olej 5W50 "bez" ACEA
Moderátor: Colommbo
Re: olej 5W50 "bez" ACEA
Jerry,ešte raz a tentoraz už dôkladnejšie si prečítaj čomu zodpovedá norma SG. Stále nic?
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Re: olej 5W50 "bez" ACEA
No a teď si představ, jaký proběhl v mezidobí vývoj co do katalyzátorů. Stále nic?
- Durex
- Příspěvky: 3940
- Registrován: stř říj 20, 2010 9:17
- Bydliště: Třebechovice p/O
- Kontaktovat uživatele:
Re: olej 5W50 "bez" ACEA
Oleje API SG bohatě postačují i pro dnešní vysokootáčkové a výkonné motory motorek. Takže s umazáním problém nebude. Bohatě postačuje i z hlediska čistících aditiv. Co se katíku týká - záleží,zda ještě katíkuje,ale pokud není problém na emisích a je to offiko,tak ano. pak by záleželo na tom,kolik si ten motor schroupne oleje,ale jestli ho bere,tak je to stejně podle mě jedno.
Každopádně za mě z hlediska umazání a ochrany motoru bez problému. Co na to kat netuším
Každopádně za mě z hlediska umazání a ochrany motoru bez problému. Co na to kat netuším
Suzuki GSX 1300R Hayabusa, Suzuki GSXR 750W, Honda CBR 400RR, Honda CBR 600F3, KTM EXC 300 2T, Honda VFR 750,Suzuki Inazuma 750, Kawasaki ZX7R -2x, Kawasaki GPZ 900, Suzuki GSXR 750 K1,Suzuki SV 650, Fiat Ducato 2.3 JTD
Moto-Emergency motoservis
Moto-Emergency motoservis
Re: olej 5W50 "bez" ACEA
Ponechám-li stranou motocykly, které z větší části nedonedávna katalyzátor ani neměly a i když měly, tak spíše symbolický, tak nemohu nevzpomenout proběhnuvší vývoj, kdy se z velkoobjemové a relativně "chladné" baňky někde na podvozdu, tj. daleko od motoru (= nikdy nevystavené přímému zášlehu plamene ze spalovacího prostoru) stala supermaličká "horká" bančička přímo na motoru často vystavěná zášlehům dohořívajícího plamene.
Už proto, jerome, je třeba správně "číst" ony popisky na olejích, které mi zde servíruješ.
Už proto, jerome, je třeba správně "číst" ony popisky na olejích, které mi zde servíruješ.
Re: olej 5W50 "bez" ACEA
Jardo ale ta Astra už bude nejspíš plnoletá....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: olej 5W50 "bez" ACEA
A kde má katalyzátor? Ještě vespod anebo už těsně za svody?
Re: olej 5W50 "bez" ACEA
...kódové označenie motora je Z16XE, 74kW, r.2004...
ŠKODA YETI 2.0 TDI CR 81kW / RAVENOL VMO 5W-40 C3
ŠKODA OCTAVIA 4 2.0 TDI CR 85kW / RAVENOL VSW 0W-30
ŠKODA OCTAVIA 4 2.0 TDI CR 85kW / RAVENOL VSW 0W-30
Re: olej 5W50 "bez" ACEA
Myslíš v medziobdobí od roku ´93 (SG norma) po rok ´98 (Astra G) ? Vychádza to 5 rokov...Jerry3 píše:No a teď si představ, jaký proběhl v mezidobí vývoj co do katalyzátorů. Stále nic?
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Re: olej 5W50 "bez" ACEA
Jak dokážu být v dodržování předpisů výrobce "čuně", tak do motoru z r. 2004 bych olej v API SG nenalil ani náhodou.mj píše:...r.2004...
Re: olej 5W50 "bez" ACEA
Mohl by si toto prosím rozvést? To by mne zajímalo, páč můj minulý Civic 1.5 z r. 1998 měl katík jeden díl se svodama hned pod hlavou. A předpis na olej byl SG, SH, SJ.... A sorry, že tady do Opela montuji Hondu.Jerry3 píše:A kde má katalyzátor? Ještě vespod anebo už těsně za svody?
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: olej 5W50 "bez" ACEA
Z16XE montovali od r.2000 aby sme boli presní Ďaľšia vec je použitie "zle" kúpeného oleja na jednu výmenu tj aj keby bol už v tomto modele super extra moderný katík, což silne pochybujem, tá jedna výmena ho určite nezabije. Je to niečo podobné ako použit jednu výmenu olej bez C3 do auta s DPF Takže podľa mňa tu zbytočne silne kopeš nohami aj keď to nie je zapotreby
Ale ak sa toho predsalen mj zľakol, poprosím ho kontaktovať ma. Za prijateľnú cenu túto "pochúťku" s radosťou odkúpim
Ale ak sa toho predsalen mj zľakol, poprosím ho kontaktovať ma. Za prijateľnú cenu túto "pochúťku" s radosťou odkúpim
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Re: olej 5W50 "bez" ACEA
Z16XE má katik hned pod svody,resp.jako součást svodů..Starší X16XE ješte pod motorem.
VW Touran 1.6 MPI 75kw+LPG
VW Touran Freestyle 1.6 MPI 75kw
VW Touran Freestyle 1.6 MPI 75kw
Re: olej 5W50 "bez" ACEA
Sice nevím, k čemu konkrétně směřuje tvá otázka, nicméně mně jde hlavně o to, že v případě umístění katu pod vozem se ti z něho nikdy nic zpět do motoru (myšleno do spalovacích prostorů) nevrátí, zatímco v případě katu přímo na svodech dost často ano.Pitris píše:Mohl by si toto prosím rozvést? To by mne zajímalo...Jerry3 píše:A kde má katalyzátor? Ještě vespod anebo už těsně za svody?
Re: olej 5W50 "bez" ACEA
Šlo mě o teplotu, bo "dole" je nižší, a jestli třeba i TO nemůže mít vliv na předpis API....Jerry3 píše:Sice nevím, k čemu konkrétně směřuje tvá otázka....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: olej 5W50 "bez" ACEA
Osobně se domnívám, že ano. Ale ty "olejové výpečky" z mřížky katu event. se navracející přes EGR zpět do motoru také nebudou příliš prospěšné.
P.S.: Pokud je mi známo, tak motocykly až do příchodu Euro4 (plošně od počátku t.r.) žádný systém EGR neměly.
P.S.: Pokud je mi známo, tak motocykly až do příchodu Euro4 (plošně od počátku t.r.) žádný systém EGR neměly.