Olej pre 1.4 T-gdi // LSPI

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
hawktulu
Příspěvky: 19
Registrován: pát zář 02, 2022 8:59

Re: Olej pre 1.4 T-gdi // LSPI

Příspěvek od hawktulu »

ja tomuto fakt nechapem:)

Vypustil som cca 0.4l, pri vypustany som kontroval rysku a dostal som sa tesne pod F

Nastaroval som asi na 10s, vypol a kontrola znova - bolo nad polovicou...po chvilke a dalsom meraní som asi na 8/10 celej mierky


Meriate olej za studena nie? Cize ked spravim check za 2h a ukaze mi 8/10 tak som good to go?
jarson1
Příspěvky: 2059
Registrován: pon zář 01, 2014 8:39
Bydliště: RV ( SK)

Re: Olej pre 1.4 T-gdi // LSPI

Příspěvek od jarson1 »

Nemusis uplne za studene ( to je folezite pri chladiacke, ale tu az tak nie), staci ti pockat 5-10 minut, bech vsetko stecie do vane.
To , se po starte (prvom po vymene) to klesne , zalezi na tom (aj) , ci si a kolko predtym dal do filtra. Ja napriklad nalievam filrer novym olejom a tak ho namontujem. Nie vsade sa ti celkom da ( ak je napriklad vodorovne, tak ho logicky naplnit uplne nevies). Toto ale ak dobre chapem nie je tvoj pripad.
Jedine ma napada , ze filter nedrzi spatny ventil. Teda , ze po chvili ti to zase stupne by mohlo teoreticky byt, ze z neho stieklo. Nemalo by. Kontrolna otazka - po starte za ako dlho zhasina kontrolka tlaku oleja? Ked je toto v poriadku, potom sa zrejme iba to rozdielne mnozstvo oleja rozdistribuovalo po motore a pri dalsom merani uz bolo zasa spat.
Teda asi ok .
Toyota Carina E 1.6 Xli LB 1992 Japan
Obrázek
Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey
Obrázek
hawktulu
Příspěvky: 19
Registrován: pát zář 02, 2022 8:59

Re: Olej pre 1.4 T-gdi // LSPI

Příspěvek od hawktulu »

Tak po cca 1h statia, ukazuje mierka tesne pod F.

Zahrial som olej na nejakych 60st, vypol a po cca 2-3min pozrel a bolo o niexo malicko menej ako za studena...takze asi ok

kontrolka oleja sa vypne hned
jarson1
Příspěvky: 2059
Registrován: pon zář 01, 2014 8:39
Bydliště: RV ( SK)

Re: Olej pre 1.4 T-gdi // LSPI

Příspěvek od jarson1 »

Ano .Ok.
Uz to neries a venuj sa zene a detom ;)
Toyota Carina E 1.6 Xli LB 1992 Japan
Obrázek
Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey
Obrázek
hawktulu
Příspěvky: 19
Registrován: pát zář 02, 2022 8:59

Re: Olej pre 1.4 T-gdi // LSPI

Příspěvek od hawktulu »

:D

ano ano...ako predtym som si na Lancerovi menil olej furt a takto zvlastne sa to nikdy nespravalo...ale tak uz viem ze nie 4.2l a bude to ok:)
hawktulu
Příspěvky: 19
Registrován: pát zář 02, 2022 8:59

Re: Olej pre 1.4 T-gdi // LSPI

Příspěvek od hawktulu »

Este jedna otazka...
Poslednych cca 20tis km mam problem, ze pri uplne prvom starte rano mi pri rozbehu cuka auta.
Teraz jak som vymenil olej je to zatial o nieco menej ale stale cuka.

