Olej PSA dle B71 2312

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
Uživatelský avatar
jerome
Příspěvky: 5779
Registrován: ned bře 13, 2011 12:37

Re: Olej PSA dle B71 2312

Příspěvek od jerome »

Ahoj. Ano správne si všetko pochopil ;) A aj keď nie si odborník na oleje,tak určite si pochopil,že kombinácia toho odporučeného oleja s odporúčaným intervalom je volovina jak mraky ;)
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Mirec 29
Příspěvky: 1099
Registrován: čtv črc 11, 2019 17:43

Re: Olej PSA dle B71 2312

Příspěvek od Mirec 29 »

Myslím že ok :wink: akurát tých 15tkm by som bral len v prípade dlhých jázd...ak kratšie tak by som menil skôr.
Toyota Corolla XI gen. 1.6 valvematic - Shell HU Prof. AF 5w30/ Ravenol MTF-3
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27402
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Olej PSA dle B71 2312

Příspěvek od Pitris »

Dusan77 píše:....mám Boxera 2,0 BlueHDI, auto má predpísané dodržiavať B71 2312 teda Total INEO Frist 0w30 a jemu podobné + výmenný interval 50 000 Km takže celkom divočina....
Pravdu máš. Ale byla by i varianta ne ten Total, ale Mobil1 5w30 ESP. Plní normu B71 2290, a má C3.
50 tkm na olej C2 je ultra prasárna. 15 tkm je OK, při krátkých jízdách i méně, a když by byly klidné a delší bez extra zátěže, lze jit ke 20-ti tkm.
Ten olej 0w30 C2 se použít dá, ale právé jen na (kdyby byly) ty krátké popojížďky !!! Jinak je opravdu vhodnější C3.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Dusan77
Příspěvky: 11
Registrován: úte zář 24, 2019 8:20

Re: Olej PSA dle B71 2312

Příspěvek od Dusan77 »

Tak som rád že som tomu viac menej pochopil, akurát premíšľam či by nebol ešte vhodnejší 5W40 C3 lebo auto jazdí väčšinou dlhé trasy a poriadne naložené dodávka 3,5 tony (niekedy aj viac :roll: ) + vozík 2 tony.
Keď to ťahá v kuse po diaľnici tak je to celkom záber pre motor tak aby to aj ten olej zvládal.
Auto robí otočky 400 km prázdne a 400 km nazad naložené.
Môže tú záťaž zvládať tá 5W40 lepšie ako 5w30?
Ďakujem.
Uživatelský avatar
jerome
Příspěvky: 5779
Registrován: ned bře 13, 2011 12:37

Re: Olej PSA dle B71 2312

Příspěvek od jerome »

Neobával by som sa toho,že 5W30 nezvládne umazať motor aj pri vyššej záťaži. Predsa len sa diesel tak neprehrieva ako benzín :idea: Ale inak použitie SAE 5W40 je možné. Nič tým nepokazíš ;)
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
rosso
Příspěvky: 512
Registrován: čtv zář 27, 2018 21:48

Re: Olej PSA dle B71 2312

Příspěvek od rosso »

jerome píše:Predsa len sa diesel tak neprehrieva ako benzín
Seš si jistý?
jarson1
Příspěvky: 2059
Registrován: pon zář 01, 2014 8:39
Bydliště: RV ( SK)

Re: Olej PSA dle B71 2312

Příspěvek od jarson1 »

jerome píše:Pre poriadok ešte raz :!: Ty si spomínal že "do každeho motora patrí taký olej co sa SAE týka ( najmä horneho čísla) aký tam je predpísaný ( v rámci istého rozsahu pravdaže , ktorý je povolený ) . Experimenty oboma smermi sa nemusia vyplatit " (schválne som to dal zelené,aby to vyzeralo viac ECO :mrgreen: )
Tj presne to isté čo tvrdí PSA (aj iné automobilky ) svojimi normami, čož je blbosť :idea:
Odjakživa sa SAE trieda určovala ohľadom na klímu v ktorej dotyčné auto jazdí :idea: To, že by posunutím SAE vyššie nesplnili emisie, je už debata do inej témy :!: Kapišto :?:
Jerome, mrzí ma to, ale nepresvedčil si ma . Prosté konštatovanie , že niečo je blbosť mi nestačí. Ospravedlnujem sa , ale už som raz taký. Skus to prosím nejako vecnejšie podporit, preco si to myslíš.
To čo som mal na mysli ja (presnejšie jeden z dôvodov preco si to myslím ), ked som napísal to co citujes zelenou farbou najdes , ked sa pozrieš tu hned do vedlajšieho vlákna na príspevok od james..x:
olej-bmw-n55-t7686-15.html

Naučil som sa casom jednu vec -a teraz si požičiam citaciu myslienky jedného blogera ( pretože to vcelku vystihuje) "...nezdielaj informáciu na ktorú by si nestavil svojich vlastných 500 eur"
Co samozrejme nezarucuje , že sa nemožem mýliť. Nakolko ale názor že volba SAE uzko suvisí s konštrukciou motora podporujú okrem mna , PSA a "iných automobilek ,ako sa zdá aj holé fakty z mechaniky a fyziky,tak sa zatial cítim pomerne isto v tomto :) Tu je totiž podozrenie z eko lobingu vylúčené.
Naposledy upravil(a) jarson1 dne pát bře 12, 2021 0:48, celkem upraveno 1 x.
Toyota Carina E 1.6 Xli LB 1992 Japan
Obrázek
Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey
Obrázek
Uživatelský avatar
lengy60
Příspěvky: 5776
Registrován: ned čer 22, 2014 18:41

Re: Olej PSA dle B71 2312

Příspěvek od lengy60 »

Děláš to správně. -))
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Mirec 29
Příspěvky: 1099
Registrován: čtv črc 11, 2019 17:43

Re: Olej PSA dle B71 2312

Příspěvek od Mirec 29 »

Ak môžem vyjadriť ja osobne svoj názor tak čiastočne súhlasím s oboma názormi...
Na jednej strane v poslednej dobe čítam mnoho článkov a zaujímavých štúdií ohľadom "tej správnej" sae či dokonca najvhodnejšej hths pre daný motor a čo sa týka hlavne japonských (ale nie len tých) motorov tak tie nízkoviskózne oleje zdá sa majú nejaký význam a nie len kôli spotrebe paliva... No na druhej strane ak by som sa toho chytil mohol by som si povedať že tá sae 20 je pre mňa najvhodnejšia... veď koniec koncov sám výrobca to tvrdí síce sa odkazuje len na nižšiu spotrebu :idea: keby sa v múdrej knižke písalo že použitie oleja 0w20 je najvhodnejšie nie z dôvodu nižšej spotreby ale nižšieho opotrebenia a dlhšej životnosti tak je to iné kafé...a koniec koncov výrobca pripúšťa až oleje 15w40 čo je od sae 0w20 ďaleko... čiže sám výrobca v podstate tvrdí že do motoru môžem naliať čokoľvek v tomto rozsahu...tak potom čo je vlastne to najvhodnejšie :idea: a tu sa zase dostávam aspoň ja osobne tam že je treba sa držať každý svojich jazdných podmienok a voliť sae podľa konkrétneho použitia a jasné je treba skúsiť aj iné sae triedy a dať na vlastnú skúsenosť a osobné pocity z toho či onoho oleja...
Toyota Corolla XI gen. 1.6 valvematic - Shell HU Prof. AF 5w30/ Ravenol MTF-3
NOP

Re: Olej PSA dle B71 2312

Příspěvek od NOP »

jarson1 píše: .. Nakolko ale názor že volba SAE uzko suvisí s konštrukciou motora podporujú okrem mna , PSA a "iných automobilek ,ako sa zdá aj holé fakty z mechaniky a fyziky,tak sa zatial cítim pomerne isto v tomto :) Tu je totiž podozrenie z eko lobingu vylúčené.
Až na názor a sankce Evropské komise :mrgreen:
Pojem faktu vyjadřuje jakousi objektivitu, nezávislou na subjektu, který něco tvrdí, něco za fakt vydává, vydává to za realitu. Ovšem u některých „faktů“ (zejména těch holých :lol: ) se tato realita například v čase může měnit. Na něco, na co je dnes pohlíženo, jako na fakt se v minulosti pohlíželo jinak a naopak. Přikladů by se našlo opravdu spousta. Ale dost zobecňování. Pokud tedy v našem případě PSA, která dlouhodobě spolupracuje s olejářskou firmou Total a nepochybně v tomto směru mají smlouvu, toto provádí, nelze podle mého názoru považovat za fakt, že olej Total Ineo First 0W-30 je jediný použitelný a v případě reklamace uznatelný olej tak, jak to bylo prezentováno mně v případě koupě dvou aut s téměř stejnými motory v rozmezí cca 2. roků. Navíc, pokud jsem s tímto olejem zaznamenal docela zásadní problémy, které pominuly až se změnou značky oleje se stejnou specifikací, tedy PSA B71 2312 a situace se dále zlepšíla při použití olejů ACEA C3, tak z mého úhlu pohledu tvrzení PSA je ryze komerční, navíc ekologický blábol… Já tedy osobní zkušenost stavím nad něco takového. V poměrně dávné minulosti jsem vlastnil dvě auta s motory TDI PD, tehdy ještě s výkonem 74 kW, kde byl předepsán olej s normou VW 505 01. Ten olej tehdy nebyl k sehnání, dokonce v autorizovaném servisu jej neměli a nalili mi tam cosi jiného. Tak jsem si sehnal Repsol Elite 505.01, se kterým tyto motory pracovaly k mojí spokojenosti a neměl jsem důvod cosi měnit. Můžete namítnout otázku, do jaké míry jsem byl kompetentní toto vyhodnotit, ale tím rozhodujícím byla právě moje spokojenost. Pokud motor začne být neskutečně hlučný, nejdríve při vysokých okolních teplotách a později téměř stále, tak něco není v pořádku. A ono nakonec stačila změna oleje. Dneska ten motor jenom ševelí a jezdí se spotřebou, kterou tu ani nebudu raději uvádět. U druhého motoru už jsem ten fantastický, ekologický, doporučený, jediný použitelný olej nepoužil a ve dvou tisícíh km jsem jej vypustil. No a pojem "fakt" se dneska velmi zneužívá a "holý fakt" je jen slovní obrat :cry:
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27402
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Olej PSA dle B71 2312

Příspěvek od Pitris »

Výrobce motoru (potažmo auta) může pro olej předepsat svoji konkrétní normu. Ne konkrétní značku. Ta značka oleje může být jen doporučená.
Bohužel - i ta předepsaná norma by (v dnešní pokřivené ekodobě) měla býti brána jen jako ekodoporučení, a pro krátké jízdy :!:
A to nemluvím o výrobcem stanoveném kilometrovém údaji pro interval výměny - ten je (taky) v mnoha případech úplně mimo ! :evil:
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
jerome
Příspěvky: 5779
Registrován: ned bře 13, 2011 12:37

Re: Olej PSA dle B71 2312

Příspěvek od jerome »

Mirec 29 píše:...veď koniec koncov sám výrobca to tvrdí síce sa odkazuje len na nižšiu spotrebu :idea: keby sa v múdrej knižke písalo že použitie oleja 0w20 je najvhodnejšie nie z dôvodu nižšej spotreby ale nižšieho opotrebenia a dlhšej životnosti tak je to iné kafé...a koniec koncov výrobca pripúšťa až oleje 15w40 čo je od sae 0w20 ďaleko... čiže sám výrobca v podstate tvrdí že do motoru môžem naliať čokoľvek v tomto rozsahu...tak potom čo je vlastne to najvhodnejšie :idea: a tu sa zase dostávam aspoň ja osobne tam že je treba sa držať každý svojich jazdných podmienok a voliť sae podľa konkrétneho použitia a jasné je treba skúsiť aj iné sae triedy a dať na vlastnú skúsenosť a osobné pocity z toho či onoho oleja...
Asi tak nejako ;)
Jarson1 takže čo sa týka toho príkladu zvolenej SAE triedy v Civicu z cca 2016 roku ten čo bude používať olej 0W20 tak jemu vydrží motor dlhšie ako tomu čo tam bude liať 10W30 ? Respektíve keďže sme vo vlákne PSA kto sa nebude držať predpísanej B71 2312 si môže zarobiť postupom času na problém?
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Uživatelský avatar
jerome
Příspěvky: 5779
Registrován: ned bře 13, 2011 12:37

Re: Olej PSA dle B71 2312

Příspěvek od jerome »

rosso píše:
jerome píše:Predsa len sa diesel tak neprehrieva ako benzín
Seš si jistý?
Dieselový motor dokáže využiť tepelnú energiu získanú spálením paliva vo valci až o 20% lepšie, než motor benzínový.
V konkrétnych číslach to vyzerá tak, že zatiaľ čo moderné dieselové motory dosahujú relatívnu účinnosť okolo 35% (tzn. 35% všetkej tepelnej energie získanej spálením paliva je prevedené na energiu pohybovú, ktorá vozidlo poháňa), pri benzínových motoroch táto hodnota len výnimočne presiahne 30%.
Zbytok energie je odvádzaný v podobe tepla chladiacou sústavou motora, to je aj dôvod, prečo sa benzínové motory zahrievajú rýchlejšie ako motory dieselové.
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27402
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Olej PSA dle B71 2312

Příspěvek od Pitris »

jerome píše:Jarson1 takže čo sa týka....
Vím jak si to myslel, a že se vlastně ptáš ironicky :twisted:
jerome píše:....takže čo sa týka toho príkladu zvolenej SAE triedy v Civicu z cca 2016 roku ten čo bude používať olej 0W20 tak jemu vydrží motor dlhšie ako tomu čo tam bude liať 10W30 ?
A za mě poslední věc k Hondě v tomto francouzkém vlákně....:)
Ano, může být. Ale ve Skandinávii. Ve střední Evropě určitě ne. A v Itálii klidně i 10w40. To je to, co se tu píše dost často:
SAE (a v podstatě i HTHS) podle jízdních podmínek :!:
jerome píše:.... Respektíve keďže sme vo vlákne PSA kto sa nebude držať predpísanej B71 2312 si môže zarobiť postupom času na problém?
Žádný motor nepoškodíš olejem s normální HTHS viskozitou (při zvolení vhodné SAE). O olejích s HTHS sníženou se to napsat nedá.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
jarson1
Příspěvky: 2059
Registrován: pon zář 01, 2014 8:39
Bydliště: RV ( SK)

Re: Olej PSA dle B71 2312

Příspěvek od jarson1 »

Jerome - Vieš, to je presne to, že čokolvek tu odpoviem, bude iba nejaký názor, ktorý nebude podložený ničím skutočne meratelným. Pojde teda iba o názor, ktorý stojí na poznatkoch všeobecných a samozrejme starších. Ci sú pre tuto aplikáciu použitelné neviem . Totiž ako správne napísal NOP, veci "všeobecne platné" co platili doteraz už platit nemusia. Ak by si chcel teda naozaj relevantnu odpoved mal by si sa opýtať konštruktérov daných motorov.
Ale takýmto sposobom, by jeden riešil len výmenu oleja pol života a kým by ju vyriešil veci by sa znova zmenili a mohol by ist od zaciatku :)
Takže ak si zvedavý na moj názor, potom tu zopakujem to co už som iste niekde uviedol a to taku moju sukromnu prax ako vyberam olej ja.
Volím vždy najnižšiu povolenu viskozitu s tým, že predtým z výberu povolených "odfiltrujem" prípadnú ekologmi prepašovanú SAE triedu. To býva jednoduché, pozriem ci je rozdiel pre EU a zvyšok sveta. Potom to preženiem "sedliackym rozumom" a mám výsledok. Normy som zatial nikdy neriešil. To ale vychádza z toho, že jazdím japoncov a v týchto prípadoch sa na normy velmi nehrá. Ak je v predpise už ACEA aj to je úspech. Inak bývaju tieto predpisy až sparťansky strohé. Ale to predsa sam vieš, vsak tiež jazdíš na honde.
Ak mam velmi zovšeobecnit, tak prax ukazuje , že pre motory produkované v 90-tich rokoch je taká zlatá cesta SAE 10W40 a pozdejšie od 2000 tých 5W30. Ale dnes mame rok 2021.
Takže toto celé co mám v hlave ja , stojí a pada na tom, že ide v oboch prípadoch o dnes už vlastne staré motory a nemôžem teda nikomu zodpovedne na základe tohoto radit co použit v dnešných aplikáciách.
Teda v prípade tohoto konkretneho prípadu motora a k nemu nastavenou normou sa naozaj neviem vyjadrit v zmysle položenej otázky s tým, že ano , takto to je, lebo to mám tým a tým potvrdené. No, nemám.
Takže na 1.časť otázky je odpoveď - moj názor - nepoužil by som ani jedno. Prvá volba hraničná - mám radšej istu rezervu, druhá volba zbytočne vysoké SAE10. Volil by som 5W30 alebo 0W30.
Na 2.čast otázky - neviem. Netuším čo všetko tato norma zahrna a prečo, resp do akej miery je skutočne dôležitá. Nepoznám teda dovody preco na nej PSA trvá. Ale kedže dostupné oleje s touto normou su s viskozitami SAE 0W30, osobne nevidím v tom problém. Horných 30 ako som uviedol považujem za najnižšie bezpečné , čiže pre mna OK a spodná nula pre mna tiež nepredstavuje problém. Naopak tu som nižšiemu zimnemu čislu naklonený.
Takže keby som musel urobit tuto volbu ja, zvolil by som olej s normou. Ale uprimne, len pre vlastný pokoj na duši.
Neviem či som ta uspokojil touto odpovedou a aj sa ospravedlnujem, že som sa tak rozpísal. Ale považujem to za podstatné ozrjmit ti moje "myšlienkové pochody". Ja som vlastne povodne do tohoto vlákna ani nevstupil a to presne z týchto dovodov - nemám tu co povedat. Vlastne si ma sem vtiahol ty, citaciou mojho príspevku "od vedla".
Mimochodom, nie sme tak trochu off?
Toyota Carina E 1.6 Xli LB 1992 Japan
Obrázek
Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey
Obrázek
Odpovědět