odsávání oleje z VW GOLFIV
Moderátor: Colommbo
Já používám z nemocnice takovou tu průhlednou ani nevím z čeho je, ale je super.Pokud olej vypustit jde, vypouštím, ale je fakt, že některá auta nemají úplně nejnižší bod vypouštěcí zátku a něco tam zůstane, ale to není případ VW, nebo alespoň jsem žádný ještě neviděl.Co se týče těch E medvědů, jeto tak, ale už si nepamatuji jaký jsou to motory.
Ta A2 má sice zafixovanou kapotu, ale přes Vasila se nechá otevřít, sundá se komletně celá kapota, nechá se to vyřadit a otevírat vlastním spínačem.Maskou se snad dostanete jen na mot.olej a na ostřikovače.Na vodu a brzd.kapalinu ne, nebo tedy, alespoň, co jsem viděl, ono těch motorů v tom zas tolik není, vždyť je to nákupní taška.
Nazdar chlapci,
s tou absencí výpustě oleje na motorové vaně je to trochu jinak. Ona tam nemusí být díra zašpuntovaná nějakým viditelným šroubem. Ale nějaká ta díra pro vypouštění oleje je tam vždy. Jenom má třeba formu ventilu, který se otevře odtlačením jeho kuželky specielní hlavicí na hadici pro odvod upotřebeného oleje. Např. Renault používá vypouštěcí ventily vzdáleně podobné plochým, tzv. "škodováckým" maznicím (starší kluci jistě znají). Používá to na velkých motorech montovaných do různých zemědělských, stavebních a jiných strojích, aby se při výměně oleje pracovalo čistě a ohleduplně k okolí. Našel jsem to i na švagrově Megane, který ale pochází z Lucemburska. Podobně je to i u jiných značek, jenom se těm autům musíte podívat víc pod sukně.
Ono odsávání oleje vrchem je pro servis velmi pohodlné, hlavně se nemusí demontovat spodní kryt motoru, který má dnes kdejaké osobní auto a který bývá plný všelijakých překvapení co vypadnou nebo vytečou při demontáži na čisté montérky mechanika.
s tou absencí výpustě oleje na motorové vaně je to trochu jinak. Ona tam nemusí být díra zašpuntovaná nějakým viditelným šroubem. Ale nějaká ta díra pro vypouštění oleje je tam vždy. Jenom má třeba formu ventilu, který se otevře odtlačením jeho kuželky specielní hlavicí na hadici pro odvod upotřebeného oleje. Např. Renault používá vypouštěcí ventily vzdáleně podobné plochým, tzv. "škodováckým" maznicím (starší kluci jistě znají). Používá to na velkých motorech montovaných do různých zemědělských, stavebních a jiných strojích, aby se při výměně oleje pracovalo čistě a ohleduplně k okolí. Našel jsem to i na švagrově Megane, který ale pochází z Lucemburska. Podobně je to i u jiných značek, jenom se těm autům musíte podívat víc pod sukně.
Ono odsávání oleje vrchem je pro servis velmi pohodlné, hlavně se nemusí demontovat spodní kryt motoru, který má dnes kdejaké osobní auto a který bývá plný všelijakých překvapení co vypadnou nebo vytečou při demontáži na čisté montérky mechanika.
No, to bych neříkal. Ale tahle republika není pupkem světa, nebo alespoň Evropy, takže to, co tady jezdí a bylo tady zakoupené jako nové, ještě nemusí být stejné, jako to, co výrobci ze stejné modelové řady dodávají na trhy ostatních zemí. Sem se pak takové odlišnosti dostanou jako ojetiny individuelně dovezené a spoustě lidí nejde do hlavy, že je to nějak jinačí a vymýšlejí pro to různá, často i směšná vysvětlení.
Ale to jsme nějak mimo mísu, co se týče tématu - jestli olej vycucat nebo na klasiku vypustit do něčeho pod auto. Já preferuji a praktikuji klasiku, když se to vypustí přes magnet uvázaný měděným drátem, dá se podle otěru z ocelových součástí přemýšlet dál, v neposlední řadě je také hned jasné, kolik toho vyteklo.
Čau
Ale to jsme nějak mimo mísu, co se týče tématu - jestli olej vycucat nebo na klasiku vypustit do něčeho pod auto. Já preferuji a praktikuji klasiku, když se to vypustí přes magnet uvázaný měděným drátem, dá se podle otěru z ocelových součástí přemýšlet dál, v neposlední řadě je také hned jasné, kolik toho vyteklo.
Čau
Jo, a na to odsávání se dá úspěšně použít plastová trubka, která se používá na vzduchotlakové rozvody na náklaďácích a spol. Dodává se o vnějším průměru 6, 8, 12 a možná i víc mm, snese 1 600 kPa, teplota ohřátého motoru ji nevadí, koupit se dá v metráži tam, kde se prodávávají náhradní díly pro náklaďáky.
Já to ale hodnotil z pohledu Čecha, který na Západě dlouhodobě žije. Takže se domnívám, že nebudu daleko od pravdy. Žádné jiné vysvětlení zbytečně velké olejové náplně mne totiž nenapadá.dci píše:No, to bych neříkal. Ale tahle republika není pupkem světa, nebo alespoň Evropy, takže to, co tady jezdí a bylo tady zakoupené jako nové, ještě nemusí být stejné, jako to, co výrobci ze stejné modelové řady dodávají na trhy ostatních zemí. Sem se pak takové odlišnosti dostanou jako ojetiny individuelně dovezené a spoustě lidí nejde do hlavy, že je to nějak jinačí a vymýšlejí pro to různá, často i směšná vysvětlení.
Ale to jsme nějak mimo mísu, co se týče tématu - jestli olej vycucat nebo na klasiku vypustit do něčeho pod auto. Já preferuji a praktikuji klasiku, když se to vypustí přes magnet uvázaný měděným drátem, dá se podle otěru z ocelových součástí přemýšlet dál, v neposlední řadě je také hned jasné, kolik toho vyteklo.
Čau
Velice často jsem v kontaktu s lidmi, kteří chtějí v ČR schválit a zaregistrovat svoje ojeté vozidlo dovezené ze zahraničí, odkud i oni do ČR přicházejí. A je jedno, jestli se jedná o cizince, kteří tady budou dlouhou dobu pobývat kvůli zaměstnání, nebo se sem z nějakých důvodů přestěhovali k trvalému pobytu, nebo jsou to Češi, kteří se vracejí do "staré vlasti". A tím nemyslím občany bývalého lido-demo-socialistického tábora. A velice mne překvapuje, jaké takový průměrný občan Německa, Anglie, Nizozemí ap. má znalosti o svém vozidle, ať motocyklu, nebo automobilu. Někdy se mi vnucuje myšlenka, že průměrný čech umí o autech pěkně kecat, ale opravdové znalosti ve srovnání s třeba němcem nic moc, na bodu mrazu, něco, co někde blbě odposlechl. Tolik moje zkušenost.