Olej do vyjeté převodovky
Moderátor: Colommbo
Re: Olej do vyjeté převodovky
Teď jsem si uvědomil, že spojka je tam nová asi 3 nebo 4 roky (teda podle bývalého majitele..), takže kapalina by neměla být moc špatná. Ale když už budu měnit ten olej, tak to zkusím.
Re: Olej do vyjeté převodovky
Výměna spojky s tím nijak nesouvisí.
Re: Olej do vyjeté převodovky
Ale snad ji při výměně odvzdušnili ne? Nevím, je asi zbytečné to tady řešit, prostě to udělám a dám vědět.
Re: Olej do vyjeté převodovky
Nevím, co máš furt s tím odvzdušněním. Jestliže do systému hydraulického ovládání spojky nijak nezasahuješ, což při výměně spojky vůbec nemusíš, pak není třeba nic odvzdušňovat.adamistr0 píše:Ale snad ji při výměně odvzdušnili ne?
Re: Olej do vyjeté převodovky
No jo. Myslel jsem, že když se dělá spojka za 15 tisíc a je s tím kopa práce, tak aspoň ten spojkový válec zkontrolují. Ale nevyznám se v tom..
Však to zítra zkusím propláchnout a uvidím. Olej mi přijde až příští týden, takže uvidím, jestli se to zlepší.
Však to zítra zkusím propláchnout a uvidím. Olej mi přijde až příští týden, takže uvidím, jestli se to zlepší.
Re: Olej do vyjeté převodovky
To je vidět. Proto ti vřele doporučuji svěřit to někomu, kdo se v tom vyzná. Takhle si koleduješ o zbytečné potíže, které tě nakonec mohou stát dost peněz navíc.adamistr0 píše:Ale nevyznám se v tom...
Re: Olej do vyjeté převodovky
Však jsem se zeptal zdejších odborníků.
Jo až budu chtít vyměnit spojku, určitě to něbudu dělat sám, díky za radu.
Jo až budu chtít vyměnit spojku, určitě to něbudu dělat sám, díky za radu.
Re: Olej do vyjeté převodovky
S dovolením autora si vypůjčím jeho příspěvek:
Jednoduše proto, že velmi dobře zapadá do kontextu závěru téhle debaty.
Durex píše:No a netrvalo dlouho a mám zase něco na dílně. Tady šlo jen o pouhou výměnu svíčky na skútru honda PCX. A bude muset motor ven a opravit zdemolovanej závit v makovici ... Já chápu,že jsou lidi,co si chtějí udělat co nejvíc věci sami a okolí jim řekne: "jo to zmákneš,na tom nic není, jen povolíš a dotáhneš ..." , ale někdy je lepší přijet i se zdánlivou prkotinou, než pak řešit toto ...Martin0912 píše:Ahoj všem,
rád bych se ( jako naprostý laik) naučil nějakou základní údržbu kolem auta. Minulý rok jsem začal s výměnou oleje a filtrů kromě palivového
Jednoduše proto, že velmi dobře zapadá do kontextu závěru téhle debaty.
Re: Olej do vyjeté převodovky
Takže tvoje řešení je se vším chodit do servisu? Já nejsem měšťák, který v životě na práci nesáhl. Na tomhle Stilu jsem měnil od oleje přes termostat, brzdy, kulisu řazení až po žhaviče. A všechno bez problémů. Nedávno dokonce turbo a světe div se, zatím nevyletělo výfukem. Ta převodovka je poslední věc, která mi vadí.
Ano nejsem všeznalý jako například ty, ale proto snad jsou tyhle fóra ne?
K tématu: s meziplynem tam kvalty padají líp. Otázka tedy je jestli nový (správný) olej pomůže synchronům, nebo ho mám radši nechat do nové převodovky. (Kterou už bych tam sám už nedal...)
Ano nejsem všeznalý jako například ty, ale proto snad jsou tyhle fóra ne?
K tématu: s meziplynem tam kvalty padají líp. Otázka tedy je jestli nový (správný) olej pomůže synchronům, nebo ho mám radši nechat do nové převodovky. (Kterou už bych tam sám už nedal...)
Re: Olej do vyjeté převodovky
ok. Teda s medziplynom to ide. Dobre. vyzera to na opotrebované synchrony.
Dve možnosti
- naucis sa s tým jazdit takto a vybavené ( synchrony vymysleli preto ,aby si radil pohodlne bez medziplynov - vždy to tak totiž nebolo a s medziplynom sa radilo bežne)
- das to opravit - drahé, asi nerentabilné
Výmena prevodovky - ak más istotu , že nemá podobný problém a vyjde to lacnejšie (asi ano) než oprava, možno by sa dalo zvážiť. A možnost výmien olejov tu je tiež, ale to je už asi alchýmia s neistým výsledkom.
Mne tiež nejde uplne ukážkovo dvojka na toyotke. Ale ako som zistil, nie je to o nic horšie než na iných autách , aj o hodne mladších.
Ale skor ako zacnes rozmýšlat o tomto, už si vymenil ( alebo aspon pozrel) tu kvapalinu v spojkovom okruhu? naozaj, to može problem odstranit a je to to najjednoduchšie a najlacnejšie na zaciatok , co možes urobit. Možno mas v haji pomocný spojkový valcek a ani o tom nevies. Ono to funguje stále, ale nie tak ako by malo / mohlo.
Dve možnosti
- naucis sa s tým jazdit takto a vybavené ( synchrony vymysleli preto ,aby si radil pohodlne bez medziplynov - vždy to tak totiž nebolo a s medziplynom sa radilo bežne)
- das to opravit - drahé, asi nerentabilné
Výmena prevodovky - ak más istotu , že nemá podobný problém a vyjde to lacnejšie (asi ano) než oprava, možno by sa dalo zvážiť. A možnost výmien olejov tu je tiež, ale to je už asi alchýmia s neistým výsledkom.
Mne tiež nejde uplne ukážkovo dvojka na toyotke. Ale ako som zistil, nie je to o nic horšie než na iných autách , aj o hodne mladších.
Ale skor ako zacnes rozmýšlat o tomto, už si vymenil ( alebo aspon pozrel) tu kvapalinu v spojkovom okruhu? naozaj, to može problem odstranit a je to to najjednoduchšie a najlacnejšie na zaciatok , co možes urobit. Možno mas v haji pomocný spojkový valcek a ani o tom nevies. Ono to funguje stále, ale nie tak ako by malo / mohlo.
Toyota Carina E 1.6 Xli LB 1992 Japan
Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey
Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey
Re: Olej do vyjeté převodovky
Pokud jde s meziplynem řadit líp, asi budou už synchrony "načaté". Olejem (žádným) to neopravíš, ale správný nový (+ třeba s nějakým aditivem) olej může opravu/výměnu oddálit. A s tím meziplynem bych dolů řadil dál, a nahoru můžeš s dvojím vyšlápnutím spojky taky.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Olej do vyjeté převodovky
Dělám to tak stále + řadím na-dvě-doby, byť to dnes povětšinou není zapotřebí. Jednak síla zvyku, jednak se tím ty synchrony šetří.Pitris píše:...s dvojím vyšlápnutím spojky taky.
Re: Olej do vyjeté převodovky
OK, jenže takový dojem budíš. Už proto, že jsi doteď nejspíš vůbec neznal řazení s meziplynem. A tu zaujatost "odvzdušněním" jsem již komentoval. Pak se nediv mé reakci.adamistr0 píše:Takže tvoje řešení je se vším chodit do servisu? Já nejsem měšťák, který v životě na práci nesáhl...
Re: Olej do vyjeté převodovky
Bohužel na tu kapalinu ještě nebyl čas, ale zkusím to. Druhou převodovku mám domluvenou od kamaráda z vrakáče za tisícovku, ale neví jak na tom je. Bez namontování to asi nezjistím co? Olej z ní vytekl hezký bez kovových částeček, ale kdo ví. Nejnovější převodovky i tak budou 10+ let staré... Repas + montáž se u takového auta asi nevypatí.
Jasně že to neopravím, jenom mě zajímalo jestli není něco jako "hustěší olej do motru, který líp vytěsní vůle".
Nahoru to řadí dobře, největší problém je 3->2 a 2->1. Jako dá se to, jenom jsem zvyknutý z firemní dodávky, že tam rychloszi padají krásně a skoro samy. Tady to prostě musím občas natlačit.
Asi to dopadne tak, že vyměním kapalinu a olej, když už jsem ho koupil a pak kdyžtak zkusím ten lubrifilm
Jasně že to neopravím, jenom mě zajímalo jestli není něco jako "hustěší olej do motru, který líp vytěsní vůle".
Nahoru to řadí dobře, největší problém je 3->2 a 2->1. Jako dá se to, jenom jsem zvyknutý z firemní dodávky, že tam rychloszi padají krásně a skoro samy. Tady to prostě musím občas natlačit.
Asi to dopadne tak, že vyměním kapalinu a olej, když už jsem ho koupil a pak kdyžtak zkusím ten lubrifilm
Re: Olej do vyjeté převodovky
Ten Lubrifilm není samozřejmě jediný - dal sem na něj tip, bo jsem ho několikrát (byť jen preventivně) použil, a vždycky
Jinak olej v převodovce je dost háklivý na viskozitu, resp. ani s řidším, ani s hustším olejem to zřejmě nikdy nebude řadit líp
PS: Myšleno tak že když se dá jiná SAE (o API nemluvě) než doporučená výrobcem, za určitých podmínek půjde řadit špatně.
Jinak olej v převodovce je dost háklivý na viskozitu, resp. ani s řidším, ani s hustším olejem to zřejmě nikdy nebude řadit líp
PS: Myšleno tak že když se dá jiná SAE (o API nemluvě) než doporučená výrobcem, za určitých podmínek půjde řadit špatně.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF