Olej pro Volvo 2.4T 147kW B5244T3

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

Shi
Příspěvky: 1314
Registrován: úte úno 19, 2008 23:31

Re: Olej pro Volvo 2.4T 147kW B5244T3

Příspěvek od Shi »

Jak už jsem psal o dva příspěvky výše, tak jestli bude víc čistit SVE nebo SSL říct fakt neumím, tipl bych že ano, ale reálně to mám podloženo pouze doměnkou, že v SSL asi bude podstatně víc PAO než v tom SVE a tudíž by snad SVE mělo čistit lépe.
Uživatelský avatar
sosko
Příspěvky: 126
Registrován: úte led 30, 2018 20:07
Bydliště: Bratislava

Re: Olej pro B5244T3

Příspěvek od sosko »

abc píše: To se ještě nedávno považovalo za těžké podmínky ( 5 kkm ) což každopádně u "normálních" řidičů jsou aj v dnešní době a ten můj olej za pár dní bude samozřejmě vyměněny.
Jerome má servisní knížku z "normální" doby a těch 5 kkm může potvrdit. 8)
Žádný LL VW style kdepak.
On aj ten VW to má v dielenskej príručke ako tak napísané, to len ľudia sú tupelá a nečítajú vôbec, alebo chýba schopnosť čítania/chápania s porozumením.

"Informace pro použití vozidla za „ztížených provozních podmínek“:
– Bezpodmínečně upozornit zákazníka na skutečnost, že servisní intervaly jsou stanoveny pro provoz vozidla v normálních provozních podmínkách.
– Při provozu vozidla ve „ztížených provozních podmínkách“ je nutno servisní intervaly zkrátit.
Pod pojmem „ztížené provozní podmínky“ se rozumí kromě jiného také to, že vůz je trvale nebo často v provozu za následující, alespoň jedné podmínky:
♦ Tažení přívěsu nebo používání střešního nosiče zavazadel.
♦ Provoz vozidla na prašných, nerovných, bahnitých či solí ošetřených vozovkách.
♦ Jízda na krátké vzdálenosti a provoz za teploty okolního vzduchu pod bodem mrazu.
♦ Vysoký podíl studených startů.
♦ Častý delší provoz na volnoběh (např. vozy taxi).
♦ Provoz na motorovou naftu se zvýšeným podílem síry."


= pod čo spadá snáď 95% nefiremnej prevádzky.

K téme, vôbec by som tu nevymýsľal koleso, perfektne to popísal Shi. Ale, samotným olejom nevyčistíme lautr nič, nedávno vám to tu popísal iný používateľ, ako po niekoľkých skrátených výmenách oleja sa nestalo vnútri motora vôbec nič.
Pomohol až prípravok na to určený (preplach), v tom konkrétnom prípade myslím od fy BG.

Za mňa, keď už chcem čistiť, tak neinvestovať do drahého oleja "na čistenie" s neznámym čistiacim účinkom, ale do čističov samotných.
Do toho oleja po známom "na 300km" naliať napr. Liqiu Moly Olschlammspulung (alebo iný preplach , ktorý je vhodný aj na jazdenie), 200km jazdiť, vypustiť. Naliať (napr.) Shell Helix Ultra 5W30 (ten Shell minimálne marketingovo uvádza schopnosť ich olejov aktívne čistiť povrch v motore) na 5tis km. Pred výmenou Shellu za (napr. už finálny) Ravenol, naliať preplach na voľnobeh, napr. Ravenol Professional Engine Cleaner.
OctaviaIII Combi 1.6TDI 81KW 2016, Shell Helix Ultra Professional AV-L 0W30, Wynns Supremium
Leto: Nokian Wetproof
Zima: BFGoodrich g-Force Winter2
Honda Jazz 1.3 CVT 2006
ex OctaviaII 1.9TDI 77KW 2005,ARAL Hightronic 5W40
Uživatelský avatar
pepoh
Příspěvky: 2652
Registrován: sob črc 29, 2017 10:06

Re: Olej pro Volvo 2.4T 147kW B5244T3

Příspěvek od pepoh »

python.p píše:Tak vezmu ten SVE, ten by měl čistit nejvíce ne?
ak si myslis ze piesty v aspiku nejaky olej vycisti, si na omyle.
na to treba iny kaliber.
LPGObrázek Obrázek X-CESS :| Obrázek VST 8)
MOBIL SUPER 3000 X1 8) Eurol Engine Oil Treat 8) LQ-Molygen :wink: TOTAL INEO 0W30 :x
python.p
Příspěvky: 82
Registrován: čtv lis 09, 2017 22:21

Re: Olej pro Volvo 2.4T 147kW B5244T3

Příspěvek od python.p »

To si nemyslím ani náhodou... :)

Aktuálně tam je nějaký čerstvý olej, budu s tím cca 3k km jezdit a uvidím. Pokud to bude žrát olej, budu řešit. Pokud ne, tak na to seru a dam jen 2 zkrácené výměny "čistícího" oleje a hotovo.

