Oleje.cz

 

Neumím používat mazací lis

Další nezařaditelná témata

Moderátoři: Pitris, Demo

Neumím používat mazací lis

Příspěvekod JsOsc » úte zář 05, 2017 20:18

Dobrý den, asi neumím používat mazací lis. Když tlačím mazací tuk zkrz mazničku, jde většina okolo a jen malá část zkrz. Zkoušel jsem to na vyšroubovaný mazničce. Koupil jsem i novou spojku na šlaufek a nepomohlo. Maznička je kulová M6 a spojka https://www.praktis.cz/z/spojka-mazaci- ... 94401.html V čem může být chyba?
JsOsc
 
Příspěvky: 2
Registrován: úte zář 05, 2017 20:02

Re: Neumím používat mazací lis

Příspěvekod Misojogi » úte zář 05, 2017 22:34

hmm, dekalamitka sa tomu kedysi hovorilo ....
na ake auto sa to este pouziva v dnesnej dobe ?
Tieto auta mam na krku:
-----------------------------
Daewoo Matiz 0,8litra z roku 2001
Favorit uz nemam :-(
-----------------------------
uzitocne info: post27317.html#p27317
Uživatelský avatar
Misojogi
 
Příspěvky: 2098
Registrován: čtv črc 07, 2011 14:20
Bydliště: Bratislava

Re: Neumím používat mazací lis

Příspěvekod tonny » stř zář 06, 2017 6:14

Nejsi sám, někdy se to nepodaří pořádně utáhnout, zůstává to na maznici volný. Pokud to jde, používám raději mazací lis ruční přítlačný http://www.olejecz.cz/pritlacny-mazaci-lis-150cm3.
Ford Explorer 1998, V6 4.0 lpg, Penrite Racing 10W-40 v motoru, Valvoline Max Life ATF v automatu.
Uživatelský avatar
tonny
 
Příspěvky: 1222
Registrován: pon úno 29, 2016 13:40
Bydliště: Břeclav

Re: Neumím používat mazací lis

Příspěvekod tonny » stř zář 06, 2017 6:21

Misojogi píše:na ake auto sa to este pouziva v dnesnej dobe ?

Když jsem měl Pajero v servisu, chtěl jsem ho i promazat. Mechanik se se mnou hádal, že se to dnes už nemaže, tak jsem mu mesel každou maznici ukázat i na kardanu. Staré Pajero co jsem měl před tím mělo dokonce přední nápravu uloženou v jehlových ložiskách.
Ford Explorer 1998, V6 4.0 lpg, Penrite Racing 10W-40 v motoru, Valvoline Max Life ATF v automatu.
Uživatelský avatar
tonny
 
Příspěvky: 1222
Registrován: pon úno 29, 2016 13:40
Bydliště: Břeclav

Re: Neumím používat mazací lis

Příspěvekod Jezevcik » stř zář 06, 2017 6:57

U Volhy jsem při každé výměně oleje mazal i přední osu. A že tam toho bylo.
Toyota Verso 1.8 Valvematic, r. v. 2011
Léto: Shell Helix HX6 10W-40
Zima: Shell Helix Ultra 5W-40
Toyota Corolla Liftback E 11, 1.4 16 V, r. v. 97
Shell Helix HX6 10W-40
Uživatelský avatar
Jezevcik
 
