Oleje.cz

 

Olej pre 1.4 T-gdi // LSPI

Fórum o automobilových mazivech

Moderátoři: Pitris, Demo

Re: Olej pre 1.4 T-gdi // LSPI

Příspěvekod Pitris » úte pro 26, 2017 12:22

Shi píše:....Kromě vyhýbání se olejů s hodně Ca lze na to jít i tak, že člověk bude hledat oleje, jejichž výrobce v katalogovém listu výslovně zmiňuje vhodnost pro přímovstřikové motory, protože některá aditiva náchylnost na LSPI snižují....

Zřejmě novinka :arrow: Olej doporučený zejména pro současné benzínové motory – s nebo bez přímého vstřiku paliva – které jsou náchylné k jevu nazývanému jako LSPI (Low Speed Pre-Ignition) neboli předčasnému zapálení směsi při nízké motorové rychlosti / při nízkých otáčkách.... https://www.znackoveoleje.cz/Yacco-LUBE ... -d2067.htm Anebo se vykašlat na 'rádce' řazení, řadit ve vyšších otáčkách a nepodtáčet :twisted:

Ale teď mě napadla kacířská myšlenka :twisted: Kdosi tu psal že přece věci (bylo to tehdy psáno o oleji 0w20) podléhají náročným zkouškám před uvedením do provozu, a že to teda musí fungovat. Tohle je jeden z příkladů že NE vždycky. Něco se vymyslelo - a hlavně kvůli eko - co ze začátku a nějak fungovalo, tak to pustili a až teď v normálním provozu vyplouvá na povrch, že to zas tak gut není a musí se hledat oprava / náprava / nějaké řešení problému (který by vlastně ani být nemusel). Tak se "vymyslí" jiný olej, který sice (možná) eliminuje jednu nectnost, ale (a bohužel, ale věřím tomu) zanedlouho vygeneruje další....
A ten 'rádce' řazení :?: Kapitola sama pro sebe a jedna z věcí, která se snad ani "narodit" neměla Obrázek
Honda ACCORD 2.0 i-VTEC 114kW - zima Valvoline SynPower 5w40, léto Millers oils CFS 10w40, převodovka Ravenol MTF-2
Honda CBR 929 Fireblade 109kW - Elf SPORT 4 campione 4T 10w60
Obrázek
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
 
Příspěvky: 22032
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Olej pre 1.4 T-gdi // LSPI

Příspěvekod kornel » úte pro 26, 2017 14:31

Pitris píše: Něco se vymyslelo - a hlavně kvůli eko - co ze začátku a nějak fungovalo, tak to pustili a až teď v normálním provozu vyplouvá na povrch, že to zas tak gut není ... Tak se "vymyslí" jiný olej, který sice (možná) eliminuje jednu nectnost, ale (a bohužel, ale věřím tomu) zanedlouho vygeneruje další....

..veď je to celé na smiech, zistiť po čase, že tak ako si to BIO-EKO gebule vymysleli a nastavili vlastne nie je až také terno a má to potenciál spôsobiť dosť vážny problém a riešením majú byť namiešané opičie kvapky vo forme oleja.

Pitris píše:A 'rádce' řazení - to je kapitola sama pro sebe a jedna z věcí, která se snad ani "narodit" neměla Obrázek

..to áno, nejakú dobu ušetrený liter/100km na spotrebe - ale znamená do relatívne blízkeho budúcna radu veľmi pravdepodobných nechutných ťažkostí a problémov s motorom, ktoré vôbec nemuseli nastať, alebo by nastali rozhodne podstatne neskôr.. Čo z toho sa v sumáre pre niekoho oplatí viac, je už druhá vec. Blbé je, že nad tým sa zamýšľa minimum užívateľov :shock:
__________________________________________________________
Shi píše: Nepodtáčet, to se snadno řekne,

..to nie, ja by som mal práve problém podtáčať a nútiť sa jazdiť pod 2000-2500ot./min a pred akceleráciou tam nehodiť adekvátny kvalt aby vypálil z optimálneho pásma ot.. Mňa baví sa s tým autom "hrať" a nesedieť tam na sedáku ako pecival, ktorý to celé len potrebuje nejako pretrpieť a pokiaľ možno vykonať čo najmenšie množstvo šoférskych úkonov.

