PSA Xara Picasso 1,6l 80kW NFU
Touran diesel 2006
Rexton SsangYong 2010
uzitocne info: post27317.html#p27317
Re: Olej s Ford normou
TO, a i proč NE olej pro filtry pevných částic tam kde být nemusí, je dobře popsáno třeba tady: https://www.znackoveoleje.cz/Soucasny-t ... -a5_11.htm A stačí poslední odstavec -milda384 píše:jaký smysl v těhle olejích mají Low/Mid/Full-Saps přísady....
Důsledky pro provoz olejů.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Olej s Ford normou
Díky kluci za parádní rozborku Jsem zase o kousek chytřejší
Vlákno jsem četl několik dní při odpoledních v práci, tak mi tu a tam něco uniklo.
Článek od Pitrise přesně vystihuje, co jsem chtěl vědět. Díkes
Vlákno jsem četl několik dní při odpoledních v práci, tak mi tu a tam něco uniklo.
Článek od Pitrise přesně vystihuje, co jsem chtěl vědět. Díkes
Ford Focus MK2 - 1.6 Tdci / ACEA A3
Ford Focus MK3 - 1.6 EB / ACEA A3
Ford Focus MK3 - 1.6 EB / ACEA A3
Re: Olej s Ford normou
Ten článek já nepsal.... Ale není zač
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Olej s Ford normou
Procházím stránky výrobců a narazil jsem na zajímavý olej:
https://www.millersoils.cz/xf-longlife-lspi-5w30
Vycházím z toho, že mám 1.6 ecoboost, který má problémy s LSPI. V popisu píšou nízká (eco) viskozita, ale udávají HTHS 3.43.
Dokonce má i pleťovou fordí normu
Vím, že papír snese dost, ale co si o tomhle parametrově myslíte?
https://www.millersoils.cz/xf-longlife-lspi-5w30
Vycházím z toho, že mám 1.6 ecoboost, který má problémy s LSPI. V popisu píšou nízká (eco) viskozita, ale udávají HTHS 3.43.
Dokonce má i pleťovou fordí normu
Vím, že papír snese dost, ale co si o tomhle parametrově myslíte?
Ford Focus MK2 - 1.6 Tdci / ACEA A3
Ford Focus MK3 - 1.6 EB / ACEA A3
Ford Focus MK3 - 1.6 EB / ACEA A3
Re: Olej s Ford normou
Millers oils jsou velmi dobré oleje. A v tomto případě - na to, že mid saps a snížená HTHS - je to hodně gut bo TBN 8,4 a HTHS 3,4 -
A za sebe bych řekl že větší vliv na ne-vznik LSPI má jízdní styl řidiče, a tomu kdo trápí v zátěži benziňák na otáčky pod dvěma tisíci, nepomůže ani sebelepší olej
A za sebe bych řekl že větší vliv na ne-vznik LSPI má jízdní styl řidiče, a tomu kdo trápí v zátěži benziňák na otáčky pod dvěma tisíci, nepomůže ani sebelepší olej
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
-
- Příspěvky: 65
- Registrován: ned pro 08, 2019 20:35
Re: Olej s Ford normou
Ten millers mam ted v astre (5w30lspi) ale noack ma 12% coz neni moc dobry pro primovstrik.. Ravenol dxg ma 6%..
Re: Olej s Ford normou
To vycházíš špatně. S LSPI mají problémy ignoranti, kteří neumí používat převodovku a benzínový motor normálně točit. Pokud budeš jezdit normálně, žádný speciální anti-LSPI olej nepotřebuješ!milda384 píše:Vycházím z toho, že mám 1.6 ecoboost, který má problémy s LSPI.
Toyota GR Yaris - Ravenol DFE 0W20, MTF1, MTF3, DGL
Toyota GR 86 - Ravenol DXG 5W30, Red Line 75W85
Toyota RAV4 2.5 Hybrid - Ravenol EFE 0W16
Toyota GR 86 - Ravenol DXG 5W30, Red Line 75W85
Toyota RAV4 2.5 Hybrid - Ravenol EFE 0W16
-
- Příspěvky: 65
- Registrován: ned pro 08, 2019 20:35
Re: Olej s Ford normou
Trosku si dovolim nesouhlasit..je pravda ze zalezi na jizdnim stylu, ale hodne zalezi i na oleji, respektive jeho slozeni, hlavne slozeni vapniku a Noack.. Sam jsem u astry k primovstriku poznal, co dokaze olej..
Re: Olej s Ford normou
Jo, ale u Opelu s tím měli opravdu velký problém. Nicméně si dovolím tvrdit, že složení oleje udělá tak maximálně 20% a zbytek jsou jeho včasné výměny, jízdní styl a kvalitní palivo.
Toyota GR Yaris - Ravenol DFE 0W20, MTF1, MTF3, DGL
Toyota GR 86 - Ravenol DXG 5W30, Red Line 75W85
Toyota RAV4 2.5 Hybrid - Ravenol EFE 0W16
Toyota GR 86 - Ravenol DXG 5W30, Red Line 75W85
Toyota RAV4 2.5 Hybrid - Ravenol EFE 0W16
-
- Příspěvky: 65
- Registrován: ned pro 08, 2019 20:35
Re: Olej s Ford normou
Od vyjezdu ze salonu jsem tankoval jen znackove paliva plus aditiva vif, millers atd, olej jsem menil cca po 7tisicich,auto jsem nepodtacel a ignoroval radce razeni, i pres tyto veci byl obrovsky problem z vyssich otacek zrychlit, dochazelo k cukani motoru, zamlaceni motoru a upadku vykonu.. Sileny nevedel jsem kudy kam, servis taky tak.. Zmena oleje, prehrani sw motoru, svicek atd.. Nakonec jsem nejvice asi pomohl ten olej a prehrani softu motoru v nemecku.
Re: Olej s Ford normou
Vycházím dobře, většina lidí neznalých tohohle problému řadí dle rádce na palubce v 65-70 km/h na 6. převodový stupeň a následně tomu šlape na krk.lefort píše:To vycházíš špatně. S LSPI mají problémy ignoranti, kteří neumí používat převodovku a benzínový motor normálně točit. Pokud budeš jezdit normálně, žádný speciální anti-LSPI olej nepotřebuješ!milda384 píše:Vycházím z toho, že mám 1.6 ecoboost, který má problémy s LSPI.
Je to stejné jako, když se tady bavíme o olejích do Fordů a spoustu lidí neupustí od fordí pleťové vody, protože je to takhle napsané v jejich bibli. To samé je tento případ = řaď na vyšší v 1400 ot/min. apod...
V podstatě jsem se ale ptal jen na parametrovou stránku tohohle oleje.
Ford Focus MK2 - 1.6 Tdci / ACEA A3
Ford Focus MK3 - 1.6 EB / ACEA A3
Ford Focus MK3 - 1.6 EB / ACEA A3