Olej pre 1.4 T-gdi // LSPI
Moderátor: Colommbo
Re: Olej pre 1.4 T-gdi // LSPI
Ahojte.
Je zaujimave, ze v ramci koncernu H/K maju kazda znacka ine mazacie plany pre motor 1.4T-GDi.
KIA uvadza na stranke : 5W-40 A3/B4 alebo 5W-30 A5/B5 alebo 0W-30 C2 ( tusim.
Hyundai : 5W-30 A5/B5 alebo 0W-30 C2
A teraz sa v tom vyznaj.
Je zaujimave, ze v ramci koncernu H/K maju kazda znacka ine mazacie plany pre motor 1.4T-GDi.
KIA uvadza na stranke : 5W-40 A3/B4 alebo 5W-30 A5/B5 alebo 0W-30 C2 ( tusim.
Hyundai : 5W-30 A5/B5 alebo 0W-30 C2
A teraz sa v tom vyznaj.
Re: Olej pre 1.4 T-gdi // LSPI
Tu bez obáv A5/C2/ilsac...bez obáv
Toto sa netýka len h/k ale aj napr. Renault/Nissan a iné... veľký rozsah viskozít ako poistka.
Toto sa netýka len h/k ale aj napr. Renault/Nissan a iné... veľký rozsah viskozít ako poistka.
Toyota Corolla XI gen. 1.6 valvematic - Shell HU Prof. AF 5w30/ Ravenol MTF-3
Re: Olej pre 1.4 T-gdi // LSPI
Jen doplním, že ještě ani neřeší jestli auto má GPF či nikoliv. Už jsem se s tím "bordelem", ohledně toho co tam mám lít smířil a zaměřím se jen na to abych se do nějaké trefil, a budu měnit nejdéle po 10 kkm. Víc asi už netřeba řešit.
Re: Olej pre 1.4 T-gdi // LSPI
Pocital som toho uz vela, najma tu na fore.
Na odporucanie som nalial Ravenol DXG ( s miernymi obavami co to spravi )
Zatial ide vsetko, subjektivne mam pocit ze motor ide lahsie do otacok, je sviznejsi.
Uvidime do kedy bude zazrak trvat.
Na odporucanie som nalial Ravenol DXG ( s miernymi obavami co to spravi )
Zatial ide vsetko, subjektivne mam pocit ze motor ide lahsie do otacok, je sviznejsi.
Uvidime do kedy bude zazrak trvat.
Re: Olej pre 1.4 T-gdi // LSPI
Dxg nemá acea....ak by mal mal by byť A5...prekračuje hranicu o málo rovnako ako mnoho iných výrobcov v niektorých olejoch... neriešil by som to.. je to použiteľný olej jak v motore s tak aj bez gpf...
Toyota Corolla XI gen. 1.6 valvematic - Shell HU Prof. AF 5w30/ Ravenol MTF-3
Re: Olej pre 1.4 T-gdi // LSPI
Ved to ze nema ACEA...
Ale ked Kia odporuca do toho isteho motora A3/B4 , A5/B5 a C2 vo viskozitach 5W-40, 5W-30....
Neriesim.
Jedina obava je obsah SAPS, krora je u DXG nizsia.
Ale ked Kia odporuca do toho isteho motora A3/B4 , A5/B5 a C2 vo viskozitach 5W-40, 5W-30....
Neriesim.
Jedina obava je obsah SAPS, krora je u DXG nizsia.
Re: Olej pre 1.4 T-gdi // LSPI
Niekde som čítal že je primárne určený pre americký trh...preto bez acea...
Obsahu /množstva saps(veľkého) sa môžeš obávať len prípade že máš gpf ...ak nie je je jedno či full/mid saps ... dôležitá je kvalita konkrétneho oleja a jeho vhodný interval výmeny
Obsahu /množstva saps(veľkého) sa môžeš obávať len prípade že máš gpf ...ak nie je je jedno či full/mid saps ... dôležitá je kvalita konkrétneho oleja a jeho vhodný interval výmeny
Toyota Corolla XI gen. 1.6 valvematic - Shell HU Prof. AF 5w30/ Ravenol MTF-3
Re: Olej pre 1.4 T-gdi // LSPI
Super.
Kedze nemam GPF a vymeny su kazdych 7500km +/- tak sa niet coho bat.
Celkom sa mi pozdava este Total Quartz 9000 future FGC 5W-30. Len tie ich tech icke listy. Kopec obrazkov ale podstatne veci v cislach niesu.
To : Mirec29 - pozeram, ze jazdis tiez DXG. Ja momentalne premyslam nad vymenou prevodoveho oleja. Vyhliadnuty je Ravenol MTF-3. Mazaci plan Ravenol mi ho odporuca ale nema specifikaciu API GL-4 ako je pisane v manuali. Ale to je na ine vlakno uz.
Kedze nemam GPF a vymeny su kazdych 7500km +/- tak sa niet coho bat.
Celkom sa mi pozdava este Total Quartz 9000 future FGC 5W-30. Len tie ich tech icke listy. Kopec obrazkov ale podstatne veci v cislach niesu.
To : Mirec29 - pozeram, ze jazdis tiez DXG. Ja momentalne premyslam nad vymenou prevodoveho oleja. Vyhliadnuty je Ravenol MTF-3. Mazaci plan Ravenol mi ho odporuca ale nema specifikaciu API GL-4 ako je pisane v manuali. Ale to je na ine vlakno uz.
Re: Olej pre 1.4 T-gdi // LSPI
Total gfc/g310 alebo valvoline dx1 tieto mám v pláne aj ja...len smelo... tiež mením Max cca 7.5 tkm a verím že je to viac pre motor ako predražený olej...
MTF 3 som bral pretože okrem Origo oleja bol jediný ktorý má moje oem číslo...preto som sa preň rozhodol a ja mám predpis gl-4 takže či ho má na obale som neriešil...som s ním spokojný viac ako s Origo Toyota lv. Radí krásne hladko aj pri letných horúčavách ktoré nás už trošku potrápili pri dlhej trase. a hlavne zmizlo radenie "na tvrdo" pri pokuse zaradiť druhý prevod v zime hneď po štarte s čím som mal trošku problém s pôvodným olejom aj preto som výmenu urobil skôr ako by sa možno patrilo Inak ak budem meniť nabudúce čo je ešte hudba budúcnosti tak určite pôjde Shell spirax S6 gxme.
MTF 3 som bral pretože okrem Origo oleja bol jediný ktorý má moje oem číslo...preto som sa preň rozhodol a ja mám predpis gl-4 takže či ho má na obale som neriešil...som s ním spokojný viac ako s Origo Toyota lv. Radí krásne hladko aj pri letných horúčavách ktoré nás už trošku potrápili pri dlhej trase. a hlavne zmizlo radenie "na tvrdo" pri pokuse zaradiť druhý prevod v zime hneď po štarte s čím som mal trošku problém s pôvodným olejom aj preto som výmenu urobil skôr ako by sa možno patrilo Inak ak budem meniť nabudúce čo je ešte hudba budúcnosti tak určite pôjde Shell spirax S6 gxme.
Toyota Corolla XI gen. 1.6 valvematic - Shell HU Prof. AF 5w30/ Ravenol MTF-3
Re: Olej pre 1.4 T-gdi // LSPI
Tazke radenie dvojky ( teda u mna nastastie iba velmi zriedka ale predsa) sa mi objavilo u oboch mojich aut.
V oboch pripadoch to zmizlo takmer okamzite po vymene spojkovej kvapaliny.
To ze v toyote bola kvapalina tmava az velmi tmava , ma neprekvapilo vzhladom k veku. Myslel som , ze ju proste doposial nikto nevymenil. Ked som ale cca pred mesiacom urobil to iste na relativne novom aute - civic je vyrobeny 2006 - a uvidel, co som vypustil, myslim , ze menena bola ,iba proste davnejsie.
