Olej pre 1.4 T-gdi // LSPI

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
simec44
Příspěvky: 39
Registrován: ned led 05, 2020 22:27

Re: Olej pre 1.4 T-gdi // LSPI

Příspěvek od simec44 »

já právě než jsem ho kupoval, tak jsem studoval, ale u nejakych videi jsem videl, ze v mrazu hure tece ( -35°C) tak nevim, jeste jsem ho nevymenil, ale jsem na vazkach
Sladas opc
Příspěvky: 65
Registrován: ned pro 08, 2019 20:35

Re: Olej pre 1.4 T-gdi // LSPI

Příspěvek od Sladas opc »

vita_k píše:Možná spíše poctivě přiznanou
Myslis tu odparnost?? Ja si nemyslim ze by bylo neco nepoctiveho udano, pri zjisteni by byla asi nemala pokuta atd
Uživatelský avatar
vita_k
Příspěvky: 37
Registrován: úte lis 21, 2017 13:39

Re: Olej pre 1.4 T-gdi // LSPI

Příspěvek od vita_k »

Tak jsem to myslel. Ale, je fakt, že není potřeba šířit konspirační teorie. :)
1.6 ecoboost2011/2012, 5w30 A3 Helix
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27480
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Olej pre 1.4 T-gdi // LSPI

Příspěvek od Pitris »

simec4 píše:....u nejakych videi jsem videl, ze v mrazu hure tece ( -35°C)
Pojedeš do Arktidy :?: :P
Jinak se dá zkusit (když chceš olej s normou GM dexos1™ Gen2) např. i Yacco https://yacco.cz/osobni-automobily/lube ... -gdi-5w30-
Ten Ravenol DGX 5w30 je ve své třídě velmi kvalitní olej, ale je pravda že někdy se stane, že olej tomu konkrétnímu motoru "nesedne".
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
simec44
Příspěvky: 39
Registrován: ned led 05, 2020 22:27

Re: Olej pre 1.4 T-gdi // LSPI

Příspěvek od simec44 »

Pitris píše:
simec4 píše:....u nejakych videi jsem videl, ze v mrazu hure tece ( -35°C)
Pojedeš do Arktidy :?: :P
Jinak se dá zkusit (když chceš olej s normou GM dexos1™ Gen2) např. i Yacco https://yacco.cz/osobni-automobily/lube ... -gdi-5w30-
Ten Ravenol DGX 5w30 je ve své třídě velmi kvalitní olej, ale je pravda že někdy se stane, že olej tomu konkrétnímu motoru "nesedne".

Do Arktidy ne, ale chtěl jsem přiblížit, že za mrazu hůře teče?
O yacco vim, ale chtěl jsem zkusit ten Ravenol.
Nno kdyby někdo chtěl 5L Ravenolu, tak mi zbyl, páč jsem měl měnit ještě v jiném oplu.
Když tak půjde v létě do sekacky (zásoba na 8let :-)
Sladas opc
Příspěvky: 65
Registrován: ned pro 08, 2019 20:35

Re: Olej pre 1.4 T-gdi // LSPI

Příspěvek od Sladas opc »

No jsem zvedavej az dam ten ravenol, jestli to bude znat, hlavne za studena.. Pritom koukam ze bod tuhnuti ma - 56..yacco ma treba - 36
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27480
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Olej pre 1.4 T-gdi // LSPI

Příspěvek od Pitris »

Bod tuhnutí není totéž co bod čerpatelnosti.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Shi
Příspěvky: 1333
Registrován: úte úno 19, 2008 23:31

Re: Olej pre 1.4 T-gdi // LSPI

Příspěvek od Shi »

simec44 píše:Ano,

je to 100% olejem, před výměnou byl klid a mrzlo také (mám najeto 28T)
A kolik bylo najeto na ten DGX ? Já jen, že špatný (takový neobvykle drsný) zvuk po nastartování jsem zaznamenal po přechodu z Mobil 1 ESP 5W-30 na Ravenol SSO 0w-30, ale po ujetí pár set km na tento olej špatný (drsný) zvuk postupně zmizel a naopak nyní je to i za studena tišší, než to bývalo, což připisuji tomu, že se nějakou dobu tvořila na třecích plochách wolframová vrstvička. Motor má najeto 35 000 km.

Že by DGX nezvládal letošní "mrazy" mi přijde jako nesmysl, protože letošní "mrazy" by zatím zvládaly i oleje třídy 15w-xx, natožpak něco jako DGX. Možná tak na Horské Kvlidě na Šumavě by mohl být s 15w-xx letos už problém.
Sladas opc
Příspěvky: 65
Registrován: ned pro 08, 2019 20:35

Re: Olej pre 1.4 T-gdi // LSPI

Příspěvek od Sladas opc »

Ja mam najeto cca 20tisic km.. Vyzkouseno uz origo gm dexos1 gen2, liqui moly5w30 dx1 a millers oils 5w30lspi longlife..nechci nejak prehanet, ale tak nejak mi prislo ze auto slo nejlip na ten liqui moly, ale ten pry obsahuje dost vapniku, ktery neni dobry pro primovstrik, i presto ze ho doporucujou pro motory s primym vstrikem a ma i normu dexos1 gen2.. Ted chci zkusit prave ten ravenol tak jsem zvedav na chod motoru atd.. Ted tam mam jeste millerse.. Myslite je dobry udelat proplach motoru nejakym tim pripravkem?? Treba od liqui moly atd
Uživatelský avatar
vita_k
Příspěvky: 37
Registrován: úte lis 21, 2017 13:39

Re: Olej pre 1.4 T-gdi // LSPI

Příspěvek od vita_k »

