Olej pre 1.4 T-gdi // LSPI

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Olej pre 1.4 T-gdi // LSPI

Příspěvek od Jerry3 »

Nesmysl je to tím spíše, čím menšími setrvačnými momenty soudobý motor disponuje. Když totiž MMC svého času pracovala na vývoji motorů GDI, právě tohle si její konstruktéři moc dobře uvědomovali. Ale to by bylo na dlouhé povídání...
Uživatelský avatar
lengy60
Příspěvky: 5776
Registrován: ned čer 22, 2014 18:41

Re: Olej pre 1.4 T-gdi // LSPI

Příspěvek od lengy60 »

Někdy mám pocit,že někteří uživatelé automobilů jsou hluchotěsní,protože podtočený přeplňovaný 3-válec dává sakra najevo,že se mu ty otáčky nelíbí.Jenže když holt nápověda říká,že je třeba zařadit vyšší rychlost,tak co si s tím má nešťastník počít,že?Ovšem naprostý chaos se povedlo vytvořit výrobci v Kolíně. :wink: 3-válec 1.0 atmo od Toyoty má rád spíše vyšší otáčky,nicméně rádce radí přeřadit,aby vzápětí žebral o podřazení.A naprostá pecka je,když ve 130 km/h a otáčkách 3.500 požaduje v mírném stoupání podřadit na 4 ku. :D Tedy požadoval,po ujetí 1000km už tak otravnej není a docela umí i po dálnici uhánět. :lol:
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Jakub9140

Re: Olej pre 1.4 T-gdi // LSPI

Příspěvek od Jakub9140 »

Riesim podobny problem podobne ako ty na zaciatku tejto temy (Zubeusch)..momentalne najazdenych 2300km a okolo 5000 planujem vymenu za svoj olej...rozhodol som s pre tento od LM :

https://www.liqui.sk/liqui-moly-special ... -5w-30-5l/

Splna normu Dexos 1 gen.2 a je odporucany priamo na male turbo motory a prevenciu LSPI.
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27405
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Olej pre 1.4 T-gdi // LSPI

Příspěvek od Pitris »

:arrow: ....nepřetěžovat downsizovaný motor v nízkých otáčkách, prostě mu „nešlapat na krk”, když se sotva probouzí k životu turbo. I když se také v těchto momentech dokáže motor chovat uživatelsky příjemně, činí tak na úkor své životnosti. Jak jsme již dříve zmiňovali, chcete-li zrychlovat, nebuďte líní a podřaďte o jednu, dvě rychlosti níže. U turba stačí „zdravé střední otáčky” a všechno rázem běží perfektně - v nějakých 3 tisících otáčkách LSPI opravdu nehrozí.... :arrow:

http://www.autoforum.cz/technika/co-nej ... -internetu
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
abc
Příspěvky: 1069
Registrován: pon led 01, 2018 18:13
Bydliště: Brno

Re: Olej pre 1.4 T-gdi // LSPI

Příspěvek od abc »

Je na světě nová norma API SN Plus pro motory co mají problém s LSPI.
https://mobiloil.com/en/article/why-the ... protection
Corolla 1,6 2017
Aygo 2022
Mazda 2 1,3 2011
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27405
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Olej pre 1.4 T-gdi // LSPI

Příspěvek od Pitris »

A tady je zmíněna už i API SP https://www.oronite.com/products/api_snplus.asp
Každopádně jestli tímto "přešel" olej kvůli ekologii z poctivého mazání poctivých motorů na nápravu konstrukčních nedostatků nových ekozmetků, asi to nehodlám už nijakým způsobem podporovat a u těchto nových "motorů" někomu něco radit :!:

I když - i s tímto začal koncern VW. Napřed stvořili TDI-PD, a až následně se zjistilo že se standardním olejem se přidírá vačka. A tak ARAL "musel" vyvinout TRONIC 431 s normou 505.01 :?
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
rtsax
Příspěvky: 176
Registrován: úte srp 29, 2017 3:06
Bydliště: Hlohovec. SK

Re: Olej pre 1.4 T-gdi // LSPI

Příspěvek od rtsax »

Vjednom clanku pisu " objevuje se zejména při nižších rychlostech a v podmínkách vysokého točivého momentu" mozo to je okolo 3500 do 5000 . Takze si kupite auto predpokladam ze sa jedna o benzin ktore ma turbo ale nemozete ho vytocit. :wink: aby nahodou nekaslalo (slyšitelné jako těžké klepání v motoru, působí velké namáhání pístu) :lol: To uz je len vynalez . tak to vyzera ze budem musiet asi spravit aj tabulku LSPI :D tam su tusim oleje max 10w30 a ked to zacne po 5 rokoch zrat olej co tam budu davat len tak som mrkol na ten mobil co tu je odkaz a tam su hths 2,75 a viskozita je 8,9 pri 100.
Peugeot 308 2.0 hdi 6AT 100kw olej : Mannol Diesel 5w 40 filtre pal-SC7052P, olej-SH4035P http://www.oilparameter.eu
DOPORUČENÁ MAZIVA V ROCE 2006 pre DW10BTED/FAP / RHR
0W40 / 5W40 /10W40 / 15w50 / 5W30 C2
Uživatelský avatar
kornel
Příspěvky: 1741
Registrován: čtv led 28, 2010 17:55

