Je-li to málo či nee, nechám na posouzení odborníkům, nicméně k horní rysce mám 5,75 litru...tonny píše:Shi píše:...U nás si lidé často mylně myslí, že 4,7l oleje je málo na obsahy motoru nad 4l a proto se musí měnit častěji.
Neměněný olej
Moderátor: Colommbo
- Colommbo
- Příspěvky: 9935
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: Neměněný olej
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Re: Neměněný olej
Jirko, já to myslel jako u velkoobjemových amerik u nás. Tam se prostě oleje měnili pořád, na počkání u benzinky, obchodňáku. Pak si je koupí evropan a je zvyklí na intervaly 15tkm nebo i tyhle přejíždět a je problém.
Ford Explorer V6 4.0 lpg 1998, Shell HU 5W-30 SL ATF MaxLife
Toyota Corolla Verso 1,8 2006 Ravenol SSL 0W-40 Castrol Syntrans 75W-90
Toyota SiennaV6 3,5 2007 Rowe RS 0W-40 ATF MaxLife
Ford Maverick 2,3i 2004 MaxLife 5W-40
Toyota Corolla Verso 1,8 2006 Ravenol SSL 0W-40 Castrol Syntrans 75W-90
Toyota SiennaV6 3,5 2007 Rowe RS 0W-40 ATF MaxLife
Ford Maverick 2,3i 2004 MaxLife 5W-40
- Colommbo
- Příspěvky: 9935
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: Neměněný olej
Jeden můj známý má kombíka Dodge 5.7 HEMI, lije (podle předpisu, odpojování válců) 5W20 od Moparu a mění každých 5tis.km. Tak je to spravne, tak to ma byt.
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
- Durex
- Příspěvky: 3946
- Registrován: stř říj 20, 2010 9:17
- Bydliště: Třebechovice p/O
- Kontaktovat uživatele:
Re: Neměněný olej
Mopar je dobře! 5W20 špatně Odpojování valců taky Každopádně motor je to parádní
Suzuki GSX 1300R Hayabusa, Suzuki GSXR 750W, Honda CBR 400RR, Honda CBR 600F3, KTM EXC 300 2T, Honda VFR 750,Suzuki Inazuma 750, Kawasaki ZX7R -2x, Kawasaki GPZ 900, Suzuki GSXR 750 K1,Suzuki SV 650, Fiat Ducato 2.3 JTD
Moto-Emergency motoservis
Moto-Emergency motoservis
- Colommbo
- Příspěvky: 9935
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: Neměněný olej
Souhlasím, se vším!
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Re: Neměněný olej
Proč je Mopar dobře? Vím jen, že na JEEP fórech je to pro ně modla. Já myslel, že jakýkoliv olej správných specifikací odvede svou práci dobře, pokud se včas mění.
Ford Explorer V6 4.0 lpg 1998, Shell HU 5W-30 SL ATF MaxLife
Toyota Corolla Verso 1,8 2006 Ravenol SSL 0W-40 Castrol Syntrans 75W-90
Toyota SiennaV6 3,5 2007 Rowe RS 0W-40 ATF MaxLife
Ford Maverick 2,3i 2004 MaxLife 5W-40
Toyota Corolla Verso 1,8 2006 Ravenol SSL 0W-40 Castrol Syntrans 75W-90
Toyota SiennaV6 3,5 2007 Rowe RS 0W-40 ATF MaxLife
Ford Maverick 2,3i 2004 MaxLife 5W-40
Re: Neměněný olej
Kedy a kde sa dal vymenit olej priamo na benzinke?
chevrolet cruze 2.0 vcdi 120kw
Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
Re: Neměněný olej
V Americe v 90. letech běžně všude, ale nevím, zda ještě i nyní.
Re: Neměněný olej
Zrovna tak ti všude opravili defekt pneu. Stávalo to tehdy 2-3 USD. Ve stejné době v ženevském pneuservisu min. 20 CHF.
Re: Neměněný olej
Takze stare zlate casy?
chevrolet cruze 2.0 vcdi 120kw
Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
Re: Neměněný olej
Ano, mnohé se změnilo, ale nic k lepšímu.
Re: Neměněný olej
Nevim sice jak na benzinkach, dnes asi urcite ne na kazde nebo nevim jak to fungovalo treba v 90. letech, ale zejmena na vesnicich, v takove te Americe jak ji vsichni znaji z filmu, u starsich/soukromych benzinek casto byva miniservis, takze tam ti olej urcite vymeni taky radi a levne, zpravidla tam nebyva narvano.bjukemen píše:Kedy a kde sa dal vymenit olej priamo na benzinke?Jerry3 píše:V Americe v 90. letech běžně všude, ale nevím, zda ještě i nyní.
Jinak se ale da olej menit na kazdem kroku i dnes:
- Walmart miva casto u sebe u autoservis (jdes nakupovat a odjizdis s vymenenym olejem);
- pak jsou primo retezce kde jedine co delaji je vymena oleju a nejake drobnosti okolo (retezce typu Jiffy Lube, byt maji takovou auru ze ti tam vnuti hromady dalsich veci co nepotrebujes, zejmena kdyz vypadas se na aute rozumis jen tomu ze volant otaci kola; ale existuji a olej tam meni za par dolaru);
- spousta obchodu s autodily (retezce jako O'Reilly, NAPA, apod.) taky mivaji primo garaz, kde to delaji a pokud ne, tak ti aspon zdarma pujci naradi, odsavacku/misku a vymenis si to u nich na parkovisti.
2011 Skoda Octavia II, 1.6 MPI – Ravenol VSI 5W-40 + Purflux
1998 VW T4, 2.5 TDI – Ravenol VMO 5W-40 + Purflux
2005 Dodge Grand Caravan, 3.8 V6 – Pennzoil 5W-20 + Denso
1998 VW T4, 2.5 TDI – Ravenol VMO 5W-40 + Purflux
2005 Dodge Grand Caravan, 3.8 V6 – Pennzoil 5W-20 + Denso
Re: Neměněný olej
Díky, dobře vědět!
Předpokládám, že stále mají tam, kde mění olej v motoru, i měničku/plničku oleje v automatu. Je tak?
Předpokládám, že stále mají tam, kde mění olej v motoru, i měničku/plničku oleje v automatu. Je tak?
Re: Neměněný olej
V USA jsem poprvé v životě platil za vzduch .Jerry3 píše:
Zrovna tak ti všude opravili defekt pneu. Stávalo to tehdy 2-3 USD. Ve stejné době v ženevském pneuservisu min. 20 CHF.
Personálu půjčovny jsem při vracení auta nebyl schopen vysvětlit, že není normální muset gumu foukat každé tři dny, takže chudák, co dostal auto po mě opět musel každých pár dní shánět vzduch. Ale jinak se mi v USA líbilo - něco lepší než v evropě, něco horší než v evropě, spousta věcí trochu jinak a nelze říct, že by to bylo lepší nebo horší - člověka to aspoň ponouklo k zamyšlení nad tím, že se některé věci dají dělat i jinak než jak jsme zvyklí u nás.
A pořád tam je auto s šestiválcem něco celkem normálního.