Olej pre 1.4 T-gdi // LSPI
Moderátor: Colommbo
Re: Olej pre 1.4 T-gdi // LSPI
Dobrý den priatelia.Kúpil som novu kia ceed 1,4 T-gdi,po odjazdení zhruba 3000 -4000 km by som chcel vypustit olej a naliat novy.Niekde som sa dočítal ,že v tomto motore je prvonápln z výroby Shell Helix Ultra ECT C2/C3 0W-30 .Auto ma aj filter pevných častíc,v návode je uvedené že je možno použit oleje ACEA A5 alebo API SN C2 a preto sa pýtam je možné použit niektorý z nasledujúcich olejov:SHELL HELIX ULTRA PROFESSIONAL AF 5W-30, MOTUL 8100 X-CLEAN EFE 5W-30, TOTAL QUARTZ INEO ECS 5W-30, MOBIL 1 ESP 5W-30,alebo bude najlepšie znovu naliat ten Shell Helix ECT čo je tam naliaty ako prvonapln.Za všetky odpovede vopred dakujem.
Re: Olej pre 1.4 T-gdi // LSPI
To že chceš olej vyměnit po 3 - 4 tkm je dobře, jen bych to udělal už do 3 tkm. Lepší pro motor
Pokud je v motoru už filtr pevných částic, hledej olej ACEA C2 nebo C3. Ovšem ten C2 bych doporučil POUZE pro krátké popojížďky. Jestli budou delší jízdy, popojíždění v kolonách, dálniční jízdy nebo budeš koníky využívat, je vhodnější C3. A bude-li hodně mrazivých startů, klidně zůstaň u toho Shellu ECT 0w30, jinak plně vyhoví 5w30, kde jedním z TOP olejů je ten Mobil1 ESP. A měnil bych pak do 10-ti tkm *) A vykašli se na "rádce" řazení a (po zajetí) nechej ručku otáčkoměru kouknout se i za pětku.
*) Těch 10 tkm na výměnu je při ztížených podmínkách, což je vlastně cokoliv mimo jen málo startů a dlouhých klidných jízd. Tam se dá jít k 15-ti tkm, ale je to dost.
Pokud je v motoru už filtr pevných částic, hledej olej ACEA C2 nebo C3. Ovšem ten C2 bych doporučil POUZE pro krátké popojížďky. Jestli budou delší jízdy, popojíždění v kolonách, dálniční jízdy nebo budeš koníky využívat, je vhodnější C3. A bude-li hodně mrazivých startů, klidně zůstaň u toho Shellu ECT 0w30, jinak plně vyhoví 5w30, kde jedním z TOP olejů je ten Mobil1 ESP. A měnil bych pak do 10-ti tkm *) A vykašli se na "rádce" řazení a (po zajetí) nechej ručku otáčkoměru kouknout se i za pětku.
*) Těch 10 tkm na výměnu je při ztížených podmínkách, což je vlastně cokoliv mimo jen málo startů a dlouhých klidných jízd. Tam se dá jít k 15-ti tkm, ale je to dost.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Olej pre 1.4 T-gdi // LSPI
Dakujem Pitris,auto mame na bežne rodinne jazdy plus do roboty,sem tam dialnica a v lete asi Chorvatsko.Takže asi necham ten Shell alebo skusim ten Mobil.Ešte sa spýtam v lete na dialnicnu jazdu do Chorvatska ten olej Shell Helix ect 0w-30 nebude problém?
Re: Olej pre 1.4 T-gdi // LSPI
Nebude, neboj se. Jak Shell ECT, tak M1 ESP jsou ACEA C3 - normální (nesnížená) HTHS
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Olej pre 1.4 T-gdi // LSPI
Ahojte, už som tu v minulosti riešil olej na moj hyundai ale vraciam sa s trochu iným dotazom. Aktuálne mám olej takmer na MIN ryske tak som chcel doliať, psal som do Hyundai kde som bol na garančke nech mi potvrdia čo presne používajú za olej pre tento motor. V manuálu je teda 5W-30 A5/B5. Pán mi napsal že tam je C4. To som spozornel a sdelil mu že mám motor ešte bez GPF filtru a že specifikace má byť A5/B5.
