treba zospodu a striekackou (500ml z lekarne pouziva sa pre kone a stoji cca 2-3 euro)
ATF nema byt hocijaka ale specialna: Dexron E a je priserne draha, liter asi 600-700Kc (cca do 20€)
Tutela Transmission Technyx.
a zachovala si tie iste kvality ako povodna Tutela Car Technyx ? mal som totiz pocit ze parametre sa zhorsili - kazda zmena nazvu vacsinou znamena zvysenie ceny a zhorsenie parametrov (hovori sa tomu aj zazmrdovanie vlastnosti)
Tieto auta mam na krku:
Daewoo Matiz 0,8 l 37kW rok 2001
Seat Inca SDI 47kW AEY
PSA Berlingo 1,4 l 55kW KFW
PSA Xara Picasso 1,6l 80kW NFU
Touran diesel 2006
Rexton SsangYong 2010
Osobně se domnívám, že Dexron E je pro danou aplikaci zcela zbytečný, neboť zde jde výhradně o viskozitu, nikoli o další vlastnosti, kvůli kterým je Dexron E tak drahý.
Jestli si Tutela zachovala předchozí (pozitivní) vlastnosti, neumím/nedokážu objektivně posoudit. Specifikace zůstala stejná a subjektivně - mám ji v převodovce od srpna (augusta) 2016 a cca 40tis.km, kamarád v oplím choulostivém šestikvaltu od léta 2014 a obě převodovky řadí jako víno i v zimě.
Ještě na doplnění: ATF se použít dá, nicméně převoďák by byl lepší, a to pro řazení "nahoru" s již zahřátým agregátem. A použití Dexronu E může být z tohoto hlediska dokonce kontraproduktivní, tj. může způsobit velmi obtížné řazení dvojky a trojky z vytočené jedničky, resp. dvojky.
Jerry3:
Ten Matiz měl právě největší problém s řazením (podřazením) na 2.RS. Výměnou za ATF tento problém vymizel i když jsem s tím jel "hodně dynamicky" a sázel tam kvalt jeden za druhým. Ve zmiňované prodejně mi navrhli ATF, a i když jsem byl vůči tomu skeptický, změna byla fakt citelná.
DOHC VTEC TURBO 243kW HGO 0W20 SOHC 16V 66kW MAX LIFE 5W40 DOHC PARALLEL-TWIN 52 kW MOTUL 300V 10W40
Já u dodávky při pouštění spojky i při řazení nahoru vrknu o plyn a pak je přeřazení skoro neznatelný. On je načnutej kyneťák s poloosou,tak mu ulehčuju
Ahoj prosím poraďte olej do převodovky. Octa 1 rv.1998 pětikvalt 1,8 20V bez truba 92kW najeto 288.000 km. Obcas jde blbě řadit jednička. Ten olej je tam ale starý, to nechci měnit jen kvůli té jedničce, ale říkám si může to trochu pomoci? Co mi poradíte koupit? Já bohužel ani nenám návod k auto nevím co tam je za třídu oleje. Nechám si poradit i značku, i když nejraději mám Sunoco . Díky.
Pokud jde špatně řadit jednička, tak bych řekl, že problém bude spíše někde jinde, než v samotném převodovém oleji: nastavení mechanismu řazení, spojka a její ovládání, vypínací ložisko, ložiska na předlohové hřídeli...