nová specifikace Ford - WSS-M2C913-D

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
kiko

Re: nová specifikace Ford - WSS-M2C913-D

Příspěvek od kiko »

BranoS píše:Pitris: častá výmena je mi jasná, ale čo si mám ako laik predstaviť pod tým tepelným nezaťažovaním?
S tým zaťažovaním si problém nerob, nakoľko znížená HTHS viskozita sa prejavuje pri teplote oleja až okolo 150 stupňov C, t.j. nad tieto hodnoty sa nedostaneš ani pri vysokej rýchlosti pri jazde do kopca. Rozdiel v hrúbke mazacieho filmu medzi olejom a3 a a1/b5 je len asi 10%, pričom jeho pevnosť je stále vysoká vzhľadom na použité základové oleje a aditíva ktoré sú používané pri ľahkobežných olejoch. Výsledok zvýšenej ochrany motora pri použití týchto olejov sa prejavuje hlavne na rýchlom nábehu plnohodnotného mazania pri studenom motore, kedy je opotrebenie najvyššie. Ak je motor uspôsobený na použitie olejov a1/b1 a a5/b5 je vhodné ich použiť, nakoľko znižujú opotrebenie motora vo fáze zahrievania, spoľahlivo ho chránia pri plnom zaťažení, znižujú spotrebu a opotrebenie motora. V súčasnosti spol. Castrol už testuje motory a ultraviskózne oleje 0w10 a 5w10 ktorých použitie sa plánuje pri najnovších motoroch. Toto sú podložené veci, nie keci. Pár rokov dozadu si mechanici nevedeli predstaviť použitie olejov 10w40 a 5w40, boli to veľmi riedke oleje a obhajovali oleje 15w40. No doba pokročila.
PS: vzhľadom na konštrukciu a použité materiály sa dnes pri osobných vozidlách už vyššia životnosť motorov ako 250.000 – 350.000 km neprojektuje a môžete tam liať čo čokoľvek, tak tomu nepomôžete.
Uživatelský avatar
lengy60
Příspěvky: 5776
Registrován: ned čer 22, 2014 18:41

Re: nová specifikace Ford - WSS-M2C913-D

Příspěvek od lengy60 »

kiko: No a jak tedy vysvětlíš,že v motoru,který je uzpůsoben pro použití oleje A5/B5 mizí olej při vyšších otáčkách a jízdě po dálnici kosmickou rychlostí,zatímco při užití oleje A3/B3 tomu tak není?Jak je možné,že jsou v těchto motorech po nějaké době používání olejů A5/B5 zmydlené vačky,zapečené pístní kroužky atd? Není to takhle náhodou proto,že olej dostatečně určitá místa nedostatečně maže a spalováním oleje v komoře se tvoří nadbytečné množství karbonu? Proč má motor při použití oleje A5/B5 vyšší spotřebu paliva a kovový zvuk,zatímco při užití oleje A3/B3 je spotřeba nižší,motor lehce přede?
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
kiko

Re: nová specifikace Ford - WSS-M2C913-D

Příspěvek od kiko »

lengy60 píše:kiko: No a jak tedy vysvětlíš,že v motoru,který je uzpůsoben pro použití oleje A5/B5 mizí olej při vyšších otáčkách a jízdě po dálnici kosmickou rychlostí,zatímco při užití oleje A3/B3 tomu tak není?Jak je možné,že jsou v těchto motorech po nějaké době používání olejů A5/B5 zmydlené vačky,zapečené pístní kroužky atd? Není to takhle náhodou proto,že olej dostatečně určitá místa nedostatečně maže a spalováním oleje v komoře se tvoří nadbytečné množství karbonu? Proč má motor při použití oleje A5/B5 vyšší spotřebu paliva a kovový zvuk,zatímco při užití oleje A3/B3 je spotřeba nižší,motor lehce přede?
Tak oleje a5/b5 sú určené len pre niektoré motory. Ja ich používam dlhodobo, moja spotreba oleja je za cca 10.000 - 15.000 km okolo 0,5 - 1 l. Je len logické, že ak je mazací film o niečo tenší, ta spotreba oleja bude o niečo vyššia. Zvuk motora mám práve naopak lepší ako s olejom a3/b3, b4, vyskúšal som to a viac takýto olej nepoužívam. Tu máš ináč starší test hlučnosti, ktorý potvrdzuje že motor je s ľahkobežným olejom tichší. Pozri http://www.autorevue.cz/zajimavost-olej ... toru-tdi_2. Ak sa však prejavuje hlučnosť motora ako o niečo vyššia, tak to môže byť individuálne u jednotlivých motorov, pretože tenší olejový film môže prepúšťať trocha viac hluk. Väčšinou sa to však prejavuje opačne, pretože niskoviskózne oleje omnoho rýchlejšie obtekajú po mazaných častiach, tým sú mazané a chladené omnoho lepšie. Zapečené piestne krúžky, karbón a pod. to sú problémy konštrukcie motorov a hlavne spôsobu ich používania, nie typu použitého oleja. Či sa používali oleje také, alebo také, vždy boli špinavé agregáty, vždy sa sávalo že sa motor zadrel alebo zapiekol. Ty už ale vinníka si asi našiel a je to na celej čiare nevhodný olej.
Uživatelský avatar
lengy60
Příspěvky: 5776
Registrován: ned čer 22, 2014 18:41

Re: nová specifikace Ford - WSS-M2C913-D

Příspěvek od lengy60 »

kiko:Myslím,že jsem jasně napsal,že se jedná o motor k tomu uzpůsoben a výrobcem je olej této specifikace přímo nařízen :!: Teď koukám,že jsi poslal odkaz na motory TDI,tady je ovšem řeč o motorech benzínových. :D
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
otass

Re: nová specifikace Ford - WSS-M2C913-D

Příspěvek od otass »

Trochu mimo téma, ale k věci. Do Nissanu Micra nám od výroby a na garančních prohlídkách dali 0W20 (předepsaný). Při normálním užití nezmizela ani kapka, jednou jsem jel naložený po dálnici, trochu spěchal (150km/h) za den jsem ujel 700km a po cestě jsem musel dolít litr oleje. Pak zas při normálním užití ani kapka neubyla. Další výměnu jsme tam už dali 5W30. Takže něco na tom bude, když za 80tis. si to nevezme ani kapku a pak za den doléváš litr.
Uživatelský avatar
lengy60
Příspěvky: 5776
Registrován: ned čer 22, 2014 18:41

Re: nová specifikace Ford - WSS-M2C913-D

Příspěvek od lengy60 »

ottas: Neuvedl jsi druh motoru,ale předpokládám,že máš benzín.Pokud se řídíš pokyny výrobce typu "nevytáčejte motor do vysokých otáček,dosáhnete úspory paliva" ,tak je většinou vše OK a problém s úbytkem oleje není.Ten nastane až jízdou po dálnici,kdy motor točí např.kolem 4 tis. a více otáček a je pochopitelně více zatěžován.Pokud by bylo auto vybaveno 6-ti stupňovou převodovkou,tak by tento problém pravděpodobně nebyl. Mně to poslední dobou přijde,jakoby výrobci tak nějak automaticky počítali s tím,že benzínový motor si pořídí lidé,kteří skáčí kolem komína,po silnicích s limitem do 90km/h nebo jezdí tzv. dědkostylem.Ti,co pak jezdí normálně nebo po dálnicích,tak mají prostě smolíka. :x
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27400
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: nová specifikace Ford - WSS-M2C913-D

Příspěvek od Pitris »

