K tým novodobým dlhým intervalom je vhodnejšie naordinovať 5W30 LL ako 5W40. Plus na dosiahnutie nízkych emisií treba ísť s číslami v SAE triede dolu v niektorých prípadoch až k 0W16 a samozrejme aj s nižšou HTHSdogo píše:Čau, proč automobilky převážně doporučují 5W30 ? místo 5W-40 když je lépe použitelná například krátké trasy , dálnice, přívěsy ? je to kvůli dynamice motoru že je 5W-40 těžší ? nebo že 5W30 má vliv na palivo ?
Olej Octavia 1.6 75kW
Moderátor: Colommbo
Re: Olej Octavia 1.6 75kW
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Re: Olej Octavia 1.6 75kW
Takže ekologie takže u 5W-30 emise + ekologie na vyjetý olej LL ? a kvůli ekologiii kurvíme motory tímhle olejem takže za 5W40 ušetříme + máme vhodnější olej
děkuji za odpovědi
děkuji za odpovědi
Octavia 2 1.6 MPI 75 KW - Mobil 1 FS 0W40
Re: Olej Octavia 1.6 75kW
Ono je ALE 5w30 a 5w30 V této SAE (i v 0w30) mohou být oleje se sníženou, ale i s normální HTHS viskozitou. Ty se sníženou jsou primárně eko, ty s normální jsou viskozitně s tou 5w40 velmi podobné a provozem se k sobě ještě víc blíží. Je v podstatě jedno zda-li 5w30 A3 nebo 5w40 - olejů 5w40 je větší výběr, 5w30-ky jsou zas střihově stabilnější. (5w30 jsou proto - a taky LL, aby to po 30-ti tkm olej alespoň vzdáleně připomínalo).
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Olej Octavia 1.6 75kW
Ahá, takže když auto může mít 5W-30 a 5W-40 a olej to nežere a auto jezdí například 10-30 km v létě delší trasy třeba tejch 100+ km a dálnice tak je lepší 5W40 ? a jaký má vliv viskozita oleje na dynamiku motoru ? třeba 5W-30 vs 5W-40 vs 10W40 ? je tam velký rozdíl ? já jenom tak rád budu když budu o tom vedět trošku víc moc vám děkuji
Octavia 2 1.6 MPI 75 KW - Mobil 1 FS 0W40
Re: Olej Octavia 1.6 75kW
Tyto SAE třídy jsou "vedle sebe" - na dynamice jízdy to nepoznáš, a asi ani na spotřebě. Poznat by to bylo třeba u olejů 0w30 a 10w50....
A jinak, odpovědi na ty otázky jsou tady: https://www.oleje.cz/clanek/Viskozita-a ... vych-oleju
A jestli i další, tak zde (doporučím odspodu): https://www.oleje.cz/obsah/komentare_odborniku
A jinak, odpovědi na ty otázky jsou tady: https://www.oleje.cz/clanek/Viskozita-a ... vych-oleju
A jestli i další, tak zde (doporučím odspodu): https://www.oleje.cz/obsah/komentare_odborniku
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Olej Octavia 1.6 75kW
Čus, po přechodu na olej mobil1 0W40 mám na víčku emulzi hnědé barvy a trošku vysrážené vody bych řekl ! Něco vážného?
Octavia 2 1.6 MPI 75 KW - Mobil 1 FS 0W40
Re: Olej Octavia 1.6 75kW
Při krátkých jízdach a teď při nižších teplotách to není neobvyklé. Při delši jizdě by se to mělo v oleji rozpustit.... Vyzkoušej.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Olej Octavia 1.6 75kW
25 km tak a zpátky do práce je krátká trasa na benzín?
Octavia 2 1.6 MPI 75 KW - Mobil 1 FS 0W40
Re: Olej Octavia 1.6 75kW
25 km nemusi na opravdu ohřátí a PROhřáti celého motoru stačit. Nevim jak s tim jezdíš, ale tak po 15-ti kilometrech to chce trochu vytočit a nechat se ručičku na otáčkoměru podivat i ke / nad 4000 ot. Nebo to aspoň občas prohnat a projet tak 50 km. Ona ta emulze značí že se olej PROhřát nestačí (jestli se tedy do něj nedostává voda ).
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
-
- Příspěvky: 1245
- Registrován: ned zář 24, 2017 8:08
Re: Olej Octavia 1.6 75kW
Mám 3 litra Bmw a při cca 8 st venku jsem jel 20km do lomu plavat, a kouknu pod víčko a taky emulze. Zpátky 28km. A doma jsem to vypnul a po pul hodině kouknu pod víčko a už tam nebylo nic. Nebo před 2 lety jsem jel lyžovat na večerní lyžování. Odjezd v 9 večer. Bylo zrovna -11 st....Domu to bylo 40km. Dojel jsem kouknu pod víčko a emulze tam ještě byla. Tak jsem 4x vytočil motor do omezovače na 1-2 kvalt a vypl. Za 20min už byla emulze pryč. 25km není krátká trasa na olej. Olej se zahřeje, ale té vysrážené emulzi úplně na víčku trvá trochu déle než zmizí. Když dojedeš ráno do práce, tak 2 km před příjezdem to trochu vytoč do 5 tis ot. A pak se běž podívat pod víčko třeba až po pul hodině od příjezdu a bude to pryč.
Re: Olej Octavia 1.6 75kW
Řadím do 2000 max 2500 když je motor studený a 3000 maximálně ! Teď moc nejezdím ale jinak jezdívám 140 150 km a dálnice ! Tak uvidím až pojedu dálky zase
Octavia 2 1.6 MPI 75 KW - Mobil 1 FS 0W40
Re: Olej Octavia 1.6 75kW
Dej si 3000 jako minimum a bude po emulzi. Jinak obecne ten motor se v oktavce se pod 2000 otacek dost trapi, to by melo byt minimum nezavisle na situaci, nikoliv signal ze mas radit nahoru. A i pokud radis "max. ve 3000 ot", tak jsem si skoro jisty ze musis vetsinu casu jezdit s podtocenym motorem.dogo píše:Řadím do 2000 max 2500 když je motor studený a 3000 maximálně
Naposledy upravil(a) yosemitak dne sob říj 31, 2020 19:23, celkem upraveno 1 x.
2011 Skoda Octavia II, 1.6 MPI – Ravenol VSI 5W-40 + Purflux
1998 VW T4, 2.5 TDI – Ravenol VMO 5W-40 + Purflux
2005 Dodge Grand Caravan, 3.8 V6 – Pennzoil 5W-20 + Denso
1998 VW T4, 2.5 TDI – Ravenol VMO 5W-40 + Purflux
2005 Dodge Grand Caravan, 3.8 V6 – Pennzoil 5W-20 + Denso
Re: Olej Octavia 1.6 75kW
Za studena gut, ale po zahřátí 3000 max je špatně Benziňák chce občas vytočit k červenýmu. Nejen kvůli teplotě, ale i kvůli karbonizaci a čistotě ventilů....dogo píše:Řadím do 2000 max 2500 když je motor studený a 3000 maximálně !
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF