Olej CDI
Moderátor: Colommbo
Olej CDI
Nerada to tu zahlcuji,ale potřebuji poradit.Mam Mercedes W203 CDI . V servisní knížce mam napsáno že byl dáván m.olej 10W 40.Jezdím jak dálky tak město.Bude to garážované.Podle bevo mam normu 229.1,229.3,229.5.O to mi nejde,jde o to zda mam dát 10w40 jak byl v německu dáván,neb 5w40 co mi každý radí.Děkuji.
- BigBang
- Příspěvky: 1862
- Registrován: ned zář 15, 2013 21:30
- Bydliště: Dux & Kladno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Olej CDI
V zásadě to je jedno.
A2 1.4TDI - Rav VMO
T5 2.5TDI - Cas Edge FST LL2 0W30
Fabia 1.2TSI - Rav SSL
KLE500 - Rep MotoSint 10w40
TnT899 - Rep MotoR 15W50
MX-5 - HPR 10w50, Technyx 75w85, Yac BVX 75w90
vyjeto: Rep El 505.01TDI 5w40, MO XF 5w40, XF, XFS 5w50, XF 0w40, EE 5w40
T5 2.5TDI - Cas Edge FST LL2 0W30
Fabia 1.2TSI - Rav SSL
KLE500 - Rep MotoSint 10w40
TnT899 - Rep MotoR 15W50
MX-5 - HPR 10w50, Technyx 75w85, Yac BVX 75w90
vyjeto: Rep El 505.01TDI 5w40, MO XF 5w40, XF, XFS 5w50, XF 0w40, EE 5w40
Re: Olej CDI
Vzhledem k nastupující zimě raději SAE 5W40.
- Durex
- Příspěvky: 3946
- Registrován: stř říj 20, 2010 9:17
- Bydliště: Třebechovice p/O
- Kontaktovat uživatele:
Re: Olej CDI
Já sem rovněž jako majitel CDI pro viskozitu 5w40. A pokud mohu doporučit,tak klidně Mogul Racing a měnit častěji,než tam nechávat dražší olej předepsaný interval ...
Suzuki GSX 1300R Hayabusa, Suzuki GSXR 750W, Honda CBR 400RR, Honda CBR 600F3, KTM EXC 300 2T, Honda VFR 750,Suzuki Inazuma 750, Kawasaki ZX7R -2x, Kawasaki GPZ 900, Suzuki GSXR 750 K1,Suzuki SV 650, Fiat Ducato 2.3 JTD
Moto-Emergency motoservis
Moto-Emergency motoservis
Re: Olej CDI
Není třeba se omlouvati - od toho to tady je
Je v podstatě jedno zda-li 5w40 nebo 10w40 když bude auto v garáži. Daleko důležitější je včasná výměna oleje (a filtru). A měnil bych po 10-ti tkm. Ten Mogul, nebo třeba Elf, Eni, Motul, Q8, Repsol, Shell, Sunoco, Texaco, Total, Valvoline, Yacco....
U 'nové ojetiny' se neví co a jak dlouho v motoru je (i když je tam lístek) -> je dobré první interval nového oleje zkrátit tak na max. 5tkm (kvůli i na pročištění motoru)....
A určitě bych zkontroloval ostatní provozní kapaliny (převodovka, chladicí a brzdovou soustavu) a vyměnil vzduchový (a pylový) filtr.
Je v podstatě jedno zda-li 5w40 nebo 10w40 když bude auto v garáži. Daleko důležitější je včasná výměna oleje (a filtru). A měnil bych po 10-ti tkm. Ten Mogul, nebo třeba Elf, Eni, Motul, Q8, Repsol, Shell, Sunoco, Texaco, Total, Valvoline, Yacco....
U 'nové ojetiny' se neví co a jak dlouho v motoru je (i když je tam lístek) -> je dobré první interval nového oleje zkrátit tak na max. 5tkm (kvůli i na pročištění motoru)....
A určitě bych zkontroloval ostatní provozní kapaliny (převodovka, chladicí a brzdovou soustavu) a vyměnil vzduchový (a pylový) filtr.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Olej CDI
10w-40 zvladne aj mrazy motor je to pomerne nenarocny..ale cenovy rozdiel je voci 5w-40 takmer zanedbatelny samozrejme pri vybere spravnej znacky takze je to na tebe
chevrolet cruze 2.0 vcdi 120kw
Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
Re: Olej CDI
Děkuji,rozhodla jsem se pro Motul 6100 SYNERGIE+ 10W-40 má to i normu 229.3. Měnit budu po 10000 km Mam servisní knížku kde byl dáván m.olej 10w40 od 0km do 70000km
Re: Olej CDI
Hana píše:Motul 6100 SYNERGIE+ 10W-40
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Olej CDI
Ještě bych se ráda zeptala,jak to tu pročtám i když jde o diesla ,jaký význam má API SN SM pro tento motor.Tady někdo píše že SM by do motoru nedal.To je vše a děkuji.
