Olej pre 1.4 T-gdi // LSPI

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27404
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Olej pre 1.4 T-gdi // LSPI

Příspěvek od Pitris »

Benzin 95 nebo 98?
A tuším že si psal že dáváš olej ACEA A5. Jaká je jeho spotřeba?
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
vita_k
Příspěvky: 37
Registrován: úte lis 21, 2017 13:39

Re: Olej pre 1.4 T-gdi // LSPI

Příspěvek od vita_k »

Něco podobného dělal na 1.6 ecoboost špatný vstrik.
1.6 ecoboost2011/2012, 5w30 A3 Helix
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Olej pre 1.4 T-gdi // LSPI

Příspěvek od Jerry3 »

To by odpovídalo příliš chudé směsi. Bacha, chudou směs způsobuje i stále větší přídavek bio v benzínu. :idea:
michal84
Příspěvky: 33
Registrován: ned lis 18, 2018 16:34

Re: Olej pre 1.4 T-gdi // LSPI

Příspěvek od michal84 »

Jerry3:
Teraz neviem či som pochopil tvoj príspevok :-)
Tvrdíš že to može byť LSPI a že LSPI može nastať aj v iných ako nízkych otáčkach?
A špatný predstih myslíš že by to teda byť nemohol ano?
Ak som Ťa pochopil špatne tak ma prosím oprav :-)

Pitris:
Tankujem 95 Efectu , už nejakú dobu nepridávam dodatočne aditíva.
Olej ano jak píšeš Ravenol FO 5W-30 A5. Mám na ňom najazdené 8500km a dolieval som možno max 300ml??? Na aute mám najazdené 12500km.
Uživatelský avatar
pepoh
Příspěvky: 2652
Registrován: sob črc 29, 2017 10:06

Re: Olej pre 1.4 T-gdi // LSPI

Příspěvek od pepoh »

michal84 píše: Divné mi príde že sa to deje (cca 4-5 krát) keď prudko pridám na 2500 otáčkach a ten výkon klesne a motor zacinká keď je na otáčkomere cca 3000 otáčok.
to by mozno suhlasilo co som videl na anglickom pezot fore, hlavne riesili vahanie motora pri plnom plyne a nizkych otackach <2500
servis to "opravoval" tak ze vypaloval pavuky pri 4-5t ot na mieste, s prestavkami.
moderne motory s vysokou kompresoiu a egr, neustale su na hrane klepania pre max vykon a ucinnost.
ale nemalo by sa to prejavit tak aby to posadka citila, vtedy je nieco zle.
LPGObrázek Obrázek X-CESS :| Obrázek VST 8)
MOBIL SUPER 3000 X1 8) Eurol Engine Oil Treat 8) LQ-Molygen :wink: TOTAL INEO 0W30 :x
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Olej pre 1.4 T-gdi // LSPI

Příspěvek od Jerry3 »

Předstih ti srazí čidlo klepání, ovšem ve vysokých otáčkách nemusí omezená rychlost jeho reakce a míra sražení předstihu stačit: k destrukci pístu může dojít během několika málo desítek sekund.
michal84
Příspěvky: 33
Registrován: ned lis 18, 2018 16:34

Re: Olej pre 1.4 T-gdi // LSPI

Příspěvek od michal84 »

pepoh:
Tak to neviem, vačšinou pravidelne vyháňam pavučiny povedzme čo 200-300km, samozrejme niekedy možno dlhšie nie zas tak pravidelne na to nemyslím :-) ale určite to nie je tisíce km bez vytočenia.
Vždy keď ma napadne a je pekná rovinka tak to pekne vytočím k 6000 otáčkam a chvílu sa ešte pohybujem niekde k 5000ot.

Jerry3:
No ono to celé trvá tak cca sekundu myslím, to zacinkanie je také slabé, povedal by som tak tri cinky v rade :-D je to rýchle, predpokladam teda že ten predstih by to byť nemal.
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Olej pre 1.4 T-gdi // LSPI

Příspěvek od Jerry3 »

Pak se může jednat o druhou harmonickou (rezonanci). Ty otáčky jí vcelku odpovídají.
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27404
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Olej pre 1.4 T-gdi // LSPI

Příspěvek od Pitris »

Ta spotřeba oleje je gut, a po úplném zajetí motoru by se mohla i snížit.
A nezkoušel si N98?
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zubesuch
Příspěvky: 18
Registrován: úte zář 26, 2017 15:29

Re: Olej pre 1.4 T-gdi // LSPI

Příspěvek od Zubesuch »

najazdené 23 tisíc km. práve z 2500 otáčok akcelerujem najčastejšie na 3 prevodovom stupni až na nejakých 100 km/h po výjazde z obce. zatiaľ som nič takéto nepozoroval.

v poslednej dobe tankujem povačšine 100 max motion a 100 dalioil sem tam ked jazdim smer Sväty Jur do BA. VIF zakaždým pomer 1:1000 možno trosku viac. Olej striedam garančka 5w30 helix ultra a M1 FS 0w40 medzivymena. Skus viacoktanovy benzín či to prestane.
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27404
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Olej pre 1.4 T-gdi // LSPI

Příspěvek od Pitris »

Zubesuch píše:Olej striedam garančka 5w30 helix ultra a M1 FS 0w40 medzivymena....
Pro motor je to lepší bo normální HTHS, ale myslím si že v Michalově případě za to olej A5 nemůže. Spíš ten benzin N95.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
michal84
Příspěvky: 33
Registrován: ned lis 18, 2018 16:34

Re: Olej pre 1.4 T-gdi // LSPI

Příspěvek od michal84 »

Teda nemám to úplne vypozorované, skor ma to pár krát prekvapilo a dnes teda náhodou raz podarilo nasimulovať ... tak uvidím, skúsim teda tankovať vervu nejaký čas a uvidím.

Spýtam sa ale ak by ten benzín pomohol na čo to ukazuje? Čo by v takom prípade sposobovalo to chovanie?
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Olej pre 1.4 T-gdi // LSPI

Příspěvek od Jerry3 »

Pokud by to víceoktanový benzín "spravil", tak se jedná o:
- příliš vysoký stupeň komprese anebo příliš vysoký plnicí tlak turba;
- příliš vysokou teplotu plnicího tlaku;
- čidlo klepání bere příliš velkou ventilovou vůli jako detonační spalování;
- špatnou tepelnou hodnotu zapalovacích svíček;
- přiucpaný vstřik/vstřiky;
- špatnou polohu snímače polohy klikovky, resp. vačky/vaček vůči klikovce;
- zakarbonovaný spalovací prostor;
- špatně průchozí sací trakt;
- špatně namapovanou ŘJ motoru;
- atd.
CEED
Příspěvky: 5
Registrován: pát črc 26, 2019 8:25

Re: Olej pre 1.4 T-gdi // LSPI

Příspěvek od CEED »

Zdravím, chtěl bych využít tohoto vlákna a zeptat se na olej do KIA CEED r.v. 2019, 1.4 T-GDI 103kw, benzín, přímý vstřik, turbo a má to filtr pevných částic. Předpis výrobce je API SN, ACEA A5/B5 a ACEA C2. Viskozitní třídy 0W-30 nebo 5W-30. Díky přítomnosti filtru musím tedy použít LOW SAPS olej. Otázka zní, mohu nalít i oleje C3 s normální HTHS viskozitou? Děkuji.
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Olej pre 1.4 T-gdi // LSPI

Příspěvek od Jerry3 »

Nejspíš ano.
Odpovědět