Pitris píše:To už víc katalyzátoru škodí jízda "na spotřebu", kdy 3 t.ot. jsou pro řidiče sprostá slova
pitris to neni nas pripad
pepoh píše:rypnem si do zakladatela vlakna, lebo na niektorych forach toto kontroluju--ze nazov vlakna ma byt konkretny a jasny. co v tomto pripade ma vypovednu hodnotu o nicom.
trochu sem to rozepsal, bohuzel me nenapada jak jinak to jeste zkonkretizovat, tak kdyz tak napis jak by to melo vypadat at je to tu v poradku s rovnovahou vesmiru
Chlapi, do rodiny nám přibyde vůz s tímto motorem v EURO 6b a měl bych pár otázek ohledně záběhu. Nevím jaký olej je od výroby v motoru, v návodu je doporučena Selenia 5W-40 v C3, viz první příspěvek tohoto vlákna.
1. Vylít ten sajrajt hned, nebo po kolika km? Domů s ním pojedu 150 km, snad to nebude problém. Origo filtr bych si schoval na použití před garančkou.
2. Co dát potom na další záběh, aby nedošlo k jeho podtržení a na kolik km? Kdy podle vás mám dát finální olej, tj. kdy bude po záběhu? Nejčastěji bude jezdit trasy 10 - 20km, ale ne denně.
3. Jaký olej dávat po záběhu? 0W-40 možno na ty relativně krátké trasy? Je to konstrukčně starý motor FIRE, tak snad se bez normy C3 obejde, nicméně firemní norma nebude dodržena.
4. Článek o záběhu nového motoru na acz.jsem četl, ale další rady a postřehy k záběhu uvítám, je to moje premiéra.
Díky.
Základní záběh 1500 km je nejlepší absolvovat v kuse, se stále teplým motorem, nejlépe v podhůří ne příliš vysokých hor. Dá se to zařídit v rámci jednoho víkendu.
Dane, původní olej bych tam nechal tak 1500 - 2000 km, a pak dal na cca 5 tkm 5w30 v A3. A potom klidně v SAE 5w30 (nebo 0w40) po 10-ti tkm i pokračoval....
Nie taký olej neexistuje, pretože tá Fiatácka norma je jedna ruka s normou ACEA C3 A keď má daný olej C3 nemôže mať A3 z dôvodu,že je MID SAPS (menej sulf.popola,síry a fosforu)
Kedže je auto nové, odporučil by som ti kvalitný olej Mobil1 ,ktorý má celkom pekné parametre a spľňa aj výrobcom predpísanú normu FIAT 9.55535-S2