Olej Octavia 1.6 75kW

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
Uživatelský avatar
Durex
Příspěvky: 3946
Registrován: stř říj 20, 2010 9:17
Bydliště: Třebechovice p/O
Kontaktovat uživatele:

Re: Olej Octavia 1.6 75kW

Příspěvek od Durex »

Ono to není složitý. Minulý týden sem povoloval 3 šrouby termostatu. A jeden prasknul,protože byl v hliníkovým pouzdře fest zatuhlej. Takže jednoduché povolení je rázem složitá demontáž a odvrtávání. Nestraším. Jen že se to může stát ...
Suzuki GSX 1300R Hayabusa, Suzuki GSXR 750W, Honda CBR 400RR, Honda CBR 600F3, KTM EXC 300 2T, Honda VFR 750,Suzuki Inazuma 750, Kawasaki ZX7R -2x, Kawasaki GPZ 900, Suzuki GSXR 750 K1,Suzuki SV 650, Fiat Ducato 2.3 JTD

Moto-Emergency motoservis
jarson1
Příspěvky: 2089
Registrován: pon zář 01, 2014 8:39
Bydliště: RV ( SK)

Re: Olej Octavia 1.6 75kW

Příspěvek od jarson1 »

k tým origo vs. druhovýroba - ja som v tomto asi uchyl, ale napriklad termostat som kupoval originál.
Este zo starých cias som mal skusenost, že vselijaké druhovýroby proste nesplnali parametre originalu. Nemyslým rozmery a tvar - ale proste nemerali presne. Myslím všeobecne tieto diely ako vselijaké čidlá a spínače, ktoré pracuju podľa nejakých tých stupnov, voltov, ohmov...
Ja si myslím, že ak pri termostate je rozdiel medzi originálom a tým ostatným tak dvoje cigarety , potom to nemá zmysel riešiť.
Pri iných veciach kde cenový rozdiel stojí za zváženie dajme tomu. Ak by islo o chladič napriklad , kde originál stojí 320€ bez dph a potom mrknes pod kapotu a zistiš, že tam je Denso c číslom XXXXX, ktoré volne kupis za 150 aj dopravou, to už zmysel má. Ide o totožný diel ale cena už je o teda fakt iná. Ano da sa aj za 50€ iná "značka" , ale to zamerne nespomínam, lebo to sa ani nesnaží deklarovat vlastnosti originálu.
Ale to sme už nejako veeelmi daleko od názvu témy.
Toyota Carina E 1.6 Xli LB 1992 Japan
Obrázek
Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey
Obrázek
jarson1
Příspěvky: 2089
Registrován: pon zář 01, 2014 8:39
Bydliště: RV ( SK)

Re: Olej Octavia 1.6 75kW

Příspěvek od jarson1 »

teda Dogo,pozrel som par videi a musím povedat, že v tvojom prípade je k termostatu prístup jak k peniazom....ked som toto videl a porovnam napriklad s toyotou, tak to je teda pakaren..altík dole... Ja nemam garaž, resp.mam ale je v nej zima a bez svetla atd. teda ako by nebola...proste v tomto pocasí by som to iste vonku sam nerobil. To mi za tu prípadnu dvacku nestojí sa s tým babrat. Nehladiac na to, čo napísal Durex. Uf, zlatí japonci. Aj ked tu nie je velmi co by sa mohlo skomplikovat.
Ale ked mas tých pár naradi a miesto kde nezmrznes tak asi v pohode. Najviac sa mi paci tento poliak . Posledná pasaz- treba na konci prace ist do kufra ....a odmenit sa za vykonanu prácu :D
https://www.youtube.com/watch?v=kRK-VowZ0ho
Naposledy upravil(a) jarson1 dne úte lis 17, 2020 10:40, celkem upraveno 3 x.
Toyota Carina E 1.6 Xli LB 1992 Japan
Obrázek
Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey
Obrázek
dogo
Příspěvky: 113
Registrován: ned čer 21, 2020 13:41
Bydliště: Třebíč

Re: Olej Octavia 1.6 75kW

Příspěvek od dogo »

Není to tak složité ;) ale když je teď špatně počasí.. moc se mi s tím fakt dělat nechce :D
Octavia 2 1.6 MPI 75 KW - Mobil 1 FS 0W40
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27486
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Olej Octavia 1.6 75kW

Příspěvek od Pitris »

Ta clona změní / omezí proudění vzduchu motorovým prostorem, se kterým konstruktér počítal.
A vždycky je lepší problém vyřešit (třeba novým termostatem), než ho zakrývat (třeba clonou).
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
dogo
Příspěvky: 113
Registrován: ned čer 21, 2020 13:41
Bydliště: Třebíč

Re: Olej Octavia 1.6 75kW

Příspěvek od dogo »

Pitris jasně že termostat vyměním :) Ale tu clonu bych koupil :) rychleji bych zahřívál motor :D
Octavia 2 1.6 MPI 75 KW - Mobil 1 FS 0W40
Uživatelský avatar
Durex
Příspěvky: 3946
Registrován: stř říj 20, 2010 9:17
Bydliště: Třebechovice p/O
Kontaktovat uživatele:

Re: Olej Octavia 1.6 75kW

Příspěvek od Durex »

Už sem to tu taky někdy psal. Je potřeba rozlišovat několik věcí. Originální díl, je originální díl. Ten bude plnit vlastnosti původního dílu. Je často drahej,ale prochází častěji zkouškama kvality (někdy i 100%) a dodavatel za něho fest ručí automobilce. Proto když si kupuju prvovýrobu, tak si můžu být opravdu jistý.

Neoriginální díl, který je zhotoven na stejné lince jako prvovýroba by měl plnit stejné vlastnosti jako prvovýroba,ale nemusí. Může být v nějakém parametru horší – neměl by,ale je …

No a pak neoriginální díl, který je zhotoven jiným výrobcem na úplně jiné lince může být horší a nebo dokonce i lepší než prvovýrobní díl.

Často se stává, že jeden díl z jedné identické linky se dodává 3 zákazníkům. Corteco, Febi atd. Cena pokaždé jiná,ale vlastnosti stejné a dokonce někdy i totožné jako prvovýroba.

Také si musíme uvědomit, že automobilka je montážní závod a mnoho si toho nevyrábí. Takže když mám čidla od Densa a je to originální díl a najdu podle OEM čísla u Densa vlastně tentýž produkt, tak se nemusím bát. Někdy se ale může stát, že si automobilka u nějakého dodavatele nechá upéct něco přímo na míru. Třeba svíčky. A to pak moc možností nemám,protože buď jiné ani neseženu a nebo to prostě tak nefunguje.

To je asi tak z hlediska kvality.

Z hlediska ceny: Koncová cena není vůbec ukazatelem kvality či nekvality. Vůbec neplatí, že řemen za 250 kč bude horší nebo 10x horší, než originál za 2500 kč …

Osobně se mi osvědčilo jít po té zlaté střední cestě. Nekupovat vyloženě levný díly a zase nekupovat ty nejdražší. Někdy je to totiž jen převlečená ta nejlevnější věc.
Suzuki GSX 1300R Hayabusa, Suzuki GSXR 750W, Honda CBR 400RR, Honda CBR 600F3, KTM EXC 300 2T, Honda VFR 750,Suzuki Inazuma 750, Kawasaki ZX7R -2x, Kawasaki GPZ 900, Suzuki GSXR 750 K1,Suzuki SV 650, Fiat Ducato 2.3 JTD

Moto-Emergency motoservis
Uživatelský avatar
tonny
Příspěvky: 2268
Registrován: pon úno 29, 2016 13:40
Bydliště: Břeclav

Re: Olej Octavia 1.6 75kW

Příspěvek od tonny »

S těmi výrobky je opravdu problém určit, kdo to vlastně vyrábí. Ono spíše pro koho to kdo vyrábí. Jsou specializované firmy, které vyrábí pro kde koho, jestli jsou to ledničky, baterie, filtry nebo těsnění. Většina se dělá v Číně kvůli ceně práce, prodejce si pak hlídá kvalitu. Kousek od nás v Mikulově vyrábí Japonská firma Nichias těsnění pod hlavy motorů pro půl světa. Něco jsem jim tam dělal, tak došla řeč jak to funguje. Zabalí to do čeho zákazník (prodejce) chce.