Re: Olej CDI
API je americká norma výkonnosti oleje, a S"x" je pro benzinové motory. A jako téměř u všeho dnes, i tady jde o emise.... Trochu zjednodušeně:
API SJ a SL byly nejlepší oleje co šlo o mazání. API SM byla zavedena v r. 2004 i kvůli ekologii, jenže tehdejší 'eko'aditiva nevydržely předepsané intervaly výměn a olej ke konci - kdo ho jezdil až k té předepsané hranici, nebo i víc - už neplnil dobře svoje kyselé prostředí v motoru eliminující schopnosti. V roce 2010 byla zavedena API SN, kde jsou již aditiva novější / výkonnější a o něco kilometrově "odolnější". Každopádně výrobcem motoru uvedený kilometrový interval výměny je nutno brát jako maximální a jen při ideálních podmínkách (tj. minimum startů a delší klidné jízdy). Kdo často startuje, poskakuje po městě nebo často využívá potenciál motoru, ten by měl interval zkrátit - o třetinu i o polovinu - protože je olej daleko víc namáhán a chemicky dřív u konce (při studených jízdách ho "ředí" nespálené palivo a zkondenzovaná vlhkost, při vysokých teplotách zase rychle oxiduje). Oleje API SM se použít dají, ale je lepší je měnit dřív jak oleje SL nebo SN
A interval výměny 10 tkm je pro většinu jízd
A když olej plní víc norem - třeba API SN/SM/SL, tak je certifikován podle té nejvyšší (tj. SN) a ty ostatní převyšuje. Ale benzin v oleji je horší než nafta, a pro turbodiesel je důležitá API C"x" (CF) a zde příp. ta norma MB 229....
API SJ a SL byly nejlepší oleje co šlo o mazání. API SM byla zavedena v r. 2004 i kvůli ekologii, jenže tehdejší 'eko'aditiva nevydržely předepsané intervaly výměn a olej ke konci - kdo ho jezdil až k té předepsané hranici, nebo i víc - už neplnil dobře svoje kyselé prostředí v motoru eliminující schopnosti. V roce 2010 byla zavedena API SN, kde jsou již aditiva novější / výkonnější a o něco kilometrově "odolnější". Každopádně výrobcem motoru uvedený kilometrový interval výměny je nutno brát jako maximální a jen při ideálních podmínkách (tj. minimum startů a delší klidné jízdy). Kdo často startuje, poskakuje po městě nebo často využívá potenciál motoru, ten by měl interval zkrátit - o třetinu i o polovinu - protože je olej daleko víc namáhán a chemicky dřív u konce (při studených jízdách ho "ředí" nespálené palivo a zkondenzovaná vlhkost, při vysokých teplotách zase rychle oxiduje). Oleje API SM se použít dají, ale je lepší je měnit dřív jak oleje SL nebo SN
A interval výměny 10 tkm je pro většinu jízd
A když olej plní víc norem - třeba API SN/SM/SL, tak je certifikován podle té nejvyšší (tj. SN) a ty ostatní převyšuje. Ale benzin v oleji je horší než nafta, a pro turbodiesel je důležitá API C"x" (CF) a zde příp. ta norma MB 229....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Olej CDI
Ted jsem se dočetla o tomto oleji že je topný olej.Co to znamená.Pitris píše:Hana píše:Motul 6100 SYNERGIE+ 10W-40
Re: Olej CDI
Znamená to, že na internetu může publikovat každý, kdo má do zádele díru. Trocha selskýho , i když topit se dá i stokorunama ...
Mondeo combi 2.0TDCi 103kW "vraník" Mondeo combi 2.2TDCi 129kW "indián"
Valvoline All Climate 5W-40
Shiver 900 Shell Advance Ultra 4T 15W-50,
Versys 650 Motul 5100 5W-40
Valvoline All Climate 5W-40
Shiver 900 Shell Advance Ultra 4T 15W-50,
Versys 650 Motul 5100 5W-40
Re: Olej CDI
kde si to citala.? topny olej to rozhodne nieje
chevrolet cruze 2.0 vcdi 120kw
Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
Re: Olej CDI
ale píšou to prodejci náhradních dílů a i olejů.Jen se ptám ,proč o tom takto píšou.......Popis produktu.Syntetický topný olej a dál bla bla.rousini píše:Znamená to, že na internetu může publikovat každý, kdo má do zádele díru. Trocha selskýho , i když topit se dá i stokorunama ...