nová specifikace Ford - WSS-M2C913-D

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
Uživatelský avatar
lengy60
Příspěvky: 5776
Registrován: ned čer 22, 2014 18:41

Re: nová specifikace Ford - WSS-M2C913-D

Příspěvek od lengy60 »

Největší prča je,že se uživatelé a recenzenti pídí po šestém rychlostním stupni,který prý při jízdě po dálnici 130 km rychlostí chybí a motor v té chvíli točí 3900ot/min. :D Přitom tento motor má nejvyšší kroutící moment ve 4300ot/min a nejvyšší výkon v 6000 ot/min. :roll:
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Hombre
Příspěvky: 1881
Registrován: úte bře 09, 2010 18:37
Bydliště: Zlín

Re: nová specifikace Ford - WSS-M2C913-D

Příspěvek od Hombre »

lefort: je to omleté moudro, pravdu máš, ale pro někoho , aby to pochopil, musíš podat tímto způsobem a opakování je matka moudrosti.

Pitris: ano dá se lechtat plyn na 2000 ot, ale na trojku.

Vesměs mají umělci snahu jet na nejvyšší kvalt a nejnižší otáčky, protože všude píšou že spotřeba je tím vyšší, že čím jsou vyšší otáčky, tak se toho drží. :shock:
BMW R 1100 RT - Brumla
BMW R 1200 RT - Bělouš
Valvoline All-Climate 20W-50
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27474
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: nová specifikace Ford - WSS-M2C913-D

Příspěvek od Pitris »

Hombre píše:....že spotřeba je tím vyšší, že čím jsou vyšší otáčky, tak se toho drží. :shock:
....a ono to sviňa není vždycky pravda :roll:
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9922
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: nová specifikace Ford - WSS-M2C913-D

Příspěvek od Colommbo »

Hombre píše: ...něco pod 1/2 otáček může se jít od 2,0L výše tam to neuškodí, tam ta síla je....
Ale tohle chválím...! :wink: :P
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Hombre
Příspěvky: 1881
Registrován: úte bře 09, 2010 18:37
Bydliště: Zlín

Re: nová specifikace Ford - WSS-M2C913-D

Příspěvek od Hombre »

A právě od toho, co jsem napsal se odvíjí i nárok na kvalitu oleje, jeho snášení teplot, odvádění tepla z prvních kroužků. Tam pak záleží , kolik tam rveme přes plyn paliva na konkrétní otáčky. To pak se projeví na spotřebě oleje /intervalu výměny/, paliva a zaběhnutí šálků kliky. Proto dochází právě k jevům, že někomu na jeho jízdní režim při stejném motoru vyhovuje dotyčný olej a druhému se zdá , že má pazvuky. Proto po nějaké porci km na chlup stejné motory, nejsou stejné. :?
Můj motor , když mu trochu zatnu, bez problému ze 3000 ot má slušný zátah, ale proč bych to dělal, podřadím, dostanu se na krouťák a od 4000 do 6000 ot je pak rachot na akceleraci při předjíždění a hlavně roztahnutí 1,5 tunového kombajnu. :P
BMW R 1100 RT - Brumla
BMW R 1200 RT - Bělouš
Valvoline All-Climate 20W-50
e1H

Re: nová specifikace Ford - WSS-M2C913-D

Příspěvek od e1H »

Hombre píše:Benzín se má točit a jezdit v rozsahu 1/2-3/4 maximálních otáček do objemu 1,6, něco pod 1/2 otáček může se jít od 2,0L výše tam to neuškodí, tam ta síla je. A ten kdo jezdí kadla kadla pod 2000 ot, ani si nedovede představit, jaké tlaky na šálky způsobuje...
Podľa vyššie uvedených by som na svojej Fabii mal na diaľnici jazdiť rýchlosťou minimálne 135 až 203 km/h (na poslednom prevode), a ak by som nikdy nechcel jazdiť pod 2000 otáčok, tak vďaka automatu by som menej ako 90 km/h nemohol ísť ani v meste. :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :wink:
Hombre
Příspěvky: 1881
Registrován: úte bře 09, 2010 18:37
Bydliště: Zlín

Re: nová specifikace Ford - WSS-M2C913-D

Příspěvek od Hombre »

No a co by jsi chtěl od oturbované Babety. :mrgreen: Tam jSou dvě možnosti , motor jezdit v rodinné pohodě , ale ty tlaky na kadla otáčky se brzy ozvou po mechanické stránce, kliky a rozvodů, nebo motor honit jak zdutou kozu a pak si o manuálové spotřebě můžeš nechat zdát. :mrgreen:
BMW R 1100 RT - Brumla
BMW R 1200 RT - Bělouš
Valvoline All-Climate 20W-50
Uživatelský avatar
Pedro
Příspěvky: 7757
Registrován: úte zář 22, 2009 12:10
Bydliště: Praha 6

Re: nová specifikace Ford - WSS-M2C913-D

Příspěvek od Pedro »