To co vyslo z civica sa da prirovnat ku zeleno - cierno - hnedej - kasovitej spinavej vode , ako niekde z mlaky u rybnika plneho ziab. Tu to iste od vyroby nikto nevymenil.
Podobna skusenost raz s jednou camry.
Tieto auta maju spojkovy okruh zvlast a ked aj niekto niekedy vymeni brzdovu, tak na spojkovu sa zabuda ( alebo ser....).
Zaujmave, ze ani na stk nikdy nikto toto nepozrel a pritom to bilo do oci, aké je to tam cierne.
Alebo....mohol to byt aj taky " super servis", ako zazil jeden moj znamy. V ramci pripravy na stk si okrem ineho objednal aj vymenu brzdovky. Presiel, bod varu ok. Tyzden nato mu skolaboval strmen. No, skratim to - vymena kvapaliny sa v istom servise robi metodou odsatia a doliatia nadrzky. Hotove, daj 20€ a pal do pic....
To sme to dopracovali.
Inak ak sa vrátim k oleju v oboch pouzivam origo. A honda ma priamo predpisany prave mtf3.
Obe auta radia bez akychkolvek problemov.
V oboch pripadoch to zmizlo takmer okamzite po vymene spojkovej kvapaliny.
To ze v toyote bola kvapalina tmava az velmi tmava , ma neprekvapilo vzhladom k veku. Myslel som , ze ju proste doposial nikto nevymenil. Ked som ale cca pred mesiacom urobil to iste na relativne novom aute - civic je vyrobeny 2006 - a uvidel, co som vypustil, myslim , ze menena bola ,iba proste davnejsie.
To co vyslo z civica sa da prirovnat ku zeleno - cierno - hnedej - kasovitej spinavej vode , ako niekde z mlaky u rybnika plneho ziab. Tu to iste od vyroby nikto nevymenil.
Podobna skusenost raz s jednou camry.
Tieto auta maju spojkovy okruh zvlast a ked aj niekto niekedy vymeni brzdovu, tak na spojkovu sa zabuda ( alebo ser....).
Zaujmave, ze ani na stk nikdy nikto toto nepozrel a pritom to bilo do oci, aké je to tam cierne.
Alebo....mohol to byt aj taky " super servis", ako zazil jeden moj znamy. V ramci pripravy na stk si okrem ineho objednal aj vymenu brzdovky. Presiel, bod varu ok. Tyzden nato mu skolaboval strmen. No, skratim to - vymena kvapaliny sa v istom servise robi metodou odsatia a doliatia nadrzky. Hotove, daj 20€ a pal do pic....
To sme to dopracovali.
Inak ak sa vrátim k oleju v oboch pouzivam origo. A honda ma priamo predpisany prave mtf3.
Obe auta radia bez akychkolvek problemov.
Toyota Carina E 1.6 Xli LB 1992 Japan
Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey
Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey
Re: Olej pre 1.4 T-gdi // LSPI
V mojom prípade by sa malo jednať o jednotnú náplň ktorú mením každé dva roky...tento problém som mal od nova a čakal som že sa to vytratí časom ale nič...pomohla výmena oleja...
čo sa týka servisov...iste sa nájdu poctiví...snáď aspoň niekde
inak už som sa stretol aj ja a nie raz s názorom že stačí vymeniť náplň v nádržke...
čo sa týka servisov...iste sa nájdu poctiví...snáď aspoň niekde
inak už som sa stretol aj ja a nie raz s názorom že stačí vymeniť náplň v nádržke...
Toyota Corolla XI gen. 1.6 valvematic - Shell HU Prof. AF 5w30/ Ravenol MTF-3
Re: Olej pre 1.4 T-gdi // LSPI
Začínam mať obavy, že to je celkový problém servisov.
Po poslednej GARANČNEJ prehliadke v autorizáku by som Vám vedel poprozprávať.
