Olej do Hyundai I30 1,4 80KW r.v. 12/2011

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

michaelgelo
Příspěvky: 18
Registrován: pon lis 10, 2014 10:16

Olej do Hyundai I30 1,4 80KW r.v. 12/2011

Příspěvek od michaelgelo »

Dobrý den, má dotaz na výměnu oleje. Auto má najeto 37 000km a od té doby co mi originál servis H tam dal Castrol magnetik profesionál 5W-30 se mi zvedla spotřeba a motor má vyšší hlučnost než s originál olej od Shellu. Teď mám před výměnou oleje a rád bych tam dal něco lepšího, před 14 dny byl v Autosalonu doporučován olej s nanočásticemi od Millers oil. Dle technika z Millers oil bych tam mohl dát tyto: EE LONGLIFE 5w40 - http://www.millersoils.cz/ee-longlife-5w40?c=220,
EE LONGLIFE C3 5w30 - http://www.millersoils.cz/ee-longlife-5w30?c=62
Má někdo z vás praktické zkušenosti s tímto druhem olejů. Je opravdu tak dobrý a snižuje hlučnost a spotřebu?
Moc děkuji za veškeré rady a návrhy na výměnu oleje.
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9846
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: Olej do Hyundai I30 1,4 80KW r.v. 12/2011

Příspěvek od Colommbo »

W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
michaelgelo
Příspěvky: 18
Registrován: pon lis 10, 2014 10:16

Re: Olej do Hyundai I30 1,4 80KW r.v. 12/2011

Příspěvek od michaelgelo »

Děkuji za tip celý vlákno jsem přečetl. Jen jsem byl z článků zmatený.
Specifikace výrobce je API SL nebo SM, ACEA A3 a z těch dvou olejů to není ani jeden a přitom mi byly doporučený, tak jsem chtěl nějakou radu. Na strankách Millers oil ang. mě vyšel olej se specifikací A5/B5 pro mé auto a tak mi jde jen o to abych něco neprovedl s motorem auto je ještě v záruce.
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9846
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: Olej do Hyundai I30 1,4 80KW r.v. 12/2011

Příspěvek od Colommbo »

Pokud je auto ještě v záruce (což je poměrně důležitá informace, již jsi ale neuvedl...), raději bych se vyhnul nějakým experimentům a nechal to na H servisu, bohužel... :( Doufám, že nemáš záruku sedm let, to by pro motor mohl být hrob... :?
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Jan Nowak

Re: Olej do Hyundai I30 1,4 80KW r.v. 12/2011

Příspěvek od Jan Nowak »

Dej tam ACEA A3 a API SL a vyšší (tedy i třeba SM a SN). Má Hyundai nějaké interní normy? Myslím, že ne... Ale raději mrkni do manuálu.
ACEA A5 nedávej.
A viskozitu? Tu vol podle jízdního stylu. 5W40 nebo 5W30 (když v létě netaháš karavan) bude OK :wink:
michaelgelo
Příspěvky: 18
Registrován: pon lis 10, 2014 10:16

Re: Olej do Hyundai I30 1,4 80KW r.v. 12/2011

Příspěvek od michaelgelo »

A ten co má C3-10 ten nemůžu tam dát? Protože s nanočásticemi je na výběr pouze A5, C3-10. Nic jiného nenabízí.
Jan Nowak

Re: Olej do Hyundai I30 1,4 80KW r.v. 12/2011

Příspěvek od Jan Nowak »

C3-10 je norma pro nafťáky, stejně tak jako B-čkové normy. Ty potřebuješ konkrétně A3.
Většina olejů ma normy uvedené ve stylu (příklad): ACEA A3/B4

Edit:
A jó :shock: Oni mají Nanodrive (některé) jen dieslové ACEA :shock:
Ale API mají i benzínové...
Hele, jaký Nanodrive TI neporadím (jen ne ten A5). Ale třeba někdo taky z kluků ví víc.
alfi

Re: Olej do Hyundai I30 1,4 80KW r.v. 12/2011

Příspěvek od alfi »

Vykašlite sa na nano... máte primitívny stroj a umažete to hravo aj lidl olejom.... vyberte si nejakú značku s prijateľnou cenou a vybavené... 5w40 alebo 10w40 - to vám poradia ktorý kedy... žiadne C3.... acea a3...
Jipocar

Re: Olej do Hyundai I30 1,4 80KW r.v. 12/2011

Příspěvek od Jipocar »

Moderne postaveny olej s aktualnim ACEA C3 jiz technicky nemuze nest i A3/B3 nebo A3/B4 !!!! Jen API normy!! Viz aktualni weby a technicky listy vsech modernich olejaru vcetne treba Castrolu, takze se proste nedivte ze olej s nejmodernejsi C3-10 nema A nebo B. Proste uz nemuze mit!!!
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27402
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Olej do Hyundai I30 1,4 80KW r.v. 12/2011

Příspěvek od Pitris »

to michaelgelo: Pro správné určení oleje je potřeba znát i převažující jízdní podmínky:
1) když je auto v záruce, je potřeba dát předepsaný olej - ale na neprodloužený interval výměny je vhodnější ACEA A3 a neměl by být problém ho použít, i když je předepsáno A5. Oleje A3 jsou oleje s normální HTHS viskozitou, A1/A5 jsou s HTHS viskozitou sníženou a A5 ještě navíc longlife....(raději ne)
2) API od SL nahoru a SAE zvolit podle jízdních podmínek:
časté studené starty a krátké jízdy - 0w30, 0w40, 5w30 nebo 5w40
časté studené starty a delší jízdy - 0w40 nebo 5w40
málo startů a krátké jízdy - 5w30 nebo 5w40
málo startů a delší jízdy - 5w40 nebo 10w40
A v podstatě kompromis (ale vůbec ne špatný) je SAE 5w40....

Oleje ACEA C"něco" (1 a 2 - snížená HTHS viskozita, 3 a 4 - normální HTHS viskozita) jsou oleje pro motory s filtrem pevných částic. Bohužel tyhle pro emise přizpůsobené oleje mají ale právě kvůli tomu nižší obsah jistých aditiv, která jsou ale důležitá pro výdrž oleje. Naštěstí už to ale neplatí u olejů ACEA C"něco"-10; tam už je to aditivované jinými aditivy, která na výdrž oleje již negativní vliv nemají. A aby to nebylo tak jednoduché, tak ty emisní normy "řeší" i API. SL je ještě v pohodě, SM je na tom podobně jako ACEA C"něco" bez 10, a SN je už zase "gut" -> s "neškodnými" aditivy už jako ACEA C"něco"-10. Tohle je ale obecně a mám tím na mysli (ne)vhodnost aditiv pro motor podle API nebo ACEA - pro event. DPF je podstatná ACEA C"něco", ale mezi tím a API úměra je.... Takže když nemáš DPF, tak můžeš i ACEA C3 a API SM, ale nejvhodnější pro motor je ACEA A3 a API SL(SN)

Pokud jde o zvukový projev motoru, tak za tepla viskóznější (hustší) olej ho dokáže trochu zmírnit,
takže např. s olejem 5w40 nebo 10w40 bude motor tišší než s 5w30.

Já osobně bych se vůbec nebál použít třeba ten Millers 5w40 EE, ale ten je cenově výš.... z dalších značek třeba Elf, Eni, Liqui Moly, Mobil, Motul, Repsol, Sunoco, Texaco, Total, Valvoline, Yacco :wink:

A co se týče intervalu výměny oleje, tak předepsaný je maximální :!: a jen pro ideální podmínky -
-> a ty jsou málo startů a delší klidné jízdy. Ve všech ostatních případech zkrátit a nejhorší pro olej jsou studené krátké popojížďky: tam je vhodné kilometrový interval zkrátit o třetinu (i o polovinu).