Shi píše: ale jednak člověk občas auto někomu půjčí a navíc já sám, ač mám snahu nepodtáčet, tak když řídím unavený, tak občas podtočit "zkusím", protože tam nacpu "6" namísto "4".

..nuž to už je ale každého vlastný boj s tým, čo sám je, resp. nie je schopný ovplyvniť a ustriehnuť, čo sa aktuálne deje s jeho majetkom... preto som ja moje auto nikdy nikomu nepožičal a túto zásadu nemienim z uvedeného dôvodu nikdy meniť :)
Uživatelský avatar
kornel
 
Příspěvky: 1177
Registrován: čtv led 28, 2010 17:55

Re: Olej pre 1.4 T-gdi // LSPI

Příspěvekod vita_k » úte pro 26, 2017 18:33

Dospej a pořiďte si manželku :)
1.6 ecoboost2011/2012, 5w30 A3 Helix
Uživatelský avatar
vita_k
 
Příspěvky: 34
Registrován: úte lis 21, 2017 13:39

Re: Olej pre 1.4 T-gdi // LSPI

Příspěvekod kornel » úte pro 26, 2017 18:45

vita_k píše:Dospej a pořiďte si manželku :)

..pán je zjavne nafetovaný :D
Uživatelský avatar
kornel
 
Příspěvky: 1177
Registrován: čtv led 28, 2010 17:55

Re: Olej pre 1.4 T-gdi // LSPI

Příspěvekod vita_k » úte pro 26, 2017 21:08

No trochu odbočím. Ale myslím, že motor který je bfu schopný rozdrbat už po 80 k nebo i dřív má trochu problém. Bfu je totiž hodně - většina. A těm je nějaký režim motoru u...
Proto si myslím, že i preventivní kroky jsou v pořádku. Tzn olej proti lspi je vcelku dobrý nápad.
Lepší způsob od výrobce by bylo omezit výkon v daných otáčkách - aspoň pokud to trochu jde
1.6 ecoboost2011/2012, 5w30 A3 Helix
Uživatelský avatar
vita_k
 
Příspěvky: 34
Registrován: úte lis 21, 2017 13:39

Re: Olej pre 1.4 T-gdi // LSPI

Příspěvekod Jerry3 » úte pro 26, 2017 21:18

Proč by to však výrobce dělal? Vždyť on potřebuje nacpat točák právě co nejníže. :idea:
Jerry3
 
Příspěvky: 8755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Olej pre 1.4 T-gdi // LSPI

Příspěvekod Libor » úte pro 26, 2017 21:28

Přesně, snížit výkon dole (kde se děje LSPI), co potom z toho auta bude? Elektrocentrála?
Naposledy upravil Libor dne úte pro 26, 2017 21:30, celkově upraveno 1
DOHC VTEC & VTC
Motul 8100 X-Lite 0W-30
Ravenol HCL 5W30
Uživatelský avatar
Libor
 
Příspěvky: 1497
Registrován: stř srp 24, 2016 19:21
Bydliště: Bohumín

Re: Olej pre 1.4 T-gdi // LSPI

Příspěvekod vita_k » úte pro 26, 2017 21:29

No ale vem si, jak to pak dopadá...
1.6 ecoboost2011/2012, 5w30 A3 Helix
Uživatelský avatar
vita_k
 
Příspěvky: 34
Registrován: úte lis 21, 2017 13:39

Re: Olej pre 1.4 T-gdi // LSPI

Příspěvekod Jerry3 » úte pro 26, 2017 22:30

Možná by nebylo od věci zopakovat si příčinné souvislosti.
Jerry3
 
Příspěvky: 8755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Olej pre 1.4 T-gdi // LSPI

Příspěvekod kornel » stř pro 27, 2017 0:36

zníženie konkrétneho prvku v oleji je len znížením príspevku v konkrétnych podmienkach, nie odstránenie príčiny/autora tohto javu.
Uživatelský avatar
kornel
 
Příspěvky: 1177
Registrován: čtv led 28, 2010 17:55

Re: Olej pre 1.4 T-gdi // LSPI

Příspěvekod Pitris » pát pro 29, 2017 14:09

NOVON píše:Jak uz jsem psal drive,Meriva 2015 1.4T ve 23 tis.km uhorele písty v motoru....
Zubesuch píše:....o LSPI som pocul v suvislosti s 1.4T od oplu....

