Olej pro Volvo 2.4T 147kW B5244T3

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

Shi
Příspěvky: 1332
Registrován: úte úno 19, 2008 23:31

Re: Olej pro Volvo 2.4T 147kW B5244T3

Příspěvek od Shi »

Jak už jsem psal o dva příspěvky výše, tak jestli bude víc čistit SVE nebo SSL říct fakt neumím, tipl bych že ano, ale reálně to mám podloženo pouze doměnkou, že v SSL asi bude podstatně víc PAO než v tom SVE a tudíž by snad SVE mělo čistit lépe.
Uživatelský avatar
sosko
Příspěvky: 129
Registrován: úte led 30, 2018 20:07
Bydliště: Bratislava

Re: Olej pro B5244T3

Příspěvek od sosko »

abc píše: To se ještě nedávno považovalo za těžké podmínky ( 5 kkm ) což každopádně u "normálních" řidičů jsou aj v dnešní době a ten můj olej za pár dní bude samozřejmě vyměněny.
Jerome má servisní knížku z "normální" doby a těch 5 kkm může potvrdit. 8)
Žádný LL VW style kdepak.
On aj ten VW to má v dielenskej príručke ako tak napísané, to len ľudia sú tupelá a nečítajú vôbec, alebo chýba schopnosť čítania/chápania s porozumením.

"Informace pro použití vozidla za „ztížených provozních podmínek“:
– Bezpodmínečně upozornit zákazníka na skutečnost, že servisní intervaly jsou stanoveny pro provoz vozidla v normálních provozních podmínkách.
– Při provozu vozidla ve „ztížených provozních podmínkách“ je nutno servisní intervaly zkrátit.
Pod pojmem „ztížené provozní podmínky“ se rozumí kromě jiného také to, že vůz je trvale nebo často v provozu za následující, alespoň jedné podmínky:
♦ Tažení přívěsu nebo používání střešního nosiče zavazadel.
♦ Provoz vozidla na prašných, nerovných, bahnitých či solí ošetřených vozovkách.
♦ Jízda na krátké vzdálenosti a provoz za teploty okolního vzduchu pod bodem mrazu.
♦ Vysoký podíl studených startů.
♦ Častý delší provoz na volnoběh (např. vozy taxi).
♦ Provoz na motorovou naftu se zvýšeným podílem síry."


= pod čo spadá snáď 95% nefiremnej prevádzky.

K téme, vôbec by som tu nevymýsľal koleso, perfektne to popísal Shi. Ale, samotným olejom nevyčistíme lautr nič, nedávno vám to tu popísal iný používateľ, ako po niekoľkých skrátených výmenách oleja sa nestalo vnútri motora vôbec nič.
Pomohol až prípravok na to určený (preplach), v tom konkrétnom prípade myslím od fy BG.

Za mňa, keď už chcem čistiť, tak neinvestovať do drahého oleja "na čistenie" s neznámym čistiacim účinkom, ale do čističov samotných.
Do toho oleja po známom "na 300km" naliať napr. Liqiu Moly Olschlammspulung (alebo iný preplach , ktorý je vhodný aj na jazdenie), 200km jazdiť, vypustiť. Naliať (napr.) Shell Helix Ultra 5W30 (ten Shell minimálne marketingovo uvádza schopnosť ich olejov aktívne čistiť povrch v motore) na 5tis km. Pred výmenou Shellu za (napr. už finálny) Ravenol, naliať preplach na voľnobeh, napr. Ravenol Professional Engine Cleaner.
OctaviaIII Combi 1.6TDI 81KW 2016, Shell Helix Ultra Professional AV-L 0W30, Wynns Supremium
Leto: Nokian Wetproof
Zima: BFGoodrich g-Force Winter2
Honda Jazz 1.3iDSi 61KW CVT 2006, 5W40, Motul Stabilizer
ex OctaviaII 1.9TDI,ARAL Hightronic 5W40
Uživatelský avatar
pepoh
Příspěvky: 2652
Registrován: sob črc 29, 2017 10:06

Re: Olej pro Volvo 2.4T 147kW B5244T3

Příspěvek od pepoh »

python.p píše:Tak vezmu ten SVE, ten by měl čistit nejvíce ne?
ak si myslis ze piesty v aspiku nejaky olej vycisti, si na omyle.
na to treba iny kaliber.
LPGObrázek Obrázek X-CESS :| Obrázek VST 8)
MOBIL SUPER 3000 X1 8) Eurol Engine Oil Treat 8) LQ-Molygen :wink: TOTAL INEO 0W30 :x
python.p
Příspěvky: 82
Registrován: čtv lis 09, 2017 22:21

Re: Olej pro Volvo 2.4T 147kW B5244T3

Příspěvek od python.p »

To si nemyslím ani náhodou... :)

Aktuálně tam je nějaký čerstvý olej, budu s tím cca 3k km jezdit a uvidím. Pokud to bude žrát olej, budu řešit. Pokud ne, tak na to seru a dam jen 2 zkrácené výměny "čistícího" oleje a hotovo.

Pokud bude žrát olej, tak tam něco naleju a po čistění sundám vanu a vyčistím ji, včetně sacího koše.
jarson1
Příspěvky: 2088
Registrován: pon zář 01, 2014 8:39
Bydliště: RV ( SK)

Re: Olej pro Volvo 2.4T 147kW B5244T3

Příspěvek od jarson1 »

Cistiace ucinky shellu potvrdzujem.
Ale chcem poznamenat k tomu saciemu kosu - preco ho nevycistis mechanicky hned teraz? Preco chces az potom?
Vsak vana a kos ako prve lebo ak su kaly tak 50% byvalo prave vo vani . A kos ako primarne dolezita vec - v minulosti to bol bezny postup v takychto pripadoch.
Toyota Carina E 1.6 Xli LB 1992 Japan
Obrázek
Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey
Obrázek
LuK0
Příspěvky: 46
Registrován: pát říj 16, 2020 13:36

Re: Olej pro Volvo 2.4T 147kW B5244T3

Příspěvek od LuK0 »

jarson1 píše:Cistiace ucinky shellu potvrdzujem.
Ale chcem poznamenat k tomu saciemu kosu - preco ho nevycistis mechanicky hned teraz? Preco chces az potom?
Vsak vana a kos ako prve lebo ak su kaly tak 50% byvalo prave vo vani . A kos ako primarne dolezita vec - v minulosti to bol bezny postup v takychto pripadoch.
A já ho zase vyvracím, 5x interval 2-5000km +filtry Mann a stejně si dieseláček řval jak o pomoc 1x výplach bg 109 a bylo tichounko tak jsem ho udělal ještě 2 výměny po sobě to byla 320d s nájezdem okolo 280tkm a stářím 20 let... Potom jsem si dal bg 109 pěkně do 18 letého 330d s nájezdem 353 tkm a chodem taky ala měnil jsem olej jednou za 2-3 roky a taky krásně utichl tam je 8l oleje takže 2x 325ml plechovku já nevím čeho se tak moc bojíte ta 330d od nova měla interval 1x za 2 roky bez omezeni km dělal jsem to po 18 letech a 353 000km(bůhví kolik reálně) ani u jednoho auta se nemusel čistit žádný sací koš ani to neucpalo kanálky.. 320d od te doby najela 5 vymen do 10tkm(max po 6 mesících) na SHU 5w40 olej měním sám a pořádně.. A zase se zhoršil chod motoru tentokrát jsem tam praskl skrz to, že se chválí nulovým podílem chlóru tec 2000 a ejhle zase motor utichl. Za mě olej prostě čistí do jisté míry ale určitě ne do čista bez výplachu se neobejdeš a volnoběh nestačí.. aspon 30 minut volnoběh a potom 15-20minut držet 1200-1400ot :)
Uživatelský avatar
pepoh
Příspěvky: 2652
Registrován: sob črc 29, 2017 10:06

Re: Olej pro Volvo 2.4T 147kW B5244T3

Příspěvek od pepoh »

jarson1 píše:Cistiace ucinky shellu potvrdzujem.
na zaklade coho ?
pochybujem ze si mal rozborku.
LPGObrázek Obrázek X-CESS :| Obrázek VST 8)
MOBIL SUPER 3000 X1 8) Eurol Engine Oil Treat 8) LQ-Molygen :wink: TOTAL INEO 0W30 :x
Mirec 29
Příspěvky: 1099
Registrován: čtv črc 11, 2019 17:43

Re: Olej pro Volvo 2.4T 147kW B5244T3

Příspěvek od Mirec 29 »

Akože na to treba rozborku? Laboratórnu ? Či radšej manuálnu....
V inom vlákne sa ospevujú čistiace účinky ravenolu a nikto nič nespochybňuje a niekto spomenie Shell...toto už je silná káva :roll:
A ja poviem že každý má svoju pravdu :idea:
Oleje čiastočne čistia ale zázraky nečakajte.... najlepšie je špine predchádzať .. o Tom som už písal viec krát ako a čím...
Toyota Corolla XI gen. 1.6 valvematic - Shell HU Prof. AF 5w30/ Ravenol MTF-3
jarson1
Příspěvky: 2088
Registrován: pon zář 01, 2014 8:39
Bydliště: RV ( SK)

Re: Olej pro Volvo 2.4T 147kW B5244T3

Příspěvek od jarson1 »

Pepoh - vlastne som rozborku mal,taku mensiu...ale fakt ma nenapadlo to fotit. Bolo zhodene veko hlavy. Pohlad pre bohov :)
Tak dam nabuduce, chystam sa zhodit vanu, lebo tam je nejak spinavo po 30-tich rokoch zospoda ,tak nafotim . Monentalne viem posluzit maximalne pohladom do nalievacieho hrdla oleja.
Toyota carina e , motor 4afe, 349 tkm a 30 rokov.
Olej shell hx7 10w40
Obrázek

LuKo - ako prosim podla tvojej mienky suvisi cistota motora s hlucnostou? Resp. co konkretne podla teba na to vplyva? Nejak tomu nerozumiem. Viskozita a hlucnost, to chapem. Ale tu by som potreboval asi trochu " osvietit". Jedime ma napada lepsi prietok. Ale aby toto bolo poznat, musel by byt stav "pred" uz poriadne zly. Alebo nie?
Toyota Carina E 1.6 Xli LB 1992 Japan
Obrázek
Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey
Obrázek
Uživatelský avatar
memartin
Příspěvky: 42
Registrován: ned zář 24, 2023 22:42

Re: Olej pro Volvo 2.4T 147kW B5244T3

Příspěvek od memartin »

Ahoj, nechci zakládat nové vlákno a tak napíšu do nejbližšího.
Co za olej do 2.4i 125kw B5244S? Teď je v tom 5w-30, ročník 2004, olej nežere, kamaráda mechanika to překvapilo a řekl, že by do toho dal 5w-40. Mám se držet toho, co tam je? Nájezd je 314tkm. Mechanik co naposledy měnil olej nechal v autě litrovku na dolití gm dexos 2. Dát tam SHU nebo VV maxlife?
Naposledy upravil(a) memartin dne úte dub 09, 2024 10:27, celkem upraveno 1 x.
polo 1.0 mpi LPG :twisted: valvoline maxlife
106 1.0i: mannol 10w40 :P
punto 1.3 jtd: Eurol Super Lite 5w-40
b6 2.0 tfsi mannol extreme 5w-40
Uživatelský avatar
Pitris JUNIOR
Příspěvky: 1790
Registrován: pát kvě 23, 2014 17:10
Bydliště: Brno

Re: Olej pro Volvo 2.4T 147kW B5244T3

Příspěvek od Pitris JUNIOR »

Ahoj :)
Klidně bych šel do kompromisu 0w40 Ravenol SSL, nebo třeba jak říkáš SHU případně Ravenol VST/VSI 👍
Kia CEED 1.6 GDI 99kW N98 + Mannol 9950
Amsoil EU Car Formula 5w40
Následuje - Millers Oils CFS NanoDrive 5W40
Kumho Ecsta HS52 205/55 R 16 XL 94 V
Vredestein Snowtrac 5 205/55-R16
Uživatelský avatar
memartin
Příspěvky: 42
Registrován: ned zář 24, 2023 22:42

