Olej Octavia 1.6 75kW
Moderátor: Colommbo
Re: Olej Octavia 1.6 75kW
Mám pocit (hledat se mi to ale teda nechce) ze tu kdysi Jerry psal, ze ručička teploměru je v určitém rozmezí "bržděná" - právě proto že za jizdy teplota v motoru kolísá, a aby to řidiče neznervózňovalo....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Olej Octavia 1.6 75kW
Některý mondea (asi i jiné auta) mají i druhý termostat na "olejový" okruh... Nicméně loni, když indián začal zlobit, tak jsem naslepo objednal termostat na vodní okruh a bylo to ono. Důležité je znát obvyklé chování svého auta a od toho se odpichnoiut.
Mondeo combi 2.0TDCi 103kW "vraník" Mondeo combi 2.2TDCi 129kW "indián"
Valvoline All Climate 5W-40
Shiver 900 Shell Advance Ultra 4T 15W-50,
Versys 650 Motul 5100 5W-40
Valvoline All Climate 5W-40
Shiver 900 Shell Advance Ultra 4T 15W-50,
Versys 650 Motul 5100 5W-40
Re: Olej Octavia 1.6 75kW
U koncernu bývá ručička natvrdo zafixovaná, ale třeba u starších PSA ručička chodí v určitém rozmězí.
Ale co, dnešní novější auta už ukazatel teploty chladící kapaliny stejně nemají, tak to majitel nemusí řešit
Ale co, dnešní novější auta už ukazatel teploty chladící kapaliny stejně nemají, tak to majitel nemusí řešit
Re: Olej Octavia 1.6 75kW
jarson: Dírky v termostatech bývají,jak u kterého auta a jdou tam pro odvzdusneni,tak že patří při montáži vždy nahoru.Nicmene dnes zkouška,stejná trasa,sjezd stejného kopce, avšak s vyřazenou rychlostí a teplota držela,neklesala.
VW Touran 1.6 MPI 75kw+LPG
VW Touran Freestyle 1.6 MPI 75kw
VW Touran Freestyle 1.6 MPI 75kw
Re: Olej Octavia 1.6 75kW
vyradená rýchlost znamená, že to slapalo na volnobeh, teda tam šlo ( minimum ale predsa) palivo a de facto to furt topilo. To by sme teda mali asi zásadný rozdiel medzi prvým a druhým "pokusom. Tak?
....nič tým nemyslím, len tak filozofujem
A dik za objasnenie dierky Ono to tu už niekde bolo...ale darmo, už mám hlavu deravú ...
....nič tým nemyslím, len tak filozofujem
A dik za objasnenie dierky Ono to tu už niekde bolo...ale darmo, už mám hlavu deravú ...
Toyota Carina E 1.6 Xli LB 1992 Japan
Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey
Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey
Re: Olej Octavia 1.6 75kW
jarson: Ano,první situace na "kvalt" z kopce,teplota klesala.Druhý pokus,sjezd z kopce bez "kvaltu" a teplota držela..
Jinak ty otvory pro náporové chlazení v nárazníku a masce by byly po sečtení plochy tak 70x60 cm,první odhad 50x50 cm byl zavádějící.Nejakou clonu tam dám,koupím nebo vytvořím.
Jinak ty otvory pro náporové chlazení v nárazníku a masce by byly po sečtení plochy tak 70x60 cm,první odhad 50x50 cm byl zavádějící.Nejakou clonu tam dám,koupím nebo vytvořím.
VW Touran 1.6 MPI 75kw+LPG
VW Touran Freestyle 1.6 MPI 75kw
VW Touran Freestyle 1.6 MPI 75kw
Re: Olej Octavia 1.6 75kW
Kdyz je o tom zrovna vcera rec, vcera jsem najel u Rosic na D1 smer Brno a jel v podstate na neutral az ke sjezdu na Bohunice (kampus). Nevim presne jak je to daleko, ale je to z kopce a na neutral to udrzi rychlost na urovni kamionu (90 km/h). No a zrovna vcera jsem mel pripojenou diagnostiku a ECT spadla behem te doby jenom na 85 st. z cca 90 st. kde se drzi pri zatezi. Motor 2.5 TDI.
V Kanade v nejakych cca -20 se mi povedlo teplotu stahnout v podobne situaci z 90 st. az na 70 st (3.8L V6) - ale to byl opravdu dlouhy sjezd z kopce s minimalni zatezi motoru (neutral s automatem moc nejde ). Opet - zjistitelne jen pres diagnostiku, rucicka prilepena na 90 celou dobu a topeni taky jelo normalne.
Proste pokud se pri kratke jizde na neutral hybe rucicka (a neni to zrovna pri jizde v -40), tak je skoro urcite neco spatne.
Edit: Takze vlastne presne to, co psal o stranku zpet Pavel.
V Kanade v nejakych cca -20 se mi povedlo teplotu stahnout v podobne situaci z 90 st. az na 70 st (3.8L V6) - ale to byl opravdu dlouhy sjezd z kopce s minimalni zatezi motoru (neutral s automatem moc nejde ). Opet - zjistitelne jen pres diagnostiku, rucicka prilepena na 90 celou dobu a topeni taky jelo normalne.
Proste pokud se pri kratke jizde na neutral hybe rucicka (a neni to zrovna pri jizde v -40), tak je skoro urcite neco spatne.
Nejen brzdena, ale pri zahrivani i akcelerovana. Vsechny auta kde jsem to zkousel (uznavam, ze jen VAG a Chrysler) ukazovaly rucickou 90 st. mnohem driv, nez ji bylo skutecne dosazeno. Konkretne vcera 2.5 TDI cca kolem 75 st. uz byly budiky na 90 st. a pritom realne teplota byla na 90 az po dalsich 10 km a 15 minutach. V praxi se tak jenom voda dostane na provozni teplotu po nejakych 25 minutach (teda ted v zime, byly 3 st.). 1.6 MPI dela to stejne, ale tam to na 90 st. dobehne radove rychleji.Pitris píše:Mám pocit (hledat se mi to ale teda nechce) ze tu kdysi Jerry psal, ze ručička teploměru je v určitém rozmezí "bržděná" - právě proto že za jizdy teplota v motoru kolísá, a aby to řidiče neznervózňovalo....
Edit: Takze vlastne presne to, co psal o stranku zpet Pavel.
2011 Skoda Octavia II, 1.6 MPI – Ravenol VSI 5W-40 + Purflux
1998 VW T4, 2.5 TDI – Ravenol VMO 5W-40 + Purflux
2005 Dodge Grand Caravan, 3.8 V6 – Pennzoil 5W-20 + Denso
1998 VW T4, 2.5 TDI – Ravenol VMO 5W-40 + Purflux
2005 Dodge Grand Caravan, 3.8 V6 – Pennzoil 5W-20 + Denso
Re: Olej Octavia 1.6 75kW
Čau, dneska do práce 26km -1 stupeň topení naataveno na 22 stupňů a špatně to topí 100% termostat to bude
Octavia 2 1.6 MPI 75 KW - Mobil 1 FS 0W40
Re: Olej Octavia 1.6 75kW
Já to mám ověřené skrz ColorMFA, tedy barevný palubní počítač, který mi ukazuje teplotu z ECU motoru.
Zrovna včera jsem na to koukal a přesně při 77°C ručička naběhla na 90°C na budíkách a zbytek jak jsem psal.
Zrovna včera jsem na to koukal a přesně při 77°C ručička naběhla na 90°C na budíkách a zbytek jak jsem psal.
Octavia RS 1.8T 132 kW AUQ - Ravenol HVT 5W-50; Purflux LS324
Octavia 2.0 MPI 85 kW AZJ - Ravenol VSI 5W-40; Purflux LS324
Octavia 2.0 MPI 85 kW AZJ - Ravenol VSI 5W-40; Purflux LS324
Re: Olej Octavia 1.6 75kW
o co třeba filtr klimatizace- čistý?dogo píše:Čau, dneska do práce 26km -1 stupeň topení naataveno na 22 stupňů a špatně to topí 100% termostat to bude
Re: Olej Octavia 1.6 75kW
Ten je nový uvidíme co jím bude ukazovat diagnostika
Octavia 2 1.6 MPI 75 KW - Mobil 1 FS 0W40
Re: Olej Octavia 1.6 75kW
Mno,tak že u mě termostat vyměněny a je to stejné,nic se nezměnilo.Cili starý vadný nebyl a je to vlastnost tohoto motoru.
VW Touran 1.6 MPI 75kw+LPG
VW Touran Freestyle 1.6 MPI 75kw
VW Touran Freestyle 1.6 MPI 75kw
Re: Olej Octavia 1.6 75kW
To je logické. V prvom prípade nemá motor čo zohrievať, lebo ním brzdíš a palivo do válcov RJ nevstrekuje. Naopak pri vyhodenej rýchlosti RJ vstrekuje min. množstvo paliva, aby motor neskapal, tj motor sa zahrievaNOVON píše:jarson: Ano,první situace na "kvalt" z kopce,teplota klesala.Druhý pokus,sjezd z kopce bez "kvaltu" a teplota držela..
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Re: Olej Octavia 1.6 75kW
jerome: Že by?
VW Touran 1.6 MPI 75kw+LPG
VW Touran Freestyle 1.6 MPI 75kw
VW Touran Freestyle 1.6 MPI 75kw
Re: Olej Octavia 1.6 75kW
Nicméně clona na masce taky nijak moc nepomohla v ohřevu motoru.
VW Touran 1.6 MPI 75kw+LPG
VW Touran Freestyle 1.6 MPI 75kw
VW Touran Freestyle 1.6 MPI 75kw