Olej do Mazdy 6 GJ 2,5i Skyactiv-G

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
Uživatelský avatar
jerome
Příspěvky: 5787
Registrován: ned bře 13, 2011 12:37

Re: Olej do Mazdy 6 GJ 2,5i Skyactiv-G

Příspěvek od jerome »

Colommbo píše:Proč se furt cpe do motorů nula a ještě se k tomu argumentuje zimou...? :?
Z druhej strany... preco nie ? :o
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27480
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Olej do Mazdy 6 GJ 2,5i Skyactiv-G

Příspěvek od Pitris »

Renda1966 píše:Jak poznám, jakou má HTHS viskozitu olej Castrol EDGE Titanium FST 0W-30 ? A nikde jsem nenašel z jakého roku má C3....
Ze kterého roku má norma schválení někteří výrobci neuvádí - bohužel,
ale právě to C3 značí že olej má normální HTHS viskozitu.
C1 a C2 snížená a C3 a C4 normální HTHS viskozita....

A jestli 0w30 nebo 5w30 :?: Při častých hodně mrazivých startech a krátkých popojížďkách je vhodnější 0w, jinak plně vyhoví 5w.... A v našich klimatických podmínkách při málo startech stačí defakto i 10w.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Renda1966

Re: Olej do Mazdy 6 GJ 2,5i Skyactiv-G

Příspěvek od Renda1966 »

Díky všem za rady, už se v tom trochu orientuji. A je lepší vzít starší API SL když bude ACEA A3/B3 nebo novější SN ale skoro všechny mají i C3 nebo k tomu A3/B4 ???
:?:
pepa.masek

Re: Olej do Mazdy 6 GJ 2,5i Skyactiv-G

Příspěvek od pepa.masek »

Aby to nebylo tak jednoduché, tady http://www.lubrizol.com/EngineOilAdditi ... B4-10.html se píše, z jakých základových olejů se které viskozity dělají a že PAO oleje všeobecně označované jako nej .... se vyrábějí ve viskozitě 0W - 30.
Renda1966

Re: Olej do Mazdy 6 GJ 2,5i Skyactiv-G

Příspěvek od Renda1966 »

Jinými slovy, je pro mé použití vhodnější tento: http://www.millersoils.cz/trident-5w30
nebo
tento: http://www.millersoils.cz/trident-longlife-5w30
na ceně tolik nesejde.
Návštěvník

Re: Olej do Mazdy 6 GJ 2,5i Skyactiv-G

Příspěvek od Návštěvník »

Vypadá to, že ti jde hlavně o tohle
Renda1966 píše:na ceně tolik nesejde.
a blaho motoru je až druhořadé.
Renda1966

Re: Olej do Mazdy 6 GJ 2,5i Skyactiv-G

Příspěvek od Renda1966 »

Návštěvník píše:Vypadá to, že ti jde hlavně o tohle
Renda1966 píše:na ceně tolik nesejde.
a blaho motoru je až druhořadé.
Co je to za blábol ???
Návštěvník

Re: Olej do Mazdy 6 GJ 2,5i Skyactiv-G

Příspěvek od Návštěvník »

som myslel že človek je na prvom mieste ale on je tam spaľovací motor... jeho blaho je najdôležitejšie....
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27480
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Olej do Mazdy 6 GJ 2,5i Skyactiv-G

Příspěvek od Pitris »

Renda1966 píše:Díky všem za rady, už se v tom trochu orientuji. A je lepší vzít starší API SL když bude ACEA A3/B3 nebo novější SN ale skoro všechny mají i C3 nebo k tomu A3/B4 ???:?:
Pokud platí že....
Renda1966 píše:Většinou jezdím krátké trasy po městě, 1x za rok Itálie s karavanem a jinak párkrát po republice na hory. Měnit budu cca po 10 - 12 tis. což je můj roční nájezd. Žádné závodění jen občas mi bouchnou saze.
....tak je to v podstatě jedno, ale jestli bych já volil z těch dvou Tridentů 5w30, tak asi ten API SL kvůli vyšší hodnotě TBN (alkalická rezerva oleje - schopnost odolávat (chemicky) kyselému prostředí v motoru vznikajícímu průnikem vzdušné vlhkosti a nespáleného paliva do oleje, které je tím kyselejší, čím jsou kratší jízdy. Ale při delších jízdách, kdy se olej a motor dostatečně (ne zahřeje, ale) prohřeje, je olej schopen částečné "regenerace" tím, že se to z něj odpaří....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27480
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Olej do Mazdy 6 GJ 2,5i Skyactiv-G

Příspěvek od Pitris »

pepa.masek píše:....a že PAO oleje všeobecně označované jako nej .... se vyrábějí ve viskozitě 0W - 30.
Nejen v SAE 0w30 (byť v ní jich je asi nejvíc). PAO jsou i oleje třeba 0w40, 5w40, 10w40 nebo 15w50.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
PHiLiPZ
Příspěvky: 148
Registrován: čtv úno 04, 2016 12:14
Bydliště: PK, SVK

Re: Olej do Mazdy 6 GJ 2,5i Skyactiv-G

Příspěvek od PHiLiPZ »

Zdravim, mam M6 2.5l uz 8 mesiacov (nove auto, 4km najazdene). Prvych cca 1000km som jazdil opatrnejsie (max 3000rpm) kvoli zabehu, potom som zacal zvysovat do 4000rpm a teraz sa pri predbiehani (velmi kratkodobo) nebojim ist az po obmedzovac (6200+rpm). Obvykle ale medzi 2000-2500rpm. Povodny olej z vyroby bol 0w20, pri 2422km som ho vymenil za Millers Oils EE LL ECO 5w30, ktory odvtedy pouzivam pri kazdej vymene (10548km, 19220km). Aktualne mam asi 21400km. V EU kvoli zaruke musim pouzivat 0w20 alebo 5w30, API SL-SN a ACEA A3/A5. Tento Millers je A5, takze znizene HTHS (3.22mPa.s). TBN ma slusne 10.11 mg KOH/gm. Palivo bolo na Slovensku asi 3x tankovane Shell premiove, 1x Slovnaft premiovy. Inak vzdy vo Viedni OMV Natural 95 a Millers Oils Petrol Power ECOMAX.
V noci auto stoji v teplej garazi, nevidel som teplotu pod 14°C. Jazdim na nom z 98% dlhe trasy okolo 120km do prace a rovnako vela domov. Vacsina cesty je po dialnici 120-130km/h, otacky na sestke su do 2400rpm, v podstate stale rovina, zapchy velmi vynimocne. Pouzivam vhodny olej, alebo by som kvoli znizenemu HTHS mal pozriet po nejakej A3? Kedze nerobim kratke trasy a mam minimum studenych startov, mam rozmyslat nad 5w40, aj ked je to mimo EU specifikaciu? Pripadne rovnaky olej v C3? Mam este dve 5l balenia, rad by som ich dojazdil. Vdaka.
Naposledy upravil(a) PHiLiPZ dne ned úno 05, 2017 12:48, celkem upraveno 1 x.
Suzuki Ignis 2005 1.3L benzin - na zaciatku 2017 dosiahol Ignac 333 tisic km najazd a stale jazdi
Mazda6 Skyactiv 2016 2.5L benzin + MO CFS 5w-40 NT+ + MO Petrol Power ECOMAX
https://www.spritmonitor.de/en/detail/769867.html
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9926
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: Olej do Mazdy 6 GJ 2,5i Skyactiv-G

Příspěvek od Colommbo »

S ohledem na jízdní režim bych v motoru ponechal stávající náplň a podobně zužitkoval i zásoby. A užíval si potěšení z nepřiposraného motoru. :)
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Uživatelský avatar
BigBang
Příspěvky: 1861
Registrován: ned zář 15, 2013 21:30
Bydliště: Dux & Kladno
Kontaktovat uživatele:

Re: Olej do Mazdy 6 GJ 2,5i Skyactiv-G

Příspěvek od BigBang »

A až dojedeš stávající zároby, plynule přejdi na A3 olej. Pokud to po dálnici nedrtíš, tak tak 5w30 bude stačit ;)
A2 1.4TDI - Rav VMO
T5 2.5TDI - Cas Edge FST LL2 0W30
Fabia 1.2TSI - Rav SSL
KLE500 - Rep MotoSint 10w40
TnT899 - Rep MotoR 15W50
MX-5 - HPR 10w50, Technyx 75w85, Yac BVX 75w90
vyjeto: Rep El 505.01TDI 5w40, MO XF 5w40, XF, XFS 5w50, XF 0w40, EE 5w40
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9926
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: Olej do Mazdy 6 GJ 2,5i Skyactiv-G

Příspěvek od Colommbo »

"plynule přejdi na A3" - čteš mi myšlenky... :wink:
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Uživatelský avatar
PHiLiPZ
Příspěvky: 148
Registrován: čtv úno 04, 2016 12:14
Bydliště: PK, SVK

Re: Olej do Mazdy 6 GJ 2,5i Skyactiv-G

Příspěvek od PHiLiPZ »

Chlapi, diky za vase nazory, vidim to podobne. Paci sa mi nano rada od Millers a preto som aj spomenul 5w40. Obycajna EE 5w30 je bud A5, alebo C3-10, resp. C3-12. V CFS NT(+) rade je s dobrou HTHS az ta 5w40. Ich 0w20 a 0w30 ju maju este o dost nizsiu ako moj sucasny olej. Je hodnota 3.22 fakt taka nizka? Myslim, ze v mazivarskym mytoch som cital, ze oleje s vyssim viskozitnym indexom stracaju pouzivanim viskozitu, aj preto s 5w40 vaham. Co dalsie to v motore ovplyni s mojimi sucasnymi vedomostami neviem odhadnut, preto sa radsej pytam vas. Tie prachy za CFS NT(+) by som dal, ak to bude pre auto prinosne.
Suzuki Ignis 2005 1.3L benzin - na zaciatku 2017 dosiahol Ignac 333 tisic km najazd a stale jazdi
Mazda6 Skyactiv 2016 2.5L benzin + MO CFS 5w-40 NT+ + MO Petrol Power ECOMAX
https://www.spritmonitor.de/en/detail/769867.html
Odpovědět