Preto si olej ešte mením sám aj keď si za výmenu zaplatím, preto chcem výmenu oleja v prevodovke a rovno spravím aj výmenu brzdovej kvapaliny. Tej sa nikto poctivo nechytil, len sa odsala a doplnila čerstvá v nádobke.
Po poslednej GARANČNEJ prehliadke v autorizáku by som Vám vedel poprozprávať.
Preto si olej ešte mením sám aj keď si za výmenu zaplatím, preto chcem výmenu oleja v prevodovke a rovno spravím aj výmenu brzdovej kvapaliny. Tej sa nikto poctivo nechytil, len sa odsala a doplnila čerstvá v nádobke.
Re: Olej pre 1.4 T-gdi // LSPI
LPG X-CESS VST
MOBIL SUPER 3000 X1 Eurol Engine Oil Treat LQ-Molygen TOTAL INEO 0W30
MOBIL SUPER 3000 X1 Eurol Engine Oil Treat LQ-Molygen TOTAL INEO 0W30
Re: Olej pre 1.4 T-gdi // LSPI
Ahojte.
Ďakujem za inšpiratívne videá. niečo podobné som mal urobené z uhorkového pohára a bicyklovej pumpy s obráteným tesnením aby nefúkala ale vyťahovala vzduch. Celkom to dobre fungovalo len niekto musel pumpovať
Ešte pozriem ako na výmenu prevodového oleja v manuálnej prevodovke. Na nete sú len výmeny z predošlých modelov ale predpokladám, že to nebude veľmi odlišné.
Ďakujem za inšpiratívne videá. niečo podobné som mal urobené z uhorkového pohára a bicyklovej pumpy s obráteným tesnením aby nefúkala ale vyťahovala vzduch. Celkom to dobre fungovalo len niekto musel pumpovať
Ešte pozriem ako na výmenu prevodového oleja v manuálnej prevodovke. Na nete sú len výmeny z predošlých modelov ale predpokladám, že to nebude veľmi odlišné.
Re: Olej pre 1.4 T-gdi // LSPI
nechci zaplevelovat sousední vlákno, tak proto píšu sem :
děkuji Mirec olej-s-ford-normou-t5496-1170.html#p215716
i jarson mot-olej-toyota-auris-1-6-valvematic-97 ... ml#p215720
za vysvětlení rozdílu Cx oleje proti Ax oleji. Takže netřeba se obávat horších protioděrových vlastností, ale alkalické rezervy.
Mirec psal že by jen v zimě olej C měnil častěji. Pokud tedy mám celý rok krátké trasy = kyslé prostředí (tan) roste rychleji. Olej měním jednou ročně cca po 5 tkm.
Konečně moje otázka : je lepší olej měnit na jaře nebo na podzim ?
Při jarní výměně : přes léto TAN pomalu roste a přes zimu to bude daleko horší. Nebo při podzimní výměně : zima způsobí rychlý nárůst TAN a pak se s takto vyčerpaným olejem musí jezdit celé léto. Takto mi přijde jarní výměna lepší. Jaký na to máte názor ?
děkuji Mirec olej-s-ford-normou-t5496-1170.html#p215716
i jarson mot-olej-toyota-auris-1-6-valvematic-97 ... ml#p215720
za vysvětlení rozdílu Cx oleje proti Ax oleji. Takže netřeba se obávat horších protioděrových vlastností, ale alkalické rezervy.
Mirec psal že by jen v zimě olej C měnil častěji. Pokud tedy mám celý rok krátké trasy = kyslé prostředí (tan) roste rychleji. Olej měním jednou ročně cca po 5 tkm.
Konečně moje otázka : je lepší olej měnit na jaře nebo na podzim ?
Při jarní výměně : přes léto TAN pomalu roste a přes zimu to bude daleko horší. Nebo při podzimní výměně : zima způsobí rychlý nárůst TAN a pak se s takto vyčerpaným olejem musí jezdit celé léto. Takto mi přijde jarní výměna lepší. Jaký na to máte názor ?