Pokud bude žrát olej, tak tam něco naleju a po čistění sundám vanu a vyčistím ji, včetně sacího koše.
jarson1
Příspěvky: 2059
Registrován: pon zář 01, 2014 8:39
Bydliště: RV ( SK)

Re: Olej pro Volvo 2.4T 147kW B5244T3

Příspěvek od jarson1 »

Cistiace ucinky shellu potvrdzujem.
Ale chcem poznamenat k tomu saciemu kosu - preco ho nevycistis mechanicky hned teraz? Preco chces az potom?
Vsak vana a kos ako prve lebo ak su kaly tak 50% byvalo prave vo vani . A kos ako primarne dolezita vec - v minulosti to bol bezny postup v takychto pripadoch.
Toyota Carina E 1.6 Xli LB 1992 Japan
Obrázek
Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey
Obrázek
LuK0
Příspěvky: 46
Registrován: pát říj 16, 2020 13:36

Re: Olej pro Volvo 2.4T 147kW B5244T3

Příspěvek od LuK0 »

jarson1 píše:Cistiace ucinky shellu potvrdzujem.
Ale chcem poznamenat k tomu saciemu kosu - preco ho nevycistis mechanicky hned teraz? Preco chces az potom?
Vsak vana a kos ako prve lebo ak su kaly tak 50% byvalo prave vo vani . A kos ako primarne dolezita vec - v minulosti to bol bezny postup v takychto pripadoch.
A já ho zase vyvracím, 5x interval 2-5000km +filtry Mann a stejně si dieseláček řval jak o pomoc 1x výplach bg 109 a bylo tichounko tak jsem ho udělal ještě 2 výměny po sobě to byla 320d s nájezdem okolo 280tkm a stářím 20 let... Potom jsem si dal bg 109 pěkně do 18 letého 330d s nájezdem 353 tkm a chodem taky ala měnil jsem olej jednou za 2-3 roky a taky krásně utichl tam je 8l oleje takže 2x 325ml plechovku já nevím čeho se tak moc bojíte ta 330d od nova měla interval 1x za 2 roky bez omezeni km dělal jsem to po 18 letech a 353 000km(bůhví kolik reálně) ani u jednoho auta se nemusel čistit žádný sací koš ani to neucpalo kanálky.. 320d od te doby najela 5 vymen do 10tkm(max po 6 mesících) na SHU 5w40 olej měním sám a pořádně.. A zase se zhoršil chod motoru tentokrát jsem tam praskl skrz to, že se chválí nulovým podílem chlóru tec 2000 a ejhle zase motor utichl. Za mě olej prostě čistí do jisté míry ale určitě ne do čista bez výplachu se neobejdeš a volnoběh nestačí.. aspon 30 minut volnoběh a potom 15-20minut držet 1200-1400ot :)
Uživatelský avatar
pepoh
Příspěvky: 2652
Registrován: sob črc 29, 2017 10:06

Re: Olej pro Volvo 2.4T 147kW B5244T3

Příspěvek od pepoh »

jarson1 píše:Cistiace ucinky shellu potvrdzujem.
na zaklade coho ?
pochybujem ze si mal rozborku.
LPGObrázek Obrázek X-CESS :| Obrázek VST 8)
MOBIL SUPER 3000 X1 8) Eurol Engine Oil Treat 8) LQ-Molygen :wink: TOTAL INEO 0W30 :x
Mirec 29
Příspěvky: 1099
Registrován: čtv črc 11, 2019 17:43

Re: Olej pro Volvo 2.4T 147kW B5244T3

Příspěvek od Mirec 29 »

Akože na to treba rozborku? Laboratórnu ? Či radšej manuálnu....
V inom vlákne sa ospevujú čistiace účinky ravenolu a nikto nič nespochybňuje a niekto spomenie Shell...toto už je silná káva :roll:
A ja poviem že každý má svoju pravdu :idea:
Oleje čiastočne čistia ale zázraky nečakajte.... najlepšie je špine predchádzať .. o Tom som už písal viec krát ako a čím...
Toyota Corolla XI gen. 1.6 valvematic - Shell HU Prof. AF 5w30/ Ravenol MTF-3
jarson1
Příspěvky: 2059
Registrován: pon zář 01, 2014 8:39
Bydliště: RV ( SK)

Re: Olej pro Volvo 2.4T 147kW B5244T3

Příspěvek od jarson1 »

Pepoh - vlastne som rozborku mal,taku mensiu...ale fakt ma nenapadlo to fotit. Bolo zhodene veko hlavy. Pohlad pre bohov :)
Tak dam nabuduce, chystam sa zhodit vanu, lebo tam je nejak spinavo po 30-tich rokoch zospoda ,tak nafotim . Monentalne viem posluzit maximalne pohladom do nalievacieho hrdla oleja.
Toyota carina e , motor 4afe, 349 tkm a 30 rokov.
Olej shell hx7 10w40
Obrázek

LuKo - ako prosim podla tvojej mienky suvisi cistota motora s hlucnostou? Resp. co konkretne podla teba na to vplyva? Nejak tomu nerozumiem. Viskozita a hlucnost, to chapem. Ale tu by som potreboval asi trochu " osvietit". Jedime ma napada lepsi prietok. Ale aby toto bolo poznat, musel by byt stav "pred" uz poriadne zly. Alebo nie?
Toyota Carina E 1.6 Xli LB 1992 Japan
Obrázek
Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey
Obrázek
Odpovědět