Re: Olej pro Volvo 2.4T 147kW B5244T3

Příspěvek od memartin »

Pitris JUNIOR píše: úte dub 09, 2024 10:39 Ahoj :)
Klidně bych šel do kompromisu 0w40 Ravenol SSL, nebo třeba jak říkáš SHU případně Ravenol VST/VSI 👍
Díky za rychlou odpověď, mám zrovna otevřený košík a pospíchám ať to dojde do pátku. Ten SHU také brát 0w-40 ? Já si pořád nejsem jistý jestli tu viskozitu změnit. Auto jezdí kombinaci krátkých a delších tras, hlavně už chci vyměnit ten, který tam v květnu bude dva roky. Také je otrava že to má myslím 5,5l a musím vzít samostatnou litrovku navíc. Ravenol do toho lít nechci.. kvůli ceně a taky nastávajících nevyhnutelných investicí - dvouhmota (motor ven), přední tlumiče, pružiny, HU, pravděpodobně silentbloky nápravy a motorové jsou taky úplně kaše...

Edit: vzal jsem 5w30 SHU, jezdilo to na to doteď..
polo 1.0 mpi LPG :twisted: valvoline maxlife
106 1.0i: mannol 10w40 :P
punto 1.3 jtd: Eurol Super Lite 5w-40
b6 2.0 tfsi mannol extreme 5w-40
Uživatelský avatar
Pitris JUNIOR
Příspěvky: 1790
Registrován: pát kvě 23, 2014 17:10
Bydliště: Brno

Re: Olej pro Volvo 2.4T 147kW B5244T3

Příspěvek od Pitris JUNIOR »

👍
Kia CEED 1.6 GDI 99kW N98 + Mannol 9950
Amsoil EU Car Formula 5w40
Následuje - Millers Oils CFS NanoDrive 5W40
Kumho Ecsta HS52 205/55 R 16 XL 94 V
Vredestein Snowtrac 5 205/55-R16
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27474
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Olej pro Volvo 2.4T 147kW B5244T3

Příspěvek od Pitris »

memartin píše: úte dub 09, 2024 10:43...
Edit: vzal jsem 5w30 SHU, jezdilo to na to doteď..
Pokud A3/B4 tak :wink: Ale úplně klidně by se při nájezdu přes 300 tkm dal použít příště i 5w40 (nebo, jestli je auto v garáži i 10w40).
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
memartin
Příspěvky: 42
Registrován: ned zář 24, 2023 22:42

Re: Olej pro Volvo 2.4T 147kW B5244T3

Příspěvek od memartin »

Pitris píše: úte dub 09, 2024 11:24 Pokud A3/B4 tak :wink: Ale úplně klidně by se při nájezdu přes 300 tkm dal použít příště i 5w40 (nebo, jestli je auto v garáži i 10w40).
Svými antikoroznostními vlastnostmi volvo (a taky kolik toho už zažilo - golfové kroupy 2013, prokopnuté dveře od někoho, jiné podrápané na kov ze sídliště, kufr a střecha poskákané od dětí z družiny, ukopnuté zrcátko opilým špuntem) často využívá pozici venku mimo garáž, kde se před povětrnostními vlivy schovávají fauvéčka :lol: :lol: . Ale vysvětlíš mi spojitost s garáží a hustějším olejem?

Já tu objednávku ještě změním, na 5+4l 5w40, bral jsem 2x 4l tak by mi zbylo 2,5l 5w30 na které žádné jiné auto doma nejezdí. Takhle zbyde do nějaké domácí 1.6.
Naposledy upravil(a) memartin dne úte dub 09, 2024 20:34, celkem upraveno 1 x.
polo 1.0 mpi LPG :twisted: valvoline maxlife
106 1.0i: mannol 10w40 :P
punto 1.3 jtd: Eurol Super Lite 5w-40
b6 2.0 tfsi mannol extreme 5w-40
Odpovědět