Olej pre 1.4 T-gdi // LSPI

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
samir
Příspěvky: 45
Registrován: stř bře 02, 2022 14:14

Re: Olej pre 1.4 T-gdi // LSPI

Příspěvek od samir »

Ak teda pises, ze je to automat tak by som to videl na zanesene vstrekovace alebo sviecky.
Sam som mal moznost jazdit s tym automatom v kombinacii s 1.4TGDI a pocit bol, ze je to ladene na emisie. Nebol problem aby mi automat zaradil v meste pri 50ke 7my stupen. Otacky motora pod 2000. Musel som mat neutale zapnuty rezim Sport. Ale najradsej som si aj tak radil sam aby mi otacky nepadali pod 2000.
Ako najlepsi benzin na SK mi vychadza Slovnaft a potom OMV. Shell a ine neriesim.
To precistenie ako pisu kolegovia z fora by mohlo pomoct.
hawktulu
Příspěvky: 19
Registrován: pát zář 02, 2022 8:59

Re: Olej pre 1.4 T-gdi // LSPI

Příspěvek od hawktulu »

Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9844
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: Olej pre 1.4 T-gdi // LSPI

Příspěvek od Colommbo »

W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
hawktulu
Příspěvky: 19
Registrován: pát zář 02, 2022 8:59

Re: Olej pre 1.4 T-gdi // LSPI

Příspěvek od hawktulu »

Takna jednu nadrz staci 125ml ale jasne co bude beriem a skusim
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9844
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: Olej pre 1.4 T-gdi // LSPI

Příspěvek od Colommbo »

VIF se přidává v poměru 1:1000, ve víčku půllitrového balení je odměrka s ryskami 10 a 20ml, tedy na 10 popř. 20l benzínu. VIF je však déledobější záležitost, žádné "z jedné vody šup na plot!", proto jsem dával odkaz i na TEC2000.
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
hawktulu
Příspěvky: 19
Registrován: pát zář 02, 2022 8:59

Re: Olej pre 1.4 T-gdi // LSPI

Příspěvek od hawktulu »

samir
Příspěvky: 45
Registrován: stř bře 02, 2022 14:14

Re: Olej pre 1.4 T-gdi // LSPI

Příspěvek od samir »

Ahojte kolegovia z fora.
Chcel som povodne prispiet do momentalne najviac horúcej diskusie " olej do novodobych Hond a vse kolem " ale vlastnim auto s motorom T-Gdi od Hyundai.
Pozrel som si to video ohladom toho servisu Mercedesu co sa najviac pretriasa.
Do zhliadnutia toho videa som bol rozhodnuty ist na leto do 5W-40 A3/B4. Dovod su letne vonkajsie teploty +35 a viac a kombinacia jazda v kolone, pripadne vysoke rychlosti na dialnice. Teraz som na pochybach ci menit alebo nezostat pri 5W-30 ale A3/B4.
Mam svoje auto rad, vyrobcovi a servisu je to jedno.

Vopred dakujem za odpovede.
A dufam, ze sa tu nepochytime / nepochytite. :-)
Mirec 29
Příspěvky: 1099
Registrován: čtv črc 11, 2019 17:43

Re: Olej pre 1.4 T-gdi // LSPI

Příspěvek od Mirec 29 »

5w40 A3/B4 je typický príklad neprimerane vysokej sae v tomto motore. o tom je tá "horúca" debata :mrgreen:
Toyota Corolla XI gen. 1.6 valvematic - Shell HU Prof. AF 5w30/ Ravenol MTF-3
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9844
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: Olej pre 1.4 T-gdi // LSPI

Příspěvek od Colommbo »

samir: Ahoj! Pokud je na plnotučný 5W30 motor zvyklý a nespotřebovává jej v míře větší než obvyklé, klidně u něj zůstaň. Případný přechod na vyšší viskozitu můžeš realizovat, až to budete ty nebo motor považovat za nutné. :)
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shi
Příspěvky: 1311
Registrován: úte úno 19, 2008 23:31

Re: Olej pre 1.4 T-gdi // LSPI

Příspěvek od Shi »

Rozdíl mezi 5w-30 A3 a 5W-40 A3 je poměrně malý a v takovém případě 5w-40 neposkytuje žádnou reálnou přidanou hodnotu, spíš naopak je v něm víc modifkátorů viskozity, které ti samy o sobě k ničemu nejsou.
Takže bych se při výběru oleje díval na další parametry a neřešil bych zda to bude 5w-30 nebo 5w-40.

Nicméně do přímovstřiku s turbem mi třeba Ravenol VST 5w-40 přijde jako hodně dobrá volba.
samir
Příspěvky: 45
Registrován: stř bře 02, 2022 14:14

Re: Olej pre 1.4 T-gdi // LSPI

Příspěvek od samir »

Dakujem za odpoved.
Shi, presne ten (Ravenol VST) som si kupil ako prvu volbu, druha volba je Petronas Syntium 3000 E 5W-40.
Nejaka spotreba oleja je, i ked neviem ci je to odparnostou alebo nejakou nedokonalostou motora ( bol rozsypany katalyzator ale vraj ten prach motor nasat nemohol i ked merali tlaky vo valcoch )
Uvidime. Do leta daleko. :-)
jula1967
Příspěvky: 7
Registrován: stř lis 16, 2022 18:18

Re: Olej pre 1.4 T-gdi // LSPI

Příspěvek od jula1967 »

samir píše:Dakujem za odpoved.
Shi, presne ten (Ravenol VST) som si kupil ako prvu volbu, druha volba je Petronas Syntium 3000 E 5W-40.
Nejaka spotreba oleja je, i ked neviem ci je to odparnostou alebo nejakou nedokonalostou motora ( bol rozsypany katalyzator ale vraj ten prach motor nasat nemohol i ked merali tlaky vo valcoch )
Uvidime. Do leta daleko. :-)
ahoj,proč tam nedát RAVENOL DXG SAE 5W-30 ? ten je přímo pro motory gdi
Mirec 29
Příspěvky: 1099
Registrován: čtv črc 11, 2019 17:43

Re: Olej pre 1.4 T-gdi // LSPI

Příspěvek od Mirec 29 »

Bola by to dobrá voľba ba za mňa lepšia ako vst jelikož sa jedná o TGDI. Tu Fullu saps so zvýšeným obsah vápnika nie je najlepšia voľba...
Toyota Corolla XI gen. 1.6 valvematic - Shell HU Prof. AF 5w30/ Ravenol MTF-3
jula1967
Příspěvky: 7
Registrován: stř lis 16, 2022 18:18

Re: Olej pre 1.4 T-gdi // LSPI

Příspěvek od jula1967 »

Mirec 29 píše:Bola by to dobrá voľba ba za mňa lepšia ako vst jelikož sa jedná o TGDI. Tu Fullu saps so zvýšeným obsah vápnika nie je najlepšia voľba...
to bych raději dal už Total Quartz 9000 Energy 5W-40
Shi
Příspěvky: 1311
Registrován: úte úno 19, 2008 23:31

Re: Olej pre 1.4 T-gdi // LSPI

Příspěvek od Shi »

jula1967: A co konkrétně tě vede k tomu doporučit do TGDI zrovna Total Quartz 9000 Energy 5W-40?
Odpovědět