Re: Olej pre 1.4 T-gdi // LSPI

Příspěvek od kornel »

rtsax píše:. Takze si kupite auto predpokladam ze sa jedna o benzin ktore ma turbo ale nemozete ho vytocit. :wink: aby nahodou nekaslalo (slyšitelné jako těžké klepání v motoru, působí velké namáhání pístu) .
nemôžem ho vytociť :?: a to už prečo nie :?: ..nechápem, čo týmto chceš "zdeliť"
Naposledy upravil(a) kornel dne ned zář 02, 2018 8:15, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
pepoh
Příspěvky: 2652
Registrován: sob črc 29, 2017 10:06

Re: Olej pre 1.4 T-gdi // LSPI

Příspěvek od pepoh »

stary dobry nepriamy vstrek... :wink:
LPGObrázek Obrázek X-CESS :| Obrázek VST 8)
MOBIL SUPER 3000 X1 8) Eurol Engine Oil Treat 8) LQ-Molygen :wink: TOTAL INEO 0W30 :x
Uživatelský avatar
kornel
Příspěvky: 1741
Registrován: čtv led 28, 2010 17:55

Re: Olej pre 1.4 T-gdi // LSPI

Příspěvek od kornel »

ideálne ich kombinácia
Uživatelský avatar
lengy60
Příspěvky: 5776
Registrován: ned čer 22, 2014 18:41

Re: Olej pre 1.4 T-gdi // LSPI

Příspěvek od lengy60 »

Výtočím motor klidně do červeného a nic se mu nestane.Daleko větší průser je tahat to od 1200 ot.Tedy akcelerovat,na bubláka v pohodě.A jestli má někdo pocit,že může s atmosférou s nepřímým vstřikem jezdit kolem 1500-2000 otevřít,tak je vedle jak ta jedle.;)
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Uživatelský avatar
rtsax
Příspěvky: 176
Registrován: úte srp 29, 2017 3:06
Bydliště: Hlohovec. SK

Re: Olej pre 1.4 T-gdi // LSPI

Příspěvek od rtsax »

kornel píše:
rtsax píše:. Takze si kupite auto predpokladam ze sa jedna o benzin ktore ma turbo ale nemozete ho vytocit. :wink: aby nahodou nekaslalo (slyšitelné jako těžké klepání v motoru, působí velké namáhání pístu) .
nemôžem ho vytociť :?: a to už prečo nie :?:
Aby ti nevznikalo LSPI

Tak si to predstavujem das trojku a plny kotol lebo predbiehas aby to tahalo. Ale vraj podla clanku "při nižších rychlostech a v podmínkách vysokého točivého momentu " vznika LSPI .Nemyslim si ze ten malicky benzinacik taha uplne odspoda skor si to predsatavujem ze jeho potencial je okolo 5000 max a tam je 130 koni . ale mozno sa mylim Otazkou zostava co autor clanku myslel pod "podmínkách vysokého točivého momentu" nakolko kazdy znas to chape trosku inak . Este tam bolo aj toto " Nejnovější hypotézou je, že olejová kapka vstupuje do spalovací komory ze štěrbiny mezi stěnou válce a pístu. Když se tato kapka oleje smísí s palivovou a vzdušnou směsí, způsobí předčasné zapálení směsi, které se střetává s pístem pohybujícím se směrem vzhůru."
Peugeot 308 2.0 hdi 6AT 100kw olej : Mannol Diesel 5w 40 filtre pal-SC7052P, olej-SH4035P http://www.oilparameter.eu
DOPORUČENÁ MAZIVA V ROCE 2006 pre DW10BTED/FAP / RHR
0W40 / 5W40 /10W40 / 15w50 / 5W30 C2
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Olej pre 1.4 T-gdi // LSPI

Příspěvek od Jerry3 »

Sice nevím, kde je pravda, ovšem pokud LSPI vzniká i při vysokých otáčkách, což vsak odporuje jeho pojmenování, pak jde jednoznačně o konstrukční chybu, kdy konstruktér v zájmu minimalizace spotřeby paliva maximalizuje předstih zážehu bez ohledu na hranici detonačního spalování.
Uživatelský avatar
kornel
Příspěvky: 1741
Registrován: čtv led 28, 2010 17:55

Re: Olej pre 1.4 T-gdi // LSPI

Příspěvek od kornel »

vznik tohto javu pri akcelerácii z vyšších ot., je u zdravého agregátu podla mňa úplny nezmysel
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Olej pre 1.4 T-gdi // LSPI

Příspěvek od Jerry3 »

Hned při první garančce jsem reklamoval neochotu motoru vytáčet se do maxima. Přehráli SW a hned to šlo - za cenu téměř o litr vyšší spotřeby. Tím chci naznačit pouze tolik, že LSPI je důsledek instalace kurvítek.
Odpovědět