Ten s Merivou o tom asi nepočul. A jestli jezdil tak jak mu "radil rádce" řazení, tak se ani nedivím že motor skončil po 20-ti tkm....:(
A další indicií že s LSPI má Opel problém jsou normy toho Yacca GDI oleje.

A pokračování o spotřebě ve spotřebě spotreba-a-jine-t5996-819.html
Honda ACCORD 2.0 i-VTEC 114kW - zima Valvoline SynPower 5w40, léto Millers oils CFS 10w40, převodovka Ravenol MTF-2
Honda CBR 929 Fireblade 109kW - Elf SPORT 4 campione 4T 10w60
Obrázek
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
 
Příspěvky: 22032
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Olej pre 1.4 T-gdi // LSPI

Příspěvekod vita_k » pát pro 29, 2017 23:07

"LSPI má Opel problém jsou normy toho Yacca GDI oleje. "

Mohl bys prosim rozvest?
1.6 ecoboost2011/2012, 5w30 A3 Helix
Uživatelský avatar
vita_k
 
Příspěvky: 34
Registrován: úte lis 21, 2017 13:39

Re: Olej pre 1.4 T-gdi // LSPI

Příspěvekod Pitris » pát pro 29, 2017 23:24

Když už tak prosím číst a citovat celé....
Bylo to v kontextu k té Merivě 1.4T s uhořelými písty po 23tkm, a k tomu že
Pitris píše:....další indicií že s LSPI má Opel problém jsou normy toho Yacca GDI oleje.
Oleje Yacco LUBE GDI 5w30 - pro motory které jsou náchylné k jevu nazývanému LSPI....
GM-Dexos jsou mj. i oplí normy.
Honda ACCORD 2.0 i-VTEC 114kW - zima Valvoline SynPower 5w40, léto Millers oils CFS 10w40, převodovka Ravenol MTF-2
Honda CBR 929 Fireblade 109kW - Elf SPORT 4 campione 4T 10w60
Obrázek
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
 
Příspěvky: 22032
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Olej pre 1.4 T-gdi // LSPI

Příspěvekod vita_k » pát pro 29, 2017 23:39

Smarja, každý moderátor jiná ves. Na ford-focus.cz zase citace nesnášejí :)

Nějak jsem nezaznamenal, že by se automobilky snažily lspi ututlat. Spise jsem to bral jako hotovou věc, je to prakticky vlastnost každého turbo benzinu, tak proc neprodat snahu s tím něco udělat...
1.6 ecoboost2011/2012, 5w30 A3 Helix
Uživatelský avatar
vita_k
 
Příspěvky: 34
Registrován: úte lis 21, 2017 13:39

Re: Olej pre 1.4 T-gdi // LSPI

Příspěvekod Pitris » sob pro 30, 2017 0:00

Smarja, focusfórum. A info made in jarod, ne :)

No ono lspi ututlat ani nepůjde. Když to kurví motory. A ne všechny turbobenziny, ale nové ekomrd*y, které jejich ovládači nevytočí nad 3t/ot., bo nevím o tom že by tím trpěli starší motory Aster nebo třeba Imprez či MPS-ek :idea:
Ale od té doby co do konstrukce a výroby začali kafrat ti zelení ekopitomci a lidi mají "strach" motor vytočit aby jim náhodou "rádce" řazení nedal tou šipkou facku, tak to jde s motory (a s oleji) do kopru :(
Honda ACCORD 2.0 i-VTEC 114kW - zima Valvoline SynPower 5w40, léto Millers oils CFS 10w40, převodovka Ravenol MTF-2
Honda CBR 929 Fireblade 109kW - Elf SPORT 4 campione 4T 10w60
Obrázek
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
 
Příspěvky: 22032
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

PředchozíDalší

Zpět na Automobilová maziva

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků