Olej nový DUSTER 1.0TCe LPG 74kw

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
TripleBlack
Příspěvky: 29
Registrován: stř led 13, 2021 9:45

Olej nový DUSTER 1.0TCe LPG 74kw

Příspěvek od TripleBlack »

Ahoj, potřeboval bych poradit v výběrem oleje pro můj nový DUSTER 1.0Tce LPG, nepřímý vstřik, bez filtru pevných částic, nějaká plasmaticky nanesena vrstva kovu ve válcích jako Nissan GT-R :-D

Dle garanční prohlídky 30tkm nebo 2roky, tudíž pěkná blbost. Plánuji po zaběhu cca v 5tkm vyměnit olej a oak co max 15tkm. Jezdím nejčastěji trasy každý den 15km tam a 15km zpět + 2x měsíčně nějakou delší trasu + nějaké dovolené, tudíž cca 15-20tkm ročně. Norma by měla být RN17 5w-30 či 0W-20 RN17FE, ale co vím tak všude dávají 5w-30 Castrol, zřejmě GTX RN17. Je nějaké lepší volba? Auto plánuji nechat do rozpadnutí, tudíž bych se rád o něj dobře staral. Je to LPG tovární, tak nevím zda to hraje roli... Moc děkuji
jarson1
Příspěvky: 2059
Registrován: pon zář 01, 2014 8:39
Bydliště: RV ( SK)

Re: Olej nový DUSTER 1.0TCe LPG 74kw

Příspěvek od jarson1 »

ak sa bavime cisto o viskozite, tak treba povedat, že de facto každý motor, kde je predpisana 0W20 môže rovnako dobre a bez rizika fungovat na 5W30. Navyše z pohladu životnosti sa javí táto volba ako vhodnejšia.
K norme sa neviem vyjadrit. Ak je požadovaná , zrejme by bolo dobré ju dodržať.
Ja by som hladal vhodný olej vo viskozite 5W30 a s danou normou.
Je tu ale este to LPG. Neviem síce do akej miery je to doležité, ale stretol som sa s olejmi , kde bola vhodnost pre taketo použitie priamo uvedená. Či je to však naozaj o nejakom skutočnom prínose, alebo iba marketing to nedokážem posúdiť.
Spomínaný castrol GTX ( napríklad tu : https://pegasdily.cz/motorovy-olej-5w-3 ... tx-rn17-5l) toto všetko splňa a výnimočne ani nie je zbytočne predražený na rozdiel od iných výrobkov tejto značky, kde zákazník platí premrštenú sumu za priemerný olej. To je vlastne jedným z dôvodov všeobecnej averzie voči Castrolu ako značke.
Samozrejme ak trochu este pohladáš medzi ostatnými značkovými olejmi, na skodu to určite nebude. Potom už len vybrať podla tvojich osobných preferencíí.
Ci je teda nejaká "lepšia" volba zistíš podla toho čo ešte nájdeš, každopádne toto GTX mi pripada ako velmi dobrá volba. Dokonca sa to javí, ako by bol extra pre renault motory vyvinutý : https://www.lubricantes-online.com/cast ... 0-rn-17-5l a predava sa dokonca aj ako originál (?)
A kedže má aj slušnu cenu, môžeš s kludným svedomím menit do 10tkm ( 15 je už na LPG asi dosť)
Inak už sa to riešilo aj tu, tak to to možno ulahčí hladanie alternatív:
search.php?x=15&y=16&keywords=rn17
Toyota Carina E 1.6 Xli LB 1992 Japan
Obrázek
Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey
Obrázek
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27402
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Olej nový DUSTER 1.0TCe LPG 74kw

Příspěvek od Pitris »

Za prvé je dobře že to chceš s intervaly výměn oleje dělat tak jak plánuješ a tu první výměnu po 5-ti tkm si motor zapamatuje :wink:
Dále souhlasim s jarsonem že 5w30 je vhodnější než eko 0w20. Pokud chceš dodržet normu RN-17, doporučím Ti Yacco https://www.znackoveoleje.cz/Yacco-LUBE ... -d2422.htm
A když má motor vydržet, tak vedle včasné výměny oleje -> těch 15 tkm bych bral jako opravdu MAXIMUM (vzhledem k tomu LPG bych měnil dřiv, olej degraduje jinak a turbo je háklivé), je pak potřeba se vyprdnout na 'rádce' řazeni a nepodtáčet motor. Nejezdit moc pod 2 tisíci a nechtít po něm za jizdy akcelerovat z volnoběžných otáček; a nech ho po zajetí občas se mrknout k maximu. Dále po zátěži dochladit turbo a tankovat kvalitní benzin. A za 5 let vyměnit chladičku.

Osobně bych ale (po záruce) volil olej ACEA A3 a vykašlal se na 'ekonormu' RN-17 s C4.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
TripleBlack
Příspěvky: 29
Registrován: stř led 13, 2021 9:45

Re: Olej nový DUSTER 1.0TCe LPG 74kw

Příspěvek od TripleBlack »

Ok, budu lít zatím Castrol GTX RN17. Da se někde zjistit co vše obsahuje norma RN17? Proč ACEA A3? Děkuji
Uživatelský avatar
rousini
Příspěvky: 1888
Registrován: čtv lis 29, 2012 11:24
Bydliště: ... cestička jako mlat.

Re: Olej nový DUSTER 1.0TCe LPG 74kw

Příspěvek od rousini »

Normou RN17 se vůbec nezatěžuj, renault ji uplatňuje i u dízlů. Je to jakýsi soubor vlastností nastavený firmou, něco jako systém řízením kvality iSO 9001. Pro tebe, jako zákazníka to nemá žádný význam. V případě RN17 je to směrem k motoru a ne ekologii.
Kup poctivý vepřový sádlo 5W-40 (A3), za pár šušňů a měň to 2x ročně. Nic lepšího pro motor neuděláš...
Mondeo combi 2.0TDCi 103kW "vraník" Mondeo combi 2.2TDCi 129kW "indián"
Valvoline All Climate 5W-40
Shiver 900 Shell Advance Ultra 4T 15W-50,
Versys 650 Motul 5100 5W-40
jarson1
Příspěvky: 2059
Registrován: pon zář 01, 2014 8:39
Bydliště: RV ( SK)

Re: Olej nový DUSTER 1.0TCe LPG 74kw

Příspěvek od jarson1 »

TripleBlack píše:Ok, budu lít zatím Castrol GTX RN17. Da se někde zjistit co vše obsahuje norma RN17? Proč ACEA A3? Děkuji
Ak ti to pomože urobit si nejaký záver, tak tu je taký "nástroj na porovnanie výkonnosti noriem":
https://online.lubrizol.com/relperftool/pc.html
Toyota Carina E 1.6 Xli LB 1992 Japan
Obrázek
Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey
Obrázek
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27402
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Olej nový DUSTER 1.0TCe LPG 74kw

Příspěvek od Pitris »

TripleBlack píše:Proč ACEA A3?
Protože je to olej pro benzinové motory bez filtru pevných částic. Není "okradený" o aditiva jako C3/C4 (kam spadá mj. i RN-17), které jsou mid/low saps. Pro ty filtry.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
dany01
Příspěvky: 359
Registrován: pon čer 26, 2017 14:05

Re: Olej nový DUSTER 1.0TCe LPG 74kw

Příspěvek od dany01 »

ak by si nenapisal že tam je Castrol , asi by som nemal odvahu sem také niečo napísať-mna to tiež prekvapilo že Renault/Dacia používa Castrol. Tu je slovo Castrol ako červené rúcho pre býka......
"asi už aj žabožrúti pochopili, čo je dobré.... :D "
Mal som teraz, na par dní rovnaké auto požičané, za mna super, pre nenáročného (akceptuje lacne plasty) užívatela za relatívne rozumnú cenu-aj ked mne sa ešte viac pačil Captur v LGP, aj ked o cca 1500 e viac.Spotreba mi vyšla 8,3 l LPG - dialnica,mesto, medzi mesto - ale spravil som len 500 km, na ešte lepšie zhodnotenie by bolo dobré ešte viac najazdiť.
k veci- RN 17 5W30 YACCO používa bracho v Kadjare 1,33 TCe, ale on ma GPF. Elf som nevedel zohnať mimo autorizáku, Castrol ide zohnať, aj za rozumnú cenu. Olej mu motor neberie, mení po cca 10 tis.km. cena oleja viac než super.
Teraz čo prichadzajú v novšej emisnej norme už majú GPF a majú 6 gang prevodovku
jarson1
Příspěvky: 2059
Registrován: pon zář 01, 2014 8:39
Bydliště: RV ( SK)

Re: Olej nový DUSTER 1.0TCe LPG 74kw

Příspěvek od jarson1 »

prečo A3 - ako píše Pitris...a potažmo , kedže nemas priamovstrek a ani žiadny takýto filter, ti nič jeho použitiu nebráni. A okrem uvedeného rozdielu v aditivačnom zložení, je tu este ( a asi hlavne) rozdiel v HTHS viskozite - A3 má samozrejme vyššiu než A1, resp.A5 ( sice sa to trochu precenuje, ale to nič nemení na fakte, že silnejšia vrstva dáva predsa len väčšiu istotu ochrany motora). No a toto ti pri A3 dáva istý benefit v tom, že ak by si aj niekedy autu trochu viac naložil - dlhá cesta, príves...- máš s takýmto olejom povedzme trošku väčšiu rezervu v tomto smere. Ale to ma aj tento GTX. Rozdiel teda bude len v tom co pisal Pitris , HTHS by mala byt pre A3 aj C3 v rovnakých medziach.
Ale zase použitie A3 zvádza k viskozite hornej 40 - lebo v 30 ich až tak vela v ponuke nie je. Nie som si istý , či by som išiel až sem. Ano, nič zlého sa nestane, len to už nepovažujem za idealnu viskozitu, vzladom na pôvodnú navrhovanu pre daný motor taktpovediac konštrukčne.
Naposledy upravil(a) jarson1 dne čtv led 14, 2021 12:22, celkem upraveno 1 x.
Toyota Carina E 1.6 Xli LB 1992 Japan
Obrázek
Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey
Obrázek
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27402
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Olej nový DUSTER 1.0TCe LPG 74kw

Příspěvek od Pitris »

Toto se vztahuje k té 0w20. Oleje RN-17 maji HTHS normální, ale zase jsou C3 nebo C4. A to je zas to co já psal proč radši tu A3.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
jarson1
Příspěvky: 2059
Registrován: pon zář 01, 2014 8:39
Bydliště: RV ( SK)

Re: Olej nový DUSTER 1.0TCe LPG 74kw

Příspěvek od jarson1 »

no, kým som to dopísal...Pitris je dnes nejaký akčný :D
Dik za doplnenie :wink: Presne to som chcel dodat, len som hladal TL k tomu GTX-ku...nech náhodou nenapíšem nepravdu.
Islo mi o to , aby nechtiac pri hladaní medzi 5W30 bez RN17 ( keby sa tak rozhodol...) nevzal A1 napríklad. Lebo ako vieme u 5W30 su v ponukách oboje varianty. Aj ked ono by sa nic nestalo v podstate, kedže daný motor má v doporučení aj 0W20-ku a tá určite normálnu HTHS nemá. Ale to len tak na margo.
Aby sme miesto radenia naopak nemiatli.
Naposledy upravil(a) jarson1 dne čtv led 14, 2021 13:20, celkem upraveno 1 x.
Toyota Carina E 1.6 Xli LB 1992 Japan
Obrázek
Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey
Obrázek
Uživatelský avatar
jerome
Příspěvky: 5779
Registrován: ned bře 13, 2011 12:37

Re: Olej nový DUSTER 1.0TCe LPG 74kw

Příspěvek od jerome »

TripleBlack píše:Norma by měla být RN17 5w-30 či 0W-20 RN17FE, ale co vím tak všude dávají 5w-30 Castrol, zřejmě GTX RN17. Je nějaké lepší volba? Auto plánuji nechat...
RN17FE je full economy trieda olejov ACEA C5 tento olej sa snazi spotrebu vozidla vtesnat do papierovych hodnot. To je asi tak cela jeho vyhoda :? Co sa týka RN17 tak sem patria oleje triedy ACEA C2/C3 tj s mensim obsahom sulf.popola je to podla mna kazopadne vhodnejsi olej ak chces aby ti auto sluzilo dlhsie. Kludne sa da pouzit spominany Castrol GTX alebo mnou pouzity Mobil1 ESP 5W30 :wink:
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27402
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Olej nový DUSTER 1.0TCe LPG 74kw

Příspěvek od Pitris »

jerome píše:Co sa týka RN17 tak sem patria oleje triedy ACEA C2/C3
RN-17 jsou oleje C3 nebo C4 (ne C2 - viz to Yacco RN-17 5w30 s C4).
A ty 0w20 C5 maji hodnotu saps jako C3....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
PHiLiPZ
Příspěvky: 148
Registrován: čtv úno 04, 2016 12:14
Bydliště: PK, SVK

Re: Olej nový DUSTER 1.0TCe LPG 74kw

Příspěvek od PHiLiPZ »

jarson1 píše:prečo A3 - ... kedže nemas priamovstrek a ani žiadny takýto filter, ti nič jeho použitiu nebráni.
Preco by sa s priamovstrekom nemal pouzivat A3?
Suzuki Ignis 2005 1.3L benzin - na zaciatku 2017 dosiahol Ignac 333 tisic km najazd a stale jazdi
Mazda6 Skyactiv 2016 2.5L benzin + MO CFS 5w-40 NT+ + MO Petrol Power ECOMAX
https://www.spritmonitor.de/en/detail/769867.html
TripleBlack
Příspěvky: 29
Registrován: stř led 13, 2021 9:45

Re: Olej nový DUSTER 1.0TCe LPG 74kw

Příspěvek od TripleBlack »

Je to dost komplikované, ale půjdu asi cestou Castrol GTX RN17. Cena je přijatelná, splním co je doporučené a můžu vesele měnit co 10tkm... souhlasíte?
Odpovědět