Olej pre 1.4 T-gdi // LSPI

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27400
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Olej pre 1.4 T-gdi // LSPI

Příspěvek od Pitris »

Na krátké jízdy jsou oleje A5/B5 v pohodě. Jenže tím že jsou to oleje se sníženou HTHS viskozitou - což je fakticky tenčí olejový film mezi dvěma o sebe se třenými plochami, tak při delších jízdách kdy se motor (a olej) pořádně prohřeje, tak je riziko že se ten olejový film začne trhat. Motor se nezadře, ale tím že tam pak docházi k meznímu tření, tak dochází k velkému opotřebení. A to má za následek - ovšem ne hned, až za pár tisíc kilometrů - vyšší spotřebu oleje a dál potom nižší výkon motoru. Ten, kdo má auto na přesun z bodu A do bodu B to asi je jedno, ale ten motor se s ekooleji A5/B5 při vyšším zatížení opotřebovává více, a rychleji....:evil: :(
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
dagypa50
Příspěvky: 21
Registrován: úte čer 24, 2014 20:03

Re: Olej pre 1.4 T-gdi // LSPI

Příspěvek od dagypa50 »

To Pedro:Vela aut na dialnici ma vobec nezaujima,len som chcel konecne vediet čo je hlavný dôvod vyhýbat sa takemuto oleju.Podla možnosti sa snažím držat hesla kdo maže ten jede.Kúpil som čisto novú KIU CEED 1,4 T_GDI a mám toho plnú hlavu kôli záruke,musím absolvovat garančku v servise.Obvolal som asi 6 kia servisov a všade mi odpovedali aky olej leju pri prehliadke a to je len A5/B5.Tak isto tento olej je odporúčaný v manuali,prípadne ešte olej C2.Auto si chcem nechat dlhšie,preto toto riešim a rozmyšlam či sa vzdat zaruky a menit doma,alebo servis.Viem že si môžem doniest aj svoj olej na garančku,ale potom keby niečo sa stane dotahovat sa zo servisom sa mi vôbec nechce.Raz za rok absolvujem v lete cestu po dialnici cca 1600km,preto zistujem ako mi môže olej A5 pri tejto jednej jazde poškodit motor.Každopádne dakujem za Vaše odpovede.
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Olej pre 1.4 T-gdi // LSPI

Příspěvek od Jerry3 »

Věř tomu, že úplně stačí jedna taková jízda ve vedru a pod plným zatížením.
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27400
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Olej pre 1.4 T-gdi // LSPI

Příspěvek od Pitris »

dagypa50 píše: A5/B5.Tak isto tento olej je odporúčaný v manuali,prípadne ešte olej C2....
Kvůli emisím. A jestli ten motor ještě nemá GPF (a jako že asi nemá když manuál hovoří o olejích A5/B5), tak olej C2 je úplná blbost.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
dagypa50
Příspěvky: 21
Registrován: úte čer 24, 2014 20:03

Re: Olej pre 1.4 T-gdi // LSPI

Příspěvek od dagypa50 »

Fuuuha tak ked sa toto moze stat po jednej jazde,tak ten olej je pekna sračka.
Pitris tento motor je 2019 a už by to malo mat aj GPF.
Uživatelský avatar
pepoh
Příspěvky: 2652
Registrován: sob črc 29, 2017 10:06

Re: Olej pre 1.4 T-gdi // LSPI

Příspěvek od pepoh »

dagypa50 píše:T .Obvolal som asi 6 kia servisov a všade mi odpovedali aky olej leju pri prehliadke a to je len A5/B5.Tak isto tento olej je odporúčaný v manuali,prípadne ešte olej C2.

Auto si chcem nechat dlhšie
preto si nosim svoj kanyster...
(v knizke mam 3 normy...)
LPGObrázek Obrázek X-CESS :| Obrázek VST 8)
MOBIL SUPER 3000 X1 8) Eurol Engine Oil Treat 8) LQ-Molygen :wink: TOTAL INEO 0W30 :x
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27400
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Olej pre 1.4 T-gdi // LSPI

Příspěvek od Pitris »

dagypa50 píše:....tento motor je 2019 a už by to malo mat aj GPF.
Tak pokud ten motor už má filtr pevných částic, tak tam zase nemá co dělat olej Ax/Bx; a patři tam Cx.
C2 pro krátké nebo C3 pro dlouhë jízdy....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
polarka27
Příspěvky: 4
Registrován: pon srp 16, 2021 12:37

Re: Olej pre 1.4 T-gdi // LSPI

Příspěvek od polarka27 »

Zdarec

pánové nějak nevím, ale mám dojem, že zde mnozí míchají brambory s koksem. V žádném manuálu jsem nenašel, že by Hyundai v doporučených olejích tvrdil, že olej splňující normu ACEA A5/B5 je vhodný - doporučený pro motor s filtrem pevných částic.

Hyundai tvrdí : (například) pro motory s DPF /GPF ( filtr pevných částic )

Zážehový motor T-GDI API SN PLUS nebo API SP nebo ILSAC GF-6
Vznětový motor ACEA C5 nebo ACEA C2 or C3

strana 8-11 manuálu

na straně 8-13 je sice tabulka s doporučeným olejem pro Evropu - kde od firmy SHELL doporučují pro vozy Hyundai , s benzinovým motorem použít olej splňující normu

API SN PLUS 0W20

a v druhé kolonce pod touto je uvedena norma

ACEA A5/B5 5W30

jenže zde není napsáno, že jsou to kompatibilní normy !!!!! Zde není uvedeno pro jaký typ motoru to je doporučeno. Proto se musíte řídit tabulkou , kde se řeší konkrétní typ motoru .

A na závěr na poslední stránce manuálu je jasně uvedeno

Benzin.motor s GPF : ACEA C2/C3
Benzin bez GPF : ACEA A5/B5

takže spekulace co udělá olej normy ACEA A5/B5 s filtrem pevných částic jsou mimo mísu .
polarka27
Příspěvky: 4
Registrován: pon srp 16, 2021 12:37

Re: Olej pre 1.4 T-gdi // LSPI

Příspěvek od polarka27 »

zda C2 na krátké trasy a C3 na dlouhé ?

C2 mají sníženou HTHS viskozitu, většinou těsně nad 2,9 mPa.s, oleje se specifikací C3 mají normální HTHS viskozitu nad 3,5 mPa.s.

Motorové oleje s normální HTHS nad 3,5 mPa.s lze použít kdykoliv a nemohou uškodit žádnému motoru, oleje se sníženou HTHS viskozitou lze použít pouze u motorů, kde to výrobce povoluje.

korejské automobily - ANO . Nevýhodou snížené hodnoty HTHS viskozity je vyšší spotřeba motorového oleje, výhodou je naopak nižší spotřeba paliva. To je také většinou hlavní důvod pro používání těchto olejů, protože nižší spotřeba paliva je spojena s nižšími emisemi CO2, které nyní budou mnohem více sledované než dříve. U nových motorů se již také emise CO2 uvádějí mezi technickými parametry motoru.
polarka27
Příspěvky: 4
Registrován: pon srp 16, 2021 12:37

Re: Olej pre 1.4 T-gdi // LSPI

Příspěvek od polarka27 »

a ještě jeden fakt

neexistuje žádná srovnávací tabulka mezi normami ACEA , API , ILSAC ....... proto mnozí výrobci olejů uvadí jaké normy jejich olej splňuje. Problém ovšem je, že mnozí prodejci mají popletený popis na internetu - v e - schopech a pak si v dobré víře vyberete olej , který dle výrobce splňuje co potřebuje váš motor, jenže prodejce vám pošle olej stejného názvu, ale s jiným maličkým čísílkem produktu a malér je na krk. Pak olej není požadované normy , ale nižší.

a ještě druhý fakt.

tak jak škodí měnit olej po dlouhých intervalech tak "stejně" škodí příliš častá výměna oleje. A nemám na mysli škody v peněžence. Pokud výrobce doporučuje výměnu oleje dle druhu provozu buď po 8 tk a nebo 15tk pak měnit olej pod hranicí 6 tk / 11 tk je kontraproduktivní.

Ale proti gustu žádný diškutát.
Mirec 29
Příspěvky: 1099
Registrován: čtv črc 11, 2019 17:43

Re: Olej pre 1.4 T-gdi // LSPI

Příspěvek od Mirec 29 »

polarka27 píše:
C2 mají sníženou HTHS viskozitu, většinou těsně nad 2,9 mPa.s, oleje se specifikací C3 mají normální HTHS viskozitu nad 3,5 mPa.s.

Motorové oleje s normální HTHS nad 3,5 mPa.s lze použít kdykoliv a nemohou uškodit žádnému motoru, oleje se sníženou HTHS viskozitou lze použít pouze u motorů, kde to výrobce povoluje.

korejské automobily - ANO . Nevýhodou snížené hodnoty HTHS viskozity je vyšší spotřeba motorového oleje, výhodou je naopak nižší spotřeba paliva. To je také většinou hlavní důvod pro používání těchto olejů, protože nižší spotřeba paliva je spojena s nižšími emisemi CO2, které nyní budou mnohem více sledované než dříve. U nových motorů se již také emise CO2 uvádějí mezi technickými parametry motoru.
Pekná citácia vytiahnutá niekde z netu...ale mimo a všeobecná...
polarka27 píše: Pokud výrobce doporučuje výměnu oleje dle druhu provozu buď po 8 tk a nebo 15tk pak měnit olej pod hranicí 6 tk / 11 tk je kontraproduktivní.
čo si predstavuješ pod pojmom kontraproduktívne :?:
Toyota Corolla XI gen. 1.6 valvematic - Shell HU Prof. AF 5w30/ Ravenol MTF-3
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27400
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Olej pre 1.4 T-gdi // LSPI

Příspěvek od Pitris »

polarka27 píše:....mám dojem, že zde mnozí míchají brambory s koksem.

Zážehový motor T-GDI API SN PLUS nebo API SP nebo ILSAC GF-6
Vznětový motor ACEA C5 nebo ACEA C2 or C3

na straně 8-13 je sice tabulka s doporučeným olejem pro Evropu - s benzinovým motorem použít olej splňující normu
API SN PLUS 0W20

a v druhé kolonce pod touto je uvedena norma
ACEA A5/B5 5W30

Benzin.motor s GPF : ACEA C2/C3
Benzin bez GPF : ACEA A5/B5
No nevím jestli to mícháme my tady nebo Hyundai v manuálu a v servisu :P bo třeba
michal84 píše:....psal som do Hyundai kde som bol na garančke nech mi potvrdia čo presne používajú za olej pre tento motor. V manuálu je teda 5W-30 A5/B5. Pán mi napsal že tam je C4.
A dál např. jak si tu uvedl, tak proč je třeba u zážehového motoru americká norma API a ILSAC, a u vznětového evropská ACEA :?
Krom toho to, že olej A5/B5 dali do motoru s GPF, tady kdosi psal že udělali v servisu :roll:

A tohle: C2 na krátké trasy a C3 na dlouhé.... bylo myšleno (a mnohokrát zde na fóru už taky psáno) tak, že pokud výrobce motoru POVOLUJE použití oleje se sníženou HTHS viskozitou, tak je C2 vhodnější na převážně krátší jízdy a C3 na ty delší, anebo na vyšší zatížení, bo třeba při jizdě s karavanem po letní dálnici může dojít u C2 k zeslabení olejového filmu pod únosnou mez....:roll:

PS: Ten nejmodernější olej nemusí být vždy ten nejvhodnější, ani nejlepší.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27400
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Olej pre 1.4 T-gdi // LSPI

Příspěvek od Pitris »

polarka27 píše:a ještě druhý fakt.

tak jak škodí měnit olej po dlouhých intervalech tak "stejně" škodí příliš častá výměna oleje. A nemám na mysli škody v peněžence. Pokud výrobce doporučuje výměnu oleje dle druhu provozu buď po 8 tk a nebo 15tk pak měnit olej pod hranicí 6 tk / 11 tk je kontraproduktivní....
Pokud nejde o peněženku, tak tohle by mne taky zajímalo :shock: Kontraproduktivní v čem :?:
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
tonny
Příspěvky: 2258
Registrován: pon úno 29, 2016 13:40
Bydliště: Břeclav

Re: Olej pre 1.4 T-gdi // LSPI

Příspěvek od tonny »

Jedině tak z hlediska ekologie, bo více odpadu. :mrgreen:
Ford Explorer V6 4.0 lpg 1998, Shell HU 5W-30 SL ATF MaxLife
Toyota Corolla Verso 1,8 2006 Ravenol SSL 0W-40 Castrol Syntrans 75W-90
Toyota SiennaV6 3,5 2007 Rowe RS 0W-40 ATF MaxLife
Ford Maverick 2,3i 2004 MaxLife 5W-40
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27400
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Olej pre 1.4 T-gdi // LSPI

Příspěvek od Pitris »

Tak to vypadá že se polárka rozpustil(a) :) a že se odpovědi asi nedočkáme :(
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Odpovědět