Olej s Ford normou

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
Jozef
Příspěvky: 71
Registrován: sob úno 09, 2019 21:39

Re: Olej s Ford normou

Příspěvek od Jozef »

Miller sa da kupiť ale za 51 eur. Mobil 0w40 je na Sk dráhy za 54eur
https://m.heureka.sk/oleje-a-maziva/mobil-esp-0w-40-5-l
Ale googlil som a v Cz ho ma dufy za 1049 kc (cca 40 eur) co je o dost menej nez na SK :wink:
rosso
Příspěvky: 513
Registrován: čtv zář 27, 2018 21:48

Re: Olej s Ford normou

Příspěvek od rosso »

rosso píše:Nějaký konkrétní tip na olej (nejlépe A3) do 1,6EB (110kW) rok 2013.
Nechce se mi tam dávat origo 5W20/30 A5. Díky
rosso píše:Objednal jsem Motul X-Cess 8100 5W40, tak jsem zvědav, jak si v motoru povede :)
Svíčky objednány NGK ILZTR6A8G. Snad bude vše OK :wink:
Malé info. Po naježděných 2000km olej maže, motor je příjemně tichý a svíčky zapalují. Vše je tak, jak má být :wink:
Hombre
Příspěvky: 1881
Registrován: úte bře 09, 2010 18:37
Bydliště: Zlín

Re: Olej s Ford normou

Příspěvek od Hombre »

No vidíš, a já přes patnáct let na fordím foru bojují proti olejům A1 A5 , jejich bible je manuál. Marně vysvětlovat,že tyto oleje nejsou pro blaho motoru, ale pro blaho ekoteroristů.
BMW R 1100 RT - Brumla
BMW R 1200 RT - Bělouš
Valvoline All-Climate 20W-50
rosso
Příspěvky: 513
Registrován: čtv zář 27, 2018 21:48

Re: Olej s Ford normou

Příspěvek od rosso »

Vím, četl jsem jedno vlákno a stačilo. Chudák Ballu :mrgreen:
Hombre
Příspěvky: 1881
Registrován: úte bře 09, 2010 18:37
Bydliště: Zlín

Re: Olej s Ford normou

Příspěvek od Hombre »

Napiš tam, že jsi tam dal něco jiného a funguje to lépe. Slítnou se na tebe jak supi. :lol:
BMW R 1100 RT - Brumla
BMW R 1200 RT - Bělouš
Valvoline All-Climate 20W-50
lubofule
Příspěvky: 9
Registrován: pon říj 23, 2017 8:31

Re: Olej s Ford normou

Příspěvek od lubofule »

Ahojte, nie som odbornik na oleje, ale jedna prakticka skusenost (sprostredkovana). U mojho mechanika som sa stretol s Focusom s motorom 1.0 Ecoboost s rozpadnutym rozvodovym remenom (ukazoval mi to, kusky remena boli po celom motore) kvoli nevhodemu oleju. Totiz tieto motory su robene tak, ze rozvodovy remen prechadza cez "kupel" v motorovom oleji a ked sa pouzije olej s nevhodnym zlozenim, tak remen degraduje. Toto je asi dovod, pre ktory je lepsie pouzivat oleje s predpisanou normou u tychto "super modernych" motorov (ja by som to nedal ani do kosacky) lebo o.i. norma urcuje, co olej moze a nemoze obsahovat aby neposkodzoval rozvodovy remen.Takze ak je to pravda, tak fordaci su v pasci - bud im "uhynie" motor lebo bude zle mazany "ekovodickami", alebo sa im rozpadne rozvodovy remen = generalka motora...
bio
Příspěvky: 934
Registrován: čtv bře 06, 2008 22:15

Re: Olej s Ford normou

Příspěvek od bio »

Spíš než problém v oleji / jako takovém/ nebude, bude problém v ovladači auta, nebo špatném servisním chování majitele/ů.
Uživatelský avatar
pepoh
Příspěvky: 2652
Registrován: sob črc 29, 2017 10:06

Re: Olej s Ford normou

Příspěvek od pepoh »

lubofule píše:Ahojte, nie som odbornik na oleje, ale jedna prakticka skusenost (sprostredkovana). U mojho mechanika som sa stretol s Focusom s motorom 1.0 Ecoboost s rozpadnutym rozvodovym remenom (ukazoval mi to, kusky remena boli po celom motore) kvoli nevhodemu oleju. Totiz tieto motory su robene tak, ze rozvodovy remen prechadza cez "kupel" v motorovom oleji a ked sa pouzije olej s nevhodnym zlozenim, tak remen degraduje. Toto je asi dovod, pre ktory je lepsie pouzivat oleje s predpisanou normou u tychto "super modernych" motorov (ja by som to nedal ani do kosacky) lebo o.i. norma urcuje, co olej moze a nemoze obsahovat aby neposkodzoval rozvodovy remen.Takze ak je to pravda, tak fordaci su v pasci - bud im "uhynie" motor lebo bude zle mazany "ekovodickami", alebo sa im rozpadne rozvodovy remen = generalka motora...
neni to len ford.
technologiu mokreho remena ma jedna firma "patent", automobilky od nej beru, nemaju na to vplyv.
do neba vychvalena technika, ktora znizuje spotrebu a hlucnost... :P

