Olej Octavia 1.6 75kW

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
dogo
Příspěvky: 113
Registrován: ned čer 21, 2020 13:41
Bydliště: Třebíč

Re: Olej Octavia 1.6 75kW

Příspěvek od dogo »

Čau, aj aj .... 2500 2000 a táhne tak myslím že není dušený motor :O ale každopádně děkuji za rady ! A budu točit víc ! Já myslel že 2500 3000 je ideální
Octavia 2 1.6 MPI 75 KW - Mobil 1 FS 0W40
Uživatelský avatar
yosemitak
Příspěvky: 402
Registrován: čtv pro 15, 2016 0:11

Re: Olej Octavia 1.6 75kW

Příspěvek od yosemitak »

Ja (se zahratym motorem) pri zrychlovani radim i pozdeji (3000-5000 ot.). Paradoxne je to lepsi na spotrebu. :D
2011 Skoda Octavia II, 1.6 MPI – Ravenol VSI 5W-40 + Purflux
1998 VW T4, 2.5 TDI – Ravenol VMO 5W-40 + Purflux
2005 Dodge Grand Caravan, 3.8 V6 – Pennzoil 5W-20 + Denso
dogo
Příspěvky: 113
Registrován: ned čer 21, 2020 13:41
Bydliště: Třebíč

Re: Olej Octavia 1.6 75kW

Příspěvek od dogo »

Jak tedy správně zahřívat motor ?? 2500 otáček?? jak dlouho trvá ohřát motor cca ??
Řidičák dlouho nemám :D
Octavia 2 1.6 MPI 75 KW - Mobil 1 FS 0W40
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27480
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Olej Octavia 1.6 75kW

Příspěvek od Pitris »

Ale jo, ve studené fázi (voda do 80-ti) klidné 2 až 2,5 t.ot. Ale pak, až se motor (pr)ohřeje, ano - 2,5 až 3000 jsou optiotáčky, ale můžeš i víc. A po cca (podle venkovní teploty) 10-ti km klidně ke 4, a pak občas i výš k tomu červenýmu. A benzin buď s aditivy, nebo něco přidávat. Millers, VIF, Wynn's.... Třeba. Jestli teda můžu doporučit.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
jarson1
Příspěvky: 2088
Registrován: pon zář 01, 2014 8:39
Bydliště: RV ( SK)

Re: Olej Octavia 1.6 75kW

Příspěvek od jarson1 »

ak riešiš emulziu ( a vylúčime , že príčinou je porucha - teda prienik vody do oleja) potom tu ani tak nejde o ohriatie v zmysle "kedy je to dosť teplé, aby sa mohlo viac točiť" , ale o prehriatie celej olejovej náplne natoľko, aby sa voda v olejovej náplni prirodzene odparila. Na toto je účinná dlhšia cesta - napríklad tak hodinka prevádzky - a je vcelku jedno či jazdíš kludne alebo v točkách.
Totiž voda , ktorú v takomto prípade riešiš je v podstate len kondenz. Teda nie velké množstvo, ktoré sa tam objaví viac menej prirodzene. Ako vzniká ? Zrážaním vzdušnej vlhkosti na vnútorných častiach motora , hlavne za studena , alebo pri chladnutí po odstavení vozidla. Väčšia pravdepodobnosť vzniku kondenzu býva v chladnom a vlhkom počasí keď sa jazdí relatívne krátke jazdy, resp. nie denne. Okrem toho v takomto režime okrem vodného kondenzu je tu aj jav riedenia oleja palivom. Ci chces alebo nie , pri studenom motore sa časť paliva zmýva do olejovej náplne. Našťastie , pokiaľ ide o benzín, rieši to vyššie uvedené. S naftou je to horšie , tá sa nevie nijak odpariť a takato olejová nápln sa postupne narieďuje až do "nebezpečnej" miery, teda , že môže byť ohrozene samotné mazanie..ale to nie je tvoj prípad.
Opäť toto platí za predpokladu, že sa tu nerieši nejaká zjavná porucha ( vadný vstrek typicky).
Takže sumár - bežný kondenz zmizne sám aspon trochu dlhšou jazdou. Ak nie , hoci je to nepríjemné, ale možno bude treba hladať inú príčinu prítomnosti vody v oleji.
Inak M1 FS 0W40 je jeden z TOP olejov, to ti chválim :wink:
Toyota Carina E 1.6 Xli LB 1992 Japan
Obrázek
Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey
Obrázek
dogo
Příspěvky: 113
Registrován: ned čer 21, 2020 13:41
Bydliště: Třebíč