otass píše:Trochu mimo téma, ale k věci. Do Nissanu Micra nám od výroby a na garančních prohlídkách dali 0W20 (předepsaný). Při normálním užití nezmizela ani kapka, jednou jsem jel naložený po dálnici, trochu spěchal (150km/h) za den jsem ujel 700km a po cestě jsem musel dolít litr oleje. Pak zas při normálním užití ani kapka neubyla. Další výměnu jsme tam už dali 5W30. Takže něco na tom bude, když za 80tis. si to nevezme ani kapku a pak za den doléváš litr.
lengy60 píše:kiko: No a jak tedy vysvětlíš,že v motoru,který je uzpůsoben pro použití oleje A5/B5 mizí olej při vyšších otáčkách a jízdě po dálnici kosmickou rychlostí,zatímco při užití oleje A3/B3 tomu tak není?Jak je možné,že jsou v těchto motorech po nějaké době používání olejů A5/B5 zmydlené vačky,zapečené pístní kroužky atd? Není to takhle náhodou proto,že olej dostatečně určitá místa nedostatečně maže a spalováním oleje v komoře se tvoří nadbytečné množství karbonu? Proč má motor při použití oleje A5/B5 vyšší spotřebu paliva a kovový zvuk,zatímco při užití oleje A3/B3 je spotřeba nižší,motor lehce přede?
Tohle tu vysvětlí určitě kiko :? Ale když tvrdí, že "nakoľko znížená HTHS viskozita sa prejavuje pri teplote oleja až okolo 150 stupňov C, t.j. nad tieto hodnoty sa nedostaneš ani pri vysokej rýchlosti pri jazde do kopca", tak bych mu moc nevěřil, protože na první pístní drážce je teplota oleje i o dost vyšší než těch 150°C a právě tam bude docházet k porušování olejového filmu - a bez ohledu na to jestli bude mít chladicí kapalina nebo olej ve vaně 80 nebo 100°C....
Použití olejů se sníženou HTHS viskozitou je (bohužel a jen) poplatné dnešní "eko"době, pro kterou je nejpodstatnější úspora několika mililitrů paliva - potažmo nižší emise :evil: Až pak někde je kvalita mazání jako takového. Krom toho na oleje ACEA A1/B1/A5/B5 MUSÍ být motor uzpůsoben i když je "rozdiel v hrúbke mazacieho filmu medzi olejom a3 a a1/b5 len asi 10%". A krom toho za 2) některé oleje 5w40 mívají HTHS viskozitu i ke 4 mPa.s, což už bude oproti A1/B1 rozdíl i 20-ti procentní :shock:
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27400
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: nová specifikace Ford - WSS-M2C913-D

Příspěvek od Pitris »

lengy60 píše:....Mně to poslední dobou přijde,jakoby výrobci tak nějak automaticky počítali s tím,že benzínový motor si pořídí lidé,kteří skáčí kolem komína,po silnicích s limitem do 90km/h nebo jezdí tzv. dědkostylem.Ti,co pak jezdí normálně nebo po dálnicích,tak mají prostě smolíka. :x
"Pokřivená" naftová Evropa :? Naštěstí jsou vyjímky, a naštěstí to vlastně ani snad nejsou vyjímky :twisted:
Já jezdím s ručičkou otáčkoměru za pětkou hodně často (a zeťák se stejným autem i motorem možná i častěji) a spotřeba oleje je téměř neznatelná - a to po 180-ti tkm a i při jízdách po dálnicích. Ale ty motory nikdy "neokusily" oleje A1/B1 :twisted: Asi někdo umí benzinové motory líp a někdo hůř 8) Ale to už je off topic.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Hombre
Příspěvky: 1879
Registrován: úte bře 09, 2010 18:37
Bydliště: Zlín

Re: nová specifikace Ford - WSS-M2C913-D

Příspěvek od Hombre »

2,9 na 3,5 je 20% a na 4 již 40% :lol: . No nevím kdy má motor větší zátěž, jestli ve 2500 ot s plynem na podlaze, nebo ve 4000ot, kdy plyn jen lechtám špičkou boty. :P
Jako všude jinde to je boj s manuálisty jako s větrnýma mlýny. Benzín se má točit a jezdit v rozsahu 1/2-3/4 maximálních otáček do objemu 1,6, něco pod 1/2 otáček může se jít od 2,0L výše tam to neuškodí, tam ta síla je. A ten kdo jezdí kadla kadla pod 2000 ot, ani si nedovede představit, jaké tlaky na šálky způsobuje a s kombinací 2,9 s lehkoběžným olejem, ten je okamžitě vytlačen - motore braň se. :shock: Prvním příznakem špatného mazání je když se motor řádně pohoní a pak při volnoběhu začne problikávat kontrolka mazání, než olej se trochu ochladí a kontrolka zhasne. Takových manuálistů napakovaných na dovolené, kteří stali na odpočívadle a tvrdili , že to mají přehřáté a že to netáhne jsem potkal habaděj. Ty aspoň zastavili, ale ti co pokračovali, tak to byla jejich poslední dovolená s tímto autem. :mrgreen:
BMW R 1100 RT - Brumla
BMW R 1200 RT - Bělouš
Valvoline All-Climate 20W-50
nmd