Tak mi povedal že to preverí, poslal som mu ešte pro istotu VIN. No a odpoveď je že ten typ oleje pre mňa je 5W-30 C3.
Tak som teda zmatený a chcem sa spýtať či sú tieto oleje zamenitelné? Myslím namiesto A5 dávať C3 aj keď nemám GPF filter? Divím sa ale že nedodržujú to čo definuje výrobca .
A zároveň teda nemám moc istotu čo tam skutočne naliali, v prípade že ide iba o doliatie neviete či by bol problém smíchat tieto specifikace?
Tak mi povedal že to preverí, poslal som mu ešte pro istotu VIN. No a odpoveď je že ten typ oleje pre mňa je 5W-30 C3.
Tak som teda zmatený a chcem sa spýtať či sú tieto oleje zamenitelné? Myslím namiesto A5 dávať C3 aj keď nemám GPF filter? Divím sa ale že nedodržujú to čo definuje výrobca .
A zároveň teda nemám moc istotu čo tam skutočne naliali, v prípade že ide iba o doliatie neviete či by bol problém smíchat tieto specifikace?
Re: Olej pre 1.4 T-gdi // LSPI
Takže vlastně nikdo neví co tam je za olej....
Koupil bych litr oleje 5w30 ACEA A3 - tím nic nepokazíš Na 99% trefíš SAE, a pokud tam je A5 nebo C3, tak to i trošku vylepšíš.
Koupil bych litr oleje 5w30 ACEA A3 - tím nic nepokazíš Na 99% trefíš SAE, a pokud tam je A5 nebo C3, tak to i trošku vylepšíš.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Olej pre 1.4 T-gdi // LSPI
Dakujem ti za odpoved. No asi tak, predpokladam ze tam je snad ten C3 ale myslim ze mi to s istotou nebudu schopni tvrdit resp. otazka ci im verit.
Inac myslis ze ten C3 je zamenitelny s A5? V zmysle ze by to nemusel byt problem pre motor? Ono vlastne je to asi jedna so specifikaci pre ten samy motor akurat s GPF filtrom tak snad to je v pohode ... Este som napsal na hyundai ohladne tych roznych povolenych alternativ tak som zvedavy co mi napisu.
Ohladne toho doliatia, mam doma ravenol A5, myslis ze mozem doliat aj ten ak by som tam v skuticnoati mal aktualne C3? Aktualne je tam teda olej od Shellu.
Inac myslis ze ten C3 je zamenitelny s A5? V zmysle ze by to nemusel byt problem pre motor? Ono vlastne je to asi jedna so specifikaci pre ten samy motor akurat s GPF filtrom tak snad to je v pohode ... Este som napsal na hyundai ohladne tych roznych povolenych alternativ tak som zvedavy co mi napisu.
Ohladne toho doliatia, mam doma ravenol A5, myslis ze mozem doliat aj ten ak by som tam v skuticnoati mal aktualne C3? Aktualne je tam teda olej od Shellu.
Re: Olej pre 1.4 T-gdi // LSPI
Vždycky je lepší nějaký olej než žádný olej. A motorové oleje jsou mísitelné. Neboj - ať doliješ A5, A3 nebo C3, nic se nestane.
A jen pro upřesnění: A3 a C3 jsou co do hodnoty HTHS (téměř to nejdůležitější) stejné, C3 je ovšem mid saps - pro DPF/GPF. A5 má HTHS sníženou.
A jen pro upřesnění: A3 a C3 jsou co do hodnoty HTHS (téměř to nejdůležitější) stejné, C3 je ovšem mid saps - pro DPF/GPF. A5 má HTHS sníženou.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Olej pre 1.4 T-gdi // LSPI
Takze by sa dalo povedat ze ten C3 je teoreticky lepsia varianta ako doporucovany A5? Tym myslim ze na garancke by som mohol radsej volit ten C3 ako ich zbytocne tlacit do A5 specifikace je to tak?
A teraz tam dolejem teda ten A5 co mam doma.