Nemáte až tak úplně pravdu,děvčata.
Pokud pojede někdo,kdo má trochu cit a ví jak to uvnitř funguje,není problém pro motor jezdit na 2000-2500 ot,dlouhodobě. Ovšem s trochu s ohledem na hmotnost auta a jeho obsah,časování.... Zejména u starších a podle mě lepších systémů s mechanicky ovládanou klapkou. Tam se pak dá na 1/4 plynu,někdy i méně,šolichat. Nutno ovšem podřadit při nutnosti predbiehani,či pod kopcom a né drtit kliku,písty a spol. sešlápnutim do půl plynu a víc.Malý turbomotor,v né příliš těžkém autě,který je tam na podporu točáku,né na brutus zvyšování výkonu,k zahození není. Svezte se. Nejsem jejich zastánce,bez ohledu na výrobce,radši ve stejném plecháči 1,6 atm. Ale někomu to může vyhovovat. Nikoliv však aby vše mělo cca 1400kg.
Uživatelský avatar
lengy60
Příspěvky: 5776
Registrován: ned čer 22, 2014 18:41

Re: nová specifikace Ford - WSS-M2C913-D

Příspěvek od lengy60 »

Sakryš PePe,při těch 25.000 ot/min by ten motor vyletěl z auta i s převodovkou. :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Uživatelský avatar
Pedro
Příspěvky: 7757
Registrován: úte zář 22, 2009 12:10
Bydliště: Praha 6

Re: nová specifikace Ford - WSS-M2C913-D

Příspěvek od Pedro »

Opravil jsem to skoro ihned. Nemáš tak rychle číst.
otass

Re: nová specifikace Ford - WSS-M2C913-D

Příspěvek od otass »

e1H píše:
Hombre píše:Benzín se má točit a jezdit v rozsahu 1/2-3/4 maximálních otáček do objemu 1,6, něco pod 1/2 otáček může se jít od 2,0L výše tam to neuškodí, tam ta síla je. A ten kdo jezdí kadla kadla pod 2000 ot, ani si nedovede představit, jaké tlaky na šálky způsobuje...
Podľa vyššie uvedených by som na svojej Fabii mal na diaľnici jazdiť rýchlosťou minimálne 135 až 203 km/h (na poslednom prevode), a ak by som nikdy nechcel jazdiť pod 2000 otáčok, tak vďaka automatu by som menej ako 90 km/h nemohol ísť ani v meste. :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :wink:
Však se ozvi, jestli ujedeš 150tis.km abys nemusel to DSGéčko řešit...navíc předpokládám, že zde byla řeč o atmosférických motorech, ne o turbobenzínech, kde nejvyšší krouťák máš ve 2tis. otáčkách.
Uživatelský avatar
lengy60
Příspěvky: 5776
Registrován: ned čer 22, 2014 18:41

Re: nová specifikace Ford - WSS-M2C913-D

Příspěvek od lengy60 »

PePe píše:Opravil jsem to skoro ihned. Nemáš tak rychle číst.
Říkej mi Turbo. :mrgreen:
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
e1H

Re: nová specifikace Ford - WSS-M2C913-D

Příspěvek od e1H »

Je úplne jedno či autmosféra alebo turbo, jednoducho 1/2 a 3/4 max. otáčok je blbosť. Koľko by potom mal niekto točiť s motorom od Hondy? 3500-4000 na okreskách?
Uživatelský avatar
Pedro
Příspěvky: 7757
Registrován: úte zář 22, 2009 12:10
Bydliště: Praha 6

Re: nová specifikace Ford - WSS-M2C913-D

Příspěvek od Pedro »

Jo. Jet po okreskách a menších státovkách 70-90. Na trojku.... :mrgreen:
V 70 ti na rovině bez zatížení v poho za 4.,90 za 5.
Podle stálého převodu,2000-2500 ot
Uživatelský avatar
lengy60
Příspěvky: 5776
Registrován: ned čer 22, 2014 18:41

Re: nová specifikace Ford - WSS-M2C913-D

Příspěvek od lengy60 »

Tak já myslel,že se bavíme rozumně.Je přece rozdíl v tom,když jedu po běžné silnici s limitem 90 konstantní rychlostí,tak jedu za 5,byť mi to třeba u Roomstera 1.2 TSI moc nevonělo.V kopci pochopitelně podřadím,byť si to VTI přebere.Když budu chtít předjíždět,tak logicky podřadím,ale jsou samozřejmě lidi,kteří to prostě tahají z těchhle otáček.Po městě jedu v 50 na tempomat za 4 ,(jsem líný jako sviň) po rovince,do kopce musím šlapat na plyn sám neb můj stroj jízdu na tempomat umí až od 4.rychlostního stupně.V 70 za 4 nebo za 5 po rovince,do kopce samozřejmě za 4.Zajímavé je,že pokud jedu 70 za 4 nebo za 5 PP ukazuje totožnou spotřebu,možná na 4 malinko nižší.
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Odpovědět