Zřejmě novinka Olej doporučený zejména pro současné benzínové motory – s nebo bez přímého vstřiku paliva – které jsou náchylné k jevu nazývanému jako LSPI (Low Speed Pre-Ignition) neboli předčasnému zapálení směsi při nízké motorové rychlosti / při nízkých otáčkách.... https://www.znackoveoleje.cz/Yacco-LUBE ... -d2067.htm Anebo se vykašlat na 'rádce' řazení, řadit ve vyšších otáčkách a nepodtáčetShi píše:....Kromě vyhýbání se olejů s hodně Ca lze na to jít i tak, že člověk bude hledat oleje, jejichž výrobce v katalogovém listu výslovně zmiňuje vhodnost pro přímovstřikové motory, protože některá aditiva náchylnost na LSPI snižují....
Ale teď mě napadla kacířská myšlenka Kdosi tu psal že přece věci (bylo to tehdy psáno o oleji 0w20) podléhají náročným zkouškám před uvedením do provozu, a že to teda musí fungovat. Tohle je jeden z příkladů že NE vždycky. Něco se vymyslelo - a hlavně kvůli eko - co ze začátku a nějak fungovalo, tak to pustili a až teď v normálním provozu vyplouvá na povrch, že to zas tak gut není a musí se hledat oprava / náprava / nějaké řešení problému (který by vlastně ani být nemusel). Tak se "vymyslí" jiný olej, který sice (možná) eliminuje jednu nectnost, ale (a bohužel, ale věřím tomu) zanedlouho vygeneruje další....
A ten 'rádce' řazení Kapitola sama pro sebe a jedna z věcí, která se snad ani "narodit" neměla