Moze to byt olejom, filtrom alebo uplne nieco ine?
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9844
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: Olej pre 1.4 T-gdi // LSPI

Příspěvek od Colommbo »

Olejem ani filtrem to nebude. Kdysi na benzínovém V6 motoru mi podobné projevy způsobovala vadná váha vzduchu, ale obecně to je na křišťálovou kouli, nechal bych udělat diagnostiku (nejlépe i test akčních členů za běhu motoru, ne jen vyčíst paměť závad ECU)... :idea:
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
samir
Příspěvky: 45
Registrován: stř bře 02, 2022 14:14

Re: Olej pre 1.4 T-gdi // LSPI

Příspěvek od samir »

Ak Ti rano cuka auto mozu byt na vine sviecky, palivo, cievky....
Kde tankujes, ako casto a najma jazdny styl sa mozu prejavit takymto stylom.
Kolko mas najazdene? Bavime sa i30 s GPF?
tomxass
Příspěvky: 326
Registrován: úte úno 22, 2022 10:25

Re: Olej pre 1.4 T-gdi // LSPI

Příspěvek od tomxass »

Lacný benzín?
Volkswagen Passat 2018 2.0 TDI DSG7
Leto: Ravenol VMP 5W-30
Zima: Ravenol VSW 0W-30
hawktulu
Příspěvky: 19
Registrován: pát zář 02, 2022 8:59

Re: Olej pre 1.4 T-gdi // LSPI

Příspěvek od hawktulu »

slovnaft alebo shell 95tka...nikdy tu netankujem na lacnych benzinakch.

jazdim normalne, sem tam vytocim ale je to automat cize radi podla stylu jazdy.

a jedna sa vzdy len o prvy start cez den...teraz ked pojdem z roboty za 9h bude to ok
tomxass
Příspěvky: 326
Registrován: úte úno 22, 2022 10:25

Re: Olej pre 1.4 T-gdi // LSPI

Příspěvek od tomxass »

Vyjazdi nadrz komplet.
Nalej aspoň 200ml vifu do nadrze.
Natankuj za 20eur 100oktan.
Vyjazdi nadrz.
Uvidíš.
Volkswagen Passat 2018 2.0 TDI DSG7
Leto: Ravenol VMP 5W-30
Zima: Ravenol VSW 0W-30
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9844
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: Olej pre 1.4 T-gdi // LSPI

Příspěvek od Colommbo »

Na jednom z oplích fór je vlákno o "moderních" přímovstřikových motorech a cukání při akceleraci, probírá se tam všecko možné včetně paliva. Vlákno má téměř pětset stránek... :mrgreen:
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
tomxass
Příspěvky: 326
Registrován: úte úno 22, 2022 10:25

Re: Olej pre 1.4 T-gdi // LSPI

Příspěvek od tomxass »

Sračka 95 E10 co ine
Volkswagen Passat 2018 2.0 TDI DSG7
Leto: Ravenol VMP 5W-30
Zima: Ravenol VSW 0W-30
Uživatelský avatar
jerome
Příspěvky: 5779
Registrován: ned bře 13, 2011 12:37

Re: Olej pre 1.4 T-gdi // LSPI

Příspěvek od jerome »

Kolega má X-trail 1.6 priamovstrek. Od novoti tankuje 100 oktán a no problém 8) Takže možno je to ozaj v tom sračkovom benzíne. Ja s atmosférami nemám problém ani s tou sračkou v nádrži :mrgreen: Ale tiež to chce raz za čas vyhnať pavúkov z výfucku :wink:
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
tomxass
Příspěvky: 326
Registrován: úte úno 22, 2022 10:25

Re: Olej pre 1.4 T-gdi // LSPI

Příspěvek od tomxass »

To iste svokor, Rav4 2017 2.5Hybrid, len 100oktan, inak to islo nahovno.
Ja som mal Avensis 2007, 1.8 vvti, takisto na 95 isiel nahovno.
A je jedno ci shell, ci slovnaft ci omv.

Daval som mu kazdu druhu nadrz 100oktan, ku 95 vela vifu, tocil aj do 7000ot sem tam a normalne ten motor ozil, len mojou jazdou po meste zral 13litrov tak isiel z domu...
Volkswagen Passat 2018 2.0 TDI DSG7
Leto: Ravenol VMP 5W-30
Zima: Ravenol VSW 0W-30
Odpovědět