Inac by som sa nedivil keby tam davali ten C3 len z dovodu aby nemuseli drzat skladom "zbytocne" viac druhov olejov ... aj ked take nejasne a zavadzajuce informace od autorizovaneho servisu len podporuju obavy z ich profesionality, nerobim si o nej ziadne iluze ale aj tak ma niekedy este vedia prekvapit ... omluvam sa servisom ktorym tymto naznacovanim krivdim
A teraz tam dolejem teda ten A5 co mam doma.
Inac by som sa nedivil keby tam davali ten C3 len z dovodu aby nemuseli drzat skladom "zbytocne" viac druhov olejov ... aj ked take nejasne a zavadzajuce informace od autorizovaneho servisu len podporuju obavy z ich profesionality, nerobim si o nej ziadne iluze ale aj tak ma niekedy este vedia prekvapit ... omluvam sa servisom ktorym tymto naznacovanim krivdim
Re: Olej pre 1.4 T-gdi // LSPI
Olej ACEA Cx by měl být jen tam kde potřeba -> v motorech s DPF/GPF. Jinak je vhodnější olej Ax/Bx....
Pokud povolen A5/B5, je vhodné ho dát v případě převažujících krátkých jízd. Když delší jízdy, je pro motor lepší olej A3/B3.
A k meritu vlákna - prevencí proti LSPI je neposlouchat "rádce" řazení, brát kvalitní benzin, nepouštět otáčky pod 2 tisíce, po prohřátí motoru ho občas vytočit do druhé půlky otáčkového spektra a včas měnit olej.
Pokud povolen A5/B5, je vhodné ho dát v případě převažujících krátkých jízd. Když delší jízdy, je pro motor lepší olej A3/B3.
A k meritu vlákna - prevencí proti LSPI je neposlouchat "rádce" řazení, brát kvalitní benzin, nepouštět otáčky pod 2 tisíce, po prohřátí motoru ho občas vytočit do druhé půlky otáčkového spektra a včas měnit olej.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Olej pre 1.4 T-gdi // LSPI
OK tak ostanem radšej u toho A5/B5 pretože mávam dosť krátkych jázd a budem ho požadovať aj pri ďalšej garančke. Ďakujem ti moc za vyčerpávajúce informace
Re: Olej pre 1.4 T-gdi // LSPI
michal84 píše:A5/B5 pretože mávam dosť krátkych jázd a budem ho požadovať aj pri ďalšej garančke.
Při těch krátkých jízdách je dobré olej měnit po 10-ti tkm Jsou to ztížené podmínky a aditiva se dřív vyčerpají....Pitris píše:....a včas měnit olej.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Olej pre 1.4 T-gdi // LSPI
Zdravím chlapi,ja som sa sice tu už kúsok vyššie pýtal ohladne olejov do 1,4 T-GDI,len stále mi nie je jasné,že olej triedy ACEA A5/B5 by bol až tak úplne nevhodný olej.Takmer všetky servisy KIA pri garančkách lejú olej SHELL HELIX ULTRA PROFESIONAL AF 5w30 A5/B5 aj do motorv T-GDI s GPF.Vela aut s týmto olejom jazdí aj po dialniciach a nejak som ešte nepočul že by sa niekomu pokazil motor kôli tomuto oleju.Možte prosím niekto napísat,kedy tento olej fakticky môže spôsobit problém?Dakujem.
Re: Olej pre 1.4 T-gdi // LSPI
Je to velmi jednoduché: přijdeš o honování válců a motor začne brát olej, resp. to je to úplně první, čeho si snad každý brzy všimne.
Re: Olej pre 1.4 T-gdi // LSPI
Přečti si co pise J3.
A vubec nechapu,proc kdyz se tazatel pta,amater pardon,tim neřídí. Chces dobře pro motor? Neres kosoctvercoviny.
Zajima te vela aut na dalnici? Jsou tvoje? Kup si je pak v bazaru.
A vubec nechapu,proc kdyz se tazatel pta,amater pardon,tim neřídí. Chces dobře pro motor? Neres kosoctvercoviny.
Zajima te vela aut na dalnici? Jsou tvoje? Kup si je pak v bazaru.