Neutrál ??
Moderátor: Colommbo
Re: Neutrál ??
Příhodnější je zákon evoluce.
Re: Neutrál ??
Právě jsem byl v MHD nechtěným svědkem rozhovoru dvou žen, kdy jedna líčila té druhé svou nehodu s další ženou: jely vedle sebe v souběžných jízdních pruzích a potřebovaly si vyměnit pozice, tedy se překřížit. A pokoušely se to udělat tím nejblbějším možným způsobem, tj. obě zpomalovaly tak dlouho, až se přiblížila odbočka, kam ta jedna chtěla odbočit, a bočně se střetly. Do té vpravo navíc ještě narazilo auto zezadu, poněvadž na limitu 80 už v daný moment jely skoro krokem. Přitom stačilo, aby jedna z nich zrychlila a zařadila se před tu druhou.
Že by opět absence akcelerační dynamiky?
Že by opět absence akcelerační dynamiky?
Re: Neutrál ??
Tohle bude spise kosoctvernim myslenim.
Re: Neutrál ??
jednoduche vysvetlenie-obe si neboli iste kto ma prednost, tak spomalovali cakali ze ta druha sa zaradi..
LPG X-CESS VST
MOBIL SUPER 3000 X1 Eurol Engine Oil Treat LQ-Molygen TOTAL INEO 0W30
MOBIL SUPER 3000 X1 Eurol Engine Oil Treat LQ-Molygen TOTAL INEO 0W30
Re: Neutrál ??
Ona by se i zařadila, kdyby jí to ta druhá umožnila.
Re: Neutrál ??
Nebo mohla na brzdy a zařadit se do potřebného pruhu.Jerry3 píše:Že by opět absence akcelerační dynamiky?
Re: Neutrál ??
Iste a auto za nou by do nej jeblo
chevrolet cruze 2.0 vcdi 120kw
Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
Re: Neutrál ??
Tak tyhle přesně v městském provozu přímo miluju!skodovkar píše:Nebo mohla na brzdy a zařadit se do potřebného pruhu.Jerry3 píše:Že by opět absence akcelerační dynamiky?
Toyota GR Yaris - Ravenol DFE 0W20, MTF1, MTF3, DGL
Toyota GR 86 - Ravenol DXG 5W30, Red Line 75W85
Toyota RAV4 2.5 Hybrid - Ravenol EFE 0W16
Toyota GR 86 - Ravenol DXG 5W30, Red Line 75W85
Toyota RAV4 2.5 Hybrid - Ravenol EFE 0W16
Re: Neutrál ??
A co? Nikde se výše nepíše, že za nima někdo celou dobu jel. A jestli někomu vadí, co si dělají dvě řidičky uprostřed prázdné cesty, tak musí mít hodně prázdný život
Re: Neutrál ??
Pražská Jižní spojka a prázdná?
Navíc jedna z nich dostala ránu zezadu. Ano, podle pravidel padá vina na toho, kdo má rozbitý čumák.
P.S.: Nepochybně byly obě přesvědčené o tom, že jely ohleduplně - vždyť obě zpomalovaly. Tedy vše přesně odpovídalo "požadavkům": zpomalovat = být ohleduplný, jet pomalu = jet bezpečně.
Navíc jedna z nich dostala ránu zezadu. Ano, podle pravidel padá vina na toho, kdo má rozbitý čumák.
P.S.: Nepochybně byly obě přesvědčené o tom, že jely ohleduplně - vždyť obě zpomalovaly. Tedy vše přesně odpovídalo "požadavkům": zpomalovat = být ohleduplný, jet pomalu = jet bezpečně.
Re: Neutrál ??
Leze to z Tebe ještě hůře jak z chluapté deky. Třeba ve dvě ráno by přibrzdění a zařazení se za někoho mělo být možné.Jerry3 píše:Pražská Jižní spojka a prázdná?
Pokud to do jedné někdo napral v 80, tak zjevně mezi nimi nikdo nebyl, tj. za tou konkrétní řidičkou v onom pruhu nikdo nebyl, tj. cesta byla prázdná, tj. dalo by se za ní s přibrzděním zařadit.Jerry3 píše:Navíc jedna z nich dostala ránu zezadu. Ano, podle pravidel padá vina na toho, kdo má rozbitý čumák.
Chudákovi řidiči byla všechna akcelerace k prdu, potřeboval brzdy (a taky se věnovat plně řízení).
Telepat nejsem, nevím na co myslely Ale pokud zpomalovaly obě dvě, pak zjevně nešlo o nedostatek dynamiky:Jerry3 píše:P.S.: Nepochybně byly obě přesvědčené o tom, že jely ohleduplně - vždyť obě zpomalovaly. Tedy vše přesně odpovídalo "požadavkům": zpomalovat = být ohleduplný, jet pomalu = jet bezpečně.
Jerry3 píše:Že by opět absence akcelerační dynamiky?
Re: Neutrál ??
Netušil jsem, že jsi až tak nechápavý. Anebo si jenom děláš prdel?
Tak tedy znovu:
- v MHD jsem si nechtěně vyslechl rozhovor dvou dam, z nichž jedna vykládala té druhé o své nehodě;
- u nehody jsem nebyl a pohled druhé účastnice nehody je mi neznámý;
- nicméně jsem pochopil, že místem nehody byla Jižní spojka a šlo "jen o to překřížit se v pruzích";
- vím přinejmenším o jednom místě, kde sice i když chceš jet stále rovně, tak se pro pokračování rovně musíš z pravého i prostředního pruhu zařadit doleva, jinak bys musel sjet oběma těmi pruhy na jinou větev okruhu;
- obecně vzato jde tedy o typické místo, kde si musíš vyhlédnout vhodnou mezeru mezi auty po levici a do té se v příhodný okamžik nacpat; jelikož taková mezera se při souběžné jízdě hledá mnohem lépe (z tvého pohledu z místa řidiče) vpředu než vzadu, je nejlogičtějším způsobem provedení tohoto manévru akcelerace, nikoli zpomalování ;
- provoz kamionů na Jižní spojce je i ve dvě ráno; o konkrétním čase nehody samozřejmě nic nevím, resp. z vyslechnutého rozhovoru to nevyplynulo;
- ovšem vyplynulo z něho, že dotyčná byla "tou vpravo", do které zezadu někdo narazil vzápětí poté, co ji zleva nabrala ta druhá (po její levici, tj. ta, která se naopak pro změnu potřebovala dostat doprava), která u mnou vyslechnutého rozhovoru nebyla;
- ano, podle pravidel měla ta postižená vypravěčka nejspíše přednost pro zařazení se do pruhu vlevo (resp. přednost určitě neměla ta, která se řadila doprava) a ten za ní do ní neměl narazit, ovšem jestliže ten za ní rovněž neakceleroval, aby se zařadil do pruhu pro přímou jízdu, a naopak si hlídal, zda nevznikne mezera po jeho levici (kde auta obvykle jezdí dost přes limit 80), tedy čuměl hlavně do levého zpětného zrcátka a ani ho nenapadlo, že ženská v pruhu před ním téměř zastaví.
A to je přesně to, oč mi jde: přednosti a určení míry zavinění jsou po nehodě vzniklé kvůli rádoby ohleduplné (= s přemírou decelerační dynamiky) a bezpečné (= pomalé) jízdě vcelku jasné, k předmětné nehodě ovšem vůbec nemuselo dojít, kdyby jízda alespoň jedné z jejích účastnic vykazovala dostatek akcelerační dynamiky.
Tak tedy znovu:
- v MHD jsem si nechtěně vyslechl rozhovor dvou dam, z nichž jedna vykládala té druhé o své nehodě;
- u nehody jsem nebyl a pohled druhé účastnice nehody je mi neznámý;
- nicméně jsem pochopil, že místem nehody byla Jižní spojka a šlo "jen o to překřížit se v pruzích";
- vím přinejmenším o jednom místě, kde sice i když chceš jet stále rovně, tak se pro pokračování rovně musíš z pravého i prostředního pruhu zařadit doleva, jinak bys musel sjet oběma těmi pruhy na jinou větev okruhu;
- obecně vzato jde tedy o typické místo, kde si musíš vyhlédnout vhodnou mezeru mezi auty po levici a do té se v příhodný okamžik nacpat; jelikož taková mezera se při souběžné jízdě hledá mnohem lépe (z tvého pohledu z místa řidiče) vpředu než vzadu, je nejlogičtějším způsobem provedení tohoto manévru akcelerace, nikoli zpomalování ;
- provoz kamionů na Jižní spojce je i ve dvě ráno; o konkrétním čase nehody samozřejmě nic nevím, resp. z vyslechnutého rozhovoru to nevyplynulo;
- ovšem vyplynulo z něho, že dotyčná byla "tou vpravo", do které zezadu někdo narazil vzápětí poté, co ji zleva nabrala ta druhá (po její levici, tj. ta, která se naopak pro změnu potřebovala dostat doprava), která u mnou vyslechnutého rozhovoru nebyla;
- ano, podle pravidel měla ta postižená vypravěčka nejspíše přednost pro zařazení se do pruhu vlevo (resp. přednost určitě neměla ta, která se řadila doprava) a ten za ní do ní neměl narazit, ovšem jestliže ten za ní rovněž neakceleroval, aby se zařadil do pruhu pro přímou jízdu, a naopak si hlídal, zda nevznikne mezera po jeho levici (kde auta obvykle jezdí dost přes limit 80), tedy čuměl hlavně do levého zpětného zrcátka a ani ho nenapadlo, že ženská v pruhu před ním téměř zastaví.
A to je přesně to, oč mi jde: přednosti a určení míry zavinění jsou po nehodě vzniklé kvůli rádoby ohleduplné (= s přemírou decelerační dynamiky) a bezpečné (= pomalé) jízdě vcelku jasné, k předmětné nehodě ovšem vůbec nemuselo dojít, kdyby jízda alespoň jedné z jejích účastnic vykazovala dostatek akcelerační dynamiky.
Re: Neutrál ??
Stačilo jen hodit blinkr a čekat na reakci. Nezmění-li rychlost, přidám a zařadím se. I ve městě volím předjíždění zleva, ikdyž je pravidlo souběžné jízdy.
BMW R 1100 RT - Brumla
BMW R 1200 RT - Bělouš
Valvoline All-Climate 20W-50
BMW R 1200 RT - Bělouš
Valvoline All-Climate 20W-50
Re: Neutrál ??
O blinkrech v onom rozhovoru žádné slovo nepadlo, nicméně podle všeho každá z účastnic dobře věděla, co chce udělat ta druhá. A zřejmě se obě tak dlouho (= pomalu) a ohleduplně (= deceleračně) pouštěly, až se bočně střetly.
Re: Neutrál ??
Rozbor zmíněné situace prostě není možný, protože už tady je vidět, že každý ji vidí jinak kvůli nedostatku informací. Kde to bylo, jak se celá sitauce vyvinula a jaký byl provoz okolo jsou důležité faktory pro určení správného řešení dané situace