Olej nový DUSTER 1.0TCe LPG 74kw

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27480
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Olej nový DUSTER 1.0TCe LPG 74kw

Příspěvek od Pitris »

TripleBlack píše:Je to dost komplikované, ale půjdu asi cestou Castrol GTX RN17. Cena je přijatelná, splním co je doporučené a můžu vesele měnit co 10tkm... souhlasíte?
Je použitelný, ale nejvhodnější není.... Psal si ze si chceš auto nechat. Výběr toho oleje zůstane na Tobě, ale
Pitris píše:Osobně bych ale (po záruce) volil olej ACEA A3 a vykašlal se na 'ekonormu' RN-17 s C4.
Ale jestli zůstaneš u (Castrolu) RN-17, tak bych aspoň (i kvůli tomu LPG) olej měnil po 10-ti tkm. Protože snížené množství aditiv....
Pak by to i s olejem RN-17 mělo být v klidu.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
jarson1
Příspěvky: 2088
Registrován: pon zář 01, 2014 8:39
Bydliště: RV ( SK)

Re: Olej nový DUSTER 1.0TCe LPG 74kw

Příspěvek od jarson1 »

PHiLiPZ píše:
jarson1 píše:prečo A3 - ... kedže nemas priamovstrek a ani žiadny takýto filter, ti nič jeho použitiu nebráni.
Preco by sa s priamovstrekom nemal pouzivat A3?
Myslel som tým, že ma este "normálny " motor :D a že nemusí tieto dalšie špecifiká nijako extra riešiť.
Ospravedlnujem sa a uznávam , že takáto formulácia vo vztahu k A3 a (ne)priamovstreku mohla byt zavadzajuca co sa týka toho sposobu vstrekovania a vyvolat takuto otázku.
Neviem, nemám vedomost o tom , že by A3 a priamovstrek neboli "kompaktibilné".
Na druhej strane, že niečo neviem, neznamená, že to neexistuje. Známe problémy priamovstrekov - karbon, LSPI - sa snažia výrobcovia riešiť aj olejmi. netuším však ako su na tom takéto oleje s ACEA triedou. Z toho , co o tom viem, by mala zmysel iba výrazne vyššia tepelná odolnost takéhoto oleja voči "bežným". Ale to s tým , či A3 alebo nie zrejme nesuvisí....no, su to len moje myšlienky. A vlastne mám tak trochu skepsu v tom, či takýto spôsob "liečby" chrôb priamovstrekov je vôbec nejako efektívny. Ale to sme už velmi mimo...myslím, že tu niekde bude k tomu extra vlákno, keby to niekoho zaujmalo.
Toyota Carina E 1.6 Xli LB 1992 Japan
Obrázek
Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey
Obrázek
TripleBlack
Příspěvky: 29
Registrován: stř led 13, 2021 9:45

Re: Olej nový DUSTER 1.0TCe LPG 74kw

Příspěvek od TripleBlack »

Pitris píše:
TripleBlack píše:Je to dost komplikované, ale půjdu asi cestou Castrol GTX RN17. Cena je přijatelná, splním ci je doporučené a můžu vesele měnit co 10tkm... souhlasíte?
Je použitelný, ale nejvhodnější není.... Psal si ze si chceš auto nechat. Výběr toho oleje zůstane na Tobě, ale
Pitris píše:Osobně bych ale (po záruce) volil olej ACEA A3 a vykašlal se na 'ekonormu' RN-17 s C4.
Ale jestli zůstaneš u (Castrolu) RN-17, tak bych aspoň (i kvůli tomu LPG) olej měnil po 10-ti tkm. Protože snížené množství aditiv....
Pak by to i s olejem RN-17 mělo být v klidu.
Takže prosím o výběr toho nejlepšího oleje pro můj motor prosím... trochu samozřejmě s ohledem na cenu prosím, prostě cena/výkon. Kupoval jsem Dacia Duster, právě proto, aby náklady byly nízké
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27480
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Olej nový DUSTER 1.0TCe LPG 74kw

Příspěvek od Pitris »

Během záruky at nemáš v servisu problém s "neschváleným" olejem si nechej dát (5w30) RN-17, ale potom třeba:
https://www.motora.cz/oleje/shell/5w30- ... 2IEALw_wcB
https://www.motora.cz/oleje/valvoline/5 ... mrEALw_wcB
https://oleje-pema.cz/zbozi/motorovy-ol ... -4l_245873
https://oleje-pema.cz/zbozi/motorovy-ol ... -5l_470906
https://oleje-pema.cz/zbozi/motorovy-ol ... -5l_178917

A aby to "nezapadlo"....
Pitris píše:když má motor vydržet, tak vedle včasné výměny oleje -> těch 15 tkm bych bral jako opravdu MAXIMUM (vzhledem k tomu LPG bych měnil dřiv, olej degraduje jinak a turbo je háklivé), je pak potřeba se vyprdnout na 'rádce' řazeni a nepodtáčet motor. Nejezdit moc pod 2 tisíci a nechtít po něm za jizdy akcelerovat z volnoběžných otáček; a nech ho po zajetí občas se mrknout k maximu. Dále po zátěži dochladit turbo a tankovat kvalitní benzin. A za 5 let vyměnit chladičku.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
dany01
Příspěvky: 359
Registrován: pon čer 26, 2017 14:05

Re: Olej nový DUSTER 1.0TCe LPG 74kw

Příspěvek od dany01 »

ku C3 čo by mohol/chcel použiť do Dustera sa spytam tolko- kupoval som teraz valvoline 5W40 c3 kde je v popise napisané že splna C 14-16-18. Niekde sa riešilo že tieto nové C3 už niesú také zlé ako boli z prvých rokoch vyroby-vyvoja.
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27480
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Olej nový DUSTER 1.0TCe LPG 74kw

Příspěvek od Pitris »

To je sice asi pravda, ale třeba konkrétně hodnota TBN (podstatná pro krátké jízdy) bude vždy u olejů Ax/Bx vyšší než u Céček.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
TripleBlack
Příspěvky: 29
Registrován: stř led 13, 2021 9:45

Re: Olej nový DUSTER 1.0TCe LPG 74kw

Příspěvek od TripleBlack »

Pitris píše:Během záruky at nemáš v servisu problém s "neschváleným" olejem si nechej dát (5w30) RN-17, ale potom třeba:
https://www.motora.cz/oleje/shell/5w30- ... 2IEALw_wcB
https://www.motora.cz/oleje/valvoline/5 ... mrEALw_wcB
https://oleje-pema.cz/zbozi/motorovy-ol ... -4l_245873
https://oleje-pema.cz/zbozi/motorovy-ol ... -5l_470906
https://oleje-pema.cz/zbozi/motorovy-ol ... -5l_178917

A aby to "nezapadlo"....
Pitris píše:když má motor vydržet, tak vedle včasné výměny oleje -> těch 15 tkm bych bral jako opravdu MAXIMUM (vzhledem k tomu LPG bych měnil dřiv, olej degraduje jinak a turbo je háklivé), je pak potřeba se vyprdnout na 'rádce' řazeni a nepodtáčet motor. Nejezdit moc pod 2 tisíci a nechtít po něm za jizdy akcelerovat z volnoběžných otáček; a nech ho po zajetí občas se mrknout k maximu. Dále po zátěži dochladit turbo a tankovat kvalitní benzin. A za 5 let vyměnit chladičku.
Děkuji, pochopil jsem že vlastně nějaký "obyčejný" kvalitní 5w-30 s A3... nerozumím těm dalším hodnotám, ale asi bude vše podobné? Co třeba něco od Petro Canada? Prý mají nejčistší základový olej...
Uživatelský avatar
pepoh
Příspěvky: 2652
Registrován: sob črc 29, 2017 10:06

Re: Olej nový DUSTER 1.0TCe LPG 74kw

Příspěvek od pepoh »

nějaká plasmaticky nanesena vrstva kovu ve válcích jako Nissan GT-R :-D
cierny dlc, alebo ine. robia sa bezne takto aj kruzky,piesty.
na toto nepotrebujes olej z nasa.
http://webdata.e-cat.sk/pdf/goetze-pies ... s-2020.pdf
Plánuji po zaběhu cca v 5tkm vyměnit olej a oak co max 15tkm.
:wink:
LPGObrázek Obrázek X-CESS :| Obrázek VST 8)
MOBIL SUPER 3000 X1 8) Eurol Engine Oil Treat 8) LQ-Molygen :wink: TOTAL INEO 0W30 :x
TripleBlack
Příspěvky: 29
Registrován: stř led 13, 2021 9:45

Re: Olej nový DUSTER 1.0TCe LPG 74kw

Příspěvek od TripleBlack »

Novinkou je trojúhelníkový blok Delta, kde ocelové válce nahradily slitinové, s plasmaticky nanášenou vrstvou křemíku na jejich vnitřních plochách, která nepodléhá opotřebení a zajišťuje dostatečnou těsnost. Monoblok také pomáhá kvalitnímu odvodu tepla.
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27480
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Olej nový DUSTER 1.0TCe LPG 74kw

Příspěvek od Pitris »

TripleBlack píše:....že vlastně nějaký "obyčejný" kvalitní 5w-30 s A3....
Ano :wink: "obyčejný" kvalitní 5w-30 s A3. Ne C3 :!: Je to v kombinaci se včasnou výměnou to nejlepší pro motor.
TripleBlack píše:Co třeba něco od Petro Canada? Prý mají nejčistší základový olej...
Petro-Canada má velmi dobré oleje. Avšak obávám se že 5w30 A3 (bez C3) nemají....
Je ale potřeba napsat že při výměně oleje po 10-ti tkm nevadí ani ta C3, jen prostě v tomto oleji je oproti olejům A3 míň aditiv potřebných pro motor. A to že tam nejsou, resp. že se dříve vyčerpají, se projevi právě a hlavně v té poslední třetině intervalu :roll:
Takže třeba https://www.znackoveoleje.cz/PETRO-CANA ... -d2475.htm se dá, ale ad1) ty peníze, a ad2) je C3. Olej pro motory s DPF, kde jsou ta aditiva - právě kvůli tomu filtru - snížena (oleje low / mid saps).
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
TripleBlack
Příspěvky: 29
Registrován: stř led 13, 2021 9:45

Re: Olej nový DUSTER 1.0TCe LPG 74kw

Příspěvek od TripleBlack »

Nebude mít něco společného i ta norma RN17 s tím plasmatickým křemíkem ve válci? Vím, že kdysi se řešil olej u VW TDI PD, jak měli jinak honované válce pro prodloužený interval, myslím že to byla 506.01. Mam ještě Passata 1.9TDi 96kw PD a tam je norna 505.01, nikdy jsem úplně nepochopil proč taková norma, ale jedině asi kvůli vačce co stlačuje vstřiky..
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27480
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Olej nový DUSTER 1.0TCe LPG 74kw

Příspěvek od Pitris »

Ba. U VW u PD-čka šlo o vačku a tam byl/je nutný olej VW 505.01 (pro pevný interval) a 506.01 (pro prodloužený, a do 12/2005, pak mohl byt i 507). Olej byl jinak aditivovaný. Ale VW těch norem už mél tolik, že to potom sjednotil pod 504/507. A taky je zbytečné dávat 504/507 do benzinové Fabie. Třeba....

V dnešní ekology ohnuté době, kdy je eko před vším, se eko oleje předepisují napřed na snížení spotřeby, pak na snížení spotřeby, a potom někde dál teprve ochrana motoru. A taky, aby v servisu stačil jeden olej. A pro všechny motory. Benzin, nafta, DPF, neDPF.
Takže znovu: olej C3 (RN-17) je samozřejmě použitelný, ale není to to nejlepší pro motor.

Jinak ta povrchová úprava co zmiňuješ, tak ano, bude i kvůli vydrži, ale bude tam hlavně proto, aby tam vůbec šel ten 0w20 použít :roll:
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
dany01
Příspěvky: 359
Registrován: pon čer 26, 2017 14:05

Re: Olej nový DUSTER 1.0TCe LPG 74kw

Příspěvek od dany01 »

zaujímavý prechod z na tu dobu super auta - tie Passaty a aj v tej motorizácii pri správnom servisovaní a jazdení su nezmary, do Dacie - nehaním len konštatujem.Ja by som si ale dal spraviť extra nastrek spodku karoserie a dutin - pre istotu.Dacia sa vraj zlepšuje ale zicher je zicher. Ak budeš mať problém s Castrolom a chceš dodržať normu , daj tam YACCO v RN 17 a budeš v klídku. Nakoniec Ti aj Pitris potvrdil že na 10 tis. km sa motoru nič nestane. Elf v norme RN 17 ide u Vás zohnať na volno? U nás zatial nie - len autorizák.
TripleBlack
Příspěvky: 29
Registrován: stř led 13, 2021 9:45

Re: Olej nový DUSTER 1.0TCe LPG 74kw

Příspěvek od TripleBlack »

dany01 píše:zaujímavý prechod z na tu dobu super auta - tie Passaty a aj v tej motorizácii pri správnom servisovaní a jazdení su nezmary, do Dacie - nehaním len konštatujem.Ja by som si ale dal spraviť extra nastrek spodku karoserie a dutin - pre istotu.Dacia sa vraj zlepšuje ale zicher je zicher. Ak budeš mať problém s Castrolom a chceš dodržať normu , daj tam YACCO v RN 17 a budeš v klídku. Nakoniec Ti aj Pitris potvrdil že na 10 tis. km sa motoru nič nestane. Elf v norme RN 17 ide u Vás zohnať na volno? U nás zatial nie - len autorizák.
Ten Elf RN-Tech RN17 jen jeden obchod 1L 250Kč. Každopádně Passata mám 12let, koupen s 150tkm. Teď má cca 360tkm. Leju celou dobu jen Castrol Edge turbo diesel 5w-40 505.01 co 10tkm. No a musím říct že buď olejem nebo pravidelnou výměnou mám stále původní turbo, vstřiky, vačku, hydroštely atd... prostě jen spotřební materiál. Oleje to sežere do 0,5l/10000Km a tipuji, že 0,4l/10000km to vykape přes různé těsnění pod víkem ventilů a pod tandemovým čerpadlem :-D

No a ten Yacco je ale C4, není to ještě větší zlo než Castrol GTX RN17 C3???
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27480
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Olej nový DUSTER 1.0TCe LPG 74kw

Příspěvek od Pitris »

TripleBlack píše:No a ten Yacco je ale C4, není to ještě větší zlo než Castrol GTX RN17 C3???
Asi to chápeš, ale ono to není jen TBN a saps. Je to i o základovém oleji a balíčku aditiv. A tady to Yacco pred Castrolem GTX vede. Ale znovu, jak psáno níže - o výměně:
TripleBlack píše:Passat má cca 360tkm. Leju celou dobu jen Castrol Edge turbo diesel 5w-40 505.01 co 10tkm. No a musím říct že buď olejem nebo pravidelnou výměnou mám stále původní turbo, vstřiky, vačku, hydroštely atd....
Ta včasná výměna oleje.... Ta může za to, že je motor OK.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Odpovědět