Re: Olej Octavia 1.6 75kW

Příspěvek od dogo »

jarson1 píše:ak riešiš emulziu ( a vylúčime , že príčinou je porucha - teda prienik vody do oleja) potom tu ani tak nejde o ohriatie v zmysle "kedy je to dosť teplé, aby sa mohlo viac točiť" , ale o prehriatie celej olejovej náplne natoľko, aby sa voda v olejovej náplni prirodzene odparila. Na toto je účinná dlhšia cesta - napríklad tak hodinka prevádzky - a je vcelku jedno či jazdíš kludne alebo v točkách.
Totiž voda , ktorú v takomto prípade riešiš je v podstate len kondenz. Teda nie velké množstvo, ktoré sa tam objaví viac menej prirodzene. Ako vzniká ? Zrážaním vzdušnej vlhkosti na vnútorných častiach motora , hlavne za studena , alebo pri chladnutí po odstavení vozidla. Väčšia pravdepodobnosť vzniku kondenzu býva v chladnom a vlhkom počasí keď sa jazdí relatívne krátke jazdy, resp. nie denne. Okrem toho v takomto režime okrem vodného kondenzu je tu aj jav riedenia oleja palivom. Ci chces alebo nie , pri studenom motore sa časť paliva zmýva do olejovej náplne. Našťastie , pokiaľ ide o benzín, rieši to vyššie uvedené. S naftou je to horšie , tá sa nevie nijak odpariť a takato olejová nápln sa postupne narieďuje až do "nebezpečnej" miery, teda , že môže byť ohrozene samotné mazanie..ale to nie je tvoj prípad.
Opäť toto platí za predpokladu, že sa tu nerieši nejaká zjavná porucha ( vadný vstrek typicky).
Takže sumár - bežný kondenz zmizne sám aspon trochu dlhšou jazdou. Ak nie , hoci je to nepríjemné, ale možno bude treba hladať inú príčinu prítomnosti vody v oleji.
Inak M1 FS 0W40 je jeden z TOP olejov, to ti chválim :wink:
díky za info :wink: :wink: na mobi1 FS 0W40 najeto 2 tkm cca a spokojenost !! olej to zatím nežere :wink: doufám že to tak chvilku zůstane :D
Octavia 2 1.6 MPI 75 KW - Mobil 1 FS 0W40
dogo
Příspěvky: 113
Registrován: ned čer 21, 2020 13:41
Bydliště: Třebíč

Re: Olej Octavia 1.6 75kW

Příspěvek od dogo »

Pitris píše:Ale jo, ve studené fázi (voda do 80-ti) klidné 2 až 2,5 t.ot. Ale pak, až se motor (pr)ohřeje, ano - 2,5 až 3000 jsou optiotáčky, ale můžeš i víc. A po cca (podle venkovní teploty) 10-ti km klidně ke 4, a pak občas i výš k tomu červenýmu. A benzin buď s aditivy, nebo něco přidávat. Millers, VIF, Wynn's.... Třeba. Jestli teda můžu doporučit.
používám VIF Super Benzin Aditiv
Octavia 2 1.6 MPI 75 KW - Mobil 1 FS 0W40
dogo
Příspěvky: 113
Registrován: ned čer 21, 2020 13:41
Bydliště: Třebíč

Re: Olej Octavia 1.6 75kW

Příspěvek od dogo »

Měnil jsem všechny filtry u výměny oleje ! a na internetu píšou že u benzínu měnit palivový filtr 120 000 až 160 000 km :OO není to trošku blost ?
Octavia 2 1.6 MPI 75 KW - Mobil 1 FS 0W40
dogo
Příspěvky: 113
Registrován: ned čer 21, 2020 13:41
Bydliště: Třebíč

Re: Olej Octavia 1.6 75kW

Příspěvek od dogo »

Můžete mi někdo doporučit jaký lak na plechové disky na zimu ?
Octavia 2 1.6 MPI 75 KW - Mobil 1 FS 0W40
Bramborak3
Příspěvky: 1245
Registrován: ned zář 24, 2017 8:08

Re: Olej Octavia 1.6 75kW

Příspěvek od Bramborak3 »

dogo píše:Čau, aj aj .... 2500 2000 a táhne tak myslím že není dušený motor :O ale každopádně děkuji za rady ! A budu točit víc ! Já myslel že 2500 3000 je ideální
Jak psali chlapi. Proč tam maš omezovač otaček v cca 6 tis ? Abys jezdil do 2500 ? Pri ohrevu motoru ano. Ale potom v prudkym kopci a s lidma v aute musis nad 3 tis... nebo neslapat na plny plyn v ot pod 2 tis. Obcasne vytočeni motoru prospiva k vetsi cistote a hlavne i snaz projdes TK. Stari dedulove s tim maji problem. Takze paradoxne vic problemu maji s motory lidi, kteri je podtaci a nebo volne nevytaci. Usetrene palivo v solichaní okolo 2 tis ot je pak moc malo na nasledne starosti
dogo
Příspěvky: 113
Registrován: ned čer 21, 2020 13:41
Bydliště: Třebíč

Re: Olej Octavia 1.6 75kW

Příspěvek od dogo »

Já ten motor nechám ve 3000 v kopci :) každopádně děkuji za rady ;) určitě ho budu točit víc teď! Nechci mít zasraný ventily atd ! na spotřebu paliva kašlat..
Octavia 2 1.6 MPI 75 KW - Mobil 1 FS 0W40
dogo
Příspěvky: 113
Registrován: ned čer 21, 2020 13:41
Bydliště: Třebíč

Re: Olej Octavia 1.6 75kW

Příspěvek od dogo »

Jinak 2000 2500 držím když sotva vyjedu ! Do kopce točim 3000 cca no ! Když jezdím dálnice cca jednou 2x měsíčně tak jezdím 140 150 km/h.. každopádně budu držet víc v otáčkách! Nechci problémy....
Octavia 2 1.6 MPI 75 KW - Mobil 1 FS 0W40
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27480
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Olej Octavia 1.6 75kW

Příspěvek od Pitris »

Ty, ale spotřeba benzinu - když se motor točí (Harryho slovy) lehce, může být i ve 4 t.ot. nižši než při 2 do kopce....
Je to off topic, ale já s dvačtverkou z Brna do Krkonoš jel za 7,5 na sto a nad 5-ti tisíci jsem byl častěji než pod dvěma.

Jinak - co rozvody, svíčky, brzdovka, převoďák, chladicí kapalina :?:
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
dogo
Příspěvky: 113
Registrován: ned čer 21, 2020 13:41
Bydliště: Třebíč

Re: Olej Octavia 1.6 75kW

Příspěvek od dogo »

Pitris píše:Ty, ale spotřeba benzinu - když se motor točí (Harryho slovy) lehce, může být i ve 4 t.ot. nižši než při 2 do kopce....
Je to off topic, ale já s dvačtverkou z Brna do Krkonoš jel za 7,5 na sto a nad 5-ti tisíci jsem byl častěji než pod dvěma.

Jinak - co rozvody, svíčky, brzdovka, převoďák, chladicí kapalina :?:
Všechno vyměněny ;) rozvody ve 100 tis cca ;) takže spotřeba nemusí být o tolik větší při větším točení..
Moc děkuji za poučení
Octavia 2 1.6 MPI 75 KW - Mobil 1 FS 0W40
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27480
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Olej Octavia 1.6 75kW

Příspěvek od Pitris »

Na rovince klidně 2 až 2,5 t.ot. ale při zrychlování nebo do kopce je lepši podřadit a nechat motor ve 3 - 4 tisicích. A jak už bylo zmíněno, občas se na dvojku nebo trojku mrknout k omezovači motoru jen prospěje :wink: Ať autí slouží....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Odpovědět