Re: nová specifikace Ford - WSS-M2C913-D

Příspěvek od nmd »

lengy60 píše:kiko: ..... Jak je možné,že jsou v těchto motorech po nějaké době používání olejů A5/B5 zmydlené vačky ......
Víš nějaké podrobnosti ohledne zmydlených vaček? Já jsem ohledně vaček na 1,9 Tdi PD četl, že to bylo způsobeno vytáčením nezahřátého motoru....
Uživatelský avatar
lefort
Příspěvky: 2517
Registrován: pon srp 26, 2013 17:46
Bydliště: Hořovice

Re: nová specifikace Ford - WSS-M2C913-D

Příspěvek od lefort »

Hombre píše:Benzín se má točit a jezdit v rozsahu 1/2-3/4 maximálních otáček do objemu 1,6, něco pod 1/2 otáček může se jít od 2,0L výše tam to neuškodí, tam ta síla je...
Kristepane, co je tohle za moudro? Nezáleží spíš na průběhu křivky točivého momentu, potažmo výkonu?

Jinak abych nebyl OT, sám jsem na A1/A5 najel cca 150 tkm a táta zhruba stejně, podotýkám že se jedná o dieselová mondea. Olej mezi výměnami nedoléváme. Chci teď ze zvědavosti zkusit A3, jak se bude motor chovat.
Toyota GR Yaris - Ravenol DFE 0W20, MTF1, MTF3, DGL
Toyota GR 86 - Ravenol DXG 5W30, Red Line 75W85
Toyota RAV4 2.5 Hybrid - Ravenol EFE 0W16
Uživatelský avatar
lengy60
Příspěvky: 5776
Registrován: ned čer 22, 2014 18:41

Re: nová specifikace Ford - WSS-M2C913-D

Příspěvek od lengy60 »

nmd píše: Víš nějaké podrobnosti ohledne zmydlených vaček? Já jsem ohledně vaček na 1,9 Tdi PD četl, že to bylo způsobeno vytáčením nezahřátého motoru....
Mám to ze zahraničních fór Peugeot a Citroenu,něco mi říkal kamarád,který dělá Renaulty,ale mluvím teď výhradně o benzínových motorech.Ona je to potom docela veselice,protože ta výměna vyjde bratru na cca 8 tisíc. :x
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Uživatelský avatar
lengy60
Příspěvky: 5776
Registrován: ned čer 22, 2014 18:41

Re: nová specifikace Ford - WSS-M2C913-D

Příspěvek od lengy60 »

Hombre: Ona to ta 1.6 VTI posbírá od 2000 ot/min úplně v pohodě,tam problém není.Pochopitelně nemluvím o tom,že jí v těchto otáčkách naložím pod kotel. :D Vtip je v tom,když se s tím motorem jezdí dlouhodobě tímto stylem(karbon) a když s ním budeš jezdit tak jak by se mělo,tak to bere olej a pochopitelně se nedostaneš na výrobcem deklarovanou spotřebu.No a když výrobce uvede mezi radami "nebojte se v 50 jet na 5-ku",tak je vymalováno. :oops:
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27400
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: nová specifikace Ford - WSS-M2C913-D

Příspěvek od Pitris »

Hombre píše:Benzín se má točit a jezdit v rozsahu 1/2-3/4 maximálních otáček do objemu 1,6, něco pod 1/2 otáček může se jít od 2,0L výše tam to neuškodí, tam ta síla je...
lefort píše:Kristepane, co je tohle za moudro? Nezáleží spíš na průběhu křivky točivého momentu, potažmo výkonu?....
Motor se má hlavně točit lehce. A někdy to může být při dvou tisících, a někdy i při šesti a půl.... :twisted:
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
lefort
Příspěvky: 2517
Registrován: pon srp 26, 2013 17:46
Bydliště: Hořovice

Re: nová specifikace Ford - WSS-M2C913-D

Příspěvek od lefort »

Souhlasím, já jsem přímo alergickej na tyhle "rady".
Toyota GR Yaris - Ravenol DFE 0W20, MTF1, MTF3, DGL
Toyota GR 86 - Ravenol DXG 5W30, Red Line 75W85
Toyota RAV4 2.5 Hybrid - Ravenol EFE 0W16
Odpovědět