Nejspíš nesprávný olej - prosim o názor

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

peanut
Příspěvky: 4
Registrován: pon pro 16, 2019 20:59

Re: Nejspíš nesprávný olej - prosim o názor

Příspěvek od peanut »

Ajo, pardon, jde o dieselovou Mazdu 3.
jarson1
Příspěvky: 2088
Registrován: pon zář 01, 2014 8:39
Bydliště: RV ( SK)

Re: Nejspíš nesprávný olej - prosim o názor

Příspěvek od jarson1 »

tu mas pre porovnanie v com je rozdiel:
https://online.lubrizol.com/relperftool/pc.html
žial ak je C1 požadovaná, tak to bude zrejme kvoli práve filtru a tu sa naozaj podstatne líšia. A5 ma popolu samozrejme o dost viac. Je tu este pár dalších rozdielov samozrejme, ale z kontextu tvojej otázky ta zaujma asi najmä toto.
Toyota Carina E 1.6 Xli LB 1992 Japan
Obrázek
Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey
Obrázek
Uživatelský avatar
jerome
Příspěvky: 5787
Registrován: ned bře 13, 2011 12:37

Re: Nejspíš nesprávný olej - prosim o názor

Příspěvek od jerome »

Pokiaľ motor nejako veľa nežerie olej tak žiadne stresy. V pohode ho vyjazdi a pri ďaľšej výmene dáš C1 príp. C3 (vyššia HTHS = teplotne odolnejší olej) ;)
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27474
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Nejspíš nesprávný olej - prosim o názor

Příspěvek od Pitris »

peanut píše:....místo ACEA C1 tam šel olej s certifikací A5/B5. Jde o dieselový motor s DPF....
Na okamžitou výměnu to není - buď v klidu, a ještě by se z toho dalo udělat i plus.... Ten olej tam "chvilku" vydrží, jen bych s ním udělal tak stokilometrovou projížďku aby se motor propláchnul a pročistil, a potom to nechal vypustit a nalít olej správný. C1 na kratší, nebo C4 na dlouhé (či třeba s karavanem) jízdy....
A pak měnit po max. 10-ti tkm u krátkých či ostřejších, nebo po MAX. 15-ti tkm/po roce u delších klidných jízd s málo starty.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
tomula
Příspěvky: 42
Registrován: sob říj 03, 2015 8:16

Re: Nejspíš nesprávný olej - prosim o názor

Příspěvek od tomula »

A jaký je rozdíl mezi C3 a C4?
Tady na webu v informacích je úplně stejný popisek.
jarson1
Příspěvky: 2088
Registrován: pon zář 01, 2014 8:39
Bydliště: RV ( SK)

Re: Nejspíš nesprávný olej - prosim o názor

Příspěvek od jarson1 »

klikni si nalink v mojom príspevku vyssie ( lubrizol porovnávací nástroj) a zadaj si tieto dve normy do porovnania. Hore graf, dole rozdiely v tabulke.
Toyota Carina E 1.6 Xli LB 1992 Japan
Obrázek
Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey
Obrázek
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27474
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Nejspíš nesprávný olej - prosim o názor

Příspěvek od Pitris »

tomula píše:A jaký je rozdíl mezi C3 a C4?
Tady na webu v informacích je úplně stejný popisek.
C1 - snížená HTHS, low saps
C2 - snížená HTHS, mid saps
C3 - normální HTHS, mid saps
C4 - normální HTHS, low saps
C5 - extra snížená HTHS, mid saps
Naposledy upravil(a) Pitris dne úte pro 31, 2019 10:10, celkem upraveno 1 x.
Důvod: Nutná oprava
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
peanut
Příspěvky: 4
Registrován: pon pro 16, 2019 20:59

Re: Nejspíš nesprávný olej - prosim o názor

Příspěvek od peanut »

Díky všem za reakce, trochu jste mě uklidnili :oops:

Nový olej už je na cestě, ale servis mě objednal až na termín po novém roce. Ještě bych se tedy zeptal: mám počkat ty 2 týdny a odjezdit Vánoce a Silvestr (snad kolem 500 km) na A5/B5, anebo sehnat raději dřívější termín u neautorizovaného servisu, abych přes svátky jezdil již se správným olejem?
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27474
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Nejspíš nesprávný olej - prosim o názor

Příspěvek od Pitris »

Olej Ti to nebaští že :?: Ani po 5-ti stech kilometrech se tomu filtru nic nestane.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
peanut
Příspěvky: 4
Registrován: pon pro 16, 2019 20:59

Re: Nejspíš nesprávný olej - prosim o názor

Příspěvek od peanut »

Nene, olej nikdy neubýval. Snad to auto přes svátky zvládne.
Uživatelský avatar
jerome
Příspěvky: 5787
Registrován: ned bře 13, 2011 12:37

Re: Nejspíš nesprávný olej - prosim o názor

Příspěvek od jerome »

Jak som písal vyššie -> netreba stresovať zbytočne :idea: Poznám chalana ktorý má Hyundaia s DPF-kom a jeho garážmajster mu tam stále lial klasickú 5W40 s ACEA B3 a no probléma :mrgreen: :wink: Motor je pravdepodobne včasnými výmenami oleja v dobrom stave,olej nežerie, tj DPF odoláva :D
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Uživatelský avatar
rousini
Příspěvky: 1888
Registrován: čtv lis 29, 2012 11:24
Bydliště: ... cestička jako mlat.

Re: Nejspíš nesprávný olej - prosim o názor

Příspěvek od rousini »

Pokud motor nežere olej, nemají se jeho zplodiny (popel) jak dostat do DPF. Žádná panika, klidně by se jednu výměnu na zánovním motoru nic nestalo...
Mondeo combi 2.0TDCi 103kW "vraník" Mondeo combi 2.2TDCi 129kW "indián"
Valvoline All Climate 5W-40
Shiver 900 Shell Advance Ultra 4T 15W-50,
Versys 650 Motul 5100 5W-40
shalibaba
Příspěvky: 287
Registrován: sob led 06, 2018 19:59

Re: Nejspíš nesprávný olej - prosim o názor

Příspěvek od shalibaba »

Jsou to jednoduchý počty: full saps - síranový popel cca 1,3%, low saps - síranový popel cca 0,6%, litr oleje má hustotu kolem 850 g - z toho tedy obsah pevných látek ve full saps cca 11g - i kdyby si motor na 500 km vzal např 1 deci oleje, tak v nejhorším případě ve filtru zůstane 1,1g nespalitelných částic oproti 0,5g v případě low saps oleje. Doufám, že to počítám správně.
Např. VOLVO s DPF má předpis 0W-30 A5/B5 což ještě donedávna byl pouze full saps olej.
Uživatelský avatar
jerome
Příspěvky: 5787
Registrován: ned bře 13, 2011 12:37

Re: Nejspíš nesprávný olej - prosim o názor

Příspěvek od jerome »

Preto považujem za luxus, výmenu toho "nesprávneho" oleja, už po pár km :roll:
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27474
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Nejspíš nesprávný olej - prosim o názor

Příspěvek od Pitris »

To já bych za zbytečný "luxus" považoval tam ten "neDPF" olej nechat.
500, 1000 nebo i 2000 kilometrů se - asi - nic nestane, ale nechat ho tam 10 tkm by už mohlo být nebezpečné a tomu DPF-ku životnost zkracující....
Je tam nalit špatný olej (pro ten filtr), ale udělat s ním proplach toho motoru nikdy na škodu nebude; když se ale včas vyleje.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Odpovědět