co som cital zahr fora, tak to vypada ze 100tmil a remen moze strelit.
postupne je to na nom vidiet, ze sa odlupuje (praskliny), na boku je chlpaty. neni to zrazu.
byva to tak, ze motor vyhodi chybu tlaku oleja--sitko je upchate ulomkami.
pretrhnutie nasleduje neskor cca tyzdne-mesiac(e).
je temer iste, ze v zahr slepo posluchaju normy aj LL...sa nikto neodvazi jak tu si nosit vlastny olej :lol:

kedze suchy remen mava intervaly 60-200tkm, nevidim dovod preco nevymenit uz po 100tkm.
LPGObrázek Obrázek X-CESS :| Obrázek VST 8)
MOBIL SUPER 3000 X1 8) Eurol Engine Oil Treat 8) LQ-Molygen :wink: TOTAL INEO 0W30 :x
tommysk
Příspěvky: 26
Registrován: pát zář 07, 2012 19:21

Re: Olej s Ford normou

Příspěvek od tommysk »

Zdravim,

chcel by som vas poprosit o radu aky olej pouzit do Focus 3, 1,6 tdci 85kw. T1DA.
Do teraz som daval origo olej Ford 5W30. v intervale 15 000km
Uvažujem nad RAVENOL FDS 5W30

Auticko pouzivam vacsinou v meste na kratke trasy, ma najazdene 130 000km.
Asi by bolo vhodne uz vymenit aj olej v prevodovke, (6-rychlostny manual) tam absolutne netusim co by som mal dat.

Dakujem za rady.

Tomáš
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27474
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Olej s Ford normou

Příspěvek od Pitris »

Na krátké trasy dávej 5w30 ACEA A3 (nebo A5, a ne C2 ani C3), a měň DO 10-ti tkm. Lepší radu nemám, a s převodovkou pomůže určitě nějakej pravověrnej forďák :wink:
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Jozef
Příspěvky: 71
Registrován: sob úno 09, 2019 21:39

Re: Olej s Ford normou

Příspěvek od Jozef »

Pitris ale to ma asi DPF filter
Martin0912
Příspěvky: 58
Registrován: čtv říj 26, 2017 23:08

Re: Olej s Ford normou

Příspěvek od Martin0912 »

Ano, mám stejného Forda, má DPF. Takže 5w30 C3 v tomhle případě, ne?

Tommy a projdi si moje příspěvky v tomhle vláknu, tam už najdeš všechny odpovědi,pokud se nepletu :D .
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27474
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Olej s Ford normou

Příspěvek od Pitris »

Jozef píše:Pitris ale to ma asi DPF filter
Sorry, nějak jsem "přepnul" na benzin, asi mne zmátly ty krátké jízdy :? Omlouvám se, samozřejmě s C3 (nebo na pojížďky i C2). 0w30 nebo 5w30 s C3 (s C2) Nejlíp C2/C3 -> jeden z nej -> Mobil1 ESP 5w30. A tím pádem fakt měnit do 10-ti tkm....:!:

A k té převodovce - našel jsem třeba https://www.fordshop.cz/1790199-prevodo ... rd-1l.html (a tam dole by Ti určitě poradili i přímo podle VIN-ka) :wink:
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
mirakuli
Příspěvky: 2
Registrován: čtv lis 14, 2019 14:04

Re: Olej s Ford normou

Příspěvek od mirakuli »

Zdravím, jsem tu nový. Už několik dní pročítám zdejší forum a měl bych dotaz.
Máme doma
Volvo V70 II 2.5TDI r.v. 2001 najeto cca 250tkm olej Mobil 5W-30
Ford Galaxy r.v. 2007 1.8TDCI bez DPF najeto cca 250tkm olej MO EE LL 5W-30
Ford Mondeo mk3(stará verze, motor Puma)r.v. 2007 2.0TDCI bez DPF najeto cca 125tkm olej Divinol 5W-30
chtěl bych sjednotit oleje ve všech autech na pokud možno na jeden druh.
Jezdíme hodně krátké trasy, já cca 10km do práce(tam stojí 3-5dní) a občas(víkendy) 50 - 200km - Ford Mondeo, paní cca 15km do práce, kolem komína cca 30km, občas Praha, Brno a tak na školení 200 - 600km - Ford Galaxy, dcera hlavně krátké trasy 3-10km někdy Pha - 200km - Volvo V70
Rozhoduji se mezi Valvoline Synpower 5W-40 nebo Sunoco Synturo Gold 5W-40 nebo podobný olej děkuji.
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27474
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Olej s Ford normou

Příspěvek od Pitris »

Chápu ho tak že ani v jednom motoru ještě není filtr pevných částic. Jak ten Valvoline, tak i Sunoco by šly dobře použít. Důležité je aby olej plnil ACEA A3/B3/B4; a ta SAE 5w40 je dobrý "kompromis".
Stejně tak výměna oleje po 10-ti tkm :wink:

Jinak co jde o značky, dá se vzít i třeba Yacco, Ravenol, Elf, Eni, Shell, Mogul, Motul, Q8, Repsol, Trident či Total.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Odpovědět