nove auto na zimu - vliv teploty na zabeh

Další nezařaditelná témata

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
Uživatelský avatar
Pedro
Příspěvky: 7757
Registrován: úte zář 22, 2009 12:10
Bydliště: Praha 6

Re: nove auto na zimu - vliv teploty na zabeh

Příspěvek od Pedro »

...a nektery ventily se otaceji,otacely.
Návštěvník

Re: nove auto na zimu - vliv teploty na zabeh

Příspěvek od Návštěvník »

Musejí mít možnost se samovolně otáčet, jinak přestávají těsnit.
Uživatelský avatar
Pedro
Příspěvky: 7757
Registrován: úte zář 22, 2009 12:10
Bydliště: Praha 6

Re: nove auto na zimu - vliv teploty na zabeh

Příspěvek od Pedro »

Zabrusovani ventilu do sedel jsem nesnasel. Brusna pasta a tocit sem tam...,otrit,prolit benzinem a znova...
Uživatelský avatar
Pedro
Příspěvky: 7757
Registrován: úte zář 22, 2009 12:10
Bydliště: Praha 6

Re: nove auto na zimu - vliv teploty na zabeh

Příspěvek od Pedro »

Vim proc se maji hybat.
Napsal jsem to na doplneni tveho spravneho popsani.
Návštěvník

Re: nove auto na zimu - vliv teploty na zabeh

Příspěvek od Návštěvník »

Vždyť si rozumíme a doplňujeme se! :D
Návštěvník

Re: nove auto na zimu - vliv teploty na zabeh

Příspěvek od Návštěvník »

Zaklepání ventilů pochopitelně nemá vliv na vnější charakteristiku motoru, spotřebu, atd., ventily musí těsnit od samého počátku. Mě šlo o záběh ve smyslu dosažení lokálního minima ("vanové") křivky opotřebení dílů motoru (viz "Provozní spolehlivost strojů" - prof. Havlíček a kol. SZN 1975). Nicméně co se týče spotřeby oleje, tam může záběh pístové skupiny trvat i 90 tis. km - vlastní zkušenost Fabia 1,9 SDI.
Návštěvník

Re: nove auto na zimu - vliv teploty na zabeh

Příspěvek od Návštěvník »

Jenže takové motory se dnes již zřejmě ani nevyrábějí.
Návštěvník

Re: nove auto na zimu - vliv teploty na zabeh

Příspěvek od Návštěvník »

Návštěvník píše:Jenže takové motory se dnes již zřejmě ani nevyrábějí.
Doplněk: ...poněvadž by nedosahovaly nízké spotřeby ve standardním měřícím cyklu NEDC.
Návštěvník

Re: nove auto na zimu - vliv teploty na zabeh

Příspěvek od Návštěvník »

To je vysoce pravděpodobné, jde nejen o snahu o snížení pasivních odporů, ale i o zlevnění výroby, takže výpočtová životnost současného spotřebního zboží (do čehož se počítají nejen osobáky, ale v podstatě i kamiony a menší zemní stroje) se neustále snižuje - zaplatit leasing a recyklovat.
bouchy

Re: nove auto na zimu - vliv teploty na zabeh

Příspěvek od bouchy »

Návštěvník píše: Tak tohle je výrazem hlubokého nepochopení stavu věcí: vložená sedla ze spékaných kovů používají samozřejmě úplně všichni bez výjimky, ono by to u hliníkových hlav válců ostatně ani jinak nešlo, jenom dnes řada výrobců upustila od možnosti jakéhokoli seřizování ventilové vůle během životního cyklu motoru. :idea:
Svoje hodnocení si nech od cesty, jo? Já sice nevím, co jsou spékané kovy, předpokládám druh slitin. I Škoda 1000-100-120 měla, pokud vím, sedla vyměnitelná, materiál bylo zkrátka nutno chránit t.e.olovem (mmj.) V dalším příspěvku si protiřečíš - sedla moderní jsou na zaklepání (zalezení do hlavy) stejně náchylná a u zaklepanýho sedla už moc seřídit nejde a je to na opravu. Dejme tomu ty první auta s tvrzenými sedly, ty měly ještě nějakou povrchovou úpravu, jak sedla, tak ventily. Že se sedla nezabrušují, tak to vím, ale to zaklepnutí tak, aby při zkoušce sací ventil udržel benzín chvíli, to proběhne taky za chvíli, za nějakou stovku kilometrů, pak se to doseřídí.

PS. Už se v pojmu Návštěvník nevyznám, jednou česky, jednou slovensky, podle obsahu víc lidí...
Návštěvník

Re: nove auto na zimu - vliv teploty na zabeh

Příspěvek od Návštěvník »

bouchy píše:...Já sice nevím, co jsou spékané kovy, předpokládám druh slitin.
Google napoví.
bouchy píše:... I Škoda 1000-100-120 měla, pokud vím, sedla vyměnitelná
Tady je fakt někdy sranda. :mrgreen:
bouchy píše:V dalším příspěvku si protiřečíš - sedla moderní jsou na zaklepání (zalezení do hlavy) stejně náchylná a u zaklepanýho sedla už moc seřídit nejde a je to na opravu.
Já si protiřečím? No to snad ne! Jinak můžeš klidně utavit ventil, ale to sedlo se ani nehne, jak je bytelné (a hlavně teplotně odolnější než ventil, neboť má zajištěný odvod tepla do materiálu hlavy motoru).
bouchy píše:...Dejme tomu ty první auta s tvrzenými sedly, ty měly ještě nějakou povrchovou úpravu, jak sedla, tak ventily.
Fakt prča! :wink: :P
bouchy píše:...Že se sedla nezabrušují, tak to vím, ale to zaklepnutí tak, aby při zkoušce sací ventil udržel benzín chvíli, to proběhne taky za chvíli, za nějakou stovku kilometrů, pak se to doseřídí.
Zřejmě nevíš, jelikož dnes už se nezabrušují ani ventily, navíc tam ani není co doseřídit.
bouchy píše:...se v pojmu Návštěvník nevyznám, jednou česky, jednou slovensky, podle obsahu víc lidí...
Udrž pozornost a bude to OK. :lol:
Uživatelský avatar
Durex
Příspěvky: 3946
Registrován: stř říj 20, 2010 9:17
Bydliště: Třebechovice p/O
Kontaktovat uživatele:

Re: nove auto na zimu - vliv teploty na zabeh

Příspěvek od Durex »

Ještě že existují motory,kde si ventilovou vůli seřídím ať už kontramatkou a nebo podložkama :D
A vyměnitelný sedlo bych taky rád viděl :)
Suzuki GSX 1300R Hayabusa, Suzuki GSXR 750W, Honda CBR 400RR, Honda CBR 600F3, KTM EXC 300 2T, Honda VFR 750,Suzuki Inazuma 750, Kawasaki ZX7R -2x, Kawasaki GPZ 900, Suzuki GSXR 750 K1,Suzuki SV 650, Fiat Ducato 2.3 JTD

Moto-Emergency motoservis
skodovkar
Příspěvky: 6272
Registrován: pon pro 29, 2008 16:40

Re: nove auto na zimu - vliv teploty na zabeh

Příspěvek od skodovkar »

bouchy píše:
Návštěvník píše:I Škoda 1000-100-120 měla, pokud vím, sedla vyměnitelná, materiál bylo zkrátka nutno chránit t.e.olovem (mmj.)
Určitě ne sériově. Poprvé se sedla řešila až při vývoji motoru do fáčka (měly ho i pozdější rapidy) a udělali jej z materiálu, ze kterého se dělaly v Buzuluku Komárov pístní kroužky. Někde tady by to měl říkat https://www.youtube.com/watch?v=uVK7uxRosvE :wink:
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27480
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: nove auto na zimu - vliv teploty na zabeh

Příspěvek od Pitris »

bouchy píše:...Že se sedla nezabrušují, tak to vím, ale to zaklepnutí tak, aby při zkoušce sací ventil udržel benzín chvíli, to proběhne taky za chvíli, za nějakou stovku kilometrů, pak se to doseřídí.
Možná už ne - ale dělalo se to. A jak poznamenal Pedro - brusná pasta s olejem mezi ventil a sedlo a ventilem točit tam a zpět, občas povolit a zase točit a točit tam a zpět až se na dosedací ploše opsal pěkný kroužek. Poté event. vyzkoušet benzinem. A dělá se to hned - NE za nějakou stovku kilometrů.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Brembo
Příspěvky: 2294
Registrován: pon čer 08, 2009 21:28
Bydliště: Matuškovo

Re: nove auto na zimu - vliv teploty na zabeh

Příspěvek od Brembo »

niekedy je nutné sedlá ventilov i prefrezovat a ventily obrusit-to už doma nejde.
Suzuki SV 1000,Opel Insignia Sport Tourer CDTI 153kW,Opel Vectra 1,7 DT-išla do sveta
Odpovědět