Olej full, mid, low saps vs. DPF

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
MatesAN
Příspěvky: 9
Registrován: čtv bře 01, 2018 12:55

Olej full, mid, low saps vs. DPF

Příspěvek od MatesAN »

Pokud se můj dotaz v tomhle vlákně nehodí, omlouvám se předem. Nicméně asi nedokážu pochopit proč jsou vlastně důležité low saps a podobné oleje. Tedy tvrzení, že je to nezbytné pro DPF samozřejmě znám. Ale nedokážu si to v hlavě srovnat, kdyby motor spálil alespoň deset procent toho, co spálí v naftě, pak bych na jednu nádrže musel dolévat cca 6l oleje, jenže to by už nebyl čtyřtakt :D Takže jestli soudobý motor vezme pár deci za výměnu, má smysl se zabývat tím jestli má 1,3%, nebo pouze polovinu popela? Jsou-li takovéhle rozdíly u oleje podstatné, pak má olej na DPF mnoho set násobně větší vliv.
Uživatelský avatar
rousini
Příspěvky: 1888
Registrován: čtv lis 29, 2012 11:24
Bydliště: ... cestička jako mlat.

Re: Olej full, mid, low saps vs. DPF

Příspěvek od rousini »

Poslední větě úplně nerozumím, ale:
Zatímco z nafty vzniknou saze, které DPF dovede skoro bezezbytku spálit, saze z oleje obsahují prvky kovů a minerálů z aditiv, se kterými si DPF neporadí a tak se tam hromadí. Společně s popelem ze sazí nafty zbytečně vyčerpávají retenční schopnost DPF, která je relativně malá. Není to popelník z kamen, jaký máme mnozí v paměti... :mrgreen: Takhle to laicky vidím já.
Mondeo combi 2.0TDCi 103kW "vraník" Mondeo combi 2.2TDCi 129kW "indián"
Valvoline All Climate 5W-40
Shiver 900 Shell Advance Ultra 4T 15W-50,
Versys 650 Motul 5100 5W-40
Uživatelský avatar
pepoh
Příspěvky: 2652
Registrován: sob črc 29, 2017 10:06

Re: Olej full, mid, low saps vs. DPF

Příspěvek od pepoh »

sira, fosfor je zabijak na kat. dost blbe aby vyrobcovi prdol kat este v zaruke..... 8)
LPGObrázek Obrázek X-CESS :| Obrázek VST 8)
MOBIL SUPER 3000 X1 8) Eurol Engine Oil Treat 8) LQ-Molygen :wink: TOTAL INEO 0W30 :x
Uživatelský avatar
jerome
Příspěvky: 5787
Registrován: ned bře 13, 2011 12:37

Re: Změny ACEA a API specifikací

Příspěvek od jerome »

MatesAN píše:Nicméně asi nedokážu pochopit proč jsou vlastně důležité low saps a podobné oleje.
Presne jak píšeš. Ak si motor zoberie počas intervalu pár deci oleja, malo by byť DPF-ku jedno či je full,mid alebo low saps. Hlavne keď toto dieselové auto jazdí dlhšie trasy na ktoré je pôvodne určené a tým pádom sa DPF aj pravideľne a dôkladne regeneruje. Samozrejme toto málo kto rieši a ľudia jazdia s dieselmi aj krátke trasy okolo komína a tam už nepomôže ani low saps a niekedy už ani svätená voda :)
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27480
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Olej full, mid, low saps vs. DPF

Příspěvek od Pitris »

MatesAN píše:Pokud se můj dotaz v tomhle vlákně nehodí....
Dal jsem pro to samostatné vlákno....
A taky bych řekl že látky jako síra, fosfor a popel obsažené v oleji v dnešní naftě nejsou....(resp. asi jsou, ale v násobně menším množství). Ale nehledal jsem to.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
bio
Příspěvky: 934
Registrován: čtv bře 06, 2008 22:15

Re: Olej full, mid, low saps vs. DPF

Příspěvek od bio »

Obsah síry v motorové naftě podle ČSN EN 590 je max. 10 mg/kg, neboli 10 ppm.
Odpovědět