U toho termostatu jsem myslel tuto Německou prvovýrobu https://www.skoda-dily.cz/nahradni-dil/ ... 11064.html. Chtěl bych vidět ten rozdíl uvnitř krabičky. Cena je proti Škodovce třetinová.
Ford Explorer V6 4.0 lpg 1998, Shell HU 5W-30 SL ATF MaxLife
Toyota Corolla Verso 1,8 2006 Ravenol SSL 0W-40 Castrol Syntrans 75W-90
Toyota SiennaV6 3,5 2007 Rowe RS 0W-40 ATF MaxLife
Ford Maverick 2,3i 2004 MaxLife 5W-40
Uživatelský avatar
NOVON
Příspěvky: 2968
Registrován: pát říj 16, 2009 11:01

Re: Olej Octavia 1.6 75kW

Příspěvek od NOVON »

dogo píše:
NOVON píše:dogo: Co máš za motor, jaký kód. AVU,BFQ
BSE
Jo tak tam máš ten obyč termostat,který jsi si našel.Furt jsem byl v domnění,že máš oktávku 1.
VW Touran 1.6 MPI 75kw+LPG
VW Touran Freestyle 1.6 MPI 75kw
Uživatelský avatar
NOVON
Příspěvky: 2968
Registrován: pát říj 16, 2009 11:01

Re: Olej Octavia 1.6 75kW

Příspěvek od NOVON »

dogo píše:Pitris jasně že termostat vyměním :) Ale tu clonu bych koupil :) rychleji bych zahřívál motor :D
No clonu mám na autech spíše k vůli tomu,že tolik v zimě nestříhají sracky na chladiče a motor.Rychlejsiho ohřevu jsem si moc nevsimnul.
Termostat kup Wahler,Behr nebo Calorstat by Vernet.Tyhle značky mám vyzkoušené a fungují dlouhodobě.
VW Touran 1.6 MPI 75kw+LPG
VW Touran Freestyle 1.6 MPI 75kw
Uživatelský avatar
yosemitak
Příspěvky: 402
Registrován: čtv pro 15, 2016 0:11

Re: Olej Octavia 1.6 75kW

Příspěvek od yosemitak »

U dvojkove oktavky a tak maleho motoru muzu potvrdit ze clona na rychlost zahrivani nema vliv. Jednu dobu jsem v Brne od bytu vyjizdel vzdy presne stejnou trasu stejnym stylem a voda byla na 80 st. (odecitano primo z diagnostiky, nekde kolem 75-80 st. na diagnostice uz PPC ukazuje 90) vzdy v rozmezi asi pul minuty/v prubehu delky jednoho tunelu – byvalo vzdy kolem -5 rano a jako clonu jsem pouzil karton primo pred chladicem, takze byla zakryta mnohem vetsi plocha nez jen kdyz se ucpe mrizka. Takze na 1.6 Oktavce mohu s velkou jistotou prohlasit, ze na jizni Morave to nic nedela.

Dil bych vzal, jak uz vsichni psali, nejakou stredni cestu. Ten OEM za 900 Kc bude dil ze stejne linky jako ten nemecky za tri stovky, jen tomu treba ultrazvuk na kontrole kvality dal min bodu za nejake nepodstatne nedostatky. Cinsky uz tou kontrolou kvality neprosel u nikoho a za pul roku bys ho menil znova. :mrgreen:
2011 Skoda Octavia II, 1.6 MPI – Ravenol VSI 5W-40 + Purflux
1998 VW T4, 2.5 TDI – Ravenol VMO 5W-40 + Purflux
2005 Dodge Grand Caravan, 3.8 V6 – Pennzoil 5W-20 + Denso
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27486
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Olej Octavia 1.6 75kW

Příspěvek od Pitris »

yosemitak píše:....voda byla na 80 st. (odecitano primo z diagnostiky, nekde kolem 75-80 st. na diagnostice uz PPC ukazuje 90) vzdy v rozmezi asi pul minuty/v prubehu delky jednoho tunelu – byvalo vzdy kolem -5 rano....
To ale zřejmě bude jen malý okruh před termostatem. Všechna voda se za tu dobu ohřát asi nemůže - je to auto, ne rychlovarná konvice :P
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
jarson1
Příspěvky: 2089
Registrován: pon zář 01, 2014 8:39
Bydliště: RV ( SK)

Re: Olej Octavia 1.6 75kW

Příspěvek od jarson1 »

clona velmi nebude mat vplyv na rýchlost zohriatia motora po štarte na prevadzkovu teplotu. Ako bolo povedané, vtedy aj tak je podstatný iba malý okruh.
Ibaže práve ten malý s tým velkým spája práve termostat. Ak je tento OK, potom clona zmysel velmi nemá z tohoto pohladu. Ak ale termostat napríklad nedoviera, teda ide presne o to, že malý je vlastne skoro stále otvorený do velkého, a vonku je zima, potom.... Zmysel by mala vo velkých zimách a prípadoch , ked inžinieri nieco celkom dobre nespočítali....môžeš clonou dosiahnut naprílad lepšiu učinnost kúrenia. Presne o to islo u starých Skodoviek , ked sa na zimu dávali vselijaké gebuziny dopredu. Na druhej strane aj dnes sa mozes stretnut aj s fabrickými clonami u moderných aut - také žaluzie a podobne. A ked sme u historie - S1202 mala tiež origo roletu na chladiči, bola na lanko. Takže ak sa počíta s tým , že aj po optimalizáciii castí okruhu je potrebné este regulovat tok vzduchu na chladic, asi to tam už bude z výroby.
Osobne si ale myslým, že takéto doplnky su skor taký prežitok zo práve z týchto starých škodoviek, kde islo o slabé kúrenie v zime. Ale tam to bolo dané konštrukciou ( motor vzadu, velký okruh chladenia...poznáme to).
V kocke - ak je termostat ok a chladic správne nadimenzovaný a nezanesený - proste vsetko funguje co sa tepelného manažmentu motora týka, tak ako má, potom je clona len na okrasu, resp. ako bolo spomenuté , na ochranu pred bordelom. Co ale tiež nie je zanedbatelný prínos. Ktorí máme čumáky otvorené ako MIG21 vieme o com hovoríme :mrgreen: Akurát , že práve na tieto ako na zlost žiadnu clonu nikto nevyrába.
Toyota Carina E 1.6 Xli LB 1992 Japan
Obrázek
Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey
Obrázek
Uživatelský avatar
yosemitak
Příspěvky: 402
Registrován: čtv pro 15, 2016 0:11

Re: Olej Octavia 1.6 75kW

Příspěvek od yosemitak »

Pitris píše:
yosemitak píše:....voda byla na 80 st. (odecitano primo z diagnostiky, nekde kolem 75-80 st. na diagnostice uz PPC ukazuje 90) vzdy v rozmezi asi pul minuty/v prubehu delky jednoho tunelu – byvalo vzdy kolem -5 rano....
To ale zřejmě bude jen malý okruh před termostatem. Všechna voda se za tu dobu ohřát asi nemůže - je to auto, ne rychlovarná konvice :P
Mel jsem na mysli ze voda byla na 75-80 stupnich vzdy mezi (treba) 8-8,5 minutama od vyjeti (clona neclona), ne ze to bylo za pul minuty na provozni teplota. :D
2011 Skoda Octavia II, 1.6 MPI – Ravenol VSI 5W-40 + Purflux
1998 VW T4, 2.5 TDI – Ravenol VMO 5W-40 + Purflux
2005 Dodge Grand Caravan, 3.8 V6 – Pennzoil 5W-20 + Denso
Uživatelský avatar
NOVON
Příspěvky: 2968
Registrován: pát říj 16, 2009 11:01

Re: Olej Octavia 1.6 75kW

Příspěvek od NOVON »

No teď se mi 1.6 BSE zahřívá taky pomaleji,snad po 10 km..a při jízdě z kopce teplota klesá.Tak že taky termostat.
VW Touran 1.6 MPI 75kw+LPG
VW Touran Freestyle 1.6 MPI 75kw
Odpovědět