PS: pokud budeš ale dodržovat tyto výše popsané intervaly výměny, tak Ti v podstatě může být šumafuk, jestli je olej API SL, SM nebo SN nebo jestli má ACEA C3-04,07,08 nebo už ACEA C3-10.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
michaelgelo
Příspěvky: 18
Registrován: pon lis 10, 2014 10:16

Re: Olej do Hyundai I30 1,4 80KW r.v. 12/2011

Příspěvek od michaelgelo »

Moc ti děkuji za radu, převážně přes týden jezdím po městě 2-4km ráno odpoledne a někdy večer. Celoroční nájezd mám do 12-15000km. Jednou za rok Chorvatsko 1200km tam a zpět, jinak o víkendech do 100km. Myslím, že opravdu vemu ten EE LONGLIFE 5w40 co mám v popisu. Budu to kupovat s kolegou z práce ten to chce dát do Renaultu Thalie 1,4 74Kw 16V. Jen jsem potřeboval se ubezpečit, že motoru neublížím a bude to lepší jak Castrol za stejné peníze. Servis mi ho tam nalil za 395kč/l a to tenhle je o 15kč dražší.
Moc děkuji a po zkušenostech něco napíšu.
adosM

Re: Olej do Hyundai I30 1,4 80KW r.v. 12/2011

Příspěvek od adosM »

michaelgelo píše:Moc ti děkuji za radu, převážně přes týden jezdím po městě 2-4km ráno odpoledne a někdy večer. Celoroční nájezd mám do 12-15000km. Jednou za rok Chorvatsko 1200km tam a zpět, jinak o víkendech do 100km. Myslím, že opravdu vemu ten EE LONGLIFE 5w40 co mám v popisu. Budu to kupovat s kolegou z práce ten to chce dát do Renaultu Thalie 1,4 74Kw 16V. Jen jsem potřeboval se ubezpečit, že motoru neublížím a bude to lepší jak Castrol za stejné peníze. Servis mi ho tam nalil za 395kč/l a to tenhle je o 15kč dražší.
Moc děkuji a po zkušenostech něco napíšu.
Vzhledem k tomu, že ti tam nalili Castrol za 400kč Litr a ještě motor běží divně, tak jsou to teda pěkní vyblitci. :x Ten olej asi nebude uplně košér. Umý jen vyhrožovat, že padne záruka a kdesi cosi. A k tomu mají poměrně všude podělanej Castrol..Není na škodu při příští výměně tam zajet a mít svůj olej. Budou sice rypákovat ale měli by ti ho tam nalít. Api a vše možné splnuje. Záruka nepadne. Tatík to udělal taky u 3 roky staré octávky ještě v záruce. Se svým olejem. Při nejhorším jde si ten olej vyměnit doma. Sehnat origo olejový filtr, Momenták na zátku oleje a olej a tím to hasne. Nemají šanci poznat, že si ten olej měnil. To kdyby si náhodou chtěl olej co ti tam dali vylít pryč a vyměnit za Millerse. Jinak si piš, že motor bude chrochtat uplně krásně. Tady ti kluci špatně neporadí
michaelgelo
Příspěvky: 18
Registrován: pon lis 10, 2014 10:16

Re: Olej do Hyundai I30 1,4 80KW r.v. 12/2011

Příspěvek od michaelgelo »

Tak objednáno dle doporučení Pitrise EE Millers oils 5W-40, tak až budou nějaké zkušenosti dám vědět.
Tímto bych mu chtěl poděkovat a také ostatním za pomoc a rady. :D
adosM

Re: Olej do Hyundai I30 1,4 80KW r.v. 12/2011

Příspěvek od adosM »

michaelgelo píše:Tak objednáno dle doporučení Pitrise EE Millers oils 5W-40, tak až budou nějaké zkušenosti dám vědět.
Tímto bych mu chtěl poděkovat a také ostatním za pomoc a rady. :D
Pomalu stejně důležité jak dobrý olej je i pořádně zahřát motor, než se začne vytáčet. Tak aspon 10-12km obyč jízdou.
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27402
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Olej do Hyundai I30 1,4 80KW r.v. 12/2011

Příspěvek od Pitris »

michaelgelo píše:Moc ti děkuji za radu, převážně přes týden jezdím po městě 2-4km ráno odpoledne a někdy večer. Celoroční nájezd mám do 12-15000km. Jednou za rok Chorvatsko 1200km tam a zpět, jinak o víkendech do 100km....
Tak ta SAE 5w40 bude ready :wink: A při těchto jízdních podmínkách (mám pocit, že Hyundai předepisuje 20tkm na výměnu) by těch 12-15000km a rok mělo být maximum na výměnu. (A raději blíže k těm 12-ti)....:wink:
PS: a vždy i s filtrem. A nemáš zač :P
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Odpovědět