Olej pre 1.4 T-gdi // LSPI

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
michal84
Příspěvky: 33
Registrován: ned lis 18, 2018 16:34

Re: Olej pre 1.4 T-gdi // LSPI

Příspěvek od michal84 »

Úprimne keď sa nad tým tak zamýšlam tak by som možno mohol robiť dve výmeny ročne, ročne najazdím cca 15 000 km takže ak chcem meniť olej do 10 000 tak by som musel chodiť na garančku relatívne zbytočne skoro (na to kolko to stojí) tak by asi bola lepšia varianta meniť olej aj medzi, cca po tých 7500km. Tak sa teda spýtam, malo by zmysel meniť na garančke na jeseň predpísaný A5 a na jar vlastnoručne A3? Alebo v tom medziintervale použiť úplne iný s tým že nie je velká šanca že to servis na garančke odhalí?

A čo ten shell, je v pohode alebo by bolo ideálne zmeniť na inú značku (či to servis umožní alebo nie to sa uvidí, niektoré servisu to neakceptujú a iné ano. Takže či by som uspel to sa ešte uvidí :)

Ináč si myslím že použiť A3 za podmienok aké uvádza výrobca je podstatný rozdiel ako tam dať iný olej. Ak by s tým mal byť problém a mne by sa motor pokazil a hyundai by tvrdil že to je koli A3 oleju tak by vlastne tvrdil že doporučuje olej ktorý ničí motor nie? Alebo myslíš že ten A5 je nedostupný iba na trhoch kde by bol nevyhovujúci takže sú tam také klimatické podmienky kde zas ten A3 splňuje to čo motor potrebuje?
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Olej pre 1.4 T-gdi // LSPI

Příspěvek od Jerry3 »

Já si myslím především to, že každý motor ocení A3, ale jenom některý strpí A1/A5. A to s ještě s otazníkem, jak dlouho. Výrobci však obvykle předepisují A1/A5, dnes dokonce i pro benzínové motory "dieselové oleje". A proč? Inu protože možná pár gramů úspory CO2 na kilometr. Možná...
michal84
Příspěvky: 33
Registrován: ned lis 18, 2018 16:34

Re: Olej pre 1.4 T-gdi // LSPI

Příspěvek od michal84 »

Takze ked tam dam A3 aj v pripade ze kazdu druhu vymenu bude davat autorizovany servis tu A5, tak by som mal motoru prospet, ano?
A podla vyssie napisaneho chapem ze nevadi ani to striedanie specifikaci, je to tak?
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Olej pre 1.4 T-gdi // LSPI

Příspěvek od Jerry3 »

Ano, nyní už to (konečně) chápeš správně! :D
michal84
Příspěvky: 33
Registrován: ned lis 18, 2018 16:34

Re: Olej pre 1.4 T-gdi // LSPI

Příspěvek od michal84 »

Ďakujem ti za potvrdenie.
Ja som myslel že sa vlastne na to samé pýtam už od začiatku :) Ono sa tie nekonečné dotazy asi musia zdať pre toho kto v tom má jasno, dosť stupidné ale myslím si že tak to nie je, človek si niečo na fore načte ale aj tak to radšej potvrdí na svojich dotazoch aby sa utvrdil v tom že to pochopil správne :)

Ale nedám Vám ešte pokoj, čo ta značka oleja, je Shell v pohode? Nepočul som moc chvály jak na Shell tak na Castrol napr. ale čo som tu na fore prečítal tak som na Shell nejaký jasný názor nezachytil.
Známi mi skor doporučujú Millers Oils alebo Petro Canada, sú to lepšie oleje alebo sú len zbytočne predražené?

Ináč som zatial priklonený k tomu shellu, čo by znamenalo (snáď to mám správne):
• servis predpokladam tento: https://maziva.heureka.cz/shell-helix-u ... e/#section
• ja by som dával tento: https://maziva.heureka.cz/shell-helix-u ... e/#section
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Olej pre 1.4 T-gdi // LSPI

Příspěvek od Jerry3 »

"Specifikace:
API SL/CF
...
Meets the engine test requirements of API SN/CF"

Výborně! Aneb jak ne(z)mást zákazníka? :x Co tedy vlastně platí, SL nebo SN? Resp. jak může olej v SL splňovat SN? Vždyť je to nesmysl. :idea:

Pro tebe však platí, že se vůbec nemusíš držet Shellu. Osobně kupuji přednostně Yacco. Proč? Inu "tacco"... :lol:
Uživatelský avatar
pepoh
Příspěvky: 2652
Registrován: sob črc 29, 2017 10:06

Re: Olej pre 1.4 T-gdi // LSPI

Příspěvek od pepoh »

motoru chuti motul, u mna maju plus ze zverejnuju viacej dat ako vacsie znacky... :P
LPGObrázek Obrázek X-CESS :| Obrázek VST 8)
MOBIL SUPER 3000 X1 8) Eurol Engine Oil Treat 8) LQ-Molygen :wink: TOTAL INEO 0W30 :x
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27480
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Olej pre 1.4 T-gdi // LSPI

Příspěvek od Pitris »

michal84 píše:Niekde som tu ale prečítal aj názor že kvalitný A5 olej može byť lepší ako slabší A3....
Takto to napsat nejde neboť každý je určen pro jiný motor a jiné zatížení; jsou tam ROZDÍLNÉ hodnoty HTHS viskozity :!: Proto Jerry psal že A3 jde použít pokaždé, ale A5 (A1) jen do motorů kde to výrobce povoluje. Bohužel výrobce už nespecifikuje pro jaké jízdní podmínky :? Jde o to že ona hodnota HTHS "hovoří" o teplotní odolnosti oleje, resp. o hranici kdy se začíná při vysokých teplotách trhat olejový film. Oleje A3 mají hodnotu dynamické viskozity při +150-ti °C hodnotu HTHS minimálně 3,5 mPa.s. kdežto oleje A5 (A1) od 2,9 mPa.s. (a většinou kvůli ekologii - bo to je důvod olejů A5 - někde okolo tří).
Takže na krátké jízdy lze olej A5 použít, při dlouhých bude vhodnější pro ochranu motoru olej A3. SAE 5w30 je pro nové motory a běžné klimatické podmínky vhodná alternativa (vyjímkou mohou být časté mrazivé starty kde bude vhodnější 0w30, nebo naopak při vysokém teplotním namáhání "zvednout" tu "třicítku" na 40). K tomu je třeba ale volit správně i interval výměn - krátké nebo ostřejší jízdy do 10-ti tkm, při dlouhých klidných do max. 15-ti tkm / 1 rok. A ptáš-li se na značky olejů - i já preferuji široké veřejnosti málo známé značky. Vedle toho Yacca třeba Ravenol, Petro-Canada, Repsol, Q8, Sunoco.... Shell se dá - jsou to gut oleje, ale tam bych nehledal nejnižší cenu ale raději ofiko dovozce.
A nepodtáčet motor - nechodit pod 2 t/ot. a občas to prohnat kolem 5-ti tisíc :wink:
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
michal84
Příspěvky: 33
Registrován: ned lis 18, 2018 16:34

Re: Olej pre 1.4 T-gdi // LSPI

Příspěvek od michal84 »

ďakujem za vyčerpávajúcu odpoveď.
Z uvedených informací vážne vyplíva že nie je úplne vhodné používať celoročne jednu specifikaci oleja ak teda zvážim dva bežné extrémy a to relatívne pravidelné kratšie jazdy v mrazivom počasí v zime a dlhá trasa v lete na dovolenku za relatívne vyšších letných teplot. Z toho mi teda vyplíva že by som asi vážne urobil najlepšie ak budem na jeseň meniť v autorizáku kde určite dajú shell A5 a na jar dám A3, pravdepodobne dám Pietro Canada.

Keď sa ale dívam tak Petro Canada uvádza u tohto oleja A3 a zároveň A5, je to možné?:
https://www.bonatrade.cz/petro-canada-5 ... thetic-4l/

JJ čo sa týka jazdného režimu v tom mám jasno, pravidelne motor vytáčam do otáčok a motor nepodtáčam. Ten rádca na prístrojovke je úplne mimo, jeden čas som jazdil na TDi superbe a tam mi radil dať 6-tku pričom som to schválne skúsil zaradiť a otáčky padly na 1200, samozrejme som to hneď vrátil spať na 4 :roll: Lutujem ludí ktorí mu najivne veria.
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27480
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Olej pre 1.4 T-gdi // LSPI

Příspěvek od Pitris »

michal84 píše:....budem na jeseň meniť v autorizáku kde určite dajú shell A5 a na jar dám A3....
Pro motor asi nejlepší varianta :wink:

Jinak s tím značením A3/A5 - zvláštní (pokud to pravda, bo někdy v e-shopech nevědí ne co je A3, ale ani co je A), ale možné, bo A5 má HTHS min. 2,9 a A3 min. 3,5 mPa.s. A navíc norma ACEA nespecifikuje jen HTHS, ale má samozřejmě i další požadavky. Spíš je blbost C3 a B4, protože to je třeba jenom z hodnoty TBN téměř nemožné :? A aby to nebylo tak jednoduché, tak olej C3 je především pro filtry pevných částic. Benziňák ho nepotřebuje a většinou je to ta horší varianta....
"Zimní" A5 nech na servis, a na jaře bych vybral 5w30 s A3 - třeba Valvoline SynPower, Shell Helix Ultra, Ravenol HCL, MOL Dynamic, Yacco Galaxie, Trident
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
michal84
Příspěvky: 33
Registrován: ned lis 18, 2018 16:34

Re: Olej pre 1.4 T-gdi // LSPI

Příspěvek od michal84 »

Ďakujem moc za cenné rady :wink:
michal84
Příspěvky: 33
Registrován: ned lis 18, 2018 16:34

Re: Olej pre 1.4 T-gdi // LSPI

Příspěvek od michal84 »

Tak som bol rozhodnutý teraz po zábehu vymeniť a nechať zatial A5 od shellu.
Díval som sa ale na net ten Shell (Helix Ultra AF Professional 5W-30), ak idem cez heureku tak neviem či sú tie shopy OK, prídu mi tie ceny nízke. Napr Autodily Dufy tu niekto na fore v inom vlákne chválil ale 530 Kč za 5litrov? Keď auto kelly má liter za 300Kč?
Aj keď chápem že tie shopy asi nepredávajú priamo českú distribuci ale može byť ten cenový rozdiel tak priepastný?
Jak to začínam viac a viac študovať tak sa stále viac strácam ...
Začínam zvažovať že radšej zoberem inú značku, aktuálne sa dívam na tieto, čo na to hovoríte?:

https://www.bonatrade.cz/elf-evolution- ... -5w-30-5l/

https://www.oleje.cz/p/mobil-super-3000 ... 5-l--19002

https://www.znackoveoleje.cz/Yacco-LUBE ... -d1690.htm

Nechcel by som kúpiť nejaký fake.
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Olej pre 1.4 T-gdi // LSPI

Příspěvek od Jerry3 »

V případě Yacco to fake určitě nebude.
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27480
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Olej pre 1.4 T-gdi // LSPI

Příspěvek od Pitris »

ad1) Podle "kellyny" se v cenách neorientuj
ad2) Nebál bych se ani třeba Ravenolu :wink:
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
tonny
Příspěvky: 2268
Registrován: pon úno 29, 2016 13:40
Bydliště: Břeclav

Re: Olej pre 1.4 T-gdi // LSPI

Příspěvek od tonny »

Kamarád nakupuje v Auto Kelly a má slevu 60%, to je bomba (k zamyšlení). Já mu to samé našel na netu např na Dufy, kde většinou nakupuji a byl jsem na tom +- stejně bez akce. Jednalo se o kotouče a ostatní materiál kolem podvozku, shodná čísla výrobků.
Yacco určitě nebude falšované a určitě ne na tom odkazu.
Ford Explorer V6 4.0 lpg 1998, Shell HU 5W-30 SL ATF MaxLife
Toyota Corolla Verso 1,8 2006 Ravenol SSL 0W-40 Castrol Syntrans 75W-90
Toyota SiennaV6 3,5 2007 Rowe RS 0W-40 ATF MaxLife
Ford Maverick 2,3i 2004 MaxLife 5W-40
Odpovědět