3 oleje na 20 tis a delat proplach? To jako seriously?
1.6 ecoboost2011/2012, 5w30 A3 Helix
Uživatelský avatar
kornel
Příspěvky: 1754
Registrován: čtv led 28, 2010 17:55

Re: Olej pre 1.4 T-gdi // LSPI

Příspěvek od kornel »

Sladas opc píše: liqui moly5w30 dx1 ... ale ten pry obsahuje dost vapniku, ktery neni dobry pro primovstrik, i presto ze ho doporucujou pro motory s primym vstrikem a ma i normu dexos1 gen2..
..už som tu dávnejšie písal, že LSPI nie je len a výlučne záležitosť vápnika (v súvislosti s olejom ako takým).. je to podstatne zložitejší a komplexnejši fenomén. Kľudne aj olej s vyššim obsahom Ca môže potláčať v určitých situáciach LSPI ( v situáciach vyššieho rizika jeho vzniku).. ide o celkové zloženie ,vzájomné pomery zložiek.. Neustále je to v procese výskumu a vôbec pochopenia tohto fenoménu, stále je to v plienkach.
Uživatelský avatar
Durex
Příspěvky: 3946
Registrován: stř říj 20, 2010 9:17
Bydliště: Třebechovice p/O
Kontaktovat uživatele:

Re: Olej pre 1.4 T-gdi // LSPI

Příspěvek od Durex »

Žádný olej s žádným chemickým prvkem nemá na LSPI takový vliv, jako vyrobce maloobjemového motoru foukaného turbem dolujicí max krouťák už od 1500 ot a jeho rádce řazení případně nastavení automatu ve spojení s uživatelem,ktery podle toho jezdí... Veškeré oleje bojující proti LSPI neřeší totiž příčinu a hlavní důvod tohoto jevu. To jen automobilky a olejářské firmy vyprodulovali něco, co by v podstatě nebylo potřeba...kdyby ... Každý ať si doplní
Suzuki GSX 1300R Hayabusa, Suzuki GSXR 750W, Honda CBR 400RR, Honda CBR 600F3, KTM EXC 300 2T, Honda VFR 750,Suzuki Inazuma 750, Kawasaki ZX7R -2x, Kawasaki GPZ 900, Suzuki GSXR 750 K1,Suzuki SV 650, Fiat Ducato 2.3 JTD

Moto-Emergency motoservis
simec44
Příspěvky: 39
Registrován: ned led 05, 2020 22:27

Re: Olej pre 1.4 T-gdi // LSPI

Příspěvek od simec44 »

Shi píše:
simec44 píše:Ano,

je to 100% olejem, před výměnou byl klid a mrzlo také (mám najeto 28T)
A kolik bylo najeto na ten DGX ? Já jen, že špatný (takový neobvykle drsný) zvuk po nastartování jsem zaznamenal po přechodu z Mobil 1 ESP 5W-30 na Ravenol SSO 0w-30, ale po ujetí pár set km na tento olej špatný (drsný) zvuk postupně zmizel a naopak nyní je to i za studena tišší, než to bývalo, což připisuji tomu, že se nějakou dobu tvořila na třecích plochách wolframová vrstvička. Motor má najeto 35 000 km.

Že by DGX nezvládal letošní "mrazy" mi přijde jako nesmysl, protože letošní "mrazy" by zatím zvládaly i oleje třídy 15w-xx, natožpak něco jako DGX. Možná tak na Horské Kvlidě na Šumavě by mohl být s 15w-xx letos už problém.
já nevím co je nebo jestli je to špatně, ale cca první 30s až minutu to je takový pronikavější zvuk pak to utichne a jakoby nic. Dělá to od cca -3C.

Ujeté mám na tom DXG oleji tak 1.500km
Uživatelský avatar
kornel
Příspěvky: 1754
Registrován: čtv led 28, 2010 17:55

Re: Olej pre 1.4 T-gdi // LSPI

Příspěvek od kornel »

..je to len vyháňanie čerta ďablom.
Shi
Příspěvky: 1333
Registrován: úte úno 19, 2008 23:31

Re: Olej pre 1.4 T-gdi // LSPI

Příspěvek od Shi »

simec44 píše: Ujeté mám na tom DXG oleji tak 1.500km

A byly v tom i nějaké dlouhé trasy, kde se olej měl šanci trochu víc zahřát ? Wolframová aditiva se aktivují při vyšších teplotách, takže hádám, že v případě krátkých poskoků po městě se vrstva bude tvořit pomalu a dlouho.

Pokud v těch tvých 1500 km byly i delší trasy, tak si to nedokážu vysvětlit.

Já to měl s SSO 0w-30 tak, že těsně po nastartování to byl zvuk takový lehce drsný, jaký bych čekal s olejem 0w-16. Jakmile se motor jen trošku ohřál, tak bylo vše O.K. Něco podobného jsem se dočetl i v případě VST 5W-40, kdy ten, kdo to zmiňoval, rovněž přecházel z Mobil1 (na Ravenol VST).

U mě se to dělo při ranních teplotách kolem 10-15 stupňů (konec září/začátek října, auto je přes noc v nevytápěné podzemní garáži s celkem stálou teplotou). Po nájezdu cca 500 až 700 km tento jev definitivně zmizel a naopak se motor po startu ztišil a to dokonce i v porovnání s Mobil1 ESP 5w-30. V závěru těch mých 500 až 700 km po výměně byla 2x trasa 100 km většina po prázdné dálnici, kde jsem motor nešetřil (desítky minut s otáčkami většinou nad 4000 ot/min), jinak to byly převážně krátké poskoky po městě.
Odpovědět