Bo je to božské TDIdogo píše:proč to není u nafty ?NOVON píše:Dogo: U "dvoulitru" je to taky..akorát u nafty nikdy.
No ale teď vážně.. Nevím,nikdy jsem se po tom nepídil..
Moderátor: Colommbo
Bo je to božské TDIdogo píše:proč to není u nafty ?NOVON píše:Dogo: U "dvoulitru" je to taky..akorát u nafty nikdy.
Schválně jsem se byl kouknout na manželčin Corollu Verso 1,8 VVTi, se kterou ročně najede asi 4tkm jízdami 5km do práce a 5km z pět, nyní u nás ráno mlhy, přes den i mrholí a pod víčkem žádný šlem/emulze z "vlhkého počasí". Takže za mne to není normální a nebo je to vlastnost některých motorů jak tomu říkával Jerry3.NOVON píše:dogo: Tak jsem kouknul pod víčko a taky se mi tam už tvoří emulze.. Normální jev,stav když se ochladilo,v létě to tam nebylo.
No trasy do 12 km v zimě jsou jasné a šlem se mě udělá. Už to ale nesleduji. Ono taky zahřát 7.5l oleje a 3 litr a 1.8 a 4l je rozdíl. Dnes cestou z práce po 14km párkrát padlo za 6 tis otáček, na 3ku omezovač 160 km/h a emulze neměla šanc. Až tak, že se mě někde udělala mála díra v zadním dílu výfuku. Ale to samo i časem. Musím zalátattonny píše:Schválně jsem se byl kouknout na manželčin Corollu Verso 1,8 VVTi, se kterou ročně najede asi 4tkm jízdami 5km do práce a 5km z pět, nyní u nás ráno mlhy, přes den i mrholí a pod víčkem žádný šlem/emulze z "vlhkého počasí". Takže za mne to není normální a nebo je to vlastnost některých motorů jak tomu říkával Jerry3.NOVON píše:dogo: Tak jsem kouknul pod víčko a taky se mi tam už tvoří emulze.. Normální jev,stav když se ochladilo,v létě to tam nebylo.
Jak jste na tom nyní ostatní, kteří jezdíte krátké trasy?
Ano malo km. Me to vodu nebere ( jen 2-3 deci pres zimu rijen-duben pres topení ) ale slem se me udela po kratsi trase. Treba i po 12km. Jak psal mistr Jerry. Nektery motor to udela, nektery ne. Moje min jizda do prace je v zime obcas 12km, ale vetsinou 15km. A po 14km tomu uz trochu nalozim. Takze slem nema sanci. Ikdyby 50km jizda a motor je tak zahratej...tonny píše:Ale u mne je sice náplň jen 4,3l ale trasa jen 5km přes město
A dále:Jerry3 píše:Všechny části olejového hospodářství, tj. prostoru karteru, kde se olej "pohybuje"/které jsou jím omývány/přicházejí s ním jakkoli do styku, se musejí přibližně stejně rychle ohřívat a stejně rychle chladnout, jinak dochází na místech s rozdílnou teplotou (tedy těch studenějších) ke srážení atmosférické vlhkosti. Když se k tomu přidá konstrukčně špatně vyřešený trakt odvětrání karteru, kudy do olejové náplně stéká navíc kondenzát z traktu sání, může jeho množství při převážně krátkých pojížďkách dosahovat řádu decilitrů. A s takovým množstvím se objem olejové náplně už nesrovná, ať je olej kvalitní nebo ne.
modelář píše:Nemá se to otírat! Údajně se v tom šlemu soustřeďují hlavně aditiva, která pak v oleji chybí...