Příspěvky: 3314
Registrován: sob lis 26, 2005 16:55
Bydliště: Praha 11

Re: Neumím používat mazací lis

Příspěvekod František Smíšek » stř zář 06, 2017 11:03

Pro pochopení popíšu konstrukci sklíčidla: Sklíčidlo má 3 posuvné odpružené čelisti, které jej v první fázi přidržují na mazničce. Mezi čelistmi je pístek s vnitřní kuželovou těsnicí plochou,. která při použití dosedne na kulovou plochu mazničky. Jakmile se vytvoří ve sklíčidle tlak mazacího tuku, pístek tímto tlakem dosedne na mazničku a spoj se utěsní, a to tím víc, čím je větší tlak mazacího tuku. Tolik teorie, praxe ale bývá zcela jiná. První zásadní chyba, kterou dělá značná část uživatelů, je to, že před nasazením na mazničku uvolní rýhovaný kroužek, přidržující čelisti. Tím většinou dojde k jejich vzpříčení a znemožní se správný kontakt pístku a mazničky. Sklíčidlo se zásadně nerozšroubovává, ale nastrkuje se na mazničku v její ose a snímá se „vykloubením“ do strany. Při mazání se sklíčidlo přidržuje tak, aby bylo stále v ose mazničky, což je většinou problém, protože scházejí ruce. Další možnost netěsnosti je potlučená kulová plocha mazničky nebo nečistota v sedle pístku. Při správné funkci sklíčidla a maznice může dojít k tomu, že při ucpaných mazacích kanálech se soustava natlakuje tak, že sklíčidlo nejde sejmout, Kvůli tomu mají lepší mazací lisy na spodní straně ventil pro odpuštění tlaku. Faktem však zůstává, že obecně promazávání kulových mazniček („píchacích“) je spojeno s problémy s těsností. Přítlačný mazací lis je většině případů vhodný pouze pro krátké a široké mazací kanály a řidké mazací tuky, dosažitelný tlak je ve srovnání s pákovým lisem mizivý. Pokud to lze, je lepší kulové maznice nahradit plochými („škodováckými“), kde je problém s utěsněním podstatně menší.Pro nácvik mazání doporučuji někde v muzeu sehnat starý lanový bagr RY1 a vyzkoušet to na něm, bylo tam kolem stovky maznic a podle návodu se mělo mazat 2x za šichtu....
Franta
František Smíšek
 
Příspěvky: 76
Registrován: čtv črc 24, 2008 13:17
Bydliště: Praha

Re: Neumím používat mazací lis

Příspěvekod JsOsc » stř zář 06, 2017 21:53

Potřebuji to hlavně na vozík PAv 41, ale hodí se mi to i na dalších místech. Na základě popisu od Františka Smíška to zkusím snad s lepším výsledkem. Pokud by to nepomohlo, asi bych to zkusil řešit plochými mazničkami. Už mě nebaví vše kvůli mazání rozebírat.
JsOsc
 
Příspěvky: 2
Registrován: úte zář 05, 2017 20:02

Re: Neumím používat mazací lis

Příspěvekod Brembo » pát zář 15, 2017 17:07

Tie gulové maznice su oničom. Zvačša je uplne nemožné dodržat,aby to netieklo vedla,pretože i ked je hlava na hadičke,nie je lahké ak prinajmenšom velmy obtiažne dodržat správny uhol. Tieto hlavyce maju spravidla krátku životnost,niekedy pomože,ked sa po nasadení hlavice dotiahne takmer na doraz. optimálnym riešením je ale plochá maznica,tá má problém s netesnostou málokedy a i ked tam je,je pomerne malá,a do mazacieho kanála ide velká vačšina tuku. U gulových mazníc toto samozrejme neplatí-ked netesnia,ide vačšina alebo všetok tuk vedla. U gulových mazníc je tiež nemožné prerazit upchatý kanál zvyšovaním tlaku na maximum,u plochých sa to spravidla podarí.
Suzuki SV 1000,Opel Insignia Sport Tourer CDTI,Opel Vectra 1,7 DT-išla do sveta
Brembo
 
Příspěvky: 1961
Registrován: pon čer 08, 2009 21:28
Bydliště: Matuškovo

Re: Neumím používat mazací lis

Příspěvekod skodovkar » úte čer 05, 2018 22:32

Mazal jsem si přední nápravu a je fakt, že je třeba trochu laborovat a najít správnou konstelaci. Poté už to funguje bez problému.
skodovkar
 
Příspěvky: 6193
Registrován: pon pro 29, 2008 16:40


Zpět na Ostatní

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků