Olej CDI
Moderátor: Colommbo
- BigBang
- Příspěvky: 1861
- Registrován: ned zář 15, 2013 21:30
- Bydliště: Dux & Kladno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Olej CDI
Počkat, počkat. To jako jezdíš do práce nafťákem s DPF 5 km tam a zpátky? Přesně na takovej provoz by byl 100x vhodnější Prius ženy z vedlejšího tématu...
A2 1.4TDI - Rav VMO
T5 2.5TDI - Cas Edge FST LL2 0W30
Fabia 1.2TSI - Rav SSL
KLE500 - Rep MotoSint 10w40
TnT899 - Rep MotoR 15W50
MX-5 - HPR 10w50, Technyx 75w85, Yac BVX 75w90
vyjeto: Rep El 505.01TDI 5w40, MO XF 5w40, XF, XFS 5w50, XF 0w40, EE 5w40
T5 2.5TDI - Cas Edge FST LL2 0W30
Fabia 1.2TSI - Rav SSL
KLE500 - Rep MotoSint 10w40
TnT899 - Rep MotoR 15W50
MX-5 - HPR 10w50, Technyx 75w85, Yac BVX 75w90
vyjeto: Rep El 505.01TDI 5w40, MO XF 5w40, XF, XFS 5w50, XF 0w40, EE 5w40
Re: Olej CDI
Předsedo, ale já jsem právě takový babral a vše koumám, proto by mi pomohlo právě vysvětlení z Tvojí strany, abych to pochopil (hledal jsem ale nenašel) a neboj, určitě se z toho nepo...
Navíc, kdo jiný by odpověděl než osoba tvého "olejového" formátu.
Připadlo mi, že u toho valvoline nějakou dobu trvalo, než se ten olej trochu rozemlel, on už to tady někdy někdo psal, jestli to byl Pandora, nevím.
Nevím, která hodnota je lepší pro něco současně negativní pro něco.
Protože třeba taková Q8 formula M 5w-40
má kin 40 78
kin 100 13,4
vindex 173
při -30 6400
bod tuhnutí -36
bod vzplanutí 203
Tak až budeš mít chuť, tak prosím odpověz.
Děkuji.
Aby jsi mne pochopil: posledně jsem měl v práci opravovat potěry v garážích a tak jsem to koumal, až jsem to vykoumal (cena, čas, doba vytvrdnutí, dostupnost), opravil jsem to speciální směsí, kterou se opravují i letiště a nájezd aut byl možný do 1 hodiny. To jsem prostě já.
Chci, aby vše stálo za to a měl pro to důvody. Proto bych se rád dozvěděl více o těch parametrech.
Navíc, kdo jiný by odpověděl než osoba tvého "olejového" formátu.
Připadlo mi, že u toho valvoline nějakou dobu trvalo, než se ten olej trochu rozemlel, on už to tady někdy někdo psal, jestli to byl Pandora, nevím.
Nevím, která hodnota je lepší pro něco současně negativní pro něco.
Protože třeba taková Q8 formula M 5w-40
má kin 40 78
kin 100 13,4
vindex 173
při -30 6400
bod tuhnutí -36
bod vzplanutí 203
Tak až budeš mít chuť, tak prosím odpověz.
Děkuji.
Aby jsi mne pochopil: posledně jsem měl v práci opravovat potěry v garážích a tak jsem to koumal, až jsem to vykoumal (cena, čas, doba vytvrdnutí, dostupnost), opravil jsem to speciální směsí, kterou se opravují i letiště a nájezd aut byl možný do 1 hodiny. To jsem prostě já.
Chci, aby vše stálo za to a měl pro to důvody. Proto bych se rád dozvěděl více o těch parametrech.
Re: Olej CDI
Rozumím, ale Prius (vesmírné vozidlo) je ženy, není tam popelník a mám raději SUV (nemusím řešit obrubníky), navíc v mým mám věci do práce. Ona i na mateřské jezdí s malým do různých kroužků a když ne, tak někam jinam a taky by raději chtěla v budoucnu znovu třeba hybrida, ale SUV.BigBang píše:Počkat, počkat. To jako jezdíš do práce nafťákem s DPF 5 km tam a zpátky? Přesně na takovej provoz by byl 100x vhodnější Prius ženy z vedlejšího tématu...
Sice jsem s tím Priusem jezdil půl roku, když jsem měl minulé auto po totalce a řešilo se další, ale tak je to bráno: MB je můj a Prius je její a tak jezdíme.
Re: Olej CDI
Nemuzu mluvit za Pitrise, ale SAE 5w40 ma parametry, ktery ten olej musi splnovat (CCS viskozita, cerpatelnost, rozpeti viskozniho indexu).
Takze nejake enormni rozdily necekej a v technickem listu neni vse detailne rozepsano (napr. zmena viskotity na teplote, vztah mezi tekutosti a viskoznosti).
Ale muzes se obratit na vyrobce, at ti poskytne blizsi informace (v tomto je zlate Paramo, ktere ma vlastni vyvoj oleju:-))
Takze nejake enormni rozdily necekej a v technickem listu neni vse detailne rozepsano (napr. zmena viskotity na teplote, vztah mezi tekutosti a viskoznosti).
Ale muzes se obratit na vyrobce, at ti poskytne blizsi informace (v tomto je zlate Paramo, ktere ma vlastni vyvoj oleju:-))
Re: Olej CDI
Ale můžeš. Já už tady (a v několika SZ) Zdenovi napsal vše co potřeba, a víc psát už asi nebudu ! A ani už vlastně nemám co. Ono už ani není co....Pandora píše:Nemuzu mluvit za Pitrise....
Jen mě trošku udivuje že někdo kdo tu ještě před čtyřmi měsíci vehementně obhajoval do osobáku náklaďákovou 10w40, teď hledá (úplně zbytečně) nepostřehnutelné rozdíly v pro krátké popojížďky s turbodieselem daleko vhodnějších olejích 5w40. Není nejlepší olej, ale je dost olejů vhodných !
A jinak odpovědi na Tvé otázky najdeš např. zde: http://www.oleje.cz/obsah/komentare_odborniku
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Olej CDI
Čtení pro Zdenu: https://automix.cars.cz/zivot-ridice/vi ... -internetu
Nic ve zlým.
Nic ve zlým.
Corolla 1,6 2017
Aygo 2022
Mazda 2 1,3 2011
Aygo 2022
Mazda 2 1,3 2011
Re: Olej CDI
Když tomu rozumíš anebo máš štěstí a koupíš dobrou naftovou ojetinu, tak nemusíš řešit nic z výše uvedeného. Pokles hodnoty, resp návratnost navýšené ceny nafťáku zaplatil někdo jiný a pokud s tím najezíš třeba jen 5 kkm ročně, tak i riziko drahých oprav odsouváš na pozdější dobu/ následného majitele. A ty jejich TSI? Vždyť to jsou průsery, kvůli kterým jsem radši vzal odladěnou naftu.
Pokud tu bude za chvíli přetlak dieselů z "D", poněvadž oni jsou uvědomělí a věří svaté pravdě PR branže, tak si nějakej do foroty do stodoly ještě koupím
Pokud tu bude za chvíli přetlak dieselů z "D", poněvadž oni jsou uvědomělí a věří svaté pravdě PR branže, tak si nějakej do foroty do stodoly ještě koupím
Mondeo combi 2.0TDCi 103kW "vraník" Mondeo combi 2.2TDCi 129kW "indián"
Valvoline All Climate 5W-40
Shiver 900 Shell Advance Ultra 4T 15W-50,
Versys 650 Motul 5100 5W-40
Valvoline All Climate 5W-40
Shiver 900 Shell Advance Ultra 4T 15W-50,
Versys 650 Motul 5100 5W-40
- BigBang
- Příspěvky: 1861
- Registrován: ned zář 15, 2013 21:30
- Bydliště: Dux & Kladno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Olej CDI
Ale no tak, „druhá“ generace TSI (EA211) už problémy netrpí...
A2 1.4TDI - Rav VMO
T5 2.5TDI - Cas Edge FST LL2 0W30
Fabia 1.2TSI - Rav SSL
KLE500 - Rep MotoSint 10w40
TnT899 - Rep MotoR 15W50
MX-5 - HPR 10w50, Technyx 75w85, Yac BVX 75w90
vyjeto: Rep El 505.01TDI 5w40, MO XF 5w40, XF, XFS 5w50, XF 0w40, EE 5w40
T5 2.5TDI - Cas Edge FST LL2 0W30
Fabia 1.2TSI - Rav SSL
KLE500 - Rep MotoSint 10w40
TnT899 - Rep MotoR 15W50
MX-5 - HPR 10w50, Technyx 75w85, Yac BVX 75w90
vyjeto: Rep El 505.01TDI 5w40, MO XF 5w40, XF, XFS 5w50, XF 0w40, EE 5w40
Re: Olej CDI
Jestli jsem dobře googlil, tak přišla v r. 2010. Rok poté jsem zrovna pořizoval auto a nemíním být beta tester. A co odstranili, rozvody nebo žravost oleje ?
Mondeo combi 2.0TDCi 103kW "vraník" Mondeo combi 2.2TDCi 129kW "indián"
Valvoline All Climate 5W-40
Shiver 900 Shell Advance Ultra 4T 15W-50,
Versys 650 Motul 5100 5W-40
Valvoline All Climate 5W-40
Shiver 900 Shell Advance Ultra 4T 15W-50,
Versys 650 Motul 5100 5W-40
- BigBang
- Příspěvky: 1861
- Registrován: ned zář 15, 2013 21:30
- Bydliště: Dux & Kladno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Olej CDI
Rozvody má EA211 řemenem a olej taky už nežerou, to byla výsost zejména 1.8 TSI. Nicméně byly v autech až od r 2012
A2 1.4TDI - Rav VMO
T5 2.5TDI - Cas Edge FST LL2 0W30
Fabia 1.2TSI - Rav SSL
KLE500 - Rep MotoSint 10w40
TnT899 - Rep MotoR 15W50
MX-5 - HPR 10w50, Technyx 75w85, Yac BVX 75w90
vyjeto: Rep El 505.01TDI 5w40, MO XF 5w40, XF, XFS 5w50, XF 0w40, EE 5w40
T5 2.5TDI - Cas Edge FST LL2 0W30
Fabia 1.2TSI - Rav SSL
KLE500 - Rep MotoSint 10w40
TnT899 - Rep MotoR 15W50
MX-5 - HPR 10w50, Technyx 75w85, Yac BVX 75w90
vyjeto: Rep El 505.01TDI 5w40, MO XF 5w40, XF, XFS 5w50, XF 0w40, EE 5w40
Re: Olej CDI
Nyni uz se EA 211 TSI 1,2 nedelaji. Jsou nahrazeny 1,0 TSI.
- BigBang
- Příspěvky: 1861
- Registrován: ned zář 15, 2013 21:30
- Bydliště: Dux & Kladno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Olej CDI
Ale stále jde o EA211
A2 1.4TDI - Rav VMO
T5 2.5TDI - Cas Edge FST LL2 0W30
Fabia 1.2TSI - Rav SSL
KLE500 - Rep MotoSint 10w40
TnT899 - Rep MotoR 15W50
MX-5 - HPR 10w50, Technyx 75w85, Yac BVX 75w90
vyjeto: Rep El 505.01TDI 5w40, MO XF 5w40, XF, XFS 5w50, XF 0w40, EE 5w40
T5 2.5TDI - Cas Edge FST LL2 0W30
Fabia 1.2TSI - Rav SSL
KLE500 - Rep MotoSint 10w40
TnT899 - Rep MotoR 15W50
MX-5 - HPR 10w50, Technyx 75w85, Yac BVX 75w90
vyjeto: Rep El 505.01TDI 5w40, MO XF 5w40, XF, XFS 5w50, XF 0w40, EE 5w40
Re: Olej CDI
Zdravím,
trošičku to oživím. Mám C220 bluetec, 125kW, dovoz z německa, kde ve značkovém servise dávali olej se specifikací 229.52, u nás sem poptal 2x servis Mercedes a v každém mi nabídli jinou specifikaci a ani jednou to nebyla 229.52
u Žižáka 228.51
Mercedes stodůlky 229.51
mám si trvat na tom, že tam chci 229.52?
Nikde sem nenašel porovnání těchto olejů.
Předem děkuji a zdravím
Petr
trošičku to oživím. Mám C220 bluetec, 125kW, dovoz z německa, kde ve značkovém servise dávali olej se specifikací 229.52, u nás sem poptal 2x servis Mercedes a v každém mi nabídli jinou specifikaci a ani jednou to nebyla 229.52
u Žižáka 228.51
Mercedes stodůlky 229.51
mám si trvat na tom, že tam chci 229.52?
Nikde sem nenašel porovnání těchto olejů.
Předem děkuji a zdravím
Petr
Re: Olej CDI
A nebo si kup vlastní
https://www.oleje.cz/vyhledavani/?x=0&y ... r_by=shoda
a nechej si to vyměnit jinde. Určitě to vyjde i levněji.
V příručce k vozidlu by snad mělo být přesně napsáno, co tam patři. A poctivě měnit ať Méďa slouží co nejdéle.
https://www.oleje.cz/vyhledavani/?x=0&y ... r_by=shoda
a nechej si to vyměnit jinde. Určitě to vyjde i levněji.
V příručce k vozidlu by snad mělo být přesně napsáno, co tam patři. A poctivě měnit ať Méďa slouží co nejdéle.
Re: Olej CDI
228 je pro náklaďáky
229 je pro osobáky
A když za pětkou jednička, tak je pro DPF.
229 je pro osobáky
A když za pětkou jednička, tak je pro DPF.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF