Olej do prevodovky
Moderátor: Colommbo
Re: Olej do prevodovky
Uz som objednal tu Tutelu za 10.50€ /l. Myslim si, ze nou asi nic nepokazim, ale aj tak si pre istotu po vypusteni necham stary olej, keby nieco.
Re: Olej do prevodovky
Když už tu je takový všeobecný téma, tak se přifařím s dotazem na olej 75W90 API GL-4 a řazením za tepla, respektive řazením z jedničky na dvojku a někdy i na trojku z vytočený jedničky/dvojky v cca 6000-7000 ot/min, kdy tam ten kvalt bez spočítání zubů prostě nenacpu. Za studena a v nízkých otáčkách řadí krásně. Olej v převodovce měním cca co 40k km, nebo když mám náladu tak i dřív zárověn s motorovým. Dřív jsem dával Valvoline maxlife 75w90 gl4, ale ten přestali vyrábět, tak jsem zkusil Ravenol 75w90 gl4 s přísadou od Liqy Moly MoS2. Možná tam ty kvalty jdou líp mechanicky, ale je slyšet že to jde stejně přes zuby, ale to je asi jen subjektivní pocit a řadí to pořád stejně (blbě). Zkusil bych klidně i nějaký 75w s vyšší viskozní třídou za tepla, ale takové se dělají jen s API GL-5. Vím, že se to tu už někde řešilo, ale bez nějakého kloudného závěru, tak nevím jestli ještě vyzkoušet nějaký jiný olej nebo se s tím prostě smířit.
Re: Olej do prevodovky
Najdi si olej s nejvyšší hodnotou viskozity při 100 st. C a ten použij. V žádném případě tam nedávej dodatečné aditivum, neboť to předmětný problém jen zhorší!
Re: Olej do prevodovky
Tak nejvyšší kinematickou vizkozitu při 100°C co jsem zatím našel, mají asi jen oleje od Millers oils a to konkrétně NANODRIVE - EE Transmission 75W-90: 17.85cSt. Ostatní běžně prodávané oleje mají okolo 14-15cSt. K tomu se ale váže další dotaz a to, že většina těchto olejů splňuje specifikaci API jak GL4 tak i GL5, nemůže to být problém?
Re: Olej do prevodovky
Jerry - s dovolením
Jerry3 píše:Pokud je to GL5 už bez sirnatých aditiv, tak OK. Poznáš to podle současného deklarování GL4.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Olej do prevodovky
Děkuji tedy za rady, vyzkouším a dám vědět. Ještě mě teda napadlo zkusit rovnou 75W110 od millersu s viskozitou 19.2cSt při 100°C, ikdyž to už je asi zbytečný a i ta cena je trochu vyšší, ale pořád levnější než origo olej od VW pro 6q převodovky
Re: Olej do prevodovky
Jestli se ti celou dobu jedná o olej do koncernového 6 kvaltu, tak tě mohu ujistit, že ten originální olej nefunguje.nomacorc píše:... pořád levnější než origo olej od VW pro 6q převodovky
Re: Olej do prevodovky
Naštěstí ne, jen jsem olej do koncernového 6q řešil právě nedávno do druhého auta (70W-75W G052171)... Mohu vědět který olej tam funguje? Potřeboval jsem to do SAGu a nakonec jsem bral origo olej od Forda kvůli lepší ceně a zdá se, že funguje OK.
Re: Olej do prevodovky
To netuším, lil ho tam značkový servis. Že fungovat nebude, to jsem tušil, ale nijak nereagovali na můj požadavek vyšší "horní" viskozity. Holt značkový servis...
Re: Olej do prevodovky
Jeste bych zkusil castrol syntrans fe 75w80, podle LT je to spis ridsi 75w80 a primo v popisu castol uvadi ze je doporuceny do 5q a 6q prevodovek vw, za zkousku by to stalo.
Re: Olej do prevodovky
v minulych debatach bolo spominane aj oznacenie GL4+Pokud je to GL5 už bez sirnatých aditiv, tak OK. Poznáš to podle současného deklarování GL4.
cize GL4 aj GL5 zaroven.
A neviete nahodou aka je nahrada za Fuchs Titan ATF SL 5000 ?
uz ho nikde nepredavaju ...
Tieto auta mam na krku:
Daewoo Matiz 0,8 l 37kW rok 2001
Seat Inca SDI 47kW AEY
PSA Berlingo 1,4 l 55kW KFW
PSA Xara Picasso 1,6l 80kW NFU
Touran diesel 2006
Rexton SsangYong 2010
uzitocne info: post27317.html#p27317
Daewoo Matiz 0,8 l 37kW rok 2001
Seat Inca SDI 47kW AEY
PSA Berlingo 1,4 l 55kW KFW
PSA Xara Picasso 1,6l 80kW NFU
Touran diesel 2006
Rexton SsangYong 2010
uzitocne info: post27317.html#p27317
Re: Olej do prevodovky
To sis jen špatně vyložil, resp. nic takového tady nikdy nezaznělo, poněvadž tomu tak prostě není.Misojogi píše:v minulych debatach bolo spominane aj oznacenie GL4+
cize GL4 aj GL5 zaroven.
Re: Olej do prevodovky
no predsa do MatizaPitris píše:ATF Ty máš automat nebo fordí skříň V čem
je to standardne riesenie servisov Daewoo aby islo zaradit dvojku
Seleniu (Tutela Car Technyx) som uz vyskusal, ale prestali ju vyrabat a tak som sa rozhodol vyskusat dalsie riesenie - a mozem povedat ze radi rovnko dobre ako Selenia ak nie este lepsie
Tieto auta mam na krku:
Daewoo Matiz 0,8 l 37kW rok 2001
Seat Inca SDI 47kW AEY
PSA Berlingo 1,4 l 55kW KFW
PSA Xara Picasso 1,6l 80kW NFU
Touran diesel 2006
Rexton SsangYong 2010
uzitocne info: post27317.html#p27317
Daewoo Matiz 0,8 l 37kW rok 2001
Seat Inca SDI 47kW AEY
PSA Berlingo 1,4 l 55kW KFW
PSA Xara Picasso 1,6l 80kW NFU
Touran diesel 2006
Rexton SsangYong 2010
uzitocne info: post27317.html#p27317
- Colommbo
- Příspěvky: 9849
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: Olej do prevodovky
Tutela Car Technyx (75W85 API GL4+) se distribuuje stále dál, jen asi před dvěma lety došlo ke změně názvu na Tutela Transmission Technyx.
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Re: Olej do prevodovky
Mišo má pravdu. ATF mi doporučili i v prodejně ND Daewoo v Ostravě. Servisoval jsem Matize kolegyňce z práce a měla stejný symptom na převodovce, jak Mišo. Hooodně se to po výměně oleje spravilo. Jen to dolévání stálo za prd (malý otvor).
DOHC VTEC TURBO 243kW HGO 0W20
SOHC 16V 66kW MAX LIFE 5W40
DOHC PARALLEL-TWIN 52 kW MOTUL 300V 10W40
SOHC 16V 66kW MAX LIFE 5W40
DOHC PARALLEL-TWIN 52 